Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
kotva
Příspěvky: 5
Registrován: pon úno 27, 2017 22:48

Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Příspěvek od kotva »

Ahoj chlapi,

potřeboval bych poradit, nevíte, co patří do převodovky u Volva V70, 2.5T, 154kW, 5 kvalt manuál (M56) r. 2004 ?

Nikde nemohu najít specifikaci, všude mě jen odkazují do manuálu, kde je samozřejmě napsáno, že tam patří jen origo olej, ale už bez specikiface apod.. Na US fórech dokonce doporučují použít do převodovky motorový olej 5W-30... Což mi nepřijde jako nejlepší nápad... Jinak mělo by tam patřit 2.1l.

Díky za názory. :)
j.kiwi
Příspěvky: 195
Registrován: úte čer 03, 2008 13:52
Bydliště: Ostrava

Re: Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Příspěvek od j.kiwi »

mrkni zde - http://www.skandix.de/en/ - zjistíš tam originál objednací číslo (možná i normu) a pak podle něj najdeš druh oleje v nějakém eshopu
Samozřejmě kluci mi tady velice pomohli - musím jen chválit - mám novější model a nakonec se origo olej ukázal jako Castrol Syntrans FE 75W - ale mám jinou převodovku.
Zkoušel jsem psát i do zastoupení Volva do Prahy - byli milí, ale poradili mi koupi origo oleje v servise :-)
Ten Castrol byl nakonec o 60 % levnější než origo olej :wink:
VOLVO V60 D3 Momentum 2020
VW Golf 7 R line
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Příspěvek od Pitris »

No ono při pochybnostech o převodovém oleji je opravdu nejlepší koupit origo olej, protože ad1) ho nekupuješ každý rok a není ho potřeba tolik co motoráku a ad2) i mezi podle norem stejnými oleji různých značek jsou velké rozdíly v kvalitě řazení - a hlavně v zimě....
A v žádném případě netvrdím že je to on, ale viskozitně té 5w30 (z US fór) zhruba odpovídá Ravenol, a má i jednu "volví" normu, ale znovu říkám že je to "střelba od boku". Ale v mrazu s tímto olejem a s řazením problém není....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
kotva
Příspěvky: 5
Registrován: pon úno 27, 2017 22:48

Re: Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Příspěvek od kotva »

Díky za rady, nebudu laborovat a koupím origo přímo od Volva. Stojí cca 570 Kč/litr a potřebuji 2.1.. uf.. No co, je pravda, že ten převodový už asi nikdy měnit nebudu :-D

Ještě mě překvapila jedna věc, co se týče motorového oleje, tak předchozí náplň byla Mobil1 0W-40 (přes léto, dovolená Chorvatsko apod). A za 10 000 km motor sežral cca 0,3l oleje. Teď mám přes zimu náplň Mobil X1 3000 5W-40 a už nyní mám spotřebu oleje cca 0,5l na 5000 km, takže v přepočtu 1L na 10000km...
Je normální, že má motor větší spotřebu oleje 5W-40 než když tam byl 0W-40???
Mám zůstat raději u 5W-40 (třeba si to sedne) anebo přejít zpět na 0W-40???

Díky
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Příspěvek od Durex »

No jistotu,že je to olejem by si měl tehdy,když by si zase při přechodu na 0w40 měl spotřebu oleje 0.3l na 10 000 km. Ono se taky někdy může stát,že si motor začne brát olej a může to být třeba v přechodu na jiný olej,ale s ním to nemusí souviset ... A příčinu je třeba hledat jinde než v oleji i když to tak na první pohled vypadá. Tím,ale nechci říct,že to nemůže být olejem. Jen další možnost ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27487
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodový olej Volvo V70 5kv. manuál 2004

Příspěvek od Pitris »

Jak píše Durex, ale k těm olejům: Mobil1 není totéž co Mobil a vzhledem k tomu že u Mobilu1 je použit zcela jiný a kvalitnější základový olej a i jiná aditivace, zřejmě u něj dochází k mírnějšímu poklesu viskozity za tepla a tím pádem k nižší spotřebě oleje.... Ale jistotu, že je to olejem by si měl tehdy,když by si zase při přechodu na 0w40 měl spotřebu oleje 0.3l na 10 000 km. Tím,ale nechci říct,že to je olejem. Jen že je to možnost. Ale dá se zkusit i jiná 5w40, bo - byť to třeba zní nelogicky, ne každý olej si musí "sednout" s tím motorem.... Ale ani 1L na 10000 km špatné ještě není.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět