repas motoru - olej zajetí vs. další km
Moderátor: Colommbo
repas motoru - olej zajetí vs. další km
Ahoj, jsem majitelem Toyoty celici T23 aktuálně po vyvložkování a repasu komplet celého motoru.
Auto "plní účel" letní víkendové hračky a vzhledem k točivé atmosféře je k němu i tak přistupováno. To jest zahřátí v garáži, pijánko, kudla těsně pod omezovačem, opět pijánko atd., atd... a nakonec chvilka na úplné schladnutí. Před repasem byl vzhledem ke spotřebě a cenové dostupnosti na husto lit olej 5W40 - Eneos, Mobil a Total.
otázka 1.
Co po zajetí?
Vzhledem k použití a možnosti přesného monitorování teploty a tlaku oleje bych nyní zvolil olej pro větší teplotní zatížení. Od 10W50, třeba až po 10W60. Narazil jsem zde na značky Sunoco a Millers oil. Mají tu zajímavé reference, osobně však neznám. Určitě se jim ale nebráním. Co se main streamu týká, nabízí se toho mnoho a vzhledem k velkému množství i poměrně rozdílných názorů jsem velmi na vážkách, jaký konkrétní olej zvolit. (např. kontroverzní Castrol edge, Valvoline VR1 Racing, Total Quartz RACING, Mobil Extended Life, případně Motul atd...)
Nějaké přesné doporučení, vyvrácení nebo zkušenosti?
otázka 2.
Olej zajetí?
První olej je již venku (najeto 250km od repasu - olej na zajetí,neznám přesně specifikaci).
Dále plánuji ještě min 1-2tis. km v klidném tempu. Taktéž zahřátí v garáži a pijánko bez vytáčení motoru do maxima.
Je dobré volit v tomto případě nějakou z nižších viskozitních tříd oleje? Eventuelně nějaký konkrétní?
Auto "plní účel" letní víkendové hračky a vzhledem k točivé atmosféře je k němu i tak přistupováno. To jest zahřátí v garáži, pijánko, kudla těsně pod omezovačem, opět pijánko atd., atd... a nakonec chvilka na úplné schladnutí. Před repasem byl vzhledem ke spotřebě a cenové dostupnosti na husto lit olej 5W40 - Eneos, Mobil a Total.
otázka 1.
Co po zajetí?
Vzhledem k použití a možnosti přesného monitorování teploty a tlaku oleje bych nyní zvolil olej pro větší teplotní zatížení. Od 10W50, třeba až po 10W60. Narazil jsem zde na značky Sunoco a Millers oil. Mají tu zajímavé reference, osobně však neznám. Určitě se jim ale nebráním. Co se main streamu týká, nabízí se toho mnoho a vzhledem k velkému množství i poměrně rozdílných názorů jsem velmi na vážkách, jaký konkrétní olej zvolit. (např. kontroverzní Castrol edge, Valvoline VR1 Racing, Total Quartz RACING, Mobil Extended Life, případně Motul atd...)
Nějaké přesné doporučení, vyvrácení nebo zkušenosti?
otázka 2.
Olej zajetí?
První olej je již venku (najeto 250km od repasu - olej na zajetí,neznám přesně specifikaci).
Dále plánuji ještě min 1-2tis. km v klidném tempu. Taktéž zahřátí v garáži a pijánko bez vytáčení motoru do maxima.
Je dobré volit v tomto případě nějakou z nižších viskozitních tříd oleje? Eventuelně nějaký konkrétní?
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
1. gratuliji.
2. pochvala za chování se k motoru po startu a před odstavením.
Moje rady praktické,detaily a specifikace dá admin,návštěvník,něco určitě skodovkár,možná jerome.
Takže hračka=rozhodně né snížená 5w-30! zřejmě minimum zimních jízd,takže začni 10w. Uvažuj o minimálně 40 letních,s rezervou na bejkárny lepší 50,extra pila 60,ale pozor,přeci jen déle se ohřívá do své teploty.
Měnit, zkrátit intervaly. Japonci,v původní podobě nejsou moc náročné na kosmické kvality,raději dříve vyměnit průměrný olej. Jenže tady trochu vyjmečně,bych šel do něčeho,co je drobet sportovního. Přesně ti dá tipy admin,bo já to z hlavy nevysolim.
VR racing od Valvoline je,myslim,20w-60,myslim,nebudu hledat,pokud jo,nevim jak motor,po nějaké delší pauze bude reagovat po startu.
Jinak výměna po záběhu,správná činnost.
2. pochvala za chování se k motoru po startu a před odstavením.
Moje rady praktické,detaily a specifikace dá admin,návštěvník,něco určitě skodovkár,možná jerome.
Takže hračka=rozhodně né snížená 5w-30! zřejmě minimum zimních jízd,takže začni 10w. Uvažuj o minimálně 40 letních,s rezervou na bejkárny lepší 50,extra pila 60,ale pozor,přeci jen déle se ohřívá do své teploty.
Měnit, zkrátit intervaly. Japonci,v původní podobě nejsou moc náročné na kosmické kvality,raději dříve vyměnit průměrný olej. Jenže tady trochu vyjmečně,bych šel do něčeho,co je drobet sportovního. Přesně ti dá tipy admin,bo já to z hlavy nevysolim.
VR racing od Valvoline je,myslim,20w-60,myslim,nebudu hledat,pokud jo,nevim jak motor,po nějaké delší pauze bude reagovat po startu.
Jinak výměna po záběhu,správná činnost.
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Když jde o miláčka (v zimě nejezdí, málo startů) tak je 10W naprosto v pohodě. Vyšší teplotní zatížení lze jen doporučit a když bude dostávat hodně za uši, tak by mohlo být i 10tkm hodně na výměnu.
Pokud bys chtěl jít do 5W-40 nebo 50 tak lze doporučit
Mobil1 5W-50 http://www.oleje.cz/p/mobil-1-peak-life-5w-50-4-l--1368
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-1l
10W poradí Pitris
Pokud bys chtěl jít do 5W-40 nebo 50 tak lze doporučit
Mobil1 5W-50 http://www.oleje.cz/p/mobil-1-peak-life-5w-50-4-l--1368
MOTUL 8100 X-CESS 5W-40 http://www.znackoveoleje.cz/znackoveole ... S-5W-40-1l
10W poradí Pitris
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
PePe tu v podstatě zmínil všechno
Já bych teď na ty "1-2tis. km v klidném tempu" dal bez obav "obyčejný" 10w40 API SJ nebo SL....
A potom ? Je to "točivá atmosféra" - žádné turbo; xw/60 mě přijde zbytečné - dal bych 10w50
Total, Q8, Millers oils (seřazeno vzestupně podle ceny). Kolik chceš investovat TOP = Millers CFS NT
Nepředpokládám mrazivé starty.... pokud by byly, dalo by se uvažovat o 5w50 - Agip/Eni, Fuchs, Millers oils, Mobil1, Sunoco, Valvoline.... (seřazeno abecedně) A měnit po max. 10-ti tkm a i s filtrem,
ale jestli tomu budeš fakt "topit pod kotlem na okruhu", i 5tkm může být na olej hodně....
PS: co převodovka ? A předpokládám, že filtry a chladicí a brzdová kapalina jsou nové....
Já bych teď na ty "1-2tis. km v klidném tempu" dal bez obav "obyčejný" 10w40 API SJ nebo SL....
A potom ? Je to "točivá atmosféra" - žádné turbo; xw/60 mě přijde zbytečné - dal bych 10w50
Total, Q8, Millers oils (seřazeno vzestupně podle ceny). Kolik chceš investovat TOP = Millers CFS NT
Nepředpokládám mrazivé starty.... pokud by byly, dalo by se uvažovat o 5w50 - Agip/Eni, Fuchs, Millers oils, Mobil1, Sunoco, Valvoline.... (seřazeno abecedně) A měnit po max. 10-ti tkm a i s filtrem,
ale jestli tomu budeš fakt "topit pod kotlem na okruhu", i 5tkm může být na olej hodně....
PS: co převodovka ? A předpokládám, že filtry a chladicí a brzdová kapalina jsou nové....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Díky, za prozatímní postřehy a připomínky.
Interval bude určitě ještě kratší. Počítám, vzhledem k celkovému ročnímu nájezdu, 2 výměny po max. 5000km.
A asi se tedy vrhnu rovnou do specifikace 10W60. Na poloslickách nemá význam vyjíždět kdykoliv jindy, než za tepla a hezkého (jarního-podzimního) počasí.
Interval bude určitě ještě kratší. Počítám, vzhledem k celkovému ročnímu nájezdu, 2 výměny po max. 5000km.
A asi se tedy vrhnu rovnou do specifikace 10W60. Na poloslickách nemá význam vyjíždět kdykoliv jindy, než za tepla a hezkého (jarního-podzimního) počasí.
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Rovnou ani křivou cestou se do 60ky nevrhej,to opravdu při extra pile,což v záběhu,dávat nebudeš.
A jestli tojouše vyvenčuješ z garáže jen na bejkárny,tak je 5tkm v pilestylu hraničních!
Teda pokud si chceš vozítko ponechati déle....
A jestli tojouše vyvenčuješ z garáže jen na bejkárny,tak je 5tkm v pilestylu hraničních!
Teda pokud si chceš vozítko ponechati déle....
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Na záběh jedině takto a ne jinak: hrozí tzv. "podtržení záběhu".Pitris píše:...Já bych teď na ty "1-2tis. km v klidném tempu" dal bez obav "obyčejný" 10w40 API SJ nebo SL...
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Ha, byl si rychlejší.Pitris píše:PePe tu v podstatě zmínil všechno
Já bych teď na ty "1-2tis. km v klidném tempu" dal bez obav "obyčejný" 10w40 API SJ nebo SL....
A potom ? Je to "točivá atmosféra" - žádné turbo; xw/60 mě přijde zbytečné - dal bych 10w50
Total, Q8, Millers oils (seřazeno vzestupně podle ceny). Kolik chceš investovat TOP = Millers CFS NT
Nepředpokládám mrazivé starty.... pokud by byly, dalo by se uvažovat o 5w50 - Agip/Eni, Fuchs, Millers oils, Mobil1, Sunoco, Valvoline.... (seřazeno abecedně) A měnit po max. 10-ti tkm a i s filtrem,
ale jestli tomu budeš fakt "topit pod kotlem na okruhu", i 5tkm může být na olej hodně....
PS: co převodovka ? A předpokládám, že filtry a chladicí a brzdová kapalina jsou nové....
ad1:
ok, dám tam tedy "standardní" 10W40
ad2:
jetli to tedy chápu dobře 10W50 je úplně v pohodě. 10W60 je pak teplotně zbytečný "nadstandard", nic s ním ale nezkazím.
Dám na Tvou radu a volba padne na Millers CFS NT. Podle dostupnosti pak těch 10W50 nebo 10W60.
ad3:
interval je max 5tkm. Spíše těch 3800-4500km při jednom Mostu a 1-2 V.Mítech. Tudíž žádná extra divočina.
Moc díky za rady.
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Návštěvník píše:Na záběh jedině takto a ne jinak: hrozí tzv. "podtržení záběhu".Pitris píše:...Já bych teď na ty "1-2tis. km v klidném tempu" dal bez obav "obyčejný" 10w40 API SJ nebo SL...
Jste rychlíci. Datluji to v mobilu a nestíhám se vyjadřovat ke správnému příspěvku.PePe píše:Rovnou ani křivou cestou se do 60ky nevrhej,to opravdu při extra pile,což v záběhu,dávat nebudeš.
A jestli tojouše vyvenčuješ z garáže jen na bejkárny,tak je 5tkm v pilestylu hraničních!
Teda pokud si chceš vozítko ponechati déle....
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Ty výměny v pohodě. A 10w60 použít můžeš ale řekl bych, že když ten motor není extra nadopován, tak se na teplotní limit "padesátky" ani nedostane, a "šedesátka" může způsobit mírné snížení výkonu, protože dostatečně "nezřídne". Říkám - 10w60 použít lze, ale zbytečné.... Dej 10w50. Millers je
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
OK, dám si práci se sehnáním právě té 10W50.Pitris píše:Ty výměny v pohodě. A 10w60 použít můžeš ale řekl bych, že když ten motor není extra nadopován, tak se na teplotní limit "padesátky" ani nedostane, a "šedesátka" způsobí mírné snížení výkonu, protože dostatečně "nezřídne". Říkám - 10w60 použít lze, ale zbytečné.... Dej 10w50. Millers je
Díky za cenné rady.
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
http://www.millersoils.cz/367--cfs-10w50-nt.html
http://www.millersoils.cz/295--cfs-10w50.html
http://www.autodily-cardo.cz/motorove-o ... tek-total/
http://www.oleje.cz/p/q8-formula-f1-10w-50-4-l--3107
http://www.millersoils.cz/295--cfs-10w50.html
http://www.autodily-cardo.cz/motorove-o ... tek-total/
http://www.oleje.cz/p/q8-formula-f1-10w-50-4-l--3107
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Na zajetí vezmu teda tenhle Miller oils EE Semi Synthetic 10w40
http://www.millersoils.cz/376--ee-semi- ... 10w40.html
a pak tam lupnu ten Miller oils CFS 10w50 NT
http://www.millersoils.cz/367--cfs-10w50-nt.html
Díky
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
To si nepochopil: na ten záběh dej "klasickou" 10w40 (Mobil, Mogul, Q8, Repsol, Sunoco, Total atd.)
a až potom Millerse.... záběh se dělá s běžným olejem....
a až potom Millerse.... záběh se dělá s běžným olejem....
Pitris píše:...Já bych teď na ty "1-2tis. km v klidném tempu" dal bez obav "obyčejný" 10w40 API SJ nebo SL...
Návštěvník píše:Na záběh jedině takto a ne jinak: hrozí tzv. "podtržení záběhu".
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: repas motoru - olej zajetí vs. další km
Pro krátkodobý záběh bych použil i SAE 15W40 odpovídající API.