Protektory, názor a zkušenosti

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Itall

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Itall »

Není pravda, že na zimních gumách je vyšší spotřeba paliva. Může být a nemusí. Záleží, co se srovnává s čím. Také není pravda, že letní gumy lépe brzdí v létě. Zase záleží co se srovnává s čím. Opotřebení je opět stejná písnička. Když srovnám např. ContiEcoContact3 (bývají často na nových malých autech) a zimní Matador MP52, které používám celoročně na P107, pak mi vychází toto: spotřeba paliva je nižší na ekogumách, ale ne o mnoho, řekl bych tak kolem 3%. Na suchu brzdí lépe MP52, i v létě. Na mokru jsou zas lepší Conti. Opotřebení je tak asi stejné, Conti kupodivu moc nevydrží, možná i méně, než MP52. Takže nevidím důvod k přezouvání na letní, i když jistě lze vybrat lepší letní a lepší zimní gumy. Jestliže na novém autě jsou tyto "prémiové" gumy, proč bych hledal "lepší"? Pravda je, že na všech zimních gumách se v létě dobře jezdit nedá a mohou mít podstatně horší vlastnosti ty nebo henty. Mě stačí, že jsem našel dobré univerzální a mám klid.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Pokud jde o osobní auta, je každého věc zda zvolí pofiderní úsporu několika stokorun za protektory, ale třeba u busové dopravy osob můžou z důvodu bezpečnosti být protektory jen vzadu - vpředu MUSÍ být gumy NEprotektorované....
A když jde o používání zimních gum v létě, tak je to sice lepší (a možná i o něco bezpečnější) řešení než letní v zimě, ale optimální to určitě není....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

pro.Ital: Záleží o čem je řeč. Pokud o názvu zimní guma,tak to potom ano. Zimní guma může mít v létě menší spotřebu(tedy auto) Viděl jsem tzv. zimní gumu,která vypadala jak pneu ze závodní motorky,nebo mokré gumy na F1. Jen pár nějakých čar a na boku Winter :mrgreen: :mrgreen: A Made in P.R.C čínské pneu mají v testech nejnižší valivý odpor,nejnižší opotřebení a po zahřátí na závodní dráze i drží na cestě. Na mokru uspokojí řidiče co touží po zážitcích.
Návštěvník

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Podle toho co je tam napsáno jsou to ty nejlepší gumy na světě. :wink:
WHITE-CZ

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od WHITE-CZ »

Ještě lepší než má Formule 1 :wink:
Návštěvník

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Náhodou reklama Pneu Vraník by byla COOL :mrgreen:
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Hombre »

Káždý se ohání výslednou tabulkou testů na brzdnou dráhu, a argumentuje tím, že i 2 m rozdíl může ohrozit lidi na přechodu, proto jsou nejlepší ty s nejkratší brzdnou dráhou a ty koupím. Vedle této tabulky je další, která zase ukazuje prodlužování brzdné dráhy na vliv hloubky dezénu, kdy guma na 4mm to ubrzdí oproti nové minimálně 15 m dále. A pak je najednou řešeno, jaké gumy na předek a které na zadek. A najednou všichni cpou lepší na zadek a ty horší na předek s vědomím, že zabrzdí o 15 m dále, ale zadek bude sedět jak prdel na hrnci. Další fází jsou protektory, já jezdil na nich v jejich počátcích, kdy bouchaly, dělaly boule, odlupoval se dezén. Technologie postupuje dále a to platí i o protektorech, jsou kvalitnější a jsou kvalitněji vybrány.
Když to porovnám , kde, kdo pluje na gumy vyrobené v číně a vychvaluje jedině mišáky atd.. To samé je u protektorů, když budu potřebovat protektor s pořádným a kvalitním vzorkem , nebudu čučet na protektorované conti ,alpine a gudy......protektorované v Polsku, ale koupím náš protektor Vraník z Vizovic. Krom větší hlučnosti jsem na ně neslyšel žádné hrůzostrašné historky...........a pro ty , kteří potřebují v zimě se dostat za jákéhokoliv počasí do vedlejší dědiny do rachoty, je protektor Vraník ta nejlepší volba........

PS: a ty odloupané dezény po příkopách. Jak se řekne "A" , tak se musí říci i to "B". Až nebudou kamiony přetěžovat, tak ty gumy budou taky OK.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Kdyby se dělal stejný vzorek jako nový (jako ten co je na Vranících) a stálo to stejně,tak do hor jo.Ale cena protektoru je prostě vysoká.
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Hombre »

V této fázi cenu neřeším, bydlet v Beskydech a Vraník stát 2000 Kč, stejně ho koupím pro ten vzorek , se kterým vyjedu vše. Já na nich v jiném autě /kámoše - opel/jel pár desítek km ve sněhu, a pánové jako na hřebenové kabince, vedení, záběr, brzdy, žádný klouzání, přímá nekompromisní stopa :wink:
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Pitris »

Tak ty Vraníky (nevím jestli všechny, ale některé) mají ve směsi kousky karbidu křemíku; ty gumy jsou na sněhu i ledu velmi dobré, ale stejně ani u nich nezaručíš stejný směr otáčení jako původní kostra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Hombre
Příspěvky: 1881
Registrován: úte bře 09, 2010 18:37
Bydliště: Zlín

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Hombre »

Při dnešní motorizaci, akcelerace - brzdy, působí síly na gumu v obou směrech, tak pak je jedno , kterým směrem se v prvním životě točila. Ono je taky mylné, že se musí zachovat směr, nemusí, ale řidič můsí počítat s tím, že guma začne více hučet/ ojetím vzorku jedním směrem/. Gumou na gumování tužky taky netaháme jen jedním směrem a nic se jí nestane. I ta kostra musí být pružná v obou směrech, jak může vědět, kterým směrem se bude točit při prvním nasazení. :mrgreen:

PS: diamont - mají 1,5mm zalité křemínky - začnou fungovat po 1500 km.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Návštěvník

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Kdyby se dělal stejný vzorek jako nový (jako ten co je na Vranících) a stálo to stejně,tak do hor jo. ...
Jenže on se dělal! A nikdo ho tehdy nevyzdvihoval do nebes? Jakože dnes jsou z opotřebovaných forem (a dělaných na starých kostrách v podmínkách manufaktury) koupených od Nokianu lepší, než když je v zánovních formách a na nových kostrách pekl sám pan Nokian? No to snad ne! :twisted:
Návštěvník

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Návštěvník »

Myšleno bylo dělal dnes,ne včera
Jan Nowak

Re: Protektory, názor a zkušenosti

Příspěvek od Jan Nowak »

Dlouho jsem nad tím na základě tohoto tématu přemýšlel a musím souhlasit s Hombrem.
Však ne všechny typy pneu (resp jejich dezény) jsou směrové, tak jak by mohly být směrové kostry :?:
Odpovědět