Technyx, ne MatryxNávštěvník píše:P.S.: K té Tutele
Nissan Almera N15 - převodový a servo olej
Moderátor: Colommbo
Re: Převodový olej - pruplach?
Re: Převodový olej - pruplach?
Technix je gl-4+ matryx je gl-4 ja podle vyrobce potrebuju gl-4 podle katalogu maji oba jinak stejny hodnoty tak proto.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
Vzdyt stale pisu, ze vybiras podle spatnych kriterii: GL4+ neni nic jineho, nez "lepsi" (v danem pripade hodici se i do hypoidnich prevodu, kam nesmi prijit GL5) GL4. Do sve prevodovky nesmis nalit GL5, ale GL4+ nejenze bez problemu, ale dokonce jeste radeji. A pokud jde o viskozitu pri minus 40 st. C, pak tou magickou hranici je 80000 (Technix ma, tusim 65000], cokoli nad tuto hodnotu je z hlediska adekvatnich potreb prilis moc!NO HITS píše:Technix je gl-4+ matryx je gl-4 ja podle vyrobce potrebuju gl-4 podle katalogu maji oba jinak stejny hodnoty tak proto.
Re: Převodový olej - pruplach?
Tak to urcite nemajiNO HITS píše:Technix je gl-4+ matryx je gl-4 ja podle vyrobce potrebuju gl-4 podle katalogu maji oba jinak stejny hodnoty tak proto.
Re: Převodový olej - pruplach?
Tak sem dal parametry tech oleju do tabulky a rozhodl se tam dat ten motul 75w - 80 je trochu ridsi jak ta tutela a stoji 230kc když to nepomuze tak si tim aspoň propláchnu prevodovku a dam tam teda tu tutelu technix. Každopádně poreferuju jak jsem dopadl.
Děkuju vsem za rady a omlouvám se neni to se mnou lehky dlouho vybiram nez vyberu
Děkuju vsem za rady a omlouvám se neni to se mnou lehky dlouho vybiram nez vyberu
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
Ridsi Snad nemyslis "density" A kde mas u toho Motulu hodnotu viskozity pri -40 st.C Spatne ty technicke udaje ctes, resp. interpretujesNO HITS píše:Tak sem dal parametry tech oleju do tabulky a rozhodl se tam dat ten motul 75w - 80 je trochu ridsi jak ta tutela ...
Re: Převodový olej - pruplach?
Interpretuju tak jak jsem pochopil po nekolika precteni mazivarskych mytu zde na webu. Pokud to chapu spatne tak me vysvetpi jak mam ty hodnoty srovnavat. Density chapu jako hustotu v pomeru k vode ktera ma hodnotu 1. A viscozitu chapu jako ,, odpor kterej kapalina klade za urcitych podmínek.
Hodnotu pri -40stupnich bohuzel moc vyrobcu neuvádí.
Hodnotu pri -40stupnich bohuzel moc vyrobcu neuvádí.
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
Jestliže jsi napsal
Z tohoto
Proč
Odtud také rozdíl v ceně. Jinými slovy, jestli se domníváš, že dokážeš ušetřit stovku na litru, pak tě rovnou mohu ujistit, že ona úspora se ti sakra prodraží, když ten lacinější olej budeš stejně muset vypustit. Věř tomu nebo ne, já jsem se svého času na jediném případu, shodou okolností vlastním, takhle seknul celkem 6x, a to nikoli motivován snahou uspořit. Tak se pouč z chyb ostatních, konkrétně mých, a zbytečně neexperimentuj! A když už, obětuj se ve prospěch ostatních a otestuj Ravenol
pak jsem logicky pojal podezření, že srovnáváš hodnoty "hustoty", nikoli "viskozity".NO HITS píše:...ten motul 75w - 80 je trochu ridsi jak ta tutela...
Z tohoto
je však zřejmé, že tomu tak nejspíše není, tedy OK. Problém je ovšem v tom, že kdyžNO HITS píše:... Density chapu jako hustotu v pomeru k vode ktera ma hodnotu 1. A viscozitu chapu jako ,, odpor kterej kapalina klade za urcitych podmínek.
pak ty sám ji nemůžeš na základě ostatních známých údajů vůbec odhadovat, poněvadž neznáš "spodek" průběhu viskozitní křivky. A to je právě to, co tě v daném případě zajímá úplně nejvíc!NO HITS píše:... Hodnotu pri -40stupnich bohuzel moc vyrobcu neuvádí.
Proč
se můžeme jenom dohadovat. U olejů v SAE 75W-90 to sice nebývá kriticky důležitý údaj, nicméně když ho výrobce neuvede u oleje 75W-80, pak už je to na pováženou a pravděpodobně se nemá čím chlubit. Ono totiž vyrobit olej s nízkou hodnotou viskozity při -40 st. C je složité a zároveň finančně náročné.NO HITS píše:... Hodnotu pri -40stupnich bohuzel moc vyrobcu neuvádí.
Odtud také rozdíl v ceně. Jinými slovy, jestli se domníváš, že dokážeš ušetřit stovku na litru, pak tě rovnou mohu ujistit, že ona úspora se ti sakra prodraží, když ten lacinější olej budeš stejně muset vypustit. Věř tomu nebo ne, já jsem se svého času na jediném případu, shodou okolností vlastním, takhle seknul celkem 6x, a to nikoli motivován snahou uspořit. Tak se pouč z chyb ostatních, konkrétně mých, a zbytečně neexperimentuj! A když už, obětuj se ve prospěch ostatních a otestuj Ravenol
Re: Převodový olej - pruplach?
Nejde mě o cenu resp abych ušetřil stovku nebo dvě, liju to tam na pár desítek tisíc km (předpokládám tak 40-50tis /3roky) tak klidně připlatím. Ravenol jsem v českým shopu nikde nenašel a když jsem někde našel nějákej technickej list tak tam bylo v tabulce informací hodně po skromnu , spíš sem se dočetl jak je ten olej nejlepší atd co píše každej výrobce.
Já se rozhodl nakonec podle manuálu pro 80W-90 (podle lidí od nás z klubu tam toto bylo pro náš trh z výroby tak z toho chcu vycházet že na to je ta převodovka stavěná) případně 75W-90 a tam jsem vybral toto, vše splňuje GL-4 :
- Motul HD 80W-90
- Mobil Mobilube GX 80W-90
- Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90
- Total EP 80W-90
- Total Transmission SYN FE 75W-90 (ten má jako jedinej uvedenou hodnotu při -40°C - 66 000 )
Předpokládám že jedinej co mě stejně schválíte je ta Tutela Car Technyx 75W-85 že (našel jsem že má při -40°C hodnotu 40 000) ?
Já se rozhodl nakonec podle manuálu pro 80W-90 (podle lidí od nás z klubu tam toto bylo pro náš trh z výroby tak z toho chcu vycházet že na to je ta převodovka stavěná) případně 75W-90 a tam jsem vybral toto, vše splňuje GL-4 :
- Motul HD 80W-90
- Mobil Mobilube GX 80W-90
- Valvoline Max Life MTF GL-4 75W-90
- Total EP 80W-90
- Total Transmission SYN FE 75W-90 (ten má jako jedinej uvedenou hodnotu při -40°C - 66 000 )
Předpokládám že jedinej co mě stejně schválíte je ta Tutela Car Technyx 75W-85 že (našel jsem že má při -40°C hodnotu 40 000) ?
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
To není o nějakém schvalování, to je o poskytnutí kvalifikované rady. A zda ji tazatel sám bude či nebude považovat za kvalifikovanou, to si stejně musí rozhodnout on sám a zařídit se podle toho.NO HITS píše:...Předpokládám že jedinej co mě stejně schválíte je ta Tutela Car Technyx 75W-85 že (našel jsem že má při -40°C hodnotu 40 000) ?
Re: Převodový olej - pruplach?
To by mne fakt zajímalo, jak na to přišliNO HITS píše:...Já se rozhodl nakonec podle manuálu pro 80W-90 (podle lidí od nás z klubu tam toto bylo pro náš trh z výroby tak z toho chcu vycházet že na to je ta převodovka stavěná) ...
Re: Převodový olej - pruplach?
Pár členů dělá v Nissanu, jiní mají přístup k originálním dílům a jiní mají přístup jen k informacím. Ať je to jak je tak v manuálu se to píše taky ale je pravda že mám trochu obavu z té 80W co by celoroční náplně.
Jinak jsem dnes měřil hladinu oleje v převodovce a trochu oleje jsem si kápl mezi prsty a zkoušel roztírat, je normální že ten převodovej olej neklouže stejně jako třeba motorovej? Měl jsem pocit že mám na prstech obarvenou vodu a ne olej
Jinak jsem dnes měřil hladinu oleje v převodovce a trochu oleje jsem si kápl mezi prsty a zkoušel roztírat, je normální že ten převodovej olej neklouže stejně jako třeba motorovej? Měl jsem pocit že mám na prstech obarvenou vodu a ne olej
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Re: Převodový olej - pruplach?
A jax to měřil?
Re: Převodový olej - pruplach?
měří se to přes otvor čidla na rychlost , ponořením tyčinky s ryskou, v manuálu je předepsaná určitá hloubka hladiny od vrchní dosedací plochy čidla Tento otvor je taky nalévacím otvorem
Mazda 6 GH 2.5 Liftback GTA - ADAKT Stage 1.1 + VTCS pryč + VAD off + Airbox mod + CAI + Ulter + EBC RedStuff
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex
Eurooil 95 E0 + Millers Petrol Power EcoMax
Ravenol VST 5W-40 --- Ravenol MTF-2 75W-80
Nissan Almera 1.4 64kW GX - Ex
Nissan Almera 1.6 73kW SR - Ex