SHELL vs. SHELL
Moderátor: Colommbo
SHELL vs. SHELL
Zdravím všechny uživatele tohoto výborného fóra, měl bych dotaz ohledně olejů značky Shell.
Jaký je rozdím mezi oleji helix ultra 5W/40 a helix plus 10W/40, když oba dva oleje splňují mj. normu VW 502.00?
Děkuji
Jaký je rozdím mezi oleji helix ultra 5W/40 a helix plus 10W/40, když oba dva oleje splňují mj. normu VW 502.00?
Děkuji
Ještě abych to upřesnil: Proč bych měl měl používat oleje 5W/40-jakýkoliv výrobce, které splňují normy VW502.00-plnou syntetiku, když Shell nabízí 10W/40, která rovněž splňuje uvedenou normu VW 502.00-polosyntetika?
Jde mi o to, jaký je v tom rozdíl, když když Shell splňuje výše uvedenou normu u 10W/40.
Snad jsem se vyjádřil jasně
Jde mi o to, jaký je v tom rozdíl, když když Shell splňuje výše uvedenou normu u 10W/40.
Snad jsem se vyjádřil jasně
1. zapomeňte na slova syntetika , polosyntetika. Mám dojem, že zrovna Shell dělal olej 5W-40 s čistým minerálním základem.
2. musíte dodržet tuto VW normu tudíž volíte oleje co ji splňují. Papírově vzato jsou oba dva oleje s danou normou pro váš motor vhodné.
3. Mezi 5W,10W,15W,20W,30W,..XXXLW je rozdíl v teplotách čerpatelnosti za studena. Nebo-li do jaké teploty okolního prostředí je vhodné je používat. Čím nižší "W" tím nižší je teplota čerpatelnosti.
4. U nás by obvykle v zimě dostačovala 10W.
5. Já sobně se (pokud je napínák řetězu nebo hydroštely) přikloňuji k nižší zimní třídě, protože dochází k trošku rychlejšímu zaolejování těchto míst.
2. musíte dodržet tuto VW normu tudíž volíte oleje co ji splňují. Papírově vzato jsou oba dva oleje s danou normou pro váš motor vhodné.
3. Mezi 5W,10W,15W,20W,30W,..XXXLW je rozdíl v teplotách čerpatelnosti za studena. Nebo-li do jaké teploty okolního prostředí je vhodné je používat. Čím nižší "W" tím nižší je teplota čerpatelnosti.
4. U nás by obvykle v zimě dostačovala 10W.
5. Já sobně se (pokud je napínák řetězu nebo hydroštely) přikloňuji k nižší zimní třídě, protože dochází k trošku rychlejšímu zaolejování těchto míst.
to petr.b: rozdíl mezi 5w40 a 10w40 je v nízkoteplotních vlastnostech oleje -
- v jeho schopnostech co nejdřív zaolejovat CELÝ motor po startu.
A jak napsal skodovkar, "polo" a "plná" syntetika už neplatí, a čím je venku méně °C, tím je vhodnější použít olej s nižším číslem před "W".
Výkonnostně jsou (konkrétně ty oleje Shell Helix Ultra 5W/40 a Helix Plus 10W/40 - protože oba plní VW502.00 / mimochodem, ve třídě 10w40 jich moc není) stejné, ale s tou "pětkou" bude v zimě nižší opotřebení motoru.
to skodovkar: co se týče bodu 5 - jde o rychlost zaolejování celého motoru (ne jenom napínáku rozvodů, nebo hydroštelů - hlavně vačky, ta obvykle "čeká" na olej, a jeho plný tlak nejdéle).
- v jeho schopnostech co nejdřív zaolejovat CELÝ motor po startu.
A jak napsal skodovkar, "polo" a "plná" syntetika už neplatí, a čím je venku méně °C, tím je vhodnější použít olej s nižším číslem před "W".
Výkonnostně jsou (konkrétně ty oleje Shell Helix Ultra 5W/40 a Helix Plus 10W/40 - protože oba plní VW502.00 / mimochodem, ve třídě 10w40 jich moc není) stejné, ale s tou "pětkou" bude v zimě nižší opotřebení motoru.
to skodovkar: co se týče bodu 5 - jde o rychlost zaolejování celého motoru (ne jenom napínáku rozvodů, nebo hydroštelů - hlavně vačky, ta obvykle "čeká" na olej, a jeho plný tlak nejdéle).
Máte zajímavé zkušenosti. Když jsem pátral kde se v Ostravě dá co sehnat, tak mi rozdíl mezi Mogulem a Mobilem přišel na 7Kč/litr ve prospěch Mobilu (5W/50) a byly to ceny ze specializovaných kamených obchodů.
Když mi byl nabízený Mobil, tak jsem se ptal na Mogul a bylo mi řečeno, že Mogul je o něco dražší. Ale hlavně jde o značku: "Když přijde zákazník, tak je jasné co si vybere." Z toho jsem šel lehce do vývrtky.
No, náladu mi spravily 3 litry Mogulu Racing 5W-40 á 150Kč
mastnák: nemůžeš srovnávat rozlišné SAE a hlavně musí být výkonostně stejné, psal jsem do Parama a u Mogulu je i 502.00
Pitris: "nejlepších" ... řekněme osvědčených. Divinol Syntholight 5W-50 myslíš? nemám TL ale na netu je jen API SJ a 502 00 nevidím
Millers Oil je OK, alespoň po papírové stránce.
Když mi byl nabízený Mobil, tak jsem se ptal na Mogul a bylo mi řečeno, že Mogul je o něco dražší. Ale hlavně jde o značku: "Když přijde zákazník, tak je jasné co si vybere." Z toho jsem šel lehce do vývrtky.
No, náladu mi spravily 3 litry Mogulu Racing 5W-40 á 150Kč
mastnák: nemůžeš srovnávat rozlišné SAE a hlavně musí být výkonostně stejné, psal jsem do Parama a u Mogulu je i 502.00
Pitris: "nejlepších" ... řekněme osvědčených. Divinol Syntholight 5W-50 myslíš? nemám TL ale na netu je jen API SJ a 502 00 nevidím
Millers Oil je OK, alespoň po papírové stránce.