Protektory, názor a zkušenosti
Moderátor: Colommbo
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Není pravda, že na zimních gumách je vyšší spotřeba paliva. Může být a nemusí. Záleží, co se srovnává s čím. Také není pravda, že letní gumy lépe brzdí v létě. Zase záleží co se srovnává s čím. Opotřebení je opět stejná písnička. Když srovnám např. ContiEcoContact3 (bývají často na nových malých autech) a zimní Matador MP52, které používám celoročně na P107, pak mi vychází toto: spotřeba paliva je nižší na ekogumách, ale ne o mnoho, řekl bych tak kolem 3%. Na suchu brzdí lépe MP52, i v létě. Na mokru jsou zas lepší Conti. Opotřebení je tak asi stejné, Conti kupodivu moc nevydrží, možná i méně, než MP52. Takže nevidím důvod k přezouvání na letní, i když jistě lze vybrat lepší letní a lepší zimní gumy. Jestliže na novém autě jsou tyto "prémiové" gumy, proč bych hledal "lepší"? Pravda je, že na všech zimních gumách se v létě dobře jezdit nedá a mohou mít podstatně horší vlastnosti ty nebo henty. Mě stačí, že jsem našel dobré univerzální a mám klid.
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Pokud jde o osobní auta, je každého věc zda zvolí pofiderní úsporu několika stokorun za protektory, ale třeba u busové dopravy osob můžou z důvodu bezpečnosti být protektory jen vzadu - vpředu MUSÍ být gumy NEprotektorované....
A když jde o používání zimních gum v létě, tak je to sice lepší (a možná i o něco bezpečnější) řešení než letní v zimě, ale optimální to určitě není....
A když jde o používání zimních gum v létě, tak je to sice lepší (a možná i o něco bezpečnější) řešení než letní v zimě, ale optimální to určitě není....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Protektory, názor a zkušenosti
pro.Ital: Záleží o čem je řeč. Pokud o názvu zimní guma,tak to potom ano. Zimní guma může mít v létě menší spotřebu(tedy auto) Viděl jsem tzv. zimní gumu,která vypadala jak pneu ze závodní motorky,nebo mokré gumy na F1. Jen pár nějakých čar a na boku Winter A Made in P.R.C čínské pneu mají v testech nejnižší valivý odpor,nejnižší opotřebení a po zahřátí na závodní dráze i drží na cestě. Na mokru uspokojí řidiče co touží po zážitcích.
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Podle toho co je tam napsáno jsou to ty nejlepší gumy na světě.
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Káždý se ohání výslednou tabulkou testů na brzdnou dráhu, a argumentuje tím, že i 2 m rozdíl může ohrozit lidi na přechodu, proto jsou nejlepší ty s nejkratší brzdnou dráhou a ty koupím. Vedle této tabulky je další, která zase ukazuje prodlužování brzdné dráhy na vliv hloubky dezénu, kdy guma na 4mm to ubrzdí oproti nové minimálně 15 m dále. A pak je najednou řešeno, jaké gumy na předek a které na zadek. A najednou všichni cpou lepší na zadek a ty horší na předek s vědomím, že zabrzdí o 15 m dále, ale zadek bude sedět jak prdel na hrnci. Další fází jsou protektory, já jezdil na nich v jejich počátcích, kdy bouchaly, dělaly boule, odlupoval se dezén. Technologie postupuje dále a to platí i o protektorech, jsou kvalitnější a jsou kvalitněji vybrány.
Když to porovnám , kde, kdo pluje na gumy vyrobené v číně a vychvaluje jedině mišáky atd.. To samé je u protektorů, když budu potřebovat protektor s pořádným a kvalitním vzorkem , nebudu čučet na protektorované conti ,alpine a gudy......protektorované v Polsku, ale koupím náš protektor Vraník z Vizovic. Krom větší hlučnosti jsem na ně neslyšel žádné hrůzostrašné historky...........a pro ty , kteří potřebují v zimě se dostat za jákéhokoliv počasí do vedlejší dědiny do rachoty, je protektor Vraník ta nejlepší volba........
PS: a ty odloupané dezény po příkopách. Jak se řekne "A" , tak se musí říci i to "B". Až nebudou kamiony přetěžovat, tak ty gumy budou taky OK.
Když to porovnám , kde, kdo pluje na gumy vyrobené v číně a vychvaluje jedině mišáky atd.. To samé je u protektorů, když budu potřebovat protektor s pořádným a kvalitním vzorkem , nebudu čučet na protektorované conti ,alpine a gudy......protektorované v Polsku, ale koupím náš protektor Vraník z Vizovic. Krom větší hlučnosti jsem na ně neslyšel žádné hrůzostrašné historky...........a pro ty , kteří potřebují v zimě se dostat za jákéhokoliv počasí do vedlejší dědiny do rachoty, je protektor Vraník ta nejlepší volba........
PS: a ty odloupané dezény po příkopách. Jak se řekne "A" , tak se musí říci i to "B". Až nebudou kamiony přetěžovat, tak ty gumy budou taky OK.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Kdyby se dělal stejný vzorek jako nový (jako ten co je na Vranících) a stálo to stejně,tak do hor jo.Ale cena protektoru je prostě vysoká.
Re: Protektory, názor a zkušenosti
V této fázi cenu neřeším, bydlet v Beskydech a Vraník stát 2000 Kč, stejně ho koupím pro ten vzorek , se kterým vyjedu vše. Já na nich v jiném autě /kámoše - opel/jel pár desítek km ve sněhu, a pánové jako na hřebenové kabince, vedení, záběr, brzdy, žádný klouzání, přímá nekompromisní stopa
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Tak ty Vraníky (nevím jestli všechny, ale některé) mají ve směsi kousky karbidu křemíku; ty gumy jsou na sněhu i ledu velmi dobré, ale stejně ani u nich nezaručíš stejný směr otáčení jako původní kostra.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Při dnešní motorizaci, akcelerace - brzdy, působí síly na gumu v obou směrech, tak pak je jedno , kterým směrem se v prvním životě točila. Ono je taky mylné, že se musí zachovat směr, nemusí, ale řidič můsí počítat s tím, že guma začne více hučet/ ojetím vzorku jedním směrem/. Gumou na gumování tužky taky netaháme jen jedním směrem a nic se jí nestane. I ta kostra musí být pružná v obou směrech, jak může vědět, kterým směrem se bude točit při prvním nasazení.
PS: diamont - mají 1,5mm zalité křemínky - začnou fungovat po 1500 km.
PS: diamont - mají 1,5mm zalité křemínky - začnou fungovat po 1500 km.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Jenže on se dělal! A nikdo ho tehdy nevyzdvihoval do nebes? Jakože dnes jsou z opotřebovaných forem (a dělaných na starých kostrách v podmínkách manufaktury) koupených od Nokianu lepší, než když je v zánovních formách a na nových kostrách pekl sám pan Nokian? No to snad ne!Návštěvník píše:Kdyby se dělal stejný vzorek jako nový (jako ten co je na Vranících) a stálo to stejně,tak do hor jo. ...
Re: Protektory, názor a zkušenosti
Dlouho jsem nad tím na základě tohoto tématu přemýšlel a musím souhlasit s Hombrem.
Však ne všechny typy pneu (resp jejich dezény) jsou směrové, tak jak by mohly být směrové kostry
Však ne všechny typy pneu (resp jejich dezény) jsou směrové, tak jak by mohly být směrové kostry