Proplach motoru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Používám Sportivo 5W50 už pár let celoročně, lít na zimu čtyřicítku považuju za zbytečné. :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Průplach motoru

Příspěvek od adosM »

Já vím, že jde jezdit 5w50 celoročně. Ale zatím Sunoco nekoupím, protože jsem si před rokem koupil Yacco 5w50 galaxie 7 L a 5w40 vx1000 7 L a mám to doma nepoužité. Měl jsem to na starší bmw e36 320i, které už nežije. A musím ty oleje napřed spotřebovat. Proto mě jen napadlo, že dám ted dřív od jara do zimy 5w50.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

I já (už) vím, že Yacco máš (měls) doma nachystané do předchozího báva, proto je chceš zužitkovat do současného, to je richtig. Jen si myslím, že může klidně zůstat v motoru až do doby, kdy do něj (případně) naliješ Sunoco. No nic, zařídíš se podle svého (plánu.) :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Průplach motoru

Příspěvek od adosM »

Jo tak to asi chlape udělám. 5w50 ted a 5w40 zima a na jaře 2017 tam hodíme Synturo sportivo 5w50.
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5779
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Průplach motoru

Příspěvek od jerome »

adosM píše:...a na jaře 2017 tam hodíme Synturo sportivo 5w50.
Jar 2017 je uz tu objednavaj :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
adosM

Re: Průplach motoru

Příspěvek od adosM »

Teda jaro 2018
adosM

Re: Průplach motoru

Příspěvek od adosM »

Colommbo píše:I já (už) vím, že Yacco máš (měls) doma nachystané do předchozího báva, proto je chceš zužitkovat do současného, to je richtig. Jen si myslím, že může klidně zůstat v motoru až do doby, kdy do něj (případně) naliješ Sunoco. No nic, zařídíš se podle svého (plánu.) :)
Tak jsem vypozoroval že si báwo, když mu občas fest naložím spápne cca 0,3 deci na 1000km 10w40 co tam ted mám Yacco. Takže jsem to vyřešil tak, že Yacco 5w40 VX1000 dám kamošům co mají stejné Bmw co jsem měl 320i e36. Dám jim ho se slevou 50-100kč. Ten olej mám doma rok. Takže mu nic není.
A budu do motoru lít jen 5w50 Sunoco a nebo občas Yacco. Takže ted za 1500km, tam hodím 5w50 Sportivo na léto. Tím i snížím lehce spotřebu oleje. O kolik se tobě snížila spotřeba z oleje 5w40 po přechodu na 5w50 Sunoco ? O nějakou tu decku to může být ne ?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Že si motor při vyšší náloži vezme víc oleje, je zcela běžné a normální. Píšu si jen opravy a výměny náplní, spotřebu oleje jsem statisticky nesledoval, ale právě pro jeho zvýšenou spotřebu jsem po konzultaci tady na fóru v únoru 2012 přešel z 5W40 na 5W50. Pamatuju-li si to aspoň trochu, motor mi tehdy bral zhruba půllitr na tisíc, ač jsem ho nijak neproháněl, s padesátkou se spotřeba snížila asi o decku, nicméně postupem doby a s přibývajícími kilometry (po cca 80tis.km) stejně vylezla na třičtvrtě litru (motor má "normovanou" spotřebu oleje 0,6/1000km.) Celou dobu jsem podezříval ventilová gufera a když se mi loni naskytla možnost jejich výměny bez demontáže hlav, neváhal jsem ani minutu. Po opravě a výměně oleje mám najeto 8,5tis.km, spotřeba oleje hned od počátku klesla na prakticky neměřitelnou hodnotu, hladina pomaličku doputovala do poloviny měrky a tam se z mně neznámých důvodů už asi dva tisíce km drží pořád. Ubyl tedy necelý půllitr. U mě dobrý! :D
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Průplach motoru

Příspěvek od adosM »

To že je po servisu gufer ventilů klid a spotřeba tak klesla je sen. :wink: Kolik má tvůj motor v oplu najeto km ?
No když mě to sežere 0.2 deci s 5w50 na 1000km tak to je pořád v pohodě. A 80 tis km s tím autem najedu za 10 let..a už ho možná ani mít nebudu. :D

Edit je možné, že průplach motoru Millers engine flushem něco uvolnil a začalo to víc žrát olej ? Asi ne že ?
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Colommbo »

Na tacho je teď asi 248700, ale předpokládám, že skutečnost bude vyšší... Omču jsem kupoval v dubnu 2009 jako osmiletou a stav byl 128tis.km, jenže podle první rok vedené servisní knížky auto za dobu od nova v březnu 2001 do listopadu téhož roku najelo 59tis.km a že by za dalších sedm a půl roku dalo pouhých 70tis.km, se mi prostě nezdá (jsem čtvrtý majitel)... :? Omča je daily car a slouží podle potřeby věrně a až na nějaké drobnosti spolehlivě (klepu to!) A co se možného uvolnění něčeho v motoru týče, kdysi před mnoha lety se říkalo, že "karbon" (obecně sajrajt usazený v motoru) je dvojího druhu - dobrý, který případně těsní/dotěsňuje, a špatný, který prostě vadí. Je-li tomu tak stále a čistící přípravek uvolnil i ten dobrý, těžko říct. Nicméně osobně mám k nějakým radikálnějším očistám vnitřku motoru postoj spíše odmítavý... :?
P.S. Už jsem tu kdysi zmiňoval jeden svůj úlet z minulých let ještě s předchozí Omčou - kamarád mi tehdy poradil po vypuštění starého oleje nalít do motoru tak čtyři litry čisté nafty, nechat jej na volnoběh pět minut pobublat, vypustit, důkladně vykapat, vyměnit filtr a pak nový olej. Udělal jsem to a nafta z motoru vyplavila opravdu pěkný humus. Na druhou stranu motor, který, co se olejového hospodářství týče, jezdil od výměny k výměně po 15tis.km bez dolévání, začal za tento interval vyžadovat dolití zhruba litru oleje. Nic smrtelného, ale znovu bych to už neudělal... :oops:
Naposledy upravil(a) Colommbo dne ned dub 16, 2017 17:16, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
BigBang
Příspěvky: 1854
Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
Bydliště: Dux & Kladno
Kontaktovat uživatele:

Re: Průplach motoru

Příspěvek od BigBang »

Podle mě řešíš zbytečnosti. Minimálně teď, nedlouho po koupi (rozumněj po malým nájezdu klometrů). Ta spotřeba může klidně zakolísat, změnou oleje, tím Millersem a pak se třeba ustálí. Nehledě na to, že pokud to budeš honit v otáčkách a zatížení, tak se není čemu divit, že si to nějaký ten olej vezme. Obzvlášť když jsi říkal, že snad v motoru byl nějaký ten hnus :idea: :?:

Colommbo: Jsem stejného názoru na všechny ty „výplachy“ :wink:
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Průplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

Ziadny karbon nieje dobry..len aby sme neostali v nejakom omyle
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
tonny
Příspěvky: 2258
Registrován: pon úno 29, 2016 13:40
Bydliště: Břeclav

Re: Průplach motoru

Příspěvek od tonny »

Dávám to sem z dotazů na stránkách MO ohledně čističe ENGINE FLUSH

25.7.2017 Dobrý den.
Mam auto Renault Thalia r.v.2007. Motorový olej, používám Carlson 5W-40(Tesco), měním v servisu pravidelně po 20 000 km, stejně tak filtr. Před pár dny bylo potřeba vyměnit nějaké manžety a bylo zjištěno, že motor je zanesen, prý používáním nekvalitního oleje a podle fotek tak silně, že nejde umýt. Technik mi řekl, že je motor potřeba propláchnout. Jen nevím, jaký olej použít, který by usazeniny dokázal rozpustit.
Můžete mi prosím poradit?
Děkuji.

Millers Oils:
Dobrý den, pokud myslíte zanesen motor uvnitř od karbonu, tak bohužel Millers oils nemá ENGINE FLUSH na bázi rozpouštědla a aktivního uvolňovače.
Máme to jako šetrný proplach a přípravu na naše kvalitní oleje, protože spoustu zákazníků se bojí že uvolněná usazenina zacpe mazací kanál a nebo větší množství dokonce sací koš a motor se zadře. Zkuste ještě tento Váš problém konzultovat u kolegů z firmy BG, zda nemají nějaké řešení aby nepoškodilo motor.
Ford Explorer V6 4.0 lpg 1998, Shell HU 5W-30 SL ATF MaxLife
Toyota Corolla Verso 1,8 2006 Ravenol SSL 0W-40 Castrol Syntrans 75W-90
Toyota SiennaV6 3,5 2007 Rowe RS 0W-40 ATF MaxLife
Ford Maverick 2,3i 2004 MaxLife 5W-40
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Průplach motoru

Příspěvek od Pitris »

V první řadě je ten s tou Thalií vořech ! :roll: To je hlavně o intervalech. Co se diví že má motor po 20-ti tisícových výměnách oleje jako prase....:(
Tady je to napřed o pánově hlavě, a teprve pak o častějších výměnách. Aby ta 'myslověc' co má na krku aby mu do něj nepršelo pochopila, že 20tkm je na olej MOC ! A potom POLOVIČNÍ intervaly....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Průplach motoru

Příspěvek od bjukemen »

Zaujimave ze MO odkazal obratit sa na konkurencnu firmu...
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Odpovědět