Rozjezd

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Rozjezd

Příspěvek od Colommbo »

v.vilik: Ee, dochází k tomu už dřív, při otáčkách vyšších než volnoběžných... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Rozjezd

Příspěvek od Návštěvník »

Colommbo píše:Německá Omega A přišla na trh v září 1986 (evropský Vůz roku 1987 :P ) a všechny její motory od základní "nejsilnější" 1.8 výše už měly vícebodové vstřikování (Jetronic, Motronic)...
Tak to si pleteš s Hradeckým! :mrgreen: Šlo o čistě mechanické systémy vstřikování, byť vícebodového, které ještě měly do digitálního parametrického MPI ale hódně, skutečně hódně daleko. :twisted: Je to něco jako kdybys srovnával mechanický rozdělovač a zapalování s vysokonapěťovou cívkou na každé svíčce.
Colommbo píše: ...jezdil tata asi tři měsíce s volnoběžkou vypnutou - motor sice bral asi o tři litry víc, ale nic se nezadřelo... :lol:
No a jezdil v Alpách? :lol:

P.S.: Klasické MPI už měly dokonce i Renaulty 21 od r.v. 1986 s motory 2,0 a výše.
Návštěvník

Re: Rozjezd

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:...si pleteš s Hradeckým!
Správně s Radeckým... :oops:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Rozjezd

Příspěvek od Jezevcik »

Návštěvník píše:
Návštěvník píše:...si pleteš s Hradeckým!
Správně s Radeckým... :oops:
Zaregistruj se a můžeš editovat, stejně každý ví, o koho jde :D
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Rozjezd

Příspěvek od Návštěvník »

Jo, chtělo by to možnost editovat anonymní příspěvky.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Rozjezd

Příspěvek od Colommbo »

Jen jsem reagoval drobnou notickou na toto:
Návštěvník píše: ...Většině německých vozů se v té době o MPI ještě ani nezdálo, a pokud už musely mít třícestný řízený katalyzátor ... pak se příprava směsi řešila elektronicky řízeným karbecem, později jednobodovým vstřikováním...
:)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Rozjezd

Příspěvek od Návštěvník »

Jde o to, co kdo chápe pod MPI. Já měl vždy za to, že se jedná o komplexní řízení přípravy směsi a spalování (zapalování) se zpětnou vazbou přes lamda sondu, včetně elektronické váhy vzduchu, spojitého snímání polohy škr. klapky a "kartografie" datového pole v ŘJ.
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Rozjezd

Příspěvek od skodovkar »

Případně místo váhy vzduchu čidlo podtlaku v sání?
Návštěvník

Re: Rozjezd

Příspěvek od Návštěvník »

To už je ale zjednodušená verze, která si nevyžaduje takový výkon ŘJ. Ovšem že i to může fungovat, to dokazují některé motory Hondy. Tytéž motory např. v Civicu však mají pro švýcarský trh s náročnějšími požadavky už váhu vzduchu, pročež se na ně vzducháč nedá sehnat jinde, než právě tam. :evil:
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Rozjezd

Příspěvek od Jezevcik »

Ze Švýcarska se sem toho natahalo. To je asi pak někdo pěkně překvapený. Ani nevím, jestli se tyhle dovozy ještě praktikují.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Rozjezd

Příspěvek od Návštěvník »

Dá se ledaccos, akorát přijít na to, proč žádný "evropský" nepasuje. CH holt není Evropa... Pokud má někdo smůlu, může u ojetin z CH řešit rozdílnost brzd, koleček v převodovce, výfukových traktů, korektorů sklonu světel, objemu airbagů atd.
v.vilik

Re: Rozjezd

Příspěvek od v.vilik »

Colommbo píše:v.vilik: Ee, dochází k tomu už dřív, při otáčkách vyšších než volnoběžných... :)
1. důvod proč by mělo?
2. jak je tedy ošetřen samotný volnoběh?
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Rozjezd

Příspěvek od jerome »

v.vilik neviem ci nezalezi aj na zaradenom prevodovom stupni resp. rychlosti. Na 1-ke pojdes s 800 ot. na 3-ke uz cez 1000 ot. Na 1-ke sa rozbehnes bez plynu na 4-ke uz nie preto vyssia rychlost potrebuje k zivotu trochu vyssie otacky :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Rozjezd

Příspěvek od Colommbo »

v.vilik: Odpověď na tvé otázky neznám, vycházím z vlastní zkušenosti - volnoběžné otáčky mám (dle otáčkoměru, ne diagnostiky) cca 550/min., motor při zařazeném kvaltu začíná z kopce brzdit (spotřeba dle PC 0,0) kolem 2000/min. a přestává zhruba kolem tisíce, jak kdy a asi podle podmínek. Cifry jsou plus-minus, zas tak dopodrobna to nesleduju... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Rozjezd

Příspěvek od Pedro »

550,i u v6 té doby,no kujva málo...,750-800,co klima,servo,světla ?
Odpovědět