Přístupnost filtrů

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Přístupnost filtrů

Příspěvek od Jezevcik »

e1H, Ty si olej neměníš sám? To je přeci vrcholným projevem uspokojení, nás, olejových úchyláků :)
Naposledy upravil(a) Pitris dne úte črc 14, 2015 14:44, celkem upraveno 1 x.
Důvod: Přesunuto z jiného vlákna. Admin
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od jerome »

Ani ja si nemenim sam. Mam na to lidi :P ale aj tak si to uzivam :mrgreen:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
e1H

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od e1H »

Jezevcik píše:e1H, Ty si olej neměníš sám? To je přeci vrcholným projevem uspokojení, nás, olejových úchyláků :)
Ja to mám radšej ak ma uspokojuje niekto iný. :mrgreen:

P.s.: Bývam v bytovke, nemám možnosť si meniť olej sám.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Colommbo »

U předchozí Omči jsem si olej taky měníval sám, ale jiné umístění olejového filtru u V6 motoru mě, bohužel, o tuto rozkoš připravilo... :cry:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Brembo »

zatial som si menil olej vždy sám. U tejto Insignie je ale palivový filter i olejový filter na miestach,kde bez jamy,ktoru nemám nedostanete. Cez dovolenku,ked ostane čas sa konečne pustím do výroby nájazdovej rampy. Pod zdvihákom je to o držku,málo miesta pre ruky,malý zdvih zdviháka. Na Vectre je výmena oleja bez zdviháka tiež nemožná. Len ma zaráža,prečo výrobcovia vačšinou umiestnuju olejový filter na ležato,aby sa pri výmene všetko pekne zasvinilo olejom.E1H máš malý turbo motor a ten devastuje olej závratnou rýchlostou,najma downsizing a na pretekárskej dráhe je za jednou jazdou v tahu. Takže po návsteve okruhu olej menit hned,turbo olej zahrieva viac než dost,najma pri benzíne,ked nemá chladenie vodou. Pričom tvoj motor by mal dosahovat max krutiaci moment pri 1500 rpm,čo je už naozaj príliš nízky počet otáčok. http://autobild.cas.sk/clanok/184875/do ... ia-realita
http://www.topspeed.sk/downsizing-nefun ... udrzi/4879
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Jezevcik »

Jirko, to se k tomu opravdu nedostaneš? Já to mám u diesela hodně krkolomné. Velice složitě to musím povolit a vytáhnout propletením seshora, je to ve vodorovné poloze, takže musím mít pod autem v přesném místě plechovou nádobu a utahování je kombinací seshora i zespodu. Přesto mě to neodradí. Olej za mne nikdy nikdo jiný nedělal. Ale chápu, že u moderních aut, kde je místa poskrovnu, to může být skutečně problém.

e1H, rada je prostá - okamžitě přestěhovat, žena bude muset pochopit :)
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
lefort
Příspěvky: 2519
Registrován: pon srp 26, 2013 17:46
Bydliště: Hořovice

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od lefort »

Připojím se - na obou Mondeích jsou olejové filtry skvěle dostupné, na mém mk3 přímo před vanou u olej. chladiče a u tátovo mk4 v motorovém prostoru. Nic tak nebrání tribotechnické pornografii :wink: Přijde mi že záleží na tom, jak dobře konstruktéři u stavby agregátu přemýšleli 8)
Toyota GR Yaris - Ravenol DFE 0W20, MTF1, MTF3, DGL
Toyota GR 86 - Ravenol DXG 5W30, Red Line 75W85
Toyota RAV4 2.5 Hybrid - Ravenol EFE 0W16
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9935
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Colommbo »

Olejový filtr je skutečně přístupný jen zespodu na levé straně bloku těsně nad vanou (taky montovaný vodorovně) a ještě je při povolování víčka nutno dávat velkého Bacha na klouby (můj mekánik už ví...), tedy, bohužel, celá kára nahoru, aby se k filtru člověk dostal. Předchozí Omča měla klasický šroubovací krásně přístupný shora, kde že jen ty loňské sněhy jsou, Tome... :cry: Jak závidím kupř. kamarádovi, u jehož "nového" BMW E46 se filtr (taky schránka s vložkou) směje hned nahoře pěkně "na ráně" a ke všemu ještě nastojato... :twisted:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Pitris »

Toyota Yaris 1.0 má taky filtr dost dobře. Svisle a před motorem :wink: U Hondy je to horší ale jde to :x
ale filtry vzduchový a kabinový jsou u Accorda s přístupností za 1+ a u Civica to bylo tak za 2....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Máchal

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Máchal »

Colommbo píše:bohužel, celá kára nahoru, aby se k filtru člověk dostal.
Mám to u OI podobně, zeshora není šance, takže jedině zespoda a auto buď na hever, nebo si doma najedu mírně dokopečka do garáže a auto nechám stát na prahu. Krkolomný, ale dá se to :-)
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Pitris »

Krkolomný :? Spíš rukolomný :mrgreen: Mladej tu ruku u Lexusu musí zalomit na dvakrát :( a taky zespod....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od lengy60 »

Já otevřu haupnu a filtr se na mě směje. :lol: Navíc je téměř kolmo,takže se nezasviní motor. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od NOVON »

U mě naprosto v poho u obou aut..No jo koncern :-)
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Itall

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Itall »

Jezevcik píše:Já to mám u diesela hodně krkolomné. Velice složitě to musím povolit a vytáhnout propletením seshora, je to ve vodorovné poloze, takže musím mít pod autem v přesném místě plechovou nádobu a utahování je kombinací seshora i zespodu.
Nádobu musíš mít beztak vždy, i u filtru nastojato dnem dolů (mám já). Vždycky při demontáži něco vyteče. Já ho do té nádoby vždy hned vyliji, páč se mi nechce s plným manipulovat.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přístupnost filtrů

Příspěvek od Pitris »

oil filtr....
Pitris píše:Krkolomný :? Spíš rukolomný :mrgreen: Mladej tu ruku u Lexusu musí zalomit na dvakrát :( a taky zespod....
....ale zase to má "vykompenzované" filtry vzduchovými :P V motoru zvrchu dvě pružný packy, a při výměně kabinového, který je za příruční schránkou před spolujezdcem, tuto ani vysypat nemusí :wink:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět