Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Moderátor: Colommbo
Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Zdravím,
Chcem sa opýtať aká viskozita oleja je najvhodnejšia pre motor s vyťahanou rozvodovou reťazou?
Počuť ju už aj na voľnobehu, nie vždy teda. A hlavne keď idem napr. na trojke 80km/h a pustím plyn tak je reťaz dosť počuť. Deje sa to najma pri zohriatom motore.
Momentálne používam 5W40 ACEA a3. Motor je GA16DE od Nissanu, 1,6 atmpsféra zážihový motor.
Ďakujem
Chcem sa opýtať aká viskozita oleja je najvhodnejšia pre motor s vyťahanou rozvodovou reťazou?
Počuť ju už aj na voľnobehu, nie vždy teda. A hlavne keď idem napr. na trojke 80km/h a pustím plyn tak je reťaz dosť počuť. Deje sa to najma pri zohriatom motore.
Momentálne používam 5W40 ACEA a3. Motor je GA16DE od Nissanu, 1,6 atmpsféra zážihový motor.
Ďakujem
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Pouzitim oleja so spravnou viskozitou mozes predlzit zivotnost retaze, ktora je v dobrom stave, pretoze vdaka spravnemu oleju bude fungovat hydraulicky napinak retaze tak ako ma.
Ale ako by si chcel olejom pomoct retazi, ktora uz je mechanicky v cudu?
Treba ju vymenit za novu a nie dumat nad inym olejom.
Ale ako by si chcel olejom pomoct retazi, ktora uz je mechanicky v cudu?
Treba ju vymenit za novu a nie dumat nad inym olejom.
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Výmena rozvodov sa už neoplatí,
na týchto motoroch je vraj napínak zdrojom problémov, takže dajme tomu čo by pomohlo napináku? Vyššia viskozita za tepla, teda zdvihnúť " letné" číslo? napr. olej 5w50?
na týchto motoroch je vraj napínak zdrojom problémov, takže dajme tomu čo by pomohlo napináku? Vyššia viskozita za tepla, teda zdvihnúť " letné" číslo? napr. olej 5w50?
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Kolik to má najeto ?
Já mám 160tkm a vim o řetězu akorát když,což u mě je normální,motor natočim po cca 3-4 týdnech,že si dle teploty okolí a momentálního oleje,2-3 vteřiny zachrastí,než se díky napínáku napne.
Já mám 160tkm a vim o řetězu akorát když,což u mě je normální,motor natočim po cca 3-4 týdnech,že si dle teploty okolí a momentálního oleje,2-3 vteřiny zachrastí,než se díky napínáku napne.
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
....a olejem to nejspíš neopravíš.Návštěvník píše:Výmena rozvodov sa už neoplatí....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Předpokládám, že napínák bude kombinace hydrauliky a pružiny zajišťující dostatečné napnutí řetězu v době poklesu tlaku oleje po vypnutí motoru a při startování), k tomu nějaké vodící lišty a řetěz samotný a všechny tyhle komponenty budou s vysokou pravděpodobností co by ke hranici životnosti kamenem dohodil. A jak píše Jarek - ani sebelepší olej tomu už nepomůže, o nějakých zázračných aditivech nemluvě...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
tak tak, ja viem, auto je na dojazd. Ide zatiaľ pekne aj do otáčok , len niekedy zachrastí pri brzdení motorom...
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Je to na zvážení. Pokud je auto už na doježdění,ale je jinak vpořádku,tak by stálo za úvahu,zda ten rozvoďák nevyměnit. Protože jestli je vytahanej (jako že bude),tak napínak už bude nejspíš na konci a už nebude šponovat. Taky rozvodová kola dostávají tím na prdel. Lišty vydrží překvapivě dost. Takže by stačilo vyměnit jen rozvoďák a může se frčet vesele dál. Jinak hrozí v extrémním případě přeskočení řetízku. Pokud chceš vědět,jak na tom je,tak shodit víko a mrknout na něj a zkusit potahat na zubech jakou má vůli. Já mám třeba na rozvoďáku přes 300 000 km a nevím o něm. Prostě se nesmí podtáčet ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Tohle je naprosto zásadní! Aneb acyklický charakter práce pístového motoru...Durex píše:... Prostě se nesmí podtáčet ...
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Pred rokom mi na to pozeral mechanik, ..povedal že vodítka su vydreté, pravdepodobne z toho že raťaz nie je už napnutá ako má byť ale že ešte niečo rozvody vydržia, vraj sú tak na 50%...pri tomto motor sú dva reťaze..jedna kratšia a jedna dlhšia a rozvody komplet s prácou stoja tak 300 eur.
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
Aha,jasně,stejnej princip,jako na micře s litrovým motorem. Znám jednu a tý chrastí rozvody už 3 roky. Denně se s ní jezdí a pořád vrká. Taky na doježdění,protože cena rozvodů s prací převyšuje cenu auta
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Rozvodová reťaz - aká viskozita je najvhodnejšia?
presne tak, rozvody plus ešte by bolo treba nejaké ďalšie veci poriešit a už to bude cez 500 eur
ja auto nepodtáčam ale čo robil teda predchádzajúci majiteľ to neviem ....
ja auto nepodtáčam ale čo robil teda predchádzajúci majiteľ to neviem ....