Převodový olej Fabia RS TDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Příspěvek od alfi166silver »

modelář píše:Alfi, dal by se nějaký ATF hodnotit/někam zařadit dle GL? A teď nemyslím na SAE, tam je mi to vcelku jasné.
Určitě, ATFka určená pro automatické převodovky by měla odpovídat API GL4, někde mám pdfko, jak která ATF kapalina na tom je v poměru k API GL... Dej mi čas, najdu to.....
modelář

Příspěvek od modelář »

Díky! Jen mne napadlo (nikoli teprve nyní), zda cesta k "extrémně řídkým" GL4 čirou náhodou nevede právě skrz sféru ATF...

P.S.: Originál DiaQueen má totiž výrazně načervenalou barvu, což je samozřejmě věc přibarvování, ale přesto to může něco naznačovat.
Matýsek

Příspěvek od Matýsek »

Přesně toto mě už dávno zajímalo,co by se stalo u manální přeodovky se synchrony,kdyby do ní někdo nalil ATF olej. Zkusil to někdo? Rád se zajímám o takové věci,byť vím že jsou určitá pravidla a předpisy a jakkoliv je nechci vědomě porušovat.Do motoru se lije motorový olej,tudíž tam nebudu lít místo toho PP 90ku :)
modelář

Příspěvek od modelář »

Matýsek píše:...co by se stalo u manální přeodovky se synchrony,kdyby do ní někdo nalil ATF olej. Zkusil to někdo?
Podle mne by se v případě, že v převodovce s rozvodovkou není žádné hypoidní soukolí, nestalo vůbec nic. Sám jsem to sice nezkoušel, ale u Denzela měli svého času (a možná stále ještě mají) předpis, že pokud žádný dostupný klasický převoďák v převodovce Mitsubishi nefunguje, mají použít ATF Castrol TQ (pokud si do dobře pamatuji), který v praxi ověřovali. Problém je ale v tom, že už tehdy došlo ke změně parametrů tohoto ATF, přičemž název zůstal zachován, takže ani tehdy nebylo jisté, zda to, co v praxi ověřovali, je také obsaženo v novém balení pod stejným názvem... To byl ostatně také jeden z důvodů, proč jsem to nevyzkoušel já.
bio
Příspěvky: 934
Registrován: čtv bře 06, 2008 22:15

Příspěvek od bio »

btw. starší BMW taky měly předepsánu ATF do manuálu
modelář

Příspěvek od modelář »

bio píše:btw. starší BMW taky měly předepsánu ATF do manuálu
Řada vozů má předepsán ATF do manuálu (MB, Ford...) a dokonce se po..., když tam neleješ normální převoďák. Tohle však není předmětem zdejší debaty: tady jde spíše o to, zda lze do manuálu s předepsaným klasickým převoďákem v GL4 použít bez ohrožení převodovky ATF, event. konkrétně jaký.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Vite co me prijde divny? Proc treba ten FUCHS, LM, Valvoline...CASTROL a dalsi olejarske spolecnosti nedoporučuji do te prevodovky olej 70W-75 aneb tedy jako onen original? LM doporucuje 75W-90 GL4+, FUCHS 75W-80 GL4/GL5, VALVOLINE 75W-90 GL5, CASTROL TAF-X 75W-90 GL4/GL5 a vsichni v plne syntetice? Snad to nebude v tom, ze by jim nezalezelo na zakaznikovi, ktery jim uveri a pouzitim jejich oleje posle prevodovku do kytek...
Aby měly zákazníkovi možnost nabídnout "něco", co sice plní výkonnostní normu - půjde s tím nějak řadit, ale půjde s tím hůř řadit, protože SAE třída je někde jinde, a aspoň nemusí uznat, že nemají v nabídce vhodný olej (a správný i viskozitně). Tu převodovku s těmi oleji "do kytek" nepošlou, ale je velmi pravděpodobné, že ta převodovka bude při určitých teplotách špatně řadit, a její životnost (a tím nemusím myslet přímo destrukci, ale první mechanické problémy) se (a možná podstatně) zkrátí.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

alfi166silver píše:
modelář píše:Alfi, dal by se nějaký ATF hodnotit/někam zařadit dle GL? A teď nemyslím na SAE, tam je mi to vcelku jasné.
Určitě, ATFka určená pro automatické převodovky by měla odpovídat API GL4, někde mám pdfko, jak která ATF kapalina na tom je v poměru k API GL... Dej mi čas, najdu to.....
Taky by mě to porovnání zajímalo.Mimochodem oleje ATF mívají podle SAE jakou viskozitu?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Viskozitní třída olejů ATF by mělá být zhruba 75W
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Znova! Proc vyrobci jako LM, CASTROL, FUCHS a dalsi dekaruji pro prevodovku 02M olej 75W-90???
modelář píše:
Anonymous píše:Vite co me prijde divny? Proc treba ten FUCHS, LM, Valvoline...CASTROL a dalsi olejarske spolecnosti nedoporučuji do te prevodovky olej 70W-75 aneb tedy jako onen original? LM doporucuje 75W-90 GL4+, FUCHS 75W-80 GL4/GL5, VALVOLINE 75W-90 GL5, CASTROL TAF-X 75W-90 GL4/GL5 a vsichni v plne syntetice? Snad to nebude v tom, ze by jim nezalezelo na zakaznikovi, ktery jim uveri a pouzitim jejich oleje posle prevodovku do kytek...
Jo, tak s tímhle praktickou zkušenost mám a vyšla na dóst peněz, naštěstí jenom za těch nakonec 7 druhů olejů (sice potřebuji "jen" 2,2 litru, ale vždy jsem musel koupit min. 3 litry a v jednom případě dokonce 5-litrové balení), nikoli za opravu převodovky. Proto já tvrdím, že tvrzení výrobců, že "mají olej do každého vozu", se rozhodně nezakládá na pravdě! Bohužel moje převodovka "rovněž" (s podivem, že...?) potřebuje extrémně "řídký" olej, bohužel ten originální není v Evropě k mání vůbec. Kromě toho z manuálu k vozidlu explicitně nevyplývá, o jakou "fajnovost" vlastně jde v případě originálního oleje, poněvadž předpis pro výměnu zní z hlediska norem vcelku normálně. Výrobce vozu nejspíše předpokládá, že v termínu předepsané výměny už ta převodovka bude dost "ukvedlaná" na to, aby jí nějaký "běžnější" olej stačil. Pokud ji však člověk nestačil včas dostatečně zku.vit, má holt smůlu! :twisted:
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Znova! Proc vyrobci jako LM, CASTROL, FUCHS a dalsi dekaruji pro prevodovku 02M olej 75W-90???
Z úplně stejného důvodu, jako deklarují i pro tu mou převodovku olej 75W-90, byť jsem se opakovaně (na několika různých převodovkách) přesvědčil, že žádný olej v tomto SAE nemůže v té převodovce, pokud je alespoň trochu zachovalá, ve středoevropských klimatických podmínkách dobře fungovat!

Teď vážně: 75W-90 je viskozita, kterou výrobce vozu "připouští" (ale až "na třetím místě"). Věřím, že třeba v Africe bude sloužit naprosto OK. :P
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Jasne, takze proto VW i Boleslav budou urcite pro "svoje" servisni kmenova centra doporucovat do servisnich manualu a dilenskych prirucek 75W-90 namisto sveho predrazeneho super oleje pod svym unikatnim oznaceni G052171A2, na kterem muzou diky super marketingu triskat tezke haky :-D
modelář píše:
Anonymous píše:Znova! Proc vyrobci jako LM, CASTROL, FUCHS a dalsi dekaruji pro prevodovku 02M olej 75W-90???
Z úplně stejného důvodu, jako deklarují i pro tu mou převodovku olej 75W-90, byť jsem se opakovaně (na několika různých převodovkách) přesvědčil, že žádný olej v tomto SAE nemůže v té převodovce, pokud je alespoň trochu zachovalá, ve středoevropských klimatických podmínkách dobře fungovat!

Teď vážně: 75W-90 je viskozita, kterou výrobce vozu "připouští" (ale až "na třetím místě"). Věřím, že třeba v Africe bude sloužit naprosto OK. :P
Matýsek

Příspěvek od Matýsek »

Dá se tedy říct že olej VW 70W-75W je blíže olejům ATF a tudíž by mohl teoreticky fungovat líp než převodový 75W90? Tedy čistě teoreticky z výše uvedených názorů.
modelář

Příspěvek od modelář »

Matýsek píše:Dá se tedy říct že olej VW 70W-75W je blíže olejům ATF a tudíž by mohl teoreticky fungovat líp než převodový 75W90? Tedy čistě teoreticky z výše uvedených názorů.
Podle mne každý ATF bude v té převodovce z hlediska viskozity fungovat lépe, než klasický převoďák v SAE 75W-90. Otázkou zůstává, co dalšího (kromě viskozity) se skrývá v oné podnikové normě?

Pokud jde o servisní manuály, setkal jsem např. s tím, že výrobce používá pro prvomontáž jiné zapalovací svíčky, než jsou uvedeny v manuálu. Důvodem je podle mého názoru to, že servisní manuály prostě nestíhají držet krok s praxí, resp. s vývojem provozních poznatků a reakcemi výrobce na ně. Proč by se to nemohlo týkat i olejů?
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Musim se uz hodne smat, protoze pokud dobre vim, tak prevodovka 02M se montuje od roku 2000 a drive zmineny servisni manual od VW pochazi z roku 2004. Takze vývoj (zatim sel vzdy u vseho smerem dopredu, nikoliv dozadu) od roku 2000 dosel od "NEJ" 70W-75W k pouziti 75W-90, ne naopak!!!
Podle me uz se cela diskuze ubira smerem k negativizaci vsech jinych moznych oleju od velkych olejarskych spolecnosti, ktere urcite poslouzi stejne ba i treba lepe nez radoby original od ZAMERNE nejmenovane spolecnosti, ktera je pomoci teto super marketingove strategie financne zajistena na dlouhou dobu. Nebo si nekdo stale myslite, ze udelat chemicky rozbor jakehokoliv origo oleje a na zaklade toho pak "namichat" zakladovou plnou syntetiku s aditivy nelze???
modelář píše:
Matýsek píše:Dá se tedy říct že olej VW 70W-75W je blíže olejům ATF a tudíž by mohl teoreticky fungovat líp než převodový 75W90? Tedy čistě teoreticky z výše uvedených názorů.
Podle mne každý ATF bude v té převodovce z hlediska viskozity fungovat lépe, než klasický převoďák v SAE 75W-90. Otázkou zůstává, co dalšího (kromě viskozity) se skrývá v oné podnikové normě?

Pokud jde o servisní manuály, setkal jsem např. s tím, že výrobce používá pro prvomontáž jiné zapalovací svíčky, než jsou uvedeny v manuálu. Důvodem je podle mého názoru to, že servisní manuály prostě nestíhají držet krok s praxí, resp. s vývojem provozních poznatků a reakcemi výrobce na ně. Proč by se to nemohlo týkat i olejů?
Odpovědět