Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

bjukemen píše:
TRABEC píše:
Anonymous píše:kedysi som tuna cital o uzivanie konkora k preplachu motora. vyzkusal som a bol som velmi spokojny. konkor som vypustal po desatminutovom volnobehe uplne cierny. motor bol po preplachu vyrazne tisi a prestaly klapat zdvihaky .
Konkor dokáže uvolnit i zapečené kroužky.

...aký konkor(čo je to zač) a ako na to až si to nemyslel ironicky tiež mám problém zo zapečeními kružkami
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=899
byloObrázek
je Obrázek
bjukemen
Příspěvky: 4877
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Příspěvek od bjukemen »

...aha Masakr dík...sprobujem a kolko tam toho naliať?
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

Ne,opravdu neviním z usazenin v motoru specifikaci oleje 10W40 jako takovou,spíše není desítka jako desítka,a existují mezi námi i oblíbené oleje starline a jiné recykláty apod...které v dieselu,který jezdí po městě,prd najede,a olej mění po 15 000km,což znamená klidně i dva roky (pro někoho),a v kombinaci s velmi kvalitním filtrem Filtron,nebo ALCO,taková směska,pokud se používá dlouhodobě,ta to bahýnko v motoru určitě udělá :)

Běžný vohnout si na nějaké výplachy nehraje,kvalitní olej nebere,přece se nepřipraví o basu lahváčů jen kvůli posr..ýmu voleji,ne?Je to desítka,ta patnáct klíďo vydrží,náký filtry aby moc nestály(Bosch,Purflux,Mahle,co to kurnik je?)
Nafta samo nejlevnější,ONO rulezz,a potom člověk sype peníze do auta,a nestačí se divit.

Ale vyčistění motoru,pořádný olej,dobrá nafta,seřízení čerpadla,a udělání vstřiků umí zázraky :wink: Pak člověk jen mrká,jak to jede,a vo tom to je

Proto se zabývám výplachy,a různými srágorami do oleje,nafty apod...
Ono to většinou pomůže,a v neposlední řadě i na spotřebě
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

Jo,jinak s tím konkorem je to nářez,vím že dobře odrezí,napiš něco blíž,to jsi jako udělal jednu výměnu oleje za konkor,a nechal chvíli klapat,pak šel ven,a pak filtr,a olej?
ka-spel
Příspěvky: 1092
Registrován: úte lis 07, 2006 22:51
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od ka-spel »

JiRaY píše:Jo,jinak s tím konkorem je to nářez,vím že dobře odrezí,napiš něco blíž,to jsi jako udělal jednu výměnu oleje za konkor,a nechal chvíli klapat,pak šel ven,a pak filtr,a olej?
Taky mě to zajímá. Podle mě ten Konkor je znatelně řidší, asi na úrovni hydraulického oleje, takže bych ho tam dlouho nenechával běžet.
byloObrázek
je Obrázek
mipesa

Příspěvek od mipesa »

[quote="JiRaY"]Ne,opravdu neviním z usazenin v motoru specifikaci oleje 10W40 jako takovou,spíše není desítka jako desítka,a existují mezi námi i oblíbené oleje starline a jiné recykláty apod...které v dieselu,který jezdí po městě,prd najede,a olej mění po 15 000km,což znamená klidně i dva roky (pro někoho),a v kombinaci s velmi kvalitním filtrem Filtron,nebo ALCO,taková směska,pokud se používá dlouhodobě,ta to bahýnko v motoru určitě udělá :)

Běžný vohnout si na nějaké výplachy nehraje,kvalitní olej nebere,přece se nepřipraví o basu lahváčů jen kvůli posr..ýmu voleji,ne?Je to desítka,ta patnáct klíďo vydrží,náký filtry aby moc nestály(Bosch,Purflux,Mahle,co to kurnik je?)
Nafta samo nejlevnější,ONO rulezz,a potom člověk sype peníze do auta,a nestačí se divit.

Ale vyčistění motoru,pořádný olej,dobrá nafta,seřízení čerpadla,a udělání vstřiků umí zázraky :wink: Pak člověk jen mrká,jak to jede,a vo tom to je

Proto se zabývám výplachy,a různými srágorami do oleje,nafty apod...
Ono to většinou pomůže,a v neposlední řadě i na spotřebě[/quote
Docela s Vámi souhlasím, ale poněkud se mi nezdá ten název pro levné oleje recykláty.Byl jsem osobně ve dvou rafineriích a v jedné chemičce a když jsem viděl jaká je recyklace olejů složitá a nákladná věc tak si troufám říct, že u těch levných či nejlevnějších olejů se asi nedá mluvit o použití popř.přimísení recyklovaných olejů. Je to jen můj logický úsudek a nedokážu s jistotou říct, že to tak je či ne.Vím, že se z toho dělali "palivové oleje" a různé emulze, vazelíny,tuky apod.Je to už pár let zpět a spousta věcí se mohla změnit.
JiRaY

Příspěvek od JiRaY »

Já do těch recyklátů taky až tak nevidím,ale tady se všude říká,že starline,Delphi,global,a podobne jsou recyklaty,ja je nepouzivam,proto nemohu posoudit jejjich(jiste nesporne)kvality.
Fakt je,ze jsme jeden cas provozovali starickou vybehanou toyotu Carolla 1,3i,a do te kdyz jsme nalili Delphi,tak jí fakt chutnlo,a už s ním dojezdila(ne vinou oleje,ale koroze,mela uz hodne pres 300. :wink:
JanoK

Příspěvek od JanoK »

JiRaY píše:....
Proto se zabývám výplachy,a různými srágorami do oleje,nafty apod...
Ono to většinou pomůže,a v neposlední řadě i na spotřebě
co ruský LAVR? Něco o nich je na //www.lavr.ru/ . Já scháním LAVR ML-101 a 202 - na průplach a dekarbonizaci. Bohužel jeden známý, který mi to slíbil sehnat se letos kvůli povodním na Ukrajině daleko nedostal.
PKod

Příspěvek od PKod »

obcas ziram, jak hluboko tohle forum klesa. Z odborne diskuze a znalych prispevatelu se to tu zvrhlo v placani nesmyslu(Pitris promine). Bez urazky - prispevky uzivatele JiRaY patri spise na tuzing forum.

Proplach pridanim srajdy do oloje pred vymenou jeste budiz, zkraceni intervalu vymeny OK, ale proplach neaditivovanym olejem pochybne kvality? Tenhle pruplach ma smysl po zabehu nebo prechodu na aditivovane oleje a to se zajiste modernich motoru netyka.

Pokud jde o zanesene pistni krouzky, u benzinaku trochu pomaha pred vymenou oleje striknout do valcu par ml petroleje a nechat motor tak den stat. Potom vymenit olej. Prebytecny petrolej se spali, ten co protekl do oleje je vypusten. Petrolej docela dobre nektere usazeniny rozpousti a pomaha hlavne u vozu provozovanych na benzin a lpg. Mene potom u naftaku - pojizdnych fritaku.

:) A konkor kupte 103, 101 je opravdu ridka :)
testus

Příspěvek od testus »

PKod píše:Pokud jde o zanesene pistni krouzky, u benzinaku trochu pomaha pred vymenou oleje striknout do valcu par ml petroleje a nechat motor tak den stat. Potom vymenit olej. Prebytecny petrolej se spali, ten co protekl do oleje je vypusten. Petrolej docela dobre nektere usazeniny rozpousti a pomaha hlavne u vozu provozovanych na benzin a lpg. Mene potom u naftaku - pojizdnych fritaku.

:) A konkor kupte 103, 101 je opravdu ridka :)
Mohl bys prosím Tě nějak podrobněji popsat tu aplikaci petroleje do válců?
Třeba kolik ml do válce a jestli dát písty do přibližně stejné úrovně ve válci (předpokládám, že pokud bude píst v úvrati, tak se tam ten petrolej asi nevejde v dostatečném množství...).
Je při aplikaci petroleje na uvolnění pístních kroužků nějaký nebezpečí poškození motoru?
Díky za info.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Nehrozí vůbec nic a především je to už dnes naprosto neúčinná metoda, neboť ten petrolej, který se momentálně dostane v drogeriích (tedy "petrolej na svícení") už není ten, jenž kdysi míval ony uvolňovací schopnosti. Jedinou šancí je obrátit se na někoho, kdo by ještě mohl mít doma nějaké zbytky zásob z doby tak před cca 15 lety.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pri kazde vymene oleje (po vypusteni) davam preventivne do kazdeho valce 40ml petroleje a toto mnozstvi se tam vejde i v H uvrati. Minimalne hned zateka k pistnim krouzkum. Ale jak pisu, je to preventivni zasah (ucinnost nemohu tedy na 100% potvrdit), svicky stejne kontroluji a kdyz uz jsem tam... S odpojenym zapalovanim lze motorem na starter protocit. Druhy den nasroubuju zatku a plnim novy olej, do kazdeho z valcu pritom kapnu cca 10ml oleje.
O kvalite petroleje nemohu moc napsat, protoze ten stary nemam k vyzkouseni. Jen vim, ze destilacni charakteristikou je petrolej mezi benzinem a naftou. Usady na demontovanych dilech rozpousti docela obstojne i ten na sviceni. Uznavam, ze se z toho petroleje na sviceni oddeluje slozka s vysokou cadivosti a mozna je pro tento ucel takto upraveny petrolej horsi. Ale neznam nic s podobnym ucinkem, dostupnosti, cenou. Pokud nekdo jiny ano, rad si necham poradit.
PKod

Příspěvek od PKod »

Samozrejme jsem se zapomel podepsat.
testus

Příspěvek od testus »

Fajn, díky za odpověď. Uvažuju o použití petroleje, protože mám vyšší spotřebu oleje v motoru a podezřívám pístní kroužky (že jsou zapečený) - motor jinak výkon má a spotřeba je normální. Pokud by to nepomohlo, tak zřejmě budou kroužky opotřebovaný (simerinky na ventilech mám nový).
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud máš dobrý (ve smyslu v zásadě nezměněný) výkon i spotřebu paliva, ale motor si vezme více oleje, pak nejde o zapečené pístní kroužky, ale prostě o opotřebení.
Odpovědět