Osobne by som ho skúsil vyčistiť len skrátenými intervalmi výmien klasického oleja. Z tých sračiek tam vždy niečo zostane po vypustení.murko píše:Chcel by som to vyskúšať pred naliatim nového oleja lebo motor je z vnútra v horšom stave nie nejak veľmo ale preťahovali sa výmeny oleja...
Aký mate názor na tento postup ? Ďakujem za odpovede
Proplach motoru
Moderátor: Colommbo
Re: Průplach motoru
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Průplach motoru
ale tie sracky na baze niecoho sa povacsinou z oleja odparia
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Re: Průplach motoru
Nevím, jestli se ty sračky odpaří nebo zneutralizují, za nějakých 25 let co je používám jsem neměl problém, nájezdy přes 400tkm. Dokonce mi to jednou po prvním použití (vykapávalo přes noc) u koupené ojetiny zastavilo únik oleje přes gufero klikovky, co teklo přes spojku. Z toho usuzuji, že je to na podobném principu jako u regeneračního oleje (aditiva) VV MaxLife ap.
Nejraději vybírám ty, kde mají v návodu delší dobu čištění 15-20min, ne ty 3-5min (jestli náhodou nejsou agresivnější). U českých překladů (přelepky) se to někdy liší proti originálu.
Nejraději vybírám ty, kde mají v návodu delší dobu čištění 15-20min, ne ty 3-5min (jestli náhodou nejsou agresivnější). U českých překladů (přelepky) se to někdy liší proti originálu.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Průplach motoru
K BG Care bych řekl toto. Po koupi jsem to do starého oleje u RSa dal. Pod víčkem bylo vidět, jak je to na víku ventilů napálené. Jezdilo na výměny po cca 17 až 20 tis. km. No, nechal jsem to blafat 40 minut. Občas podržel plyn kolem 2000 ot.
Po vypuštění byl olej černý jako bota, ale doslova, jako z dieselu. Dal jsem nový olej, najel 3000 km a pak jsem pro klid duše nechal sundat vanu a vyčistit sací koš. To samé přetěsnit víko ventilů.
Brácha mého mechanika, co mi čistil vanu, se mě ptal zda jsem dělal nějaký výplach, že to prý bylo v té baně rozpuštěné, respektive takové bahýnko. Takže BG asi funguje
Teď mám najeto od té akce 15 tis. km a za tu dobu jsem měnil olej kvůli pořádnému proplachu 5 krát.
I jiný mechanici mí říkali, že to BG funguje, takže z mé zkušenosti bych ho doporučil.
Po vypuštění byl olej černý jako bota, ale doslova, jako z dieselu. Dal jsem nový olej, najel 3000 km a pak jsem pro klid duše nechal sundat vanu a vyčistit sací koš. To samé přetěsnit víko ventilů.
Brácha mého mechanika, co mi čistil vanu, se mě ptal zda jsem dělal nějaký výplach, že to prý bylo v té baně rozpuštěné, respektive takové bahýnko. Takže BG asi funguje
Teď mám najeto od té akce 15 tis. km a za tu dobu jsem měnil olej kvůli pořádnému proplachu 5 krát.
I jiný mechanici mí říkali, že to BG funguje, takže z mé zkušenosti bych ho doporučil.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Průplach motoru
Pavle, ty to auto musíš milovat. Nežárlí Tvoja drahá polovička?PavelRS píše:Teď mám najeto od té akce 15 tis. km a za tu dobu jsem měnil olej kvůli pořádnému proplachu 5 krát.
Vlastně, Pedro mění podobně a funguje mu to doma také.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Průplach motoru
Tonny, doma az na potreti...
Olej po zariove dovce vymenen. A zacatkem ledna nahrazen zimnim po 3,2tkm. (330kc napln tak neudelej to) Ten pujde ven cca koncem dubna ci pozdeji, dle pocasi. Ale i tak, bude mit odhaduju, 2,5-3tkm
Ten co jsem vypustil, leju do sluzebaku. 1 1/4 L na 1tkm
Olej po zariove dovce vymenen. A zacatkem ledna nahrazen zimnim po 3,2tkm. (330kc napln tak neudelej to) Ten pujde ven cca koncem dubna ci pozdeji, dle pocasi. Ale i tak, bude mit odhaduju, 2,5-3tkm
Ten co jsem vypustil, leju do sluzebaku. 1 1/4 L na 1tkm
Re: Průplach motoru
Pedro, zapomněl jsem dodat, že motor nečistíš, jen měníš olej.
Ještě před revolucí kluci co jezdili u lesů s novýma nakladačama Volvo (nafta), tak čuměli, jak je olej (dovezený k tomu servisu) při dodržovanýh intervalech čistý, tak si ho brali domů a dávali do škodovek.
Ještě před revolucí kluci co jezdili u lesů s novýma nakladačama Volvo (nafta), tak čuměli, jak je olej (dovezený k tomu servisu) při dodržovanýh intervalech čistý, tak si ho brali domů a dávali do škodovek.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Re: Průplach motoru
tonny:
Drahá polovička se s tím zkrátka smířila
Ona je v pohodě, ma pochopení pro mé "dítě."
Drahá polovička se s tím zkrátka smířila
Ona je v pohodě, ma pochopení pro mé "dítě."
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Re: Průplach motoru
Keby PavelRS najazdil 3-5000 km ročne, ešte by s výmenami nebol velmi podozrivý, ale nájazd bude mať pravdepodobne vyšší.
Inak často tu vidím spomínať terminus technicus Pedrove výmeny, a nedávno som si všimol, že tuším v Sedici plánuje nechať vymenený olej 2 roky. Tj presný technikus by mal byť asi Pedrove almavýmeny .
Inak často tu vidím spomínať terminus technicus Pedrove výmeny, a nedávno som si všimol, že tuším v Sedici plánuje nechať vymenený olej 2 roky. Tj presný technikus by mal byť asi Pedrove almavýmeny .
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
- Colommbo
- Příspěvky: 9850
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Průplach motoru
Vzpomeňme s pohnutím předchozí vůz v Petrově péči, u něhož nešel povolit výpustný šroub a tedy olej byl pouze doléván a snad měněn filtr. Statisticky zprůměrováno je tedy Petr zcela normální uživatel.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Průplach motoru
Co auto mám, tak jsem najel čerstvých 20 tis. km. Za rok mi to vyšlo přesně 15 tisíc km. A jinak já nejezdím teďka více, ale pouze větší dálky než s Felicií.
Jinak moje výměny jsou možná trošku extrémní, ale vzhledem k tomu jak to bylo zabordelené, a na to 1.8T trpí při zanedbaných výměnách, tak chci mít klid. Až mě to přejde, tak stejně plánuji měnit po max 7 až 8 tisíc km, takže dvakrát za rok
Navíc mám distributora Shellu kousek od domova a mám velmi pěknou cenu, 650 Kč za 5 litrů + origo filtr za 150 Kč. Olej si vyměním sám doma, tak to není takový velký náklad pro mě.
Pak tam někdy šoupnu ten Ravenol na výměny po 8 tis. km.
Jinak moje výměny jsou možná trošku extrémní, ale vzhledem k tomu jak to bylo zabordelené, a na to 1.8T trpí při zanedbaných výměnách, tak chci mít klid. Až mě to přejde, tak stejně plánuji měnit po max 7 až 8 tisíc km, takže dvakrát za rok
Navíc mám distributora Shellu kousek od domova a mám velmi pěknou cenu, 650 Kč za 5 litrů + origo filtr za 150 Kč. Olej si vyměním sám doma, tak to není takový velký náklad pro mě.
Pak tam někdy šoupnu ten Ravenol na výměny po 8 tis. km.
Octavia RS 1.8T 132 kW AUQ - Ravenol HVT 5W-50; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
Octavia 2.0 MPI 85 kW AZJ - Ravenol VSI 5W-40; Purflux LS324
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Průplach motoru
jednalo se o BG Care 109 EPR ?PavelRS píše:K BG Care bych řekl toto. Po koupi jsem to do starého oleje u RSa dal. Pod víčkem bylo vidět, jak je to na víku ventilů napálené. Jezdilo na výměny po cca 17 až 20 tis. km. No, nechal jsem to blafat 40 minut. Občas podržel plyn kolem 2000 ot.
Po vypuštění byl olej černý jako bota, ale doslova, jako z dieselu. Dal jsem nový olej, najel 3000 km a pak jsem pro klid duše nechal sundat vanu a vyčistit sací koš. To samé přetěsnit víko ventilů.
Brácha mého mechanika, co mi čistil vanu, se mě ptal zda jsem dělal nějaký výplach, že to prý bylo v té baně rozpuštěné, respektive takové bahýnko. Takže BG asi funguje
Teď mám najeto od té akce 15 tis. km a za tu dobu jsem měnil olej kvůli pořádnému proplachu 5 krát.
I jiný mechanici mí říkali, že to BG funguje, takže z mé zkušenosti bych ho doporučil.
Re: Průplach motoru
Teda dívám se že s těmi výměnami jsem se svými 5-ti tkm přes zimu a 8-9-ti tkm přes léto longlajfák
A to přemýšlím že teď na jaře, až tam půjde milerovo CFS-ko, po vylití zimního Valvolinu proliju motor dvěma litry mogulovým GX-FE-čkem....
A to přemýšlím že teď na jaře, až tam půjde milerovo CFS-ko, po vylití zimního Valvolinu proliju motor dvěma litry mogulovým GX-FE-čkem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Průplach motoru
Od té doby, co jsem úspěšně odzkoušel odsávačku mám taky slušně našlápnuto k diagnóze...
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
-
- Příspěvky: 1245
- Registrován: ned zář 24, 2017 8:08
Re: Průplach motoru
Longlajfák.... Já najel v Bmw za rok 15000 km a ted se bude měnít olej po 4 té.. Ale už ho tam nechám normání výměnu 9 tis km. Pak ještě jednou kratší interval 5 tis km na Marathon 10w40 a už budu lít jen Penrite 10w50 po 9 tis km. Včerá jsem vysvětloval tatkovy co má Octavu 1.9tdi pd o výměnách olejů, že prostě každý olej v autě je po 15 tis mrtvý at děláš cokoliv..Tak snad to pomohloPitris píše:Teda dívám se že s těmi výměnami jsem se svými 5-ti tkm přes zimu a 8-9-ti tkm přes léto longlajfák
A to přemýšlím že teď na jaře, až tam půjde milerovo CFS-ko, po vylití zimního Valvolinu proliju motor dvěma litry mogulovým GX-FE-čkem....