Ani ne tak špatný olej ale spíš aby ho vyměnili všechen. Byly případy třeba že vylili jen půlku....michalpce píše:No tak už by bylo trochu moc ne, aby autorizák lil hromadně do aut špatný olej?
První výměna oleje
Moderátor: Colommbo
Re: První výměna oleje
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
já vím, ale tenhle olej je fakt čistoučkej, jako u nového auta. Ten co tam byl, tak už byl poměrně dost hnědý, takže i kdyby ho tam nechali cca 0,5 l tak by to bylo nejspíš poznat...ale těžko říct, třeba se pletu...
@Pitris. Už jsem četl nějaká vlákna ale ty mě to určitě upřesníš. Jde mi o porovnání ACEA A3 vs A5. Rozumím tomu dobře, že pokud bych měl používat A5 a dám A3 a měním po 10 000 km, tak ta A3 bude "lepší"? Že rozdíl A3 vs A5 je jen v tom HTHS?
@Pitris. Už jsem četl nějaká vlákna ale ty mě to určitě upřesníš. Jde mi o porovnání ACEA A3 vs A5. Rozumím tomu dobře, že pokud bych měl používat A5 a dám A3 a měním po 10 000 km, tak ta A3 bude "lepší"? Že rozdíl A3 vs A5 je jen v tom HTHS?
Re: První výměna oleje
Nevim jak u jinych znacek, ale skodovka pri zakaznikem dodanym olejem, si myje ruce...
Re: První výměna oleje
Byt nejsem Pitris, tak Ti s dovolenim napisu, ze pro (docela znacne) zjednoduseni a rekneme z pohledu ochrany proti oderu pri meznem mazani, to tak lze rict.michalpce píše: @Pitris. Už jsem četl nějaká vlákna ale ty mě to určitě upřesníš. Jde mi o porovnání ACEA A3 vs A5. ... Že rozdíl A3 vs A5 je jen v tom HTHS?
Tady najdes zrejme kompletny prehled rozdilu, co se tyce hodnot normou stanovenych : http://www.oleje.cz/forum/post139423.html#p139423
Realita je, jak to uz tak chodi, slozitejsi. A tak i nektere oleje A5 s hodnotou hths blizici se normou stanovene hranici, ktere obsahuji navic treba dalsi prisady, resp. modifikaci zakladu, mohou byt i co do ochrany mazanych povrchu, plne srovnatelne s oleji A3 (ve stejne viskozite). Zvlast, kdyz nektere A3-ky jsou mnohokrate sestavene z co mozno nejlevnejsich zaklad.oleju, a proste tak-nejak do-aditivovane, aby dosahli (ofiko) hodnoty stanovene normami, a zaroven byli co nejlevnejsi v regalu obchodu (supermarketu:-)
Pozn.1: ve snaze predejit nedorozumeni, duraz je na slovo nektere ...
Pozn.2: uz jsi cetl nejaka vlakna - mas-li potrebu porozumet vecem kolem oleju, mazani, apod., jsi na tomto foru dobre. Jen tak dal
Naposledy upravil(a) rofek dne pát dub 21, 2017 14:39, celkem upraveno 1 x.
focus_2.0_107kw_W:Trident 5w40_S:Trident(ss) 10w40 + Bishop´s 906 /// fusion_1.4_59kw_Trident-5w40 & B´s 906
Re: První výměna oleje
Jen se ptám ze zvědavosti, ale když to vztáhnu na své auto, kde mám doporučení ACEA A5. A já bych tam dal olej ACEA A3, tak je to na závadu? Samozřejmě v rámci výměny po 10-12 tkm. Dle mých dohledaných informací by to mělo být "jedno"
Re: První výměna oleje
Něco už napsal rofek. Jde o to, že u velké většiny olejů A5 jsou kvůli dnešní ekodobě hodnoty HTHS viskozity okolo 3mPa.s. A často 5w30-ky. Ano, jsou to oleje s velmi dobrou vysokoteplotní střihovou stabilitou - možná nejlepší, ale to motor "pozná/využije" až ke konci výměnného intervalu. Když se mění po 10-ti tkm tak plně vyhoví i xw40 s A3. A bonus je tam ta vyšší HTHS viskozita - nad 3,5mPa.s. Ano, kvůli tomu že nemusí být tak střihově stabilní jako oleje A5 (ty musí být, aby po 30-ti tkm ještě připomínaly olej), mohou mít levnější základový olej - v drtivé většině skupiny 3, ale i tak jsou velmi kvalitní a ani ty A5-ky skupiny 4 nebo 5 většinou nejsou.michalpce píše:Jde mi o porovnání ACEA A3 vs A5. Rozumím tomu dobře, že pokud bych měl používat A5 a dám A3 a měním po 10 000 km, tak ta A3 bude "lepší"? Že rozdíl A3 vs A5 je jen v tom HTHS?
Motorové oleje s normální HTHS nad 3,5 mPa.s lze použít kdykoliv a nemohou uškodit žádnému motoru.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Ještě jeden dotaz, píšete že A5 jsou 5w30, ovšem co jsem tak procházel internet, tak to není zcela pravidlem? Takže suma sumárum A5 je (jako vše dnes) kvůli ekologii (nižší spotřeba, emise apod) a proto jej výrobci doporučují, aby dosáhly lépe udávaných spotřeb paliva apod?
Při normálních intervalech výměny, je spíše "lepší" A3. Při nejmenším autu neublížím...
Při normálních intervalech výměny, je spíše "lepší" A3. Při nejmenším autu neublížím...
Re: První výměna oleje
Ba. 5w30 v A5/B5 není pravidlo, jsou i 0w30. Ale nevím o oleji A5/B5 který by měl SAE xw40 (nebo výš). Ty oleje A5/B5 v sobě kombinují nižší spotřebu paliva a snad delší výdrž. Je to trend dneška - snižovat provozní náklady, leč právě ty delší výměnné lhůty (a nízká HTHS viskozita) motoru vůbec neprospívá !
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: První výměna oleje
Ok děkuji za vysvětlení, protože jsem na to někde narazil a zajímalo mě co se stane když zaměním A3 za A5. Teď vím, že by se vcelku nic nedělo, spíš bych motoru pomohl.
Re: První výměna oleje
K A3/B3 vs A5/B5: Pokud správně interpretuji dokument popisující ACEA 2016, tak je zajímavé, že v některých parametrech má ACEA přísnější požadavky na oleje A5/B5 než na oleje A3/B3/B4. Jediné v čem je A5/B5 zjevně slabší, je pouze HTHS.
Náročnější je ACEA 2016 u A5/B5 vs A3/B3 zejména u naftových motorů:
- odolnost vůči oxidaci (při použití bionafty)
- opotřebení naftového motoru (A3/B3 je méně náročné, než A3/B4 i A5/B5) - jako by u naftového motoru HTHS nebyl z hlediska opotřebení až tak určující parametr.
- čistota naftového motoru (B3 je slabší, než B4 a B5).
Z uvedeného mi vyplývá, že do benzínového auta nadprůměrný olej A5 může být lepší, než průměrný olej A3, čímž se mi částečně vysvětluje proč z nabídky mnohých slušných značek mizí oleje 0w-30 a 5w-30 A3, ale přitom na trh uvádí nové moderní oleje 0w-30 a 5w-30 splňující A5.
U dieselu pak je rozdíl ještě větší - nadprůměrný B5 může být podstatně lepší, než průměrný B3 a v případě provozu na naftu s biosložkou a delší intervaly výměny oleje pak B5 může být lepší i než B4.
Škoda, že výrobci olejů nemají povinnost uvádět výsledky jednotlivých ACEA testů.
Náročnější je ACEA 2016 u A5/B5 vs A3/B3 zejména u naftových motorů:
- odolnost vůči oxidaci (při použití bionafty)
- opotřebení naftového motoru (A3/B3 je méně náročné, než A3/B4 i A5/B5) - jako by u naftového motoru HTHS nebyl z hlediska opotřebení až tak určující parametr.
- čistota naftového motoru (B3 je slabší, než B4 a B5).
Z uvedeného mi vyplývá, že do benzínového auta nadprůměrný olej A5 může být lepší, než průměrný olej A3, čímž se mi částečně vysvětluje proč z nabídky mnohých slušných značek mizí oleje 0w-30 a 5w-30 A3, ale přitom na trh uvádí nové moderní oleje 0w-30 a 5w-30 splňující A5.
U dieselu pak je rozdíl ještě větší - nadprůměrný B5 může být podstatně lepší, než průměrný B3 a v případě provozu na naftu s biosložkou a delší intervaly výměny oleje pak B5 může být lepší i než B4.
Škoda, že výrobci olejů nemají povinnost uvádět výsledky jednotlivých ACEA testů.
Re: První výměna oleje
Nešlo mě ani tak o to, který olej je lepší, ale o to, co se stane pokud do motoru, kde je doporučováno A5 naliji A3 a výměnný interval bude 10-12 tkm.
Já jako laik stejně poznám houby jestli ten nebo onen lepší. Šlo mě pouze o tu záměnu.
A pokud je rozdíl jen v tom, že s A5 budu mít trochu menší spotřebu, a s A3 o něco vyšší, tak to mě jako laikovi stačí.
Já jako laik stejně poznám houby jestli ten nebo onen lepší. Šlo mě pouze o tu záměnu.
A pokud je rozdíl jen v tom, že s A5 budu mít trochu menší spotřebu, a s A3 o něco vyšší, tak to mě jako laikovi stačí.
Re: První výměna oleje
Michal: V reálu bude rozdíl spotřeby neměřitelný, kdežto rezerva v mazání ve prospěch A3 je neoddiskutovatelná (vlastní zkušenost).
Shi: špatně jsi to asi pochopil, není to srovnání A3 vs. A5, ale minimální požadavky na jednotlivé normy. Jak moc je jednotlivé oleje překračují, je otázka, jinak paušálně platí, že A5 (A1) olej je pouze pro motory na něj konstruované a je vhodný jen při provozu bez velké zátěže motoru. A podle mé logiky je větší náročnost norem pro A5 (A1) dána právě tím, že mají sníženou HTHS a díky tomu "horší mazací schopnost".
Shi: špatně jsi to asi pochopil, není to srovnání A3 vs. A5, ale minimální požadavky na jednotlivé normy. Jak moc je jednotlivé oleje překračují, je otázka, jinak paušálně platí, že A5 (A1) olej je pouze pro motory na něj konstruované a je vhodný jen při provozu bez velké zátěže motoru. A podle mé logiky je větší náročnost norem pro A5 (A1) dána právě tím, že mají sníženou HTHS a díky tomu "horší mazací schopnost".
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Re: První výměna oleje
Tak až jednou budu (po záruce) u svého auta měnit olej, tak tam spíše budu dávat A3 než A5 co mám "doporučený"
Re: První výměna oleje
Teda já nevím, ale liju vždy TO, co stanovuje výrobce daného motoru.
Viz. Ford Focus ST Ecoboost, výrobce jasně stanovuje olej Acea A5. Teď jsem byl na první garanční prohlídce a samozřejmě nalili olej Ford Formula Acea A5 5W-30, použitelný ekvivalent udávali jako 5W-20.
Nevím proč bych neměl věřit výrobci..za mě vždy naliju to doporučené od výrobce, navíc během záruky je bezpředmětné to řešit, jelikož mně tam vždy nalejou A5.
Viz. Ford Focus ST Ecoboost, výrobce jasně stanovuje olej Acea A5. Teď jsem byl na první garanční prohlídce a samozřejmě nalili olej Ford Formula Acea A5 5W-30, použitelný ekvivalent udávali jako 5W-20.
Nevím proč bych neměl věřit výrobci..za mě vždy naliju to doporučené od výrobce, navíc během záruky je bezpředmětné to řešit, jelikož mně tam vždy nalejou A5.
Mazda 3 e-Skyactiv 186, r. 2024
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Petro Canada Supreme Synthetic 0w-20
Fiat Punto 1,2 44kw, r. 2004
Liquy Moly Molygen New Generation 10w-40
Re: První výměna oleje
Tak to by jsme zas byli u problému jako jsem řešil já. Jestli měnit / neměnit první olej do 5 000 km. Výrobce také říká, že je to zbytečné a stačí výměna oleje po 2 letech / 30 000 km. Pak přijdeš na odborné fórum a vše je najednou jinak. Navíc přišel jsem do servisu, dal se do řeči s technikem a sám, říká, že častější výměny nejsou na škodu.
Teď mám auto v záruce, tak ať mi tam lijí co mají. Ale pokud za 5 pět let budu moci prodloužit motoru životnost trochu jiným olejem (ač nepředepsaným), tak to udělám
Teď mám auto v záruce, tak ať mi tam lijí co mají. Ale pokud za 5 pět let budu moci prodloužit motoru životnost trochu jiným olejem (ač nepředepsaným), tak to udělám