Punto mk2 1.2 8v 2000

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

metamor
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 07, 2017 18:44

Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od metamor »

Chcel by som do toho puntasa liat 15w40 nakolko 10w40 sa pohybuje okolo 1l/1000km. Napadol ma valvoline max life akurat neviem najst ci je polosyntetika alebo mineral nakolko mineral tam nedoporucuju liat aj ked by to malo byt jedno ma to len jednu vacku ziadne zdvihatka nic
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1861
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od BigBang »

napřed by sis tady měl něco o olejích přečíst...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Pitris »

Ano. Bylo to tu nesčetněkrát. Třeba tady: http://www.oleje.cz/forum/jak-spravne-v ... t3103.html Tak jen ve zkratce:
a) Neřeš minerální nebo polosyntetický olej.
b) 15w40 není při provozní teplotě "hustší" než 10w40. Musel bys dát xw50 nebo 60. A pomohlo by to trošku, pokud jsou už v motoru větší vůle.
c) MaxLife pomůže (a taky trošku - neopraví to) v případě ztvrdlých těsnění.
d) Nebo lít dál levnou 10w40 a hlídat a dolívat.
e) Jinak pak GO motoru (nebo aspoň kroužky a gufírka ventilů).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
metamor
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 07, 2017 18:44

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od metamor »

Takze 10w60 by mohla pomoct viac nez ta 15w40 ? Gufera boli robene pred 2 rokmi pri startoch zadymilo na modro. 3 boli stvrdnute na kamen tak ze 2 sa rozpadli pri vyberani a jedno bolo uplne v prdeli
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Pitris »

metamor píše:Takze 10w60 by mohla pomoct viac nez ta 15w40 ?
Při vyšší spotřebě oleje určitě.
Otázkou je co se vyplatí víc - použít dražší olej s nižší svojí spotřebou nebo dolívat levnou 10w/15w40 ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
metamor
Příspěvky: 7
Registrován: pát črc 07, 2017 18:44

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od metamor »

Pri vymena tam skusim dat 10w60 a uvidim aka bude spotreba ked bude o dost menej tak prejdem na nu ked sa to moc neupravi tak budem liat lacnu 10w40
jarson1
Příspěvky: 2088
Registrován: pon zář 01, 2014 8:39
Bydliště: RV ( SK)

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od jarson1 »

Jedna hypoteticka - ovplyvni zmena viskozity pri takomto probleme okrem ubytku oleja aj emisie a ak potom dk akej miery? Bolo by prakticky mozne takouto zmenou dosiahnut az taky rozdiel v uhlovodikoch aby boli hodnoty v norme?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Obrázek
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Obrázek
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Brembo »

Ovplyvní to určite,otázne je,či to katalyzátor už nemá za sebou.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od bjukemen »

neviem ci sa oplati tak drahy olej liat do motora ked spotreba oleja nejaka zostane urcite
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Jezevcik »

Mám ten samý názor. Lil bych nějakou levnější 15W-40. Řekl bych, že bude v rámci poměru mezi cenou a výsledkem nejvhodnější. Dle mého názoru je největší spotřeba po startu, takže bych raději zvedl zimní číslo. Zázrak se určitě nestane, ale také to na provozu nebude stát majlant.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Pitris »

Tome, já si naopak myslím že u studeného oleje 10w či 15w bude jeho viskozita tak vysoká že se mu "nebude chtít cpát se" tam kam nepatří a že rozdíl mezi nimi bude na spotřebě zanedbatelný.
Ale ta varianta 10w/15w40 bude možná levnější, ale určitě - jestli už katík není K.O. - bude vyšší spotřeba oleje na emisích poznat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Jezevcik »

Jarku, ať je to jakkoli, tak je to spíše zralé na mechanický zásah do motoru. Litr na tisíc je už opravdu dost. Mezi výměnami tam proteče 15 litrů navíc. Osobně bych se toho raději zbavil.Oprava vyššího významu je nerentabilní a aut jsou všude mraky.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Pitris »

Asi tak....:)
Pitris nahoře ☺ píše: e) Jinak pak GO motoru (nebo aspoň kroužky a gufírka ventilů).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Libor
Příspěvky: 1625
Registrován: stř srp 24, 2016 19:21
Bydliště: Bohumín

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od Libor »

Dal bych to auto pryč, fakt. Měl jsem taky auto olejničku, kde to na konci žralo litr oilu na 500 km, viskozita-neviskozita. Auta mi bylo líto (srdeční záležitost - velmi svižný "veterán" Ford Escort 1,6 L4B). Řikal jsem si, za "pár" korun to zpologenerálkuji. Tak jsem koupil kruhy, nechal zrepasovat hlavu. Nedomyslel jsem to ale. K tomu jsem totiž musel přibrat nové šrouby hlavy, zdvihátka, komplet sadu těsnění a věci kolem a desítka + v háji.
Jak píšou kluci, pryč s tím. Cena SO je náročná a spotřeba oleje se málo kdy zastaví.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Punto mk2 1.2 8v 2000

Příspěvek od NOVON »

metamor píše:Takze 10w60 by mohla pomoct viac nez ta 15w40 ? Gufera boli robene pred 2 rokmi pri startoch zadymilo na modro. 3 boli stvrdnute na kamen tak ze 2 sa rozpadli pri vyberani a jedno bolo uplne v prdeli
Pokud se vymeni jen guferka a nechaji vybehane voditka,tak se velice brzy znovu opotrebi/znici i ty nove guferka a zacne to olej zrat znovu.Je lepsi udelat komplet hlavu a vytahnout pist na 4 valci,u nej zhodnotit opotrebeni krouzku a dle toho bud prekrouzkovat nebo nechat tak..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Odpovědět