Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Průplach motoru

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:V první řadě je ten s tou Thalií vořech ! :roll: To je hlavně o intervalech. Co se diví že má motor po 20-ti tisícových výměnách oleje jako prase....:(
Tady je to napřed o pánově hlavě, a teprve pak o častějších výměnách. Aby ta 'myslověc' co má na krku aby mu do něj nepršelo pochopila, že 20tkm je na olej MOC ! A potom POLOVIČNÍ intervaly....
Interval a značka...
Slyším z reklamy: "Carlson Premium Kvality" a vidím no-name přebal kdovíčeho. Od nich bych vzal ještě tak tu modrou vodu :mrgreen:
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Já bych tady trošičku nesouhlasil, a byť bych si Carlson do auta nenalil (a ani tu modrou vodu - jestli teda myšlen ostřikovač - bo na Civicu z něj fleky u trysek), tak tady je z velké části na vině ten interval. Kdyby se i ten Carlson měnil do 10-ti, tak v motoru humus nebude. A je úplně jedno jestli nebo že je těch 20tkm Renckem předepsáno.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Za příčinu považuju hlavně a zejména interval. Carlsson z Tesca na 10tis.km, mno, proč ne, ale víc určitě nee, spíš míň. A je-li to, čím má pán motor zasratý, opravdu karbon, tedy pevná látka, a ne jen husté bláto, pak mu proplachy čímkoli už nepomohou.
P.S. Jarek byl rychlejší, šak je taky mladší... :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Colommbo píše:Carlsson z Tesca....
A drzejší☺ :twisted: bo z Tesca je Carlson. Carlsson je trošku něco jiného a cíleno na jinou značku auta :)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Mea culpa... Aspoň principielně že jsme se shodli. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
kornel
Příspěvky: 1741
Registrován: čtv led 28, 2010 17:55

Re: Průplach motoru

Příspěvek od kornel »

bjukemen píše:Zaujimave ze MO odkazal obratit sa na konkurencnu firmu...
..áno dnes nevídané.. v zmysle tom, že dnes sa predsa každý snaží vytrieskať zo všetkého čo sa dá, v pohode aj za cenu pofidérnych ziskov prameniacich z ojebov, klamstiev, poloprávd, zavádzania a pod.
Na mňa to pôsobí sympaticky.. MO nemá v portfóliu produkt vyslovene zameraný na daný problém, tak nevymýšľa chu*oviny a neojebáva, na rovinu to pomenuje a prípadne odporučí obrátiť sa inde.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Mně je to taky sympatické. Ne však natolik, abych si od MO pořídil olej. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

Já bych naopak to co Ty si korneli zmenšil udělal větší. Od Millerse v dnešní době nevídaný a chvályhodný počin :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Průplach motoru

Příspěvek od NOVON »

To zaneseni neni olejem,ale dlouhym intervalem vymeny.."tecka"
Zadny proplach bych tam nedaval,sundal vanu,viko ventilu-vycistil a pak normalne menil olej po 5 tis.km..Vycisti se to setrne "samo".
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
rousini
Příspěvky: 1888
Registrován: čtv lis 29, 2012 11:24
Bydliště: ... cestička jako mlat.

Re: Průplach motoru

Příspěvek od rousini »

Pitris píše:Já bych tady trošičku nesouhlasil, a byť bych si Carlson do auta nenalil
Přesně tohle jsem měl na mysli
Pitris píše:...tak tady je z velké části na vině ten interval.
Samozřejmě a svůj komentář jsem chtěl podat, jako kombinaci nevhodných faktorů.
Mondeo combi 2.0TDCi 103kW "vraník" Mondeo combi 2.2TDCi 129kW "indián"
Valvoline All Climate 5W-40
Shiver 900 Shell Advance Ultra 4T 15W-50,
Versys 650 Motul 5100 5W-40
murko
Příspěvky: 30
Registrován: ned říj 08, 2017 14:55

Re: Průplach motoru

Příspěvek od murko »

Dobrý deň,
skúšal niekto preplachový olej napr. http://www.automotocentrum.sk/kategoria ... ng-oil-4l/

Chcel by som to vyskúšať pred naliatim nového oleja lebo motor je z vnútra v horšom stave nie nejak veľmo ale preťahovali sa výmeny oleja chcem to teraz vymenit ten olej tak že do starého oleja nalejem nejaké aditivum na preplach oleja co sa naleje pred vypustením stareho oleja potom ho nechám vytiect vymením filter a nalejem ten olej na preplach necham bezat na mieste nejak 20min a vypustím ten preplachovy olej a nalejem uz normalny olej na jazdenie uz mam nachystaný valvoline all-climatic 5w40 c3 lebo je tam fap filter jedna sa konkretne o motor 1.6 HDI 80kW.

Aký mate názor na tento postup ? Ďakujem za odpovede :)
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Myslím, že tento olej i postup použít můžeš. A napříště, je-li to možné, zkrať výměnné intervaly. Co si pamatuju proplachové oleje z dob mého mládí, po "akci" bylo možné nechat olej odstát, vypláchnuté kaly klesly ke dnu, čistý vršek se slil zpět do nádob a olej se mohl použít vícekrát.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

murko: aj tak sa môže. Ten proplachový olej bych tam ale nechal na volnoběh motat tak max 10 minut.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2259
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Průplach motoru

Příspěvek od tonny »

Murko, nebude lepší tam po výměně s čističem dát normální olej a po 2-3tkm ho znovu vyměnit třeba s čističem, další po 5tkm bez čističe a přejít na normální výměny po 10tkm? Najednou to stejně nevyčistíš, možná zkusit od BG.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9850
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

tonny:
aj tak sa môže.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Odpovědět