Proplach motoru..
Moderátor: Colommbo
Proplach motoru..
Ahoj, ma smysl pri vymene pridat neco co ma udelat " proplach" motoru? Napr od millers oil Engine Flush
??
??
Re: Proplach motoru..
Pokud vypadá motor čistý a olej byl měněn pravidelně, tak nemá. Já bych místo proplachu zkrátil interval výměny, je to méně drastické.
Re: Proplach motoru..
to Jindrich: pokud se jedná o toto auto a s těmito výměnami oleje....
....tak je proplach při výměně oleje absolutně zbytečný.Jindrich píše:toyota landruiser....Nejcasteji jezdim 50 km trasu 2x - lehka noha auto je 3.0 diesel s turbem 4 valec 200 tis km, olej nezere, vymena po 15 tis - nyni cca 30 tis km po 7.5
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Proplach motoru..
Oleje Autol jsou Agipem nabízeny jako to nejlevnější pro nákladní dopravu a zejména pro starší nákladní vozy.Nevím jestli Autol nabízí oleje pro osobní vozy,myslím že ne.Hezké je na tom to,že Agip nic nemaskuje,ponechal původní název a uvádí,že oleji Autol ucpal poptávku na trhu po velmi levných olejích,které sám nevyrábí.Prostě za málo peněz je málo muziky.
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru..
A proč tuhle, upřímně - celkem zbytečnou informaci, dáváš právě do tohoto vlákna...? Nebo je to skrytá reklama...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru..
Omlouvám se, jsem hlupák, až teď mi to teprve docvaklo... Příspěvek o olejích Autol byl v dobré víře míněn jako doporučení provozní náplně pro Jindřichovu Toyotu LC...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Proplach motoru..
A krom toho aiza jen zkopíroval text, který zde do jiného vlákna napsal už 5.12.2008 alfi166silver
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Proplach motoru..
Je tady hodně zábavnýho čtení o proplachu motoru.
Proplach motoru se dělá motorovým olejem. Použije se co možná nejkvalitnější. Kvalitnější než je potřeba. Ten má víc aditiv a uvolní úsady. Stav oleje se sleduje kapkovou zkoušku a při zjištění znečištění se vymění. Žádné extra přípravky se nepoužívají. Alespoň tak to dělají profíci tribotechnici. V případě většího znečištění se může postup opakovat a použít znova vysoce aditivovaný olej. Po vyčištění motoru se přejde na provozní olej. Tak se dělá proplach i automatických převodovek. Nepoužívají se žádné vodičky. Stav náplně se sleduje kapkovou zkouškou a podle toho se volí další postup. Tzn. kolikrát se olej vymění a po kolika kilometrech než se přejde na provozní náplň.
Při správných intervalech stačí vypustit horký olej výpustným šroubem a neni potřeba nic víc. Vždycky v motoru trochu oleje zbyde to je v pořádku.
Proplach motoru se dělá motorovým olejem. Použije se co možná nejkvalitnější. Kvalitnější než je potřeba. Ten má víc aditiv a uvolní úsady. Stav oleje se sleduje kapkovou zkoušku a při zjištění znečištění se vymění. Žádné extra přípravky se nepoužívají. Alespoň tak to dělají profíci tribotechnici. V případě většího znečištění se může postup opakovat a použít znova vysoce aditivovaný olej. Po vyčištění motoru se přejde na provozní olej. Tak se dělá proplach i automatických převodovek. Nepoužívají se žádné vodičky. Stav náplně se sleduje kapkovou zkouškou a podle toho se volí další postup. Tzn. kolikrát se olej vymění a po kolika kilometrech než se přejde na provozní náplň.
Při správných intervalech stačí vypustit horký olej výpustným šroubem a neni potřeba nic víc. Vždycky v motoru trochu oleje zbyde to je v pořádku.
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru..
A můžu se jen zeptat, jak dlouho profíci tribotechnici ten vysoce kvalitní olej při proplachu v motoru nechají, aby jeho aditiva dokázala uvolnit úsady...? Pětset kilometrů...? Tisíc...? Nebo dva...? To už pak ale není proplach motoru, o kterým se tady píše, ale čištění úsad a to je zase něco jiného...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Proplach motoru..
Ok tak tomu říkejme čištění úsad.
A ten proplach motoru je pak k čemu? K zbavení se zbytků předešlé náplně? Nemá to za cíl zbavit motor taky úsad? Vždyť přece ty chytré vodičky mají zbavit motor nečistot, tak to je také čištění. Nebo ty přípravky mají vlastnost, že na sebe navážou starý olej a odstraní ho? Jsem zcela ztracen. Většinou jsem to chápal, že proplachem tady chtějí dosáhnout vyčištění.
A ten proplach motoru je pak k čemu? K zbavení se zbytků předešlé náplně? Nemá to za cíl zbavit motor taky úsad? Vždyť přece ty chytré vodičky mají zbavit motor nečistot, tak to je také čištění. Nebo ty přípravky mají vlastnost, že na sebe navážou starý olej a odstraní ho? Jsem zcela ztracen. Většinou jsem to chápal, že proplachem tady chtějí dosáhnout vyčištění.
- Colommbo
- Příspěvky: 9938
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Proplach motoru..
Máme oba na müsli asi totéž - že proplach (tedy takový, o němž je řeč v tomto vlákně) nemá ani za použití všelijakých více či méně zázračných vodiček zaznamenáníhodný význam, anžto se jedná o krátkodobou záležitost a proplachovací médium aplikované po vypuštění staré náplně snad jen s úspěchem odstraní zbytek starého oleje zůstanuvšího v motoru po vypuštění, nový olej pak krátce po nastartování není hned "černý jako bota"... Budeme-li hovořit opravdu o čištění motoru, pak se nabízí operace tebou výše popisovaná, což je už záležitost několika desítek moto(r)hodin...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne sob zář 07, 2013 10:30, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Proplach motoru..
Mna by zaujimalo ako zistim, ktory olej je "vysoko aditivovany". Dakujem.
Autoxxxrady píše:Je tady hodně zábavnýho čtení o proplachu motoru.
Proplach motoru se dělá motorovým olejem. Použije se co možná nejkvalitnější. Kvalitnější než je potřeba. Ten má víc aditiv a uvolní úsady. Stav oleje se sleduje kapkovou zkoušku a při zjištění znečištění se vymění. Žádné extra přípravky se nepoužívají. Alespoň tak to dělají profíci tribotechnici. V případě většího znečištění se může postup opakovat a použít znova vysoce aditivovaný olej. Po vyčištění motoru se přejde na provozní olej. Tak se dělá proplach i automatických převodovek. Nepoužívají se žádné vodičky. Stav náplně se sleduje kapkovou zkouškou a podle toho se volí další postup. Tzn. kolikrát se olej vymění a po kolika kilometrech než se přejde na provozní náplň.
Při správných intervalech stačí vypustit horký olej výpustným šroubem a neni potřeba nic víc. Vždycky v motoru trochu oleje zbyde to je v pořádku.
Re: Proplach motoru..
Das auto.
To zjistíš dle výkonových specifikací. Použije se ten s těmi co možná nejlepšími.
To zjistíš dle výkonových specifikací. Použije se ten s těmi co možná nejlepšími.
Re: Proplach motoru..
Nebo podle API. Ne všichni mají VW. Čím vyšší, tím lepší....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Proplach motoru..
To das auto jsem tam dal jen tak. I API je výkonová specifikace. Das auto bylo proto, že to je velmi jednoduché jak to zjistit .)