Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

Bože můj...Můžeš mi,chytráku PKod e vysvětlit,proč patřím do tuzing fora?
ASi tím,že jsem vypláchl motor od předchozího bordelu nějakým (určitě tuzingovým)výplachem,že dávám kvalitní filtry,a olej,že auto nejelo,jak by mělo,a proto jsem nechal udělat repasi čerpadla(nikoliv u tuzingáře,ale v Boschi),a dát nové vstřiky,a že se to potom konečně rozjezdilo jak má,a i spotřeba je v normálu?
Jo,jestli je tohle tuzing,tak teda vážně nevím,já to považuji spíš za nutnost,pokud motor nechodí tak jak má :roll: :idea:
(jinak o výplachu olejem pochybné značky jsem se taky nikdy nezmínil,to tady psali jiní)
JanoK

Příspěvek od JanoK »

Anonymous píše:Pri kazde vymene oleje (po vypusteni) davam preventivne do kazdeho valce 40ml petroleje a toto mnozstvi se tam vejde i v H uvrati. Minimalne hned zateka k pistnim krouzkum. Ale jak pisu, je to preventivni zasah (ucinnost nemohu tedy na 100% potvrdit), svicky stejne kontroluji a kdyz uz jsem tam... S odpojenym zapalovanim lze motorem na starter protocit. Druhy den nasroubuju zatku a plnim novy olej, do kazdeho z valcu pritom kapnu cca 10ml oleje.
O kvalite petroleje nemohu moc napsat, protoze ten stary nemam k vyzkouseni. Jen vim, ze destilacni charakteristikou je petrolej mezi benzinem a naftou. Usady na demontovanych dilech rozpousti docela obstojne i ten na sviceni. Uznavam, ze se z toho petroleje na sviceni oddeluje slozka s vysokou cadivosti a mozna je pro tento ucel takto upraveny petrolej horsi. Ale neznam nic s podobnym ucinkem, dostupnosti, cenou. Pokud nekdo jiny ano, rad si necham poradit.
já to dělám obdobně s STP proplachovačem do kterého vrznu trochu čističe na karburátory a oleje kvůli mazání.
Srovná to komprese (předtím byly rozhozeny do 1atm).
S tím co nejlíp rozpouští karbon jsem dělal zkoušku na kouskách karbonu z EGRu. Petrák, nafta prohráli. 8)
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

Můžeš to napsat trošku podrobněji?
Co přesně tam dáváš,a od jakého výrobce,a kolik té srajdy tam příjde dohromady?

Jinak,mám doma starý petrolej,určitě 10 let minimálně.

Potýkám se se zapečenými kruhy,auto modře pokuřuje,a bere olej,myslím si že budou zapečené kruhy,starty už také nejsou nic moc,a chtěl bych něco takového vyzkoušet.
Je to motor 1,8TD PSA(není to moje xantie,naštěstí :) )
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

JanoK píše: S tím co nejlíp rozpouští karbon jsem dělal zkoušku na kouskách karbonu z EGRu. Petrák, nafta prohráli. 8)
co bylo nejlepsi na rozpousteni karbonu?
Moja

Příspěvek od Moja »

Až začnete používat kvalitní oleje,tak nebudete pořebovat řešit takový problémy. :lol: :lol: :lol: :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Zcela souhlasím. A ještě dodám, že je třeba především včas měnit!
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:Nehrozí vůbec nic a především je to už dnes naprosto neúčinná metoda, neboť ten petrolej, který se momentálně dostane v drogeriích (tedy "petrolej na svícení") už není ten, jenž kdysi míval ony uvolňovací schopnosti. Jedinou šancí je obrátit se na někoho, kdo by ještě mohl mít doma nějaké zbytky zásob z doby tak před cca 15 lety.
U nas v drogeriach sa da bezne kupit technicky petrolej (urceny na technicke ucely) takze ten by mohol byt OK co sa tyka rozpustania karbonu.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Zkus to a sám zjistíš, že je to úplně k ničemu. Ledaže bys měl ještě zásobu petroleje z doby min. před 20 lety...
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

No tak lidičky,to nikdo neporadí,co nalít do válců na rozpuštění bordelu na kruzích?
Moc by mi to pomohlo,díky :wink:
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...čo tak použiť ten pripravok čo sa pridava do nafty na čistenie trysiek a pal systemu ten celkom dobre rozpušta karbon
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

JiRaY píše:No tak lidičky,to nikdo neporadí,co nalít do válců na rozpuštění bordelu na kruzích?
Moc by mi to pomohlo,díky :wink:
Konkor 101, nechat stat 2-3 dni, motor sem tam za den rucne pretocit, konkor doplnovat podla potreby, potom vymenit olej.
Ještěr

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Ještěr »

Chtěl bych se zeptat, jestli ten konkor 101 může být ten ve spreji od fy. Coyote? Nechci na něj motor startovat ale lít ho do válců. A má někdo zkušenosti s tím Lavrem? Kamarád se párkrát do roka dostane na Ukrajinu, tak by mi to tam mohl koupit...
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5787
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Průplach motoru

Příspěvek od jerome »

Ja mam dlhorocne skusenosti s Konkorom 101 od Coyote a za mna :wink:
Inak takto sa da aplikovat aj ta nafta co som spominal :idea:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Ještěr

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Ještěr »

To by bylo fajn, ten mi může nafasovat kolega v práci. A možná hloupá otázka, Jerome - pokud bych ho lil do válců, tak bude asi lepší pak hned vyměnit olej, viď? Já jen jestli v praxi třeba 2 deci stávající náplni uškodí, nebo se po ohřátí motoru odpaří a motor ty výpary sežere přes odvětrání ? I když bůhví kolik ho tam nakonec proteče...mám asi i horší kompresi, z kopce zařazená jednička blbě auto udrží. Už se i trochu zvedla spotřeba benzínu/plynu, tak bych to potřeboval co nejdřív řešit. A jako poslední variantu bych mu dal nažrat tý nafty, jak jsi mi radil :twisted:
Tu starou lambdu jsem našel 8)
Autoxxxrady

Re:

Příspěvek od Autoxxxrady »

JiRaY píše:Použij ho,motoru rozhodně neuškodí,naopak pomůže od usazenin z té 10W40ky,při přechodu na jinou viskozitu je doporučen proplach
Proč je na jinou viskozitu doporučen proplach? Viskozita je jen viskozita nemá nic společného s kvalitou oleje a jeho výkonností.
Odpovědět