Rozjezd
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9841
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Rozjezd
v.vilik: Ee, dochází k tomu už dřív, při otáčkách vyšších než volnoběžných...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Rozjezd
Tak to si pleteš s Hradeckým! Šlo o čistě mechanické systémy vstřikování, byť vícebodového, které ještě měly do digitálního parametrického MPI ale hódně, skutečně hódně daleko. Je to něco jako kdybys srovnával mechanický rozdělovač a zapalování s vysokonapěťovou cívkou na každé svíčce.Colommbo píše:Německá Omega A přišla na trh v září 1986 (evropský Vůz roku 1987 ) a všechny její motory od základní "nejsilnější" 1.8 výše už měly vícebodové vstřikování (Jetronic, Motronic)...
No a jezdil v Alpách?Colommbo píše: ...jezdil tata asi tři měsíce s volnoběžkou vypnutou - motor sice bral asi o tři litry víc, ale nic se nezadřelo...
P.S.: Klasické MPI už měly dokonce i Renaulty 21 od r.v. 1986 s motory 2,0 a výše.
Re: Rozjezd
Zaregistruj se a můžeš editovat, stejně každý ví, o koho jdeNávštěvník píše:Správně s Radeckým...Návštěvník píše:...si pleteš s Hradeckým!
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9841
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Rozjezd
Jen jsem reagoval drobnou notickou na toto:
Návštěvník píše: ...Většině německých vozů se v té době o MPI ještě ani nezdálo, a pokud už musely mít třícestný řízený katalyzátor ... pak se příprava směsi řešila elektronicky řízeným karbecem, později jednobodovým vstřikováním...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Rozjezd
Jde o to, co kdo chápe pod MPI. Já měl vždy za to, že se jedná o komplexní řízení přípravy směsi a spalování (zapalování) se zpětnou vazbou přes lamda sondu, včetně elektronické váhy vzduchu, spojitého snímání polohy škr. klapky a "kartografie" datového pole v ŘJ.
Re: Rozjezd
Případně místo váhy vzduchu čidlo podtlaku v sání?
Re: Rozjezd
To už je ale zjednodušená verze, která si nevyžaduje takový výkon ŘJ. Ovšem že i to může fungovat, to dokazují některé motory Hondy. Tytéž motory např. v Civicu však mají pro švýcarský trh s náročnějšími požadavky už váhu vzduchu, pročež se na ně vzducháč nedá sehnat jinde, než právě tam.
Re: Rozjezd
Ze Švýcarska se sem toho natahalo. To je asi pak někdo pěkně překvapený. Ani nevím, jestli se tyhle dovozy ještě praktikují.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Rozjezd
Dá se ledaccos, akorát přijít na to, proč žádný "evropský" nepasuje. CH holt není Evropa... Pokud má někdo smůlu, může u ojetin z CH řešit rozdílnost brzd, koleček v převodovce, výfukových traktů, korektorů sklonu světel, objemu airbagů atd.
Re: Rozjezd
1. důvod proč by mělo?Colommbo píše:v.vilik: Ee, dochází k tomu už dřív, při otáčkách vyšších než volnoběžných...
2. jak je tedy ošetřen samotný volnoběh?
Re: Rozjezd
v.vilik neviem ci nezalezi aj na zaradenom prevodovom stupni resp. rychlosti. Na 1-ke pojdes s 800 ot. na 3-ke uz cez 1000 ot. Na 1-ke sa rozbehnes bez plynu na 4-ke uz nie preto vyssia rychlost potrebuje k zivotu trochu vyssie otacky
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
- Colommbo
- Příspěvky: 9841
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Rozjezd
v.vilik: Odpověď na tvé otázky neznám, vycházím z vlastní zkušenosti - volnoběžné otáčky mám (dle otáčkoměru, ne diagnostiky) cca 550/min., motor při zařazeném kvaltu začíná z kopce brzdit (spotřeba dle PC 0,0) kolem 2000/min. a přestává zhruba kolem tisíce, jak kdy a asi podle podmínek. Cifry jsou plus-minus, zas tak dopodrobna to nesleduju...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Rozjezd
550,i u v6 té doby,no kujva málo...,750-800,co klima,servo,světla ?