Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od skodovkar »

Měl jsem v HTP oba oleje, dal bych tam tu 5W-50. Snad jen pro klid duše bych ale nepřetahoval výměnu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Pitris »

Venco, a druhému autu by event. "falešný" olej nevadil ?
Ale když nebudeš Honit Tři Písty po dlouhých štrekách, na max. 10 tkm bude i ta 5w40 O.K.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Vencaa

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Vencaa »

Prvni vuz ma 4r a najeto 30tkm a nerad bych se na nem podepsal. Druhy vuz je muj vsezrout obecny 14l stary s najezdem 10x tolik pomalu se chystajici na odpocinek a naslednou recyklaci.
Ewchen

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Ewchen »

Zdravím všechny přispěvatele tohoto fóra. Čtu si tady rady ohledně výměny oleje. Mám taktéž Fabii I. 2006 47kW 1.2htp, olej měním po 20tis., vždy Mogul Extreme 10W40, najeto mám 120tis., posledních 60tis. v LPG. Co se tak může stát s ohledem na stáří auta, motorizaci a tomto intervalu výměny oleje a jeho typu? Na co tak trpí tento motor? Cívky to žere, pojistky a žárovky to žere, vše co tak člověk stále považuje za normální. Je to starší kára, tak jediné, co bych nechtěla v následujících 100 tis. měnit, je motor. Díky
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Colommbo »

Dobrý den! Je dobré přečíst si toto http://www.cimbu.cz/clanky/auto-moto_htp.pdf ... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Návštěvník »

Ewchen píše:Cívky to žere, pojistky..., vše co tak člověk stále považuje za normální...
Ani jedno z toho, co jsem odcitoval, rozhodně normální není.
Itall

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Itall »

Interval výměny oleje 20000 km není předepsán, řekl bych. Bude tam 15000 km, což bych doporučil dodržet i já, známý notorický nezkracovač intervalů. Když jsem viděl na vídeu, co za humus z HTP vypouští škodovkář...Při použití LPG, jak jsem někde zaznamenal, bude na tom olej asi ještě hůře. Jinak ujišťuji, že žraní cívek, žárovek a pojistek určitě není normální. To se jen tak majitelé určitých aut tváří. Cílové najetí 220 tis. km nemusí být z říše snů. V doposud používaném oleji nevidím problém.
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Pedro »

Olej skutecne neni problem,jen bych menil po 10000. Ac je tento motor hanen,dokaze dat v poho pres 200tkm. S nutnou udrzbou.
To ze zere elektriku,v pohode neni! Mozna pomuze ,to co jsem daval kdysi do O I,aby nepraskaly halogenky. Jen ta skleroza. Navstevnik dopresni. Diky.
Návštěvník

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Návštěvník »

Pedro píše:... Mozna pomuze ,to co jsem daval kdysi do O I,aby nepraskaly halogenky. Jen ta skleroza. Navstevnik dopresni. Diky.
Předřadný odpor. Jenže tím ošetříš jen žárovky v hlavních světlometech. Neumím si představit, co s tím zbytkem "spotřebičů".
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Pedro »

Diky Jardo.
No jestli je el rozvodna dobre ukostrena.
Kdyz jsem se zivil jako amech,nekdo si stezoval ze mu litaj i zarovky v pristrojovce,vpalil jsem k altu Ampermetr,natahl ho pod volant,to same s Voltmetrem. A vetsinou bylo brzy jasno.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Pitris »

Ewchen píše:....Mám taktéž Fabii I. 2006 47kW 1.2htp, olej měním po 20tis., vždy Mogul Extreme 10W40, najeto mám 120tis., posledních 60tis. v LPG. Co se tak může stát s ohledem na stáří auta, motorizaci a tomto intervalu výměny oleje a jeho typu?
Mogul 10w40 :wink: ale:
1) vhodný na málo startů, ne do velkého mrazu a ne na dlouhé jízdy.... (viz odkaz od Colommba na cimbu).
2) 20tkm na výměnu - strašně moc :!: olej má v háji TBN i oxidační stabilitu. Možná ještě maže, ale to ostatní v něm je po smrti. A kór když je ho v motoru jenom ani ne 3 litry. A LPG ho zatěžuje ještě víc.
Může "odejít" těsnění, motor může začít uvnitř vlivem kyselin v oleji korodovat a kvůli hodně dlouhým intervalům výměn bude asi vypadat podobně Obrázek
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od skodovkar »

Koukni na EGR a měň vzduchový filtr. Ten filtr toho udělá hodně, stejně tak palivový :idea: Klidně bych dal obyčejnou 5W-40 (kvůli napínáku) a při výměně oleje vyměnit všechny tři gumičky na trnu filtru.

https://www.youtube.com/watch?v=u3wJuDkeGGc :oops:
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od lengy60 »

Jak 220 tisíc,klidně jednou tolik.Už jsem to zde psal několikrát,služební 1.2 se dávaly z firmy s najetými téměř 400.000 km.Dostávaly tachovou rychtu,že si to nikdo neumí ani představit ,mnohdy motor běžel v kuse 3 dny,protože šlo auto z ruky do ruky.Praskající H7 jsou dnes standardem napříč značkami,názory proč tomu tak je se různí i když jsou si dost podobné.Někdo tvrdí,že se žárovka přehřívá,protože je baňka malá,jiný,že jsou na vině plastové světlomety,které neodvádí teplo a další,že na vině je celodenní svícení.Fakt je,že když praskne 1,tak zanedlouho odejde druhá,protože dojde k jakémusi přepětí v síti.Řešením je instalace denního LED svícení a je klid.A problémy s těmito motory měli povětšinou ti,co jezdili s kloboukem na hlavě a platem vajec na zadním platě a pak ti,co jezdili na spotřebu na 4-ku po městě a tahali to od 2 tis. nahoru.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Itall

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Itall »

Měl jsem možnost sledovat HTP z r. 2007, už 51 kW (Fabia 2) a najel bez jediného problému 185 tis. km, pak auto prodáno. Olej trvale 5W-40 (různé značky, je to jedno) a interval výměny předepsaný 15000 km, byl zcela pravidelně "přejížděn" asi o 1000 km. Trochu jsem s tím jezdil i já, tož jasné, že držel 8) .
Máchal

Re: Š Fabia 1.2 HTP motorový olej

Příspěvek od Máchal »

Tahle černota je opravdu z benzínového motoru? To jsem naposledy viděl u švárovýho 1.9TDI po cca 13tkm :D
Odpovědět