Punto mk2 1.2 8v 2000
Moderátor: Colommbo
Punto mk2 1.2 8v 2000
Chcel by som do toho puntasa liat 15w40 nakolko 10w40 sa pohybuje okolo 1l/1000km. Napadol ma valvoline max life akurat neviem najst ci je polosyntetika alebo mineral nakolko mineral tam nedoporucuju liat aj ked by to malo byt jedno ma to len jednu vacku ziadne zdvihatka nic
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
napřed by sis tady měl něco o olejích přečíst...
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Ano. Bylo to tu nesčetněkrát. Třeba tady: http://www.oleje.cz/forum/jak-spravne-v ... t3103.html Tak jen ve zkratce:
a) Neřeš minerální nebo polosyntetický olej.
b) 15w40 není při provozní teplotě "hustší" než 10w40. Musel bys dát xw50 nebo 60. A pomohlo by to trošku, pokud jsou už v motoru větší vůle.
c) MaxLife pomůže (a taky trošku - neopraví to) v případě ztvrdlých těsnění.
d) Nebo lít dál levnou 10w40 a hlídat a dolívat.
e) Jinak pak GO motoru (nebo aspoň kroužky a gufírka ventilů).
a) Neřeš minerální nebo polosyntetický olej.
b) 15w40 není při provozní teplotě "hustší" než 10w40. Musel bys dát xw50 nebo 60. A pomohlo by to trošku, pokud jsou už v motoru větší vůle.
c) MaxLife pomůže (a taky trošku - neopraví to) v případě ztvrdlých těsnění.
d) Nebo lít dál levnou 10w40 a hlídat a dolívat.
e) Jinak pak GO motoru (nebo aspoň kroužky a gufírka ventilů).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Takze 10w60 by mohla pomoct viac nez ta 15w40 ? Gufera boli robene pred 2 rokmi pri startoch zadymilo na modro. 3 boli stvrdnute na kamen tak ze 2 sa rozpadli pri vyberani a jedno bolo uplne v prdeli
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Při vyšší spotřebě oleje určitě.metamor píše:Takze 10w60 by mohla pomoct viac nez ta 15w40 ?
Otázkou je co se vyplatí víc - použít dražší olej s nižší svojí spotřebou nebo dolívat levnou 10w/15w40 ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Pri vymena tam skusim dat 10w60 a uvidim aka bude spotreba ked bude o dost menej tak prejdem na nu ked sa to moc neupravi tak budem liat lacnu 10w40
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Jedna hypoteticka - ovplyvni zmena viskozity pri takomto probleme okrem ubytku oleja aj emisie a ak potom dk akej miery? Bolo by prakticky mozne takouto zmenou dosiahnut az taky rozdiel v uhlovodikoch aby boli hodnoty v norme?
Toyota Carina E 1.6 Xli LB 1992 Japan
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Ex.Toyota Carina E 1.8 GLI LB. 1996 GB
HONDA Civic 8G 4D 1.8 2006 Turkey
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Ovplyvní to určite,otázne je,či to katalyzátor už nemá za sebou.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
neviem ci sa oplati tak drahy olej liat do motora ked spotreba oleja nejaka zostane urcite
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Mám ten samý názor. Lil bych nějakou levnější 15W-40. Řekl bych, že bude v rámci poměru mezi cenou a výsledkem nejvhodnější. Dle mého názoru je největší spotřeba po startu, takže bych raději zvedl zimní číslo. Zázrak se určitě nestane, ale také to na provozu nebude stát majlant.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Tome, já si naopak myslím že u studeného oleje 10w či 15w bude jeho viskozita tak vysoká že se mu "nebude chtít cpát se" tam kam nepatří a že rozdíl mezi nimi bude na spotřebě zanedbatelný.
Ale ta varianta 10w/15w40 bude možná levnější, ale určitě - jestli už katík není K.O. - bude vyšší spotřeba oleje na emisích poznat....
Ale ta varianta 10w/15w40 bude možná levnější, ale určitě - jestli už katík není K.O. - bude vyšší spotřeba oleje na emisích poznat....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Jarku, ať je to jakkoli, tak je to spíše zralé na mechanický zásah do motoru. Litr na tisíc je už opravdu dost. Mezi výměnami tam proteče 15 litrů navíc. Osobně bych se toho raději zbavil.Oprava vyššího významu je nerentabilní a aut jsou všude mraky.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Asi tak....
Pitris nahoře ☺ píše: e) Jinak pak GO motoru (nebo aspoň kroužky a gufírka ventilů).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Dal bych to auto pryč, fakt. Měl jsem taky auto olejničku, kde to na konci žralo litr oilu na 500 km, viskozita-neviskozita. Auta mi bylo líto (srdeční záležitost - velmi svižný "veterán" Ford Escort 1,6 L4B). Řikal jsem si, za "pár" korun to zpologenerálkuji. Tak jsem koupil kruhy, nechal zrepasovat hlavu. Nedomyslel jsem to ale. K tomu jsem totiž musel přibrat nové šrouby hlavy, zdvihátka, komplet sadu těsnění a věci kolem a desítka + v háji.
Jak píšou kluci, pryč s tím. Cena SO je náročná a spotřeba oleje se málo kdy zastaví.
Jak píšou kluci, pryč s tím. Cena SO je náročná a spotřeba oleje se málo kdy zastaví.
DOHC VTEC TURBO 243kW HGO 0W20
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
SOHC 16V 66kW MAX LIFE 5W40
DOHC PARALLEL-TWIN 52 kW MOTUL 300V 10W40
Re: Punto mk2 1.2 8v 2000
Pokud se vymeni jen guferka a nechaji vybehane voditka,tak se velice brzy znovu opotrebi/znici i ty nove guferka a zacne to olej zrat znovu.Je lepsi udelat komplet hlavu a vytahnout pist na 4 valci,u nej zhodnotit opotrebeni krouzku a dle toho bud prekrouzkovat nebo nechat tak..metamor píše:Takze 10w60 by mohla pomoct viac nez ta 15w40 ? Gufera boli robene pred 2 rokmi pri startoch zadymilo na modro. 3 boli stvrdnute na kamen tak ze 2 sa rozpadli pri vyberani a jedno bolo uplne v prdeli
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw