Ahoj lidi, prosím o radu s olejem.
Mám základní znalosti v olejích, takže jsem předpokládal, že vyberu olej podle specifikace v servisní knížce kde je požadavek na 0W30 Acea C2 jedná se o kiu 1,6Crdi 100kw Euro 6 s DPF. Tak jsem hledal a nějak se mi nedostává snad kromě shellu nebo castrolu oleje, co by tohle umožňoval. Takže dotaz - podle tabulky bych mohl zvolit i 5w30 což mě přijde daleko lepší volba do normálního provozu a jak to je s těmi výkonovými třídami? Mohu to zaměnit za C3 nebo C1? Já jsem se nikde nedočetl, zdali to je nebo není možné. Případně prosím o typ na olej, výměny po max 15 tisících, teď první po 10ti.. pak by snad stačilo po 15ti.
Díky za případné rady
Rada olej 0w30 c2/5W30
Moderátor: Colommbo
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
C2 je Mid - SAPS, stejně jako C3. Rozdíl je v HTHS viskozitě. Volil bych C3.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
Takže pokud to dobře chápu - laicky (omlouvám se za případné technické nepřesnosti)
Viskozitu si zvolím podle potřeby, zima ideálně 0W30, léto 5w30 a výkonostní třída - pokud použiju C2 jedná se o lehkoběžný olej se sníženou viskozitou HTHS, který by technicky mohl snížit spotřebu paliva, ale je možný jeho rychlejší úbytek, C3 je pak brán jako normální, který neslibuje úsporu paliva, ale zase hrozí podstatně méně úbytek oleje?
Může se použít i C1 když výrobce požaduje C2? To je myšleno, jeslti je výkonostní třída C1 lepší jak C2/C3 a pokrývá i tyto požadavky.
Potřebuju se v tom nějak zorientovat
Viskozitu si zvolím podle potřeby, zima ideálně 0W30, léto 5w30 a výkonostní třída - pokud použiju C2 jedná se o lehkoběžný olej se sníženou viskozitou HTHS, který by technicky mohl snížit spotřebu paliva, ale je možný jeho rychlejší úbytek, C3 je pak brán jako normální, který neslibuje úsporu paliva, ale zase hrozí podstatně méně úbytek oleje?
Může se použít i C1 když výrobce požaduje C2? To je myšleno, jeslti je výkonostní třída C1 lepší jak C2/C3 a pokrývá i tyto požadavky.
Potřebuju se v tom nějak zorientovat
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
C1 a C4 jsou low saps - nízký obsah sulfátů
C2 a C3 jsou mid saps - střední obsah sulfátů
C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu min. 2,9mPa.s
C3 a C4 mají normální HTHS viskozitu min. 3,5mPa.s
Pro naše klima dobře vyhoví olej 5w30 a je to v podstatě tak jak píšeš - C1 a C2 by měly zajistit o pár mililitrů nižší spotřebu paliva a tím nižší emise, normální HTHS viskozita zase pevnější olejový film a kvalitnější mazání. Pokud budeš s autem jezdit spíš jen krátké jízdy (měň olej po 10-ti tkm nebo po roce) snížená HTHS viskozita nevadí, jestli budeš jezdit delší jízdy nebo dálnice (výměna do 15-ti tkm nebo rok) tak bude HTHS viskozita vhodnější normální. A jeden z dobrých v C2/C3 je třeba http://www.oleje.cz/p/mobil-1-esp-formu ... 5-l--18692 (s HTHS 3,58mPa.s).
C2 a C3 jsou mid saps - střední obsah sulfátů
C1 a C2 mají sníženou HTHS viskozitu min. 2,9mPa.s
C3 a C4 mají normální HTHS viskozitu min. 3,5mPa.s
Pro naše klima dobře vyhoví olej 5w30 a je to v podstatě tak jak píšeš - C1 a C2 by měly zajistit o pár mililitrů nižší spotřebu paliva a tím nižší emise, normální HTHS viskozita zase pevnější olejový film a kvalitnější mazání. Pokud budeš s autem jezdit spíš jen krátké jízdy (měň olej po 10-ti tkm nebo po roce) snížená HTHS viskozita nevadí, jestli budeš jezdit delší jízdy nebo dálnice (výměna do 15-ti tkm nebo rok) tak bude HTHS viskozita vhodnější normální. A jeden z dobrých v C2/C3 je třeba http://www.oleje.cz/p/mobil-1-esp-formu ... 5-l--18692 (s HTHS 3,58mPa.s).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
Díky díky a ještě poslední věc.
Pokud na obalu není uvedena ACEA Cx a ale pouze A/B tak výkonostně olej toto nesplňuje?
Mám v ruce olej od Havoline kde je A5/B5 ale o C se nic nepíše, prřitom podle webového konfigurátoru by to měl být olej pro DPF a tedy by měl splnit i C2 ale na té flašce to prostě není napsané.. Tohle mě vážně ničí... Shell Helix má na flašce jen normy MB A WV... o ACEA se tam nedočtu vubec nic...
Pokud na obalu není uvedena ACEA Cx a ale pouze A/B tak výkonostně olej toto nesplňuje?
Mám v ruce olej od Havoline kde je A5/B5 ale o C se nic nepíše, prřitom podle webového konfigurátoru by to měl být olej pro DPF a tedy by měl splnit i C2 ale na té flašce to prostě není napsané.. Tohle mě vážně ničí... Shell Helix má na flašce jen normy MB A WV... o ACEA se tam nedočtu vubec nic...
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
Rozhodně bych věřil víc údaji od výrobce (na obale) než webovému konfigurátoru. Anebo si najít od toho konkrétního oleje technické listy.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
No budu postupovat prostě tak, že jakmile na obalu nebude přesně to co potřebuju, kupovat to nebudu.
A zjistil jsem, že Millers není až tak drahej, jak jsem si myslel a má přesně to co potřebuju a píše to asi nejpřehledněji, všude a přesně.. Tak každopádně díky za upřesnění téhle problematiky.
A zjistil jsem, že Millers není až tak drahej, jak jsem si myslel a má přesně to co potřebuju a píše to asi nejpřehledněji, všude a přesně.. Tak každopádně díky za upřesnění téhle problematiky.
Re: Rada olej 0w30 c2/5W30
Ano. Dá se třeba http://www.millersoils.cz/ee-longlife-5w30?c=221 nebo http://www.millersoils.cz/xf-longlife-5w30 nebo http://www.millersoils.cz/trident-longlife-5w30 nebo od francouzkého výrobce Yacco https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... O-5W-30-5l nebo
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... VIF-zdarma nebo pak tu "čistokrevnou" C2 https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-30-5l na ty event. krátké popojížďky....
https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... VIF-zdarma nebo pak tu "čistokrevnou" C2 https://www.znackoveoleje.cz/znackoveol ... P-5W-30-5l na ty event. krátké popojížďky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF