prevodovy olej GL4 vs. GL5

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
azni
Příspěvky: 10
Registrován: pát srp 01, 2014 12:55

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od azni »

Jasne, pro sebe bych se taky neptal a nalil bych tam cokoliv, protoze s Pajery (2,8) mam najeto pres 2mil. po vsech certech a vim, ze na 6-7 tis. km je to fuk. Ale tohle je kamarad, ktery jezdi svatecneji a kteremu nechci poradit uplnou pitomost, bo Pinina jsem nikdy nemel a "netrapil"...;)
Duvodem doliti je "odejite" (a uz vymenene) gufero u kardanu...
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Pitris »

azni píše:....ma k dispozici na vyber Pennzoil gear 4S 75W90 (GL4, VW501.50) a Delphi 75W90 (GL5)
Tak v tom případě fakt ten Pennzoil....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Ondra_1

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Ondra_1 »

azni píše:Ondra_1 : dival jsem se tam ale je tam malo druhu...
Nemyslel jsem, že tam najdeš přímo jeden z těch dvou olejů. Myslel jsem inspirovat se, jaké specifikace se do té převodovky dávají. ;-)
Návštěvník

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Návštěvník »

Ondra_1 píše:... Myslel jsem inspirovat se, jaké specifikace se do té převodovky dávají. ;-)
Problém specifikací převodových olejů (dle předpisu výrobce ústrojí) spočívá v tom, že zejména průběh viskozitní křivky olejů různých výrobců ve stejné specifikaci je natolik rozdílný, že výsledkem pak je, že některé převodovky - co do typu, ale i daného konkrétního kusu - prostě neřadí, a to buď za studena (povětšinou), nebo naopak za tepla (někdy).

Výrobce to třeba myslel dobře, jenže vycházel z charakteristik olejů na domácím trhu. A to je mimo tento trh problém, poněvadž např. originální japonský olej Diaqueen pro převodovky Mitsubishi má zcela výjimečný rozsah hodnot viskozit za studena a za tepla, přičemž pro mechanická ústrojí se do Evropy vůbec nedodává, a to ani jako originální ND. Pinin se sice vyráběl v Itálii, ale i ta tvoří co do výběru "domácích" převodových olejů v Evropě výjimku: takový výběr a v takové kvalitě asi v žádné jiné evropské zemi není.

No a konečně pokud jde o ČR, jako zemi ojetin, většina majitelů z hlediska parametrů převodových olejů náročných vozů vůbec netuší, jak by to mělo správně řadit, resp. jak by to řadilo, kdyby byl v převodovce originální olej. Jednoduše nemají srovnání, tak jsou spokojeni, aniž by tušili, jak špatně jim to vlastně řadí.
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od bjukemen »

prave som docital navod od Alfy Romeo 2,4 JTD 110kw v casti naplne do prevodovky sa odporuca pouzivat oleje 75w-80 EP API GL 5 , MIL-L-2105D

alebo 75w-85 API GL 4 , MIL-L-2105D


a to mi rozum celkom neberie, kedze GL 4 a GL 5 su rozdielne resp nekompatibilne za beznych okolnosti v jeden a tej istej prevodovke, tak budem rad az mi to niekto priblizite
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Pitris »

Některým převodovkám to nevadí, resp. mohou v nich být jak GL4, tak i GL5. Záleží na konstrukci.
A některé převoďáky plní současně GL4 i GL5....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Brembo »

Napríklad Opel používal najprv v prevodovkách klasické prevodové oleje,no potom prešiel na oleje neznámej viskozity a normy-príchod Vectra B,i ked prevodovky ostali takmer rovnaké. Začal používat červené celoživotné prevodové oleje a s nimi klesla i životnost prevodoviek. Označenie olejov sa niekolkokrát zmenilo a nové nahrádzali staré. Potom prišla opat zmena a všetky červené oleje boli nahrádzané žltími s neznámimi vlastnostami,ale mali zabezpečit lepšiu výdrž prevodoviek. Mne sa za studena skvelo osvedčil zatracovaný Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90,ktorý má za studena najnižšiu viskozitu v GL4,aspon čo sa týka dostupnosti technických listov. V porovnaní s GM olejom je radenie za studena podstatne lepšie,2.stupen už nemá najlepšie synchrony.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo píše:... Mne sa za studena skvelo osvedčil zatracovaný Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90,ktorý má za studena najnižšiu viskozitu v GL4,aspon čo sa týka dostupnosti technických listov. ...
Docela odvážné tvrzení. Zajímá mne ta hodnota: prosím o její uvedení.
Brembo
Příspěvky: 2293
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Brembo »

Viskozita, Brookfield pri -40°C
ASTM D2983
mPa.s (cP)
30000
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Návštěvník »

Tak to je skvela hodnota! :wink:
Duglas

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Duglas »

Můžeme nabídnout olej Duglas Super Gear 75W-90 API GL4/GL5
Návštěvník

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Návštěvník »

Pokud už chcete toto fórum využívat k prezentaci svých podnikatelských aktivit, tak nám alespoň laskavě sdělte hodnotu viskozity při -40 st. C. Jinak lze předchozí příspěvek zvláště na tomto fóru označit za pouhý výkřik do tmy!
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Colommbo »

Viskozita při -40°C uvedena není. http://www.oleje-maziva.net/files/prod_ ... 75w-90.pdf
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: prevodovy olej GL4 vs. GL5

Příspěvek od Návštěvník »

Zato je tam bod tuhnutí: -30 st. C. Tak takový převodový olej si klidně strčte někam (a to jsem se vyjádřil ještě slušně) :!:
Odpovědět