Seznam čerpacích stanic, které neprošly kontrolou ČOI

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Seznam čerpacích stanic, které neprošly kontrolou ČOI

Příspěvek od Hunter »

Itall

Příspěvek od Itall »

Dostali se k "utajovaným" údajům vtipně, dobře to dělají :P . Je jen velmi smutné, že s úředníky a orgány státu to jinak nejde. Přeji kverulantům mnoho zdaru.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Prý by se to snad od příštího roku mělo zveřejňovat.
Itall

Příspěvek od Itall »

Je pozoruhodné, že pumpy některých značek mají problémy (ONO, Benzina), ale jen některé a většina je v pořádku. Čím to tedy je, že pumpy stejné značky mají rozdílnou kvalitu?
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Toto je sice pěkné , že řekli A , ale je také nutno řící B a C . Osobně pro mně / a snad i pro zákazníky ČS / je podstatnější, který parametr byl nevyhovující , případně co bylo ČOI vytýkáno.
Jak je zřejmé ze seznamu , " postiženy " byly "drahé i levné" pumpy.
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Tak je to tak, ze pokud nebudou zverejneny i podrobne vysledky kontroly, tedy kde byl problem, jake palivo melo problem (nafta/benzin), neni pro ridice prilis pouzitelny.
A rozdili v kvalite dane znacky - diky systemu najemcu se neni cemu divit, kvalita PHM u nas je dana a) najemcem b) dopravcem.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Hunter píše:.....pokud nebudou zverejneny i podrobne vysledky kontroly, tedy kde byl problem, jake palivo melo problem (nafta/benzin), neni pro ridice prilis pouzitelny.....
Ale je to lepší, než nic - konečně máme alespoň rámcovou představu, kde jsou lumpi, a zloději. A alespoň já osobně k takové pumpě nikdy nepojedu, i kdyby to palivo u nich "neprošlo" byť i v jednom jediném parametru.
modelář

Příspěvek od modelář »

Ad ONO Jihlava: Po dlouhé době jsem u nich natankoval a opět se nestačil divit - ceně
- kvalitě
- spotřebě
(vše v pozitivním smyslu).
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Je to jako na houpačce, ale prý budou palivo danit přímo prodejci, takže ubude důvod k ředění paliva.
Freev

článek je stránek fy. BENZINA s.r.o.

Příspěvek od Freev »

Novinky
Vyjádření společnosti BENZINA ke zveřejněným výsledkům ČOI ke kontrole pohonných hmot v roce 2009 [12.10.2010]

Společnost Benzina již delší dobu bojuje za zveřejňování závažných nedostatků zjištěných u vzorků paliv odebraných na čerpacích stanicích.
Snaží se, aby Česká obchodní inspekce mohla na základě zákona zveřejňovat závažné neshody, tedy takové odchylky, které mohou poškodit zdraví, životní prostředí či motor automobilu nebo ukazují na daňový podvod.
Seznam čerpacích stanic a údaje o výsledcích kontrol ČOI zveřejněné včera prostřednitvím webové stránky www.aktualne.cz však bohužel nejsou tím, co by mohlo informování veřejnosti zlepšit.

ČOI odebírá od roku 2001 u čerpacích stanic Benziny 220 až 240 vzorků paliv ročně. Nikdy přitom nezjistila žádné nedostatky v kvalitě, které by ve svém důsledku mohly vést k jakémukoliv poškození zdraví, majetku či životního prostředí nebo daňového úniku. To se týká i loňského roku. Odchylka byla zjištěna pouze ve dvou případech (z více než 220 vzorků!) a šlo o drobný nedostatek odchylky od normy v bodu vzplanutí. Ten se odchýlil o 3 st.C, a to pouze u speciálního směsného paliva - bionafty se 30% podílem biosložky. Všechny ostatní parametry byly i u těchto vzorků v pořádku !!!
Benzina rovněž nezaznamenala žádnou reklamaci ani stížnost na kvalitu bionafty u uvedených ČS. Klasické standardní produkty tj. motorová nafta a benziny, které tvoří 98% všech prodejů Benziny byly u všech ČS Benziny z pohledu kontrolovaných hodnot zcela bez problémů po celý rok 2009.

Uvedený seznam není z pohledu Benziny adekvátní i proto, že se v dalších případech neshoduje s informacemi, které Benzina obdržela přímo od ČOI.
U ČS Říčany například nebyly v průběhu roku 2009 zjistěny žádné závady u testovaných vzorků.
Benzina je členem České asociace petrolejářského průmyslu a obchodu, která rovněž usiluje o zveřejňování závažných neshod. V rámci ČAPPO kde jsou dlouhodbě vykazovány velmi dobré výsledky kontrol kvality s minimálním podílem neshod (ročně do 1%).

BENZINA má udělenu "Pečeť kvality " a kvalita produktů je pravidelně kontrolována nezávislou laboratoří SGS. Ročně je tak v síti Benziny prověřeno na 1500 vzorků paliv, přičemž 99,3% je bez závad.
gazza

zajimavost

Příspěvek od gazza »

kazdopadne je zajimave ze nadnarodni spol. tam vubec nejsou. No a ze potrfene husy vydavaji ruzna prohlaseni je samozrejme. Nicmene na kazdem sprochu pravdy trochu jak rika moje babicka :D
PetrB

Příspěvek od PetrB »

Itall píše:Je pozoruhodné, že pumpy některých značek mají problémy (ONO, Benzina), ale jen některé a většina je v pořádku. Čím to tedy je, že pumpy stejné značky mají rozdílnou kvalitu?
Jak jsem se dozvěděl zde na foru:
1. Extrémně záleží na skladovacích prostorech a stavu čerpacích stojanů. Ve stojan u Shellu v Pardubicích nemám kvůli jeho chrochtání a stáří nejméně 15 let moc důvěry.
2. Ještě více snad záleží na "faktoru praseckosti" řidiče cisterny, tedy je rozdíl pokud má novou, čistou, předtím úplně vypuštěnou cisternu, nebo špínu starou rezatou se zbylými 5 kubíky nafty nebo kdovíčeho (cukru apod., jak jsme slyšeli).
3. Taky moc důležité, záleží na výtoči té dané stanice. Když beru třeba V-power nebo Ultra 95, jímá mě strach, jestli zrovna já "nečepuju prvních deset půllitrů piva ze sudu (která se vylívají)", tedy jestli neberu špínu, šupiny ze spoda tanku (pokud vím, vždy se bere zespoda).
4. Rozdílná aditivace-jak kde, někde to dělají tak, že při čerpání z cisterny do tanku připouštějí "aditiva", někde už je to pořešeno v meziskladu. Prostor pro ředění kdejakým svinstvem.

To jsou dle mého názoru faktory, jejichž nepříznivá konstelace může za 95% všech ucpaných (dieselových, benzínových) motorů a dalších problémů, jež se i s účtenkou v ruce sčerpacím stanicím oudně špatně dokazují.
Pokud jde o benzín, 95% čerpacích stanic bere identický benzín z Unipetrolu Litvínov. Je tedy jedno jestli beru palivo za cenu A u Shellu, B u Ono, C u Globusu. Cena jiná, palivo identické. Snad Slovnaft vozí svůj benzín ze Slovenska (dříve vysloveně špatné kvality, ta škodovka na ten jejich Uni prostě nejela!) Jo, a Shell V power Racing je údajně plně syntetický benzín z Belgie. A pokud jde o naftu, prý svoji skvělou mají na stanicích Paramo (ale o tom jindy :) )
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Příspěvek od skodovkar »

Petře úplně bych nesouhlasil. Shell V-Power jsem nalil do auta (trojhrnku) a poznal jsem to, auto ožilo. Myslím si, že tam lijí nějakou tajnou přísadu, jako kanystr VIFu :-D
Co se týká mechanických nečistot, tak to nebude tak horké, sice čerpadlo je neocení, ale filtr by je měl vychytat. To už se spíše bojím něčím kontaminovaného paliva.
PetrB

Příspěvek od PetrB »

Skodovkar: Já myslím, že souhlasíš (tykejme si zde :) ). I já mohu souhlasit s jistými účinky toho V-poweru. Otázkou je, kolik lidí ho přede mnou z toho stojanu ten den bralo a jak dlouho otálí v tanku v podzemí. Shell má mít Pečeť kvality, tak snad je to OK. Btw, má někdo delší zkušenost s vlastnostmi benzínu Ultra 95 z Unipetrolu, co mají v Globusu. Selským rozumem se mi zdá podobný jako Shell V power (95), když teda hlásám identičnost benzínů, plus mínus nějaká jiná aditivace.
Hunter
Příspěvky: 117
Registrován: pát kvě 04, 2007 12:04

Příspěvek od Hunter »

Odpovědět