SHELL vs. SHELL

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

petr.b

SHELL vs. SHELL

Příspěvek od petr.b »

Zdravím všechny uživatele tohoto výborného fóra, měl bych dotaz ohledně olejů značky Shell.
Jaký je rozdím mezi oleji helix ultra 5W/40 a helix plus 10W/40, když oba dva oleje splňují mj. normu VW 502.00?
Děkuji
petr.b

Příspěvek od petr.b »

Ještě abych to upřesnil: Proč bych měl měl používat oleje 5W/40-jakýkoliv výrobce, které splňují normy VW502.00-plnou syntetiku, když Shell nabízí 10W/40, která rovněž splňuje uvedenou normu VW 502.00-polosyntetika?
Jde mi o to, jaký je v tom rozdíl, když když Shell splňuje výše uvedenou normu u 10W/40.
Snad jsem se vyjádřil jasně :)
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

1. zapomeňte na slova syntetika , polosyntetika. Mám dojem, že zrovna Shell dělal olej 5W-40 s čistým minerálním základem.
2. musíte dodržet tuto VW normu tudíž volíte oleje co ji splňují. Papírově vzato jsou oba dva oleje s danou normou pro váš motor vhodné.
3. Mezi 5W,10W,15W,20W,30W,..XXXLW je rozdíl v teplotách čerpatelnosti za studena. Nebo-li do jaké teploty okolního prostředí je vhodné je používat. Čím nižší "W" tím nižší je teplota čerpatelnosti.
4. U nás by obvykle v zimě dostačovala 10W.
5. Já sobně se (pokud je napínák řetězu nebo hydroštely) přikloňuji k nižší zimní třídě, protože dochází k trošku rychlejšímu zaolejování těchto míst.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

to petr.b: rozdíl mezi 5w40 a 10w40 je v nízkoteplotních vlastnostech oleje -
- v jeho schopnostech co nejdřív zaolejovat CELÝ motor po startu.
A jak napsal skodovkar, "polo" a "plná" syntetika už neplatí, a čím je venku méně °C, tím je vhodnější použít olej s nižším číslem před "W".
Výkonnostně jsou (konkrétně ty oleje Shell Helix Ultra 5W/40 a Helix Plus 10W/40 - protože oba plní VW502.00 / mimochodem, ve třídě 10w40 jich moc není) stejné, ale s tou "pětkou" bude v zimě nižší opotřebení motoru.

to skodovkar: co se týče bodu 5 - jde o rychlost zaolejování celého motoru (ne jenom napínáku rozvodů, nebo hydroštelů - hlavně vačky, ta obvykle "čeká" na olej, a jeho plný tlak nejdéle).
petr.b

Příspěvek od petr.b »

Ale v tom případě by to mělo být jedno, jestli použiji 10W/40 nebo 5W/40, když oba plní stejnou normu. To by znamelo, že oba jsou de facto stejné.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Je, výkonostně jsou oba oleje totožné. Liší se v různé minimální teplotě čerpatelnosti za studena. Ale ta 5W zaolejuje motor o něco rychleji, takže ji osobně dávám přednost.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

petr.b píše:Ale v tom případě by to mělo být jedno, jestli použiji 10W/40 nebo 5W/40.....
Ano, při ohřátém oleji a motoru je to v podstatě jedno,
ale při mrazivém startu je pro motor "lepší" "pětka".
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

V případě že moc kilometrů ročně nenajedeš / cca 0 -15 000 km / bude lepší viskozita SAE 5W/40 .
petr.b

Příspěvek od petr.b »

Díky za vysvětlení, ještě se zeptám jestli můžu bez obav dát do svěho HTP - (Fabia) olej Texaco Havoline Ultra S 5W-40, můžu ho mít za dobrou cenu. Díky
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Splňuje 502 00 takže ano (měla by být doporučená v manuálu k vozidlu).
Ale pokud auto honíš často třeba po dálnici, tak doporučuji viskozitu 5W-50, zejména na letní období. Ten se u nás dá sehnat od Mogulu nebo Mobilu.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

Ze zvědavosti jsem koukal orientačně na cenu mogulu 5w-50. Kolem 350 kč. To je...... Mám odsud Q8 10w-50 za 260.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ano, na to, že Mogul je "domácí" značka, je 5w50 dost drahý. Všeobecně.
Za daleko lepší cenu v této SAE třídě se prodává např. Agip, Valvoline, Millers Oil či Divinol.
A poslední dva normu VW502.00 mají uvedenou......A jeden z nejlepších v 5w50 je Mobil1.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Máte zajímavé zkušenosti. Když jsem pátral kde se v Ostravě dá co sehnat, tak mi rozdíl mezi Mogulem a Mobilem přišel na 7Kč/litr ve prospěch Mobilu (5W/50) a byly to ceny ze specializovaných kamených obchodů.

Když mi byl nabízený Mobil, tak jsem se ptal na Mogul a bylo mi řečeno, že Mogul je o něco dražší. Ale hlavně jde o značku: "Když přijde zákazník, tak je jasné co si vybere." Z toho jsem šel lehce do vývrtky.
No, náladu mi spravily 3 litry Mogulu Racing 5W-40 á 150Kč :-)

mastnák: nemůžeš srovnávat rozlišné SAE a hlavně musí být výkonostně stejné, psal jsem do Parama a u Mogulu je i 502.00

Pitris: "nejlepších" :lol: ... řekněme osvědčených. Divinol Syntholight 5W-50 myslíš? nemám TL ale na netu je jen API SJ a 502 00 nevidím
Millers Oil je OK, alespoň po papírové stránce.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Příspěvek od Pedro »

no jó,vim,ale i tak.....mogul je dobrej,ale hafo kachen za něj chtěj. Prooooooooooooooooooooč ?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27490
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

to skodovkar: 1) Mogul Racing 5W-40 á 150Kč - to je dost dobrá cena,
ale některé druhy řady EXTREME jsou opravdu drahé....
2) Mobil1 5w50 - dobře; jeden z osvědčených, ale jeden z těch dobrých.....
A ten Divinol 5w50 - máš pravdu, že tam už norma VW502.00 uvedena není, ale byla....
Odpovědět