No, já jsem prapůvodně chtěl napsat "gravitační síly", poněvadž "géčka" mohou působit v jakémkoli směru, ale pak jsem použil ty pro daný případ nevhodné "odstředivé síly". Tak snad nejlépe "setrvačné síly v kombinaci s gravitací", co říkáš?BigBang píše:Jerry: ano, tyto nestandartní situace jsem opomněl
Proplach motoru
Moderátor: Colommbo
Re: Průplach motoru
- BigBang
- Příspěvky: 1861
- Registrován: ned zář 15, 2013 21:30
- Bydliště: Dux & Kladno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Průplach motoru
to by šlo
A2 1.4TDI - Rav VMO
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
T5 2.5TDI - Cas Edge FST LL2 0W30
Fabia 1.2TSI - Rav SSL
KLE500 - Rep MotoSint 10w40
TnT899 - Rep MotoR 15W50
MX-5 - HPR 10w50, Technyx 75w85, Yac BVX 75w90
vyjeto: Rep El 505.01TDI 5w40, MO XF 5w40, XF, XFS 5w50, XF 0w40, EE 5w40
- Durex
- Příspěvky: 3946
- Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
- Bydliště: Třebechovice p/O
- Kontaktovat uživatele:
Re: Průplach motoru
sorry,že to není k proplachům (i když je pravda,že největší humáč je třeba kolem šroubů bloku atd ),ale zrovna Jerrym jmenované situace mi přijdou naprosto standardní a každodenně běžnéBigBang píše:Jerry: ano, tyto nestandartní situace jsem opomněl
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD
Moto-Emergency motoservis
Moto-Emergency motoservis
Re: Průplach motoru
adosM píše:JMusím motor vůbec startovat, jak tam naliji levný motorák z lídlu na vypláchnutí bordelu z motoru po čističi ? nebo ne ? Bych ušetřil oil filter.
mas paranoju z oleja Lidl.?nemusis sa bat a kludne nan mozes aj jazdit
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Průplach motoru
Kdysi, asi tak před pěti-šesti lety, jsem na Lídlovku 5W40 (105Kč/litr) jezdil taky.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Průplach motoru
a bol nejaky problem.?
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Průplach motoru
Žádný jsem nepozoroval. Motor není na oleje (5W30 až 10W60) háklivý...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Průplach motoru
Tak jsem koupil BG109 a BG244
Složení BG109: EC 220-548-6 2-(Propyloxy)ethanol
Návod k použití český: nalít do motoru a nechat na volnoběh 20 minut (benzín) nebo 40 minut (nafta)
Návod k použití anglický: nalít do motoru nechat zahřát na provozní teplotu, pak 10 minut na 1200 otáček
Složení BG244: EC 265-150-3 Hydrotreated heavy petroleum naphtha; EC 232-489-3 Stoddard solvent; EC 202-049-5 Naphthalene; EC 202-436-9 1,2,4-Trimethylbenzene
Složení BG109: EC 220-548-6 2-(Propyloxy)ethanol
Návod k použití český: nalít do motoru a nechat na volnoběh 20 minut (benzín) nebo 40 minut (nafta)
Návod k použití anglický: nalít do motoru nechat zahřát na provozní teplotu, pak 10 minut na 1200 otáček
Složení BG244: EC 265-150-3 Hydrotreated heavy petroleum naphtha; EC 232-489-3 Stoddard solvent; EC 202-049-5 Naphthalene; EC 202-436-9 1,2,4-Trimethylbenzene
Re: Průplach motoru
Škoda že původní návody bývají přelepeny tím českým. Není tak na první pohled vidět, nakolik se liší.
Re: Průplach motoru
Nevíte jestli by motor 330i zvládnul hned po 2 tis km na Yacco 10w40 výměnu oleje za Yacco 5w50 Galaxie pao ester ? V motoru je z těch longlife výměn olejů fakt docela bordel. Tak se lehce bojím. Je to velký výkonostní rozdíl oleje. Vím že to čistění olejema bude delší, ale nejradši bych dal motoru hned co nejvyšší ochranu. Pán předemnou tam nalil 5w40 a po 4 tis km, ho musel vyměnit, protože dělal těsnění u vany a víka ventilů. A potom dal zase 5w40 Vatoil syn Gold. A říkal že tam byl do prodeje 4- 5 tis km. A já tam ted dal výplach millersem a yacco 10w40. Takže 3x byl olej vyměněn docela brzo. Nebo udělat tu recepturu Bishopem ? Bez toho na zapečené pístní kroužky. Ale ta receptura je drahá jak svině a přijde mě lepší tam nalít kvalitní olej. Doma mám navíc ještě jeden výplach engine flush od Millerse... 5w50 bych dal do zimy na 5 tis km a pak dal přes zimu Yacco 5w40 VX1000. A od května příštího roku bych už lil jen 5w50 galaxie po roce a cca 7-8 tis km. Olej to moc nežere, ted pozoruji na 500km nula nic. Na 1000km to bude třeba 1 deci. Max. Protože tomu dávám občas napít..
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Průplach motoru
Myslím, že netřeba se báti ani zlehka. Asi už jsi rozhodnutý a chceš mocímermo hen ty estery a PAO, budiž, já osobně bych se na ně vykvákl a s ohledem na konstrukci a produkční stáří motoru (a ve smyslu "do motoru to nejlepší a pro motor to nejlepší není jedno a totéž") bych použil klasické Sunoco 5W50 Sportivo s API SH...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Průplach motoru
Já bych v motoru nechal ještě asi tak 1000 km Yacco 10w40, pak dal Galaxii 5w50 a když bys chtěl pak na zimu 5w40, tak ten vyplachovač od milera dej pak na podzim - když ho máš doma # Bishop's bych už nekupoval....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Průplach motoru
Tie Bishop-i mi prídu poriadne drahé,myslím,že podobnu službu urobia i lacnejšie konkurenčné aditíva.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Průplach motoru
Ale aspoň že jsou pěkně husté - žádná řidinkaBrembo píše:Tie Bishop-i mi prídu poriadne drahé....
rofek píše:....Pripravky od bishopa uz tim jak vypadaji na mne pusobi naopak seriozne a proste tak vic duveryhodne. Treba i prisada do nadrze na procisteni paliv.soustavy, nebo na proplach motora pred vymenou oleje, jsou huste pomaly-tekouci smesi....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Průplach motoru
No já mam doma už rok ten Yacco 5w50, ale pak jsem rozbil auto a nepoužil ho.
Spíš tam pak v 5w50 dam sunoco přes léto a na zimu sunoco 5w40 gold. Udělám olej 2x za rok a motor to ocení víc jak 1x za 8 tis yacco 5w50 pao ester. Který mě bude stát to co oba oleje od sunaca
Spíš tam pak v 5w50 dam sunoco přes léto a na zimu sunoco 5w40 gold. Udělám olej 2x za rok a motor to ocení víc jak 1x za 8 tis yacco 5w50 pao ester. Který mě bude stát to co oba oleje od sunaca