Převodový olej Škoda 1000MB

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

falonso

Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od falonso »

Jaký byste mi doporučili olej do převodovky 1000MB? Viskozitu bych vzal asi 85W-140. Je jedno jestli je to API GL-4 nebo API GL-5?
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

85W-140 ne a GL-5 už v žádném případě! Prostě nějakou 80 až 90-ku v GL-3 či GL-4.
falonso

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od falonso »

Proč ne 85W-140? V návodu jsou napsány oleje od 80 do 140. V zimě se s tím nejezdí. API vezmu tedy GL-4.
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

falonso píše:Proč ne 85W-140? V návodu jsou napsány oleje od 80 do 140. ...
Vždyť si to vyzkoušej sám - s 85W-140 vůbec nepůjde řadit! A GL-5 by ti rychle zničilo synchrony. Proč chtít za každou cenu něco tzv. nej, když to bez problémů funguje na obyč?
falonso

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od falonso »

S tím GL-5 to chápu, ale radši jsem se zeptal, protože mi olej s GL-5 doporučovali v obchodě.

Proč by nešlo řadit, když je to v rozmezí, které je doporučeno v servisní knížce?
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

falonso píše:S tím GL-5 to chápu, ale radši jsem se zeptal, protože mi olej s GL-5 doporučovali v obchodě.
Fakt odborníci! :evil:
falonso píše:Proč by nešlo řadit, když je to v rozmezí, které je doporučeno v servisní knížce?
Protože bagr! Teď vážně: zjisti si, jaké hodnoty viskozity vykazuje olej 85W-140 za běžných provozních podmínek, tj. při teplotách 60 - 70 st. C, v kterémžto rozmezí se typicky pohybuje provozní teplota převodovky ve Š1000MB, a pak to srovnej s hodnotami viskozity běžného oleje 80 či 90, sám rychle pochopíš.

P.S.: 85W-140 je viskozita vhodná pro extrémně zatěžované převodovky závodních vozů. Skutečně se domníváš, že převodovka ve Š1000MB něco takového potřebuje? :mrgreen:
falonso

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od falonso »

Naposledy upravil(a) falonso dne pon črc 28, 2014 20:55, celkem upraveno 1 x.
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

A kde?
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

OK, a co má být? Opakovaně se na zdejším fóru probíraly nesmysly v servisních knížkách. Netvrdím, že právě tohle je úplný nesmysl, nicméně Š1000MB se vyvážely, nemýlim-lie se, např. i do Sýrie, Lybie, Tuniska, Maroka a Alžírska, kde by to mělo jisté opodstatnění. Hodláš ji snad provozovat právě tam?
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

A pro vývoz do zmíněných zemí měly měděný, nikoli obvyklý "pouze" mosazný chladič. :D
falonso

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od falonso »

Jasně že 1000MB nepotřebuje asi nic extra, ale když už to budu kupovat, tak tam chci dát to nejlepší (s přihlédnutím k ceně, ale pár korun navíc za o třídu lepší olej mě nezabije). Hlavně aby byla poskytnuta maximální ochrana.

Do Afriky s tím rozhodně nepojedu, ale při normálních projížďkách s tím většinou jezdím na krev. A vzhledem k tomu, že s tím jezdím jen v létě, tak by to snad neměl být problém, ne? Mohlo by to převodovce uškodit?
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

falonso píše:... Mohlo by to převodovce uškodit?
No, jestli se se domníváš, že neschopnost přeřadit převodovce nevadí, tak asi ne. :mrgreen:
falonso

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od falonso »

A opravdu nepůjde přeřadit? Přece by nenapsali 140-ku do servisky jako optimální olej pro letní provoz? :? Nehledě na to, že jsem uvažoval o oleji 85W-140.
Návštěvník

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Vždyť si to vyzkoušej sám - s 85W-140 vůbec nepůjde řadit!
Stěží k tomu mohu něco více dodat. Dokud tu převodovku neohřeješ, je problém s řazením dvojky i s 90-kou, natož se zmíněným "speciálem" 85W-140. Chybami se člověk učí, i ty se poučíš... :P
jarson

Re: Převodový olej Škoda 1000MB

Příspěvek od jarson »

kolega diskutujuci ti chce povedat , ze tebou preferovana viskozita nie je v ziadnom pripade horsia , ale nie je pre dane pouzitie najvhodnejsia. V samotnom tvojom skene prirucky mas priblizne teploty pouzitia ( myslene teploty vonkajsieho okolia).
Teda 85-140 pre teploty od 15 do 50 celzia. Realne vsak budes mat kolko? 20-30? ak sa leto vydarí nech je to do 35... (Treba si uvedomit , ze nejde o teplotu na teplomeri niekde na balkone na ktorý pecie slnko). Teda takýto olej bude pracovat v spodnej casti svojho teplotneho rozsahu. To realne bude znamenat , ze minimalne kym sa zohreje bude prilis husty, resp. viskozni, teda radenie bude naprd, asi ako v zime pri -30 celzia, kym sa to cele aspon trochu trochu prehreje.
Teda by ti odporucal olej ( a ja tiež) s letnym cislom optimalne 90 , co podla prirucky ma rozsah -15 do +30, teda bude ovela castejsie pri realnej prevadzke v strede az v hornej polovici svojho rozsahu, potazmo bude sa prevodovke urcite lahsie radit .
Co sa týka GL - stacila by zrejme aj 3. 5 je pre hypoidne sukolia - toto myslim urcite nemas . 4 je tiez fajn. Toto by som konzultoval s niekym kto ma ten voz ak nemas GL priamo v nejakej dokumentacii k danemu vozu odporucenu. Tu si nie som isty, ale spravidla 3 a 4 ak sa zameni nemala by sposobit nejaky vaznejsi problem.
Treba si uvedomit , ze co tam nepatri na 99% narobi problem. Aj ked si mozno myslis , ze auticku robis dobre, casto v takych pripadoch opak bude trpkou pravdou.
Odpovědět