Určitě, ATFka určená pro automatické převodovky by měla odpovídat API GL4, někde mám pdfko, jak která ATF kapalina na tom je v poměru k API GL... Dej mi čas, najdu to.....modelář píše:Alfi, dal by se nějaký ATF hodnotit/někam zařadit dle GL? A teď nemyslím na SAE, tam je mi to vcelku jasné.
Převodový olej Fabia RS TDI
Moderátor: Colommbo
-
- Příspěvky: 674
- Registrován: ned úno 01, 2009 8:57
Přesně toto mě už dávno zajímalo,co by se stalo u manální přeodovky se synchrony,kdyby do ní někdo nalil ATF olej. Zkusil to někdo? Rád se zajímám o takové věci,byť vím že jsou určitá pravidla a předpisy a jakkoliv je nechci vědomě porušovat.Do motoru se lije motorový olej,tudíž tam nebudu lít místo toho PP 90ku
Podle mne by se v případě, že v převodovce s rozvodovkou není žádné hypoidní soukolí, nestalo vůbec nic. Sám jsem to sice nezkoušel, ale u Denzela měli svého času (a možná stále ještě mají) předpis, že pokud žádný dostupný klasický převoďák v převodovce Mitsubishi nefunguje, mají použít ATF Castrol TQ (pokud si do dobře pamatuji), který v praxi ověřovali. Problém je ale v tom, že už tehdy došlo ke změně parametrů tohoto ATF, přičemž název zůstal zachován, takže ani tehdy nebylo jisté, zda to, co v praxi ověřovali, je také obsaženo v novém balení pod stejným názvem... To byl ostatně také jeden z důvodů, proč jsem to nevyzkoušel já.Matýsek píše:...co by se stalo u manální přeodovky se synchrony,kdyby do ní někdo nalil ATF olej. Zkusil to někdo?
Řada vozů má předepsán ATF do manuálu (MB, Ford...) a dokonce se po..., když tam neleješ normální převoďák. Tohle však není předmětem zdejší debaty: tady jde spíše o to, zda lze do manuálu s předepsaným klasickým převoďákem v GL4 použít bez ohrožení převodovky ATF, event. konkrétně jaký.bio píše:btw. starší BMW taky měly předepsánu ATF do manuálu
Aby měly zákazníkovi možnost nabídnout "něco", co sice plní výkonnostní normu - půjde s tím nějak řadit, ale půjde s tím hůř řadit, protože SAE třída je někde jinde, a aspoň nemusí uznat, že nemají v nabídce vhodný olej (a správný i viskozitně). Tu převodovku s těmi oleji "do kytek" nepošlou, ale je velmi pravděpodobné, že ta převodovka bude při určitých teplotách špatně řadit, a její životnost (a tím nemusím myslet přímo destrukci, ale první mechanické problémy) se (a možná podstatně) zkrátí.....Anonymous píše:Vite co me prijde divny? Proc treba ten FUCHS, LM, Valvoline...CASTROL a dalsi olejarske spolecnosti nedoporučuji do te prevodovky olej 70W-75 aneb tedy jako onen original? LM doporucuje 75W-90 GL4+, FUCHS 75W-80 GL4/GL5, VALVOLINE 75W-90 GL5, CASTROL TAF-X 75W-90 GL4/GL5 a vsichni v plne syntetice? Snad to nebude v tom, ze by jim nezalezelo na zakaznikovi, ktery jim uveri a pouzitim jejich oleje posle prevodovku do kytek...
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Taky by mě to porovnání zajímalo.Mimochodem oleje ATF mívají podle SAE jakou viskozitu?alfi166silver píše:Určitě, ATFka určená pro automatické převodovky by měla odpovídat API GL4, někde mám pdfko, jak která ATF kapalina na tom je v poměru k API GL... Dej mi čas, najdu to.....modelář píše:Alfi, dal by se nějaký ATF hodnotit/někam zařadit dle GL? A teď nemyslím na SAE, tam je mi to vcelku jasné.
Znova! Proc vyrobci jako LM, CASTROL, FUCHS a dalsi dekaruji pro prevodovku 02M olej 75W-90???
modelář píše:Jo, tak s tímhle praktickou zkušenost mám a vyšla na dóst peněz, naštěstí jenom za těch nakonec 7 druhů olejů (sice potřebuji "jen" 2,2 litru, ale vždy jsem musel koupit min. 3 litry a v jednom případě dokonce 5-litrové balení), nikoli za opravu převodovky. Proto já tvrdím, že tvrzení výrobců, že "mají olej do každého vozu", se rozhodně nezakládá na pravdě! Bohužel moje převodovka "rovněž" (s podivem, že...?) potřebuje extrémně "řídký" olej, bohužel ten originální není v Evropě k mání vůbec. Kromě toho z manuálu k vozidlu explicitně nevyplývá, o jakou "fajnovost" vlastně jde v případě originálního oleje, poněvadž předpis pro výměnu zní z hlediska norem vcelku normálně. Výrobce vozu nejspíše předpokládá, že v termínu předepsané výměny už ta převodovka bude dost "ukvedlaná" na to, aby jí nějaký "běžnější" olej stačil. Pokud ji však člověk nestačil včas dostatečně zku.vit, má holt smůlu!Anonymous píše:Vite co me prijde divny? Proc treba ten FUCHS, LM, Valvoline...CASTROL a dalsi olejarske spolecnosti nedoporučuji do te prevodovky olej 70W-75 aneb tedy jako onen original? LM doporucuje 75W-90 GL4+, FUCHS 75W-80 GL4/GL5, VALVOLINE 75W-90 GL5, CASTROL TAF-X 75W-90 GL4/GL5 a vsichni v plne syntetice? Snad to nebude v tom, ze by jim nezalezelo na zakaznikovi, ktery jim uveri a pouzitim jejich oleje posle prevodovku do kytek...
Z úplně stejného důvodu, jako deklarují i pro tu mou převodovku olej 75W-90, byť jsem se opakovaně (na několika různých převodovkách) přesvědčil, že žádný olej v tomto SAE nemůže v té převodovce, pokud je alespoň trochu zachovalá, ve středoevropských klimatických podmínkách dobře fungovat!Anonymous píše:Znova! Proc vyrobci jako LM, CASTROL, FUCHS a dalsi dekaruji pro prevodovku 02M olej 75W-90???
Teď vážně: 75W-90 je viskozita, kterou výrobce vozu "připouští" (ale až "na třetím místě"). Věřím, že třeba v Africe bude sloužit naprosto OK.
Jasne, takze proto VW i Boleslav budou urcite pro "svoje" servisni kmenova centra doporucovat do servisnich manualu a dilenskych prirucek 75W-90 namisto sveho predrazeneho super oleje pod svym unikatnim oznaceni G052171A2, na kterem muzou diky super marketingu triskat tezke haky
modelář píše:Z úplně stejného důvodu, jako deklarují i pro tu mou převodovku olej 75W-90, byť jsem se opakovaně (na několika různých převodovkách) přesvědčil, že žádný olej v tomto SAE nemůže v té převodovce, pokud je alespoň trochu zachovalá, ve středoevropských klimatických podmínkách dobře fungovat!Anonymous píše:Znova! Proc vyrobci jako LM, CASTROL, FUCHS a dalsi dekaruji pro prevodovku 02M olej 75W-90???
Teď vážně: 75W-90 je viskozita, kterou výrobce vozu "připouští" (ale až "na třetím místě"). Věřím, že třeba v Africe bude sloužit naprosto OK.
Podle mne každý ATF bude v té převodovce z hlediska viskozity fungovat lépe, než klasický převoďák v SAE 75W-90. Otázkou zůstává, co dalšího (kromě viskozity) se skrývá v oné podnikové normě?Matýsek píše:Dá se tedy říct že olej VW 70W-75W je blíže olejům ATF a tudíž by mohl teoreticky fungovat líp než převodový 75W90? Tedy čistě teoreticky z výše uvedených názorů.
Pokud jde o servisní manuály, setkal jsem např. s tím, že výrobce používá pro prvomontáž jiné zapalovací svíčky, než jsou uvedeny v manuálu. Důvodem je podle mého názoru to, že servisní manuály prostě nestíhají držet krok s praxí, resp. s vývojem provozních poznatků a reakcemi výrobce na ně. Proč by se to nemohlo týkat i olejů?
Musim se uz hodne smat, protoze pokud dobre vim, tak prevodovka 02M se montuje od roku 2000 a drive zmineny servisni manual od VW pochazi z roku 2004. Takze vývoj (zatim sel vzdy u vseho smerem dopredu, nikoliv dozadu) od roku 2000 dosel od "NEJ" 70W-75W k pouziti 75W-90, ne naopak!!!
Podle me uz se cela diskuze ubira smerem k negativizaci vsech jinych moznych oleju od velkych olejarskych spolecnosti, ktere urcite poslouzi stejne ba i treba lepe nez radoby original od ZAMERNE nejmenovane spolecnosti, ktera je pomoci teto super marketingove strategie financne zajistena na dlouhou dobu. Nebo si nekdo stale myslite, ze udelat chemicky rozbor jakehokoliv origo oleje a na zaklade toho pak "namichat" zakladovou plnou syntetiku s aditivy nelze???
Podle me uz se cela diskuze ubira smerem k negativizaci vsech jinych moznych oleju od velkych olejarskych spolecnosti, ktere urcite poslouzi stejne ba i treba lepe nez radoby original od ZAMERNE nejmenovane spolecnosti, ktera je pomoci teto super marketingove strategie financne zajistena na dlouhou dobu. Nebo si nekdo stale myslite, ze udelat chemicky rozbor jakehokoliv origo oleje a na zaklade toho pak "namichat" zakladovou plnou syntetiku s aditivy nelze???
modelář píše:Podle mne každý ATF bude v té převodovce z hlediska viskozity fungovat lépe, než klasický převoďák v SAE 75W-90. Otázkou zůstává, co dalšího (kromě viskozity) se skrývá v oné podnikové normě?Matýsek píše:Dá se tedy říct že olej VW 70W-75W je blíže olejům ATF a tudíž by mohl teoreticky fungovat líp než převodový 75W90? Tedy čistě teoreticky z výše uvedených názorů.
Pokud jde o servisní manuály, setkal jsem např. s tím, že výrobce používá pro prvomontáž jiné zapalovací svíčky, než jsou uvedeny v manuálu. Důvodem je podle mého názoru to, že servisní manuály prostě nestíhají držet krok s praxí, resp. s vývojem provozních poznatků a reakcemi výrobce na ně. Proč by se to nemohlo týkat i olejů?