Převodový olej Fabia RS TDI

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

modelář

Příspěvek od modelář »

Matýsek píše:Obal nebo papír snese vše? To nad ne!
"Jedna norma" nerovná se "stejný olej"! A vo tom to je :!: :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Pitris píše:Tu normu G 052 171 A2 sice plní, ale viskozita je úplně jinde.....
.....a to je právě ono. Ten Fuchs je určitě kvalitní olej, a ve spoustě jiných převodovek bude fungovat výborně. A podle normy VW se dá použít i do jejich "šestikvaltu", ale tam s ním mohou být (a hlavně za studena) dost velké problémy, protože jeho viskozita je úplně jinde, než u origo oleje. Ale problém "přijde" pomalu/potichu - ze začátku si ho ani nevšimneš, jen se bude postupně horšit řazení......To, že Fuchs uvádí tu normu na svém výrobku bych neviděl jako podvod - ten olej je možné použít, otázkou zůstane, jak dlouho bude ta převodovka správně fungovat. A určitě se VW nebude zlobit, když ne dlouho.....
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Matýsek píše:Nechci dávat do převodovky nic co by její funkci mohlo zhoršit.Odhaduju že bych tam mohl dát i ten FUCHS,ale většina doporučuje orig.,tak jako měřítko k posouzení mi toto stačí. Auto bude mít na jaře 90tis km,takže převodový vyměním preventivně-dám originál WV.Na tom autě jsou jiné součástky,kde člověk bude v budoucnu při jejich výměně plakat-PD vstřik prý za 15tis.kč/kus :cry:
Jak je to ale s označením na obalu oleje nebo v katalogu?Protože ten FUCHS opravdu normy vw má napsané,je to tedy klamání spotřebitele?Motorový olej dávám celu dobu od Liqui Moly a řídil jsem se právě katalogem.Obal nebo papír snese vše? To nad ne!
Primo na obalu je uvedena vyse zminovana norma TL 52 171. Rikam, mam uz na nem najeto 40tkm. Jinak ja pouzivam do motoru Liqui Moly Diesel High Tech 5W-40, ktery vy konkretne? Vstrikovace se dnes daji velmi kvalitne opravovat. Vetsinou maji "dost" prave po nasi velmi kvalitni nafte, ktera je redena napr. loziskovym olejem apod.
modelář

Příspěvek od modelář »

Anonymous píše:Vstrikovace se dnes daji velmi kvalitne opravovat.
Ano, dají, ale jak které (typy) a za kolik. Na druhou stranu repase může znamenat "jistější" následnou výdrž, než "rána od boku" při koupi nového/nových, zvláště pak pochybného původu/z pochybného zdroje.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pod linkem je uveden dilensky manual k prevodovce 02M, která je 6-stupnova a jsou ji osazeny motorizace 1.9 TDi 96kW.
http://www.skoda-club.net/graphics/manu ... ova02M.pdf

Neverim svym ocim, je tam uveden olej specifikace G51 75W-90. Ze by soudruzi ve skodovce udelali nekde chybu?:-D
Matýsek

Příspěvek od Matýsek »

Anonymous píše:
Matýsek píše:Nechci dávat do převodovky nic co by její funkci mohlo zhoršit.Odhaduju že bych tam mohl dát i ten FUCHS,ale většina doporučuje orig.,tak jako měřítko k posouzení mi toto stačí. Auto bude mít na jaře 90tis km,takže převodový vyměním preventivně-dám originál WV.Na tom autě jsou jiné součástky,kde člověk bude v budoucnu při jejich výměně plakat-PD vstřik prý za 15tis.kč/kus :cry:
Jak je to ale s označením na obalu oleje nebo v katalogu?Protože ten FUCHS opravdu normy vw má napsané,je to tedy klamání spotřebitele?Motorový olej dávám celu dobu od Liqui Moly a řídil jsem se právě katalogem.Obal nebo papír snese vše? To nad ne!
Primo na obalu je uvedena vyse zminovana norma TL 52 171. Rikam, mam uz na nem najeto 40tkm. Jinak ja pouzivam do motoru Liqui Moly Diesel High Tech 5W-40, ktery vy konkretne? Vstrikovace se dnes daji velmi kvalitne opravovat. Vetsinou maji "dost" prave po nasi velmi kvalitni nafte, ktera je redena napr. loziskovym olejem apod.
Motorový olej LM Top Tec 4100 5W/40 měním 1x ročně cca 10-12 tis. km. Tak se tak dívám že v tom oleji do převodovky mají hokej i "soudruzi z NDR" :cry: Jinak do nafty dávám VIF celoročně.V našem státě se už nedá moc věcem věřit,o naftě platí dvojnásob :D U těch vstřiků odejde většinou elektronika - vyskratují se,nebo odejde kabeláž která je ke vstřikovačům=je v kontaktu s teplem a je v oleji..
Návštěvník

Re: Titan Sintofluid 75W-80

Příspěvek od Návštěvník »

alfi166silver píše:
Anonymous píše: Tak to bylo slovo tribotechnika. Predpokladam, ze jsi tedy srovnaval parametry jako napr. kinematickou viskozitu apod. Mas doma laborator?:-)
Ještě jednou...... má olej Titan Sintofluid 75W-80 viskozitu 70W-75 ???Nemá, tudíž má jiné parametry a to dost zásadně..........
Jinak labák mám dostupný asi 2km od mojí firmy : http://www.czechcoal.cz/cs/produkty/lab ... rator.html
....Máte tam uvedenu špatnou vizkozitu,převod.olej 70W-75 je nesmysl...a to říká odborník. :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A proč by to měl být nesmysl ? Například http://www.opieoils.co.uk/c-666-70w-75.aspx nebo http://www.frsport.com/Redline-50404-Su ... 14792.html akorát v Evropě není tato třída moc rozšířená. Spíš bych řekl, že byl nesmysl od VW vyrobit převodovku, která tuto SAE třídu vyžaduje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Holt VW musí mít vždy něco extra.
modelář

Příspěvek od modelář »

Mně pro změnu spíše vadí, že ty oleje zn. RedLine nejsou v Evropě běžně dostupné.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

A proto je potřeba pro manuální "šestikvalt" do VW použít origo olej.....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
alfi166silver
Příspěvky: 674
Registrován: ned úno 01, 2009 8:57

Re: Titan Sintofluid 75W-80

Příspěvek od alfi166silver »

Anonymous píše: ....Máte tam uvedenu špatnou vizkozitu,převod.olej 70W-75 je nesmysl...a to říká odborník. :roll:
.....Nemám !! Ono by podle normy mělo být správné označení 70W-75W, ale VW group používá ( a i výrobci olejů ) méně matoucí SAE 70W-75 . Prostě, když něco neznám, neznamená, že to neexistuje....

Viskozitní klasifikace převodových olejů

Viskozitní klasifikace SAE J306 charakterizuje viskozitně teplotní vlastnosti oleje symbolem, složeným z číslic a přídavným písmenem W (Winter) – oleje vhodné pro zimní provoz. Obsahuje čtyři klasifikační třídy „zimních“ olejů (70W, 75W, 80W, 85W) a pět tříd „letních“ olejů (80, 85, 90, 140, 250). Třídícím parametrem je viskozita při 100 °C a max. teplota pro dynamickou viskozitu 150 Pa.s pro „zimní“ oleje.

http://www.mogul.cz/rady-odbornika/visk ... ikace.aspx
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27486
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Ta "letní" třída JE i 75, ale téměř se v Evropě nevyskytuje.
Jinak, tady je (možná) potvrzení alfiho minulého příspěvku o viskozitě převoďáku do man. šestikvaltu VW http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/g ... erb-2.html (a v podstatě to potvrzuje i to, že nic jiného tam nepatří - protože nic jiného v této SAE třídě není běžně k sehnání).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
e-panolin.cz

Příspěvek od e-panolin.cz »

Aktuální tabulka viskozit převodových olejů - http://e-panolin.cz/files/SAE%20GL%20CZ[1].pdf
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

A nebo je tim 70W-75W mysleno neco jako priblizne 72.5W :-D

Ne vazne, podle me je to vse jen marketingovy tah koncernu a nic, co by bylo jineho, kvalitnejsiho a hlavne vhodnejsiho oproti bezne dostupnzm olejum.
Odpovědět