přísady do nafty

Diskuze o palivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: přísady do nafty

Příspěvek od Brembo »

čo sa Castrolu týka,ten mi nestuhol ani pri -16,takže je uplne jedno,či sa dá aditívum dávkovat,pretože pri teplotách paliva pod 0 je aditivácia zbytočná. palivo musí mat teplotu nad bodom mrazu,čo ale sudruhovi,čo tento akože test napísal akosi zámerne zabudol napísat. Tiež tam chýbaju výsledky testu,takže rebríček si može lubovolne vytvorit. Tento test je tak hodnoverný,ako keby v porovnávacom teste š. 105 zvítazila nad Audi R8 v zrýchlení a max rýclosti.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: přísady do nafty

Příspěvek od Návštěvník »

Tobě ten VIF ale musí ležet v žaludku! :mrgreen:
NOP

Re: přísady do nafty

Příspěvek od NOP »

Brembo píše:....ten mi nestuhol ani pri -16,takže je uplne jedno,či sa dá aditívum dávkovat...
Tak to já si vzpomínám, že mi stuhol při -23°C. Končil jsem gympl, šli jsme z tancovačky a byl jsem solidně aditivován móc dobrou slivovičkou - říkali jsme jí halúzková. Jó, to byly doby..... :mrgreen:
Mnoga let tomu nazad :lol:
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: přísady do nafty

Příspěvek od 008 »

Prepacte za mozno mierny odskok od temy, ale v casti toho testu aditiv zo SM je aj sekcia -,,Dulezite,ale nemeritelne,, kde su spomenute aj cistiace ucinky aditiv- t.j. deaktivatorov kovov na ustiach otvorov vstrekov, hodnota, ktorá je zrejme tazsie meratelna a preukazatelna v odbobnych testoch, a to napr z casoveho hladiska. Podla Vas- Vazeni klubaci- je mozne sa spolahnut v cisteni vstrekov prave na permanentne pouzivanie Vif diesel- ako keep cleaning aditiva, alebo je nutne palivovy system aspon raz do roka precistic specialne cisticom systemu akymi su napr. jednorazove cistiace aditiva od delphi, millers alebo protec. Diky za odoved. 008
ARAGON

Re: přísady do nafty

Příspěvek od ARAGON »

Abych zabránil nežádoucím úsadám v celém palivovém systému tak zásadně jezdím na čistou naftu bez biosrágory a stále dávám Vif. Zatím nemám žádnej problém a když jsem ze zvědavosti rozebral naftovej filtr po 60 Tkm tak byl naprosto čistej uvnitř a sloužil by spolehlivě dál. Ale radši ho vždy po 60 Tkm vyměním pro jistotu.
NOP

Re: přísady do nafty

Příspěvek od NOP »

Postupuji podobně jako Aragon, pouze s tím rozdílem, že palivový filtr měním po ujetí cca 40 tis. km a jednou do roka, což je u mne asi za 25 tis. km přidám do nádrže nějaký speciální čistič. Letos to byl např. Diesel Fuel System Cleaner, Havoline Performance Plus, zakoupeno Makro, při výměně palivového filtru Tec 2000 ("zaliji" filtr, zbytek do nádrže s minimem nafty, spálím na volnoběh ten Tec2000 a potom ještě chvíli jezdím na tu naftu). Já osobně mám s výrobky Havoline docela dobré zkušenosti, i když ten Tec2000 bude asi lepší. Ale je to celá řada dalších podobně zaměřených výrobků, nějaké srovnávací testy v této oblasti jsem ale nikdy neviděl.
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: přísady do nafty

Příspěvek od 008 »

Diky chalani, cize ako som vyrozumel - tak bud to vsadit na bezbiozlozkovu naftu plus vif, alebo ak s biozložkou tak okrem permanentneho vifu-je zrejme dobre- pre istotu -pouzit ak niektory z jednorazovych cistcicov vstrekov.
Autoxxxrady

Re: přísady do nafty

Příspěvek od Autoxxxrady »

Když používáš VIF není lepší místo jednorázového čističe zvýšit dávku VIFU?
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: přísady do nafty

Příspěvek od 008 »

to Autoxxxrady
diky moc- nemam problem pouzit aj 3 nasobnu davku-len otazne su vobec tie cistiace ucinky vif- kedze ten test objektivne tvrdi, ze to nedokaze preukazat-nemozno ich vsak ani popriet. Verim ,ze tie ostatne proklamovane vlastnosti splna. Podla vsetkeho ide o priebezne cistenie s dlhsom casovom obdobi. S vifom davam este protec guard fill - mne sa osvedcil. Inak s tryskami zatial ziaden problem, auto som kupil s km cez 200k km- 3 l diesel bawor. No skratka, chcem mu dopriat to najlepsie, ale zaroven ho neprelievat az tak chemiou. Rovnako neviem, ci doverovat-cistiacim ucinkom premioviek, zatial teda radsej frcim na hore uvedenych aditikach.
ARAGON

Re: přísady do nafty

Příspěvek od ARAGON »

Biosrágora způsobí usazení a napečení minerálních a kovových úsad na spodní části trysky a to se nedá odstranit jinak než mechanicky. Tím napečeným materiálem může dojít k narušení směru vstřikované nafty a ta dopadá na jiné místo pístu a ten to odnese propálením.Žádný Vif na to nefunguje a z toho důvodu jezdím jen na tu čistou naftu.
NOP

Re: přísady do nafty

Příspěvek od NOP »

Autoxxxrady píše:Když používáš VIF není lepší místo jednorázového čističe zvýšit dávku VIFU?
VIF používám již minimálně 10 roků. Zpočátku v doporučeném ředění 1:1000, poslední roky jsem jeho dávku zdvojnásobil. Nějakou "zaznamenáníhodnou" úsporu paliva ani zvýšení dynamiky vozidla jsem sice neregistroval, zato pokud se týká zvukového projevu motoru, tak jsem se dostal na minimálně stejnou úroveň, jako s prémiovými palivy. A je pravdou, že to také souviselo s možností nakoupit VIF v balení 5 l, což znamenalo výrazně nižší náklady (nyní i v balení 3 l, píši o tom na jiném místě). Co to "dělá" v motoru ale nevím, v tomto směru jsem odkázán na sliby výrobce, případně zprávy těch, kteří tomu (na rozdíl ode mne) opravdu rozumí. Nejsem žádný automechanik a zde na fóru si čtu, abych se něco dověděl (případně "zapleveluji" tato fóra nevhodnými poznámkami - to abych dal o svojí maličkosti vědět). Úsporu paliva jsem registroval až vlastně letos, to v kombinaci VIFu s Optimal Dieselem. A že do nádrže občas "naliji" nějaký spec. čistič? To je spíše otázka pocitu, že jsem udělal něco pro tu káru navíc, a že jí to snad i prospělo. :oops: :roll:
008
Příspěvky: 85
Registrován: ned led 13, 2013 12:34

Re: přísady do nafty

Příspěvek od 008 »

to ARAGON, NOP
Dakujem za ochotu podelit sa. Ide mi o tie kovove usady, ktore biozložka vytvori na vstrekoch a ktore su prave spominane aj v jednej casti toho testu v SM. Trochu som zneisteny tymi cistiacimi ucinkami vif-takze uz minuly rok som sa spolahol na jednorazovku -super clean diesel od protecu, okrem bezneho liatia vif a guard fill- no tie su prava udrziavace-ale nie cistice. Samozrejme, ze som nevidel ako tie kovove usadeniny ta jednorazovka rozpustila, ale ako pises- aspon ten dobry pocit a viera vo vyrobcom uvedzane ucinky. Takze zaver: asi sa predsa len nespolahnem len a len na vif-ko. Diky a prajem pekne pred-vianoce
Autoxxxrady

Re: přísady do nafty

Příspěvek od Autoxxxrady »

Čistící účinky u aditiv jsou vůbec těžko prokazatelný. Protože to je na dlouhodobý zkoumání. Ale paliva všeobecně nejsou extra kvalitní. Jak se posunuly motory a jak paliva za tu dobu. Aditivovat paliva je určitě dobrá volba. Hlavně pro moderní diesely je to dobrý, kde jsou vstřikovače hodně namáhaný. Ve všech testech byl ViF v pohodě. Ale na trhu je spousta aditiv a jestli někdo věří víc tomu nebo onomu. Ale chce to používat pravidelně a nečekat zázrak, když to použiju jednou za 5 let.
A je fajn si ty vstřiky nechat např. při každých 200 000km zkontrolovat jestli jsou ok.
Sniper_2003

Re: Přísada do nafty

Příspěvek od Sniper_2003 »

Chlapi mě by zajímalo, od někoho co se zabývá petrochemií, jestli když zdvojím dávkování ( 1:500 ) tak se i znásobí jeho účinek. :?: Někde v testu právě na toto aditivum ( test byl zaměřen na CFPP ) dali větší dávkování, myslím poměr 1:500 a hodnota filtrovatelnosti byla o 10°C lepší. Tak mě napadlo jestli by to bylo takto možné udělat i s navýšením Cetanového čísla. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: přísady do nafty

Příspěvek od Pitris »

U těchto dodatečných přísad se většinou uvádí, že větší koncentrace nevadí, nebo i pomůže.
Ale jestli ano a v čem :?:.... A dal jsem to sem, ať se "nedablují" vlákna se stejným názvem....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět