Rozdíl mezi PP90 a HM46

Fórum o průmyslových mazivech

Moderátor: Colommbo

Benda11

Rozdíl mezi PP90 a HM46

Příspěvek od Benda11 »

Ahoj, Mám UNC 060 a potřeboval bych poradit s olejem do hydraulické nádrže. Mám možnost mít levně PP90. Ale v návodu na použití stroje je předepsán HM46. Zajímalo by mě jestli bych nic nezničil a fungovalo by to, kdybych tam místo hm46 nalil PP90?? Díky za odpovědi :)
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

To tam můžeš rovnou nalít vodu,je levnější a bude to chvíli fungovat. :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Na blbou otázku, blbá odpoveď. Tak nevím jestli je to recese, nebo lidi už blbnou z horka ???
Benda11

Příspěvek od Benda11 »

No vim že s vodou to určitě fungovat nebude :D ale na ten olej se ptám, protože neznám jejich rozdíl.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

Nestačí ti návod k obsluze s typem oleje?
Rozdíl je asi takový jako mezi pivem a kefírem.

Zničíš hydraulický systém - nejdřív čerpadlo, potom hydromotory pojezdů pokud se to rozjede a fungovat to nebude. Pokud máš řádově desetitisíce korun na GO hydrauliky, můžeš ušetřit pár korun na oleji.
PP 90
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=635
HM 46
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=253
a rozdíly si najdeš sám.....
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

bio to napsal dobře. Jeden je převodový (auto) olej, a druhý hydraulický (průmyslový) olej.
Krom toho se liší i viskozitou - PP90 je "hustší", HM46 viskozitně odpovídá PP80....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Benda11

Příspěvek od Benda11 »

OK, díky za odpověď, to jsem chtěl slyšet.
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

PP 80 má viskozitu cca 77 m2/sec při 40°C, přibližně 1,7 vyšší než olej HM 46.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

No je fakt, že PP80 je spíš HM 68, ty "čtyřicet šestky" jsou ještě "řidší", ale jsou i "osmdesátky" s viskozitou při 40-ti °C kolem 50-ti mm2/s. Každopádně PP90 má viskozitu olejů HM 150 a 220.
http://www.oleje.cz/index.php?left=main&page=prum_visko
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
mipesa
Příspěvky: 763
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Určitě by se měl do pracovní hydrauliky použít hydraulický olej, ale praxe je trošičku jiná.U tehdejších Československých strojů v tomto případě výrobou na Slovensku(Zvolen) se moc neřešila těsnost hydroagregátů a při delším používání dokonce snížení výkonu prac.hydrauliky, jak u čeho.No a správný Čechoslovák to utípnul použitím PPxx, u opotřebovanějšího stroje se vůbec nic nedělo, tedy, pokud se neprdělo na údržbu, hlavní čerpadlo hydrauliky je zubové a to sežralo ledacos, problém mohl být při studeném oleji, ale jak se ohřál tak to makalo dobře.
V případě, že nemáš problém s hydraulikou, co se vlastního výkonu týče, tak používej HM 46, nebo jemu alternativnímu.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Já mám taky jednu zkušenost (byť je to trošku "z jiného soudku").....
Od nás z práce. Když k nám před lety do podniku přišli nové trolejbusy TR21, tak první zimu s nimi (v ohledu, o kterém chci psát) nebyly problémy. Po první zimě jich šlo několik na pravidelnou servisní údržbu, která se dělala u nás v dílnách. A měnily se samozřejmě i olejové náplně. A další zimu bylo jedno ráno kolem -20-ti °C. Ano, byl to trošku "extrém", ale všem těm vozům, které prošly tou serviskou, tak během asi dvou hodin po vyjetí z vozovny, kde stojí přes noc v hale, tak - až to "promrzlo" - popraskly hadice od serva. No a mechanici pak říkali, že (zřejmě aby se ušetřilo, tak) na výměnu oleje při těch servisních pracích použili jiný (byť "podobný", ale zřejmě levnější) olej než ten origo, co tam byl od výrobce.... No, tak ušetřili......
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Benda11

Příspěvek od Benda11 »

Dobře, budu dál kupovat hm46, mě šlo o to že je to docela "žrout" oleje. Ať přetěsňuju jak chci, vždycky někde ubývá :)
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

To, že jsi přetěsnil je pouze jeden krok, pokud tam necháš starý olej plný nečistot je přetěsnění zbytečná práce. Nečistoty opět poškodí těsnění, a teče nanovo. Je důležité zabezpečit čistotu oleje v celém systému, někdy i nový hydraulický olej obsahuje velké množství nečistot.
Podrobnosti třeba http://www.mikrofiltrace.cz/?udrzba-hyd ... ch-oleju,9
Benda11

Příspěvek od Benda11 »

Olej jsem prolil přes sítko, ale jak se tak dočítám, tak nečistoty nejsou ani vidět, ale co s tim nepíšou...
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Benda11

Příspěvek od Benda11 »

Ok, díky
Odpovědět