PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Moderátor: Colommbo
PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Zdravím všetkých, v poslednej dobe som sa po internete dosť zaujímal o C4 Picasso s obávaným motorom 1.6 HDi, osadeným FAPom. Zistil som, že značná časť majiteľov stále používa Total Quartz 9000 5W-40 plniaci ACEA A3-96/ B3-96/ B4. Na tom by nebolo nič zvláštne, veľká časť motoristov jazdí s nevhodným olejom. Zvláštne je, že mnohí z nich majú odjazdených aj viac ako 200 000 km s pôvodným (a funkčným!) FAPom. Po čase prišla zmena a výrobca začal preferovať Total Quartz Ineo ECS 5W-30 (ACEA C2, PSA PEUGEOT CITROËN B71 2290). Ten však podľa môjho názoru nie je vhodný kvôli známym problémom s mazaním u týchto motorov. Bolo by riešením použitie 5W-40 ACEA C3? Aký je praktický rozdiel medzi ACEA C2 a C3?
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Ten isty motor pouziva aj Mazda. Neviem, ci je identicky aj DPF filter. Predpisany olej do neho je A3/B4 alebo A5/B5. Ziadne C-cko.
Otazka je preco doslo ku zmene predpisu oleja u Citroenu. Bolo to zmenou DPF za iny typ alebo islo napr. len o zjednotenie predpisu oleja pre viacero modelov?
Otazka je preco doslo ku zmene predpisu oleja u Citroenu. Bolo to zmenou DPF za iny typ alebo islo napr. len o zjednotenie predpisu oleja pre viacero modelov?
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Ve zkratce je rozdíl mezi ACEA C2 a C3 je v HTHS, úspoře paliva, obsahu SAPS, z provozních záležitostí čistota pístu.
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Podle mě ano.kaskader píše:....Bolo by riešením použitie 5W-40 ACEA C3?....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
S tímto motorem jsem v 407 se najel 200 tis s původním FAP em při
pouziti Total Ineo ECS a bez problému. Jediné co je důležité je vyndat sitko z holendru trubky mazajici turbo ,resp vyměnit za novy model (pokud mas rad vše jak ma byt). Pravidelná výměna po 15 tis je samozřejmostí
pouziti Total Ineo ECS a bez problému. Jediné co je důležité je vyndat sitko z holendru trubky mazajici turbo ,resp vyměnit za novy model (pokud mas rad vše jak ma byt). Pravidelná výměna po 15 tis je samozřejmostí
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Ano, to sitko pôjde von. Chcem najskôr spraviť výplach novým olejom a následne vybrať sitko. Problematika mazania turba a postup je detailne v tomto vlákne: http://forum.citroeny.cz/viewtopic.php? ... 2&start=30
A ešte oprava podfukujúceho vstreku: https://www.youtube.com/watch?v=9Y2-Kh7WKRo
A ešte oprava podfukujúceho vstreku: https://www.youtube.com/watch?v=9Y2-Kh7WKRo
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Na kterém konci té trubky ono sítko je - hned u turba?j.kiwi píše:... Jediné co je důležité je vyndat sitko z holendru trubky mazajici turbo ,resp vyměnit za novy model (pokud mas rad vše jak ma byt). ...
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
U motoru , ale je k tomu blby přístup musíš shodit fap
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
VW Golf 7 R line
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Tak to je hodně blbý. V každém případě díky!
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Ešte som to síce nerobil, ale zdá sa to byť v pohode. FAP je na obyčajnej primitívnej spone
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
To auto není moje (C4 Picasso) a už jsem na něm vzdal mnohem primitivnější úkony, jako např. výměnu oleje (za celou dobu nikdo nikdy nesundával celoplošný kryt pod agregátem, olej ve značkovém servisu vždy jen odsávali) a vzduchového filtru (nedostal jsem se k němu, ale ani značkový servis ho nejspíše nikdy nevyměnil), tak to raději nechám být...
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Opravdu unikátní motor Ach jo, kam to spěje....Návštěvník píše:....výměnu....vzduchového filtru (nedostal jsem se k němu, ale ani značkový servis ho nejspíše nikdy nevyměnil)....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Ani ne tak samotný motor, jako jeho umístění v motorovém prostoru a přístupnost...
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
na vzduchac potrebujes okrem ineho stahovak na stierace
Re: PSA 1.6 HDi FAP vs. Total Quartz 9000
Tak to jsem netušil. Naštěstí jsem to vzdal čas a dotyčného poslal do servisu, neznačkového, zato specializovaného na danou značku. O onom sítku tam však prý nic nevěděli.