Převodový olej do VW passat
Moderátor: Colommbo
Převodový olej do VW passat
Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076
ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Re: Převodový olej do VW passat
Proč zrovna tohle? Je to nějak zajímavý třeba cenově? Řekl bych že ne. Je třeba se podívat do manuálu a dodržet PŘESNĚ zejména viskozní klasifikaci. I tak je to často sázka do loterie. Převodovka mívá kontrolní otvor, takže "přelít" hladinu může snad jen diletant.Fíša píše:Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076
ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Re: Převodový olej do VW passat
Proč zrovna tohle? Je to nějak zajímavý třeba cenově? Řekl bych že ne. Je třeba se podívat do manuálu a dodržet PŘESNĚ zejména viskozní klasifikaci. I tak je to často sázka do loterie. Převodovka mívá kontrolní otvor, takže "přelít" hladinu může snad jen diletant.Fíša píše:Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076
ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Re: Převodový olej do VW passat
tento olej mi byl doporučen v servise a i dealerem od auto benex,standartně ho dodávají servisům.kolemjdoucí Jouda píše:Proč zrovna tohle? Je to nějak zajímavý třeba cenově? Řekl bych že ne. Je třeba se podívat do manuálu a dodržet PŘESNĚ zejména viskozní klasifikaci. I tak je to často sázka do loterie. Převodovka mívá kontrolní otvor, takže "přelít" hladinu může snad jen diletant.Fíša píše:Jaký a množství převodového oleje do vw passat 1,9Tdi 66kw kod motoru AHH, nalil jsem tam tento typ: http://eshop.autobenex.cz/cz/sortiment/ ... de=E160076
ale řadí to hůř než před výměnou? je možné že jsem tam nalil větší množství? díky
Strýc, používá v Passatu 1.9 TDI B5 toto a bez problémů.
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1020
http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=1020
olej do man. převodovky aut koncernu VW by měl plnit normu VW501.50 !!
Takže třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=118 nebo kontaktuj mipesu http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3002
Takže třeba http://www.oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=118 nebo kontaktuj mipesu http://www.oleje.cz/forum/viewtopic.php?t=3002
tam Ti většinou doporučí to, co mají na skladě, nebo na čem nejlíp vydělajíAnonymous píše:....tento olej mi byl doporučen v servise a i dealerem od auto benex....
Presne tak,ja som nalial do prevodovky (golf III tdi) ADDINOL 75W-90,aj normu spĺňal,ale rýchlosti išli ťažko.Po týždni išiel von a do prevodovky CASTROL TAF-X 75W-90 a je po problémoch.Rýchlosti idú oveľa lepšie.A ešte jedna vec.Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
runda píše:Presne tak,ja som nalial do prevodovky (golf III tdi) ADDINOL 75W-90,aj normu spĺňal,ale rýchlosti išli ťažko.Po týždni išiel von a do prevodovky CASTROL TAF-X 75W-90 a je po problémoch.Rýchlosti idú oveľa lepšie.A ešte jedna vec.Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
To je tím, že prostě nevyteče všechno. Při vypouštění je potřeba často trochu experimentovat třeba s nakloněním auta...Koneckonců olej v převodovce měníte tak maximálně 2 x za životnost auta, takže proč to neudělat pořádně Já měnil poprvé ve 180 000, musel jsem chvíli pátrat po 75W85 (Castrol ze zásady ne, zbývá v podstatě jen Tutela) dal jsem Tutela Car Technyx 75W85 a převodovka je jako vyměněná...Tahle značka prostě sedla - netvrdím, že se podaří vždycky, všem a na první pokus.
V manuálu se píše 2,2 litru, po pečlivém vypuštění s vykapáním tam vešlo po kontrolní otvor 2,4.
P.S. ze sortimentu Benexu jśou zajímavý snad jen filtry Purflux - teda jestli už zase nevozí ty falešný napodobeniny...
Ten kontrolní šroub je AKORÁT.runda píše:....Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
Já bych řekl, že teď máš převodovku "přelitou", protože pokud tam patří 1,9litru, a Ty tam naliješ 1,6l po kontrolní šroub, a pak ještě ty 3 deci, tak je to proto, že ten starý olej nevytekl všechen - 3 deci tam zůstaly (nikdy nevypustíš všechno).
A pokud převodovku na "necelý dva litry přeliješ o 3 deci", můžeš mít problém.....
vyšší spotřeba paliva, vyšší teplota převodovky, v zimě za studena horší řazení.....
snížení životnosti
Nevím jak ty, ale já jsem zatím s Benexem naprosto spokojen, a beru od nich pouze německou a francouzkou značku ND, nehledě k tomu mám u nich slevu už 40%, a pořád lepší než třeba AUTO KELLY!kolemjdoucí Jouda píše:runda píše:Presne tak,ja som nalial do prevodovky (golf III tdi) ADDINOL 75W-90,aj normu spĺňal,ale rýchlosti išli ťažko.Po týždni išiel von a do prevodovky CASTROL TAF-X 75W-90 a je po problémoch.Rýchlosti idú oveľa lepšie.A ešte jedna vec.Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
To je tím, že prostě nevyteče všechno. Při vypouštění je potřeba často trochu experimentovat třeba s nakloněním auta...Koneckonců olej v převodovce měníte tak maximálně 2 x za životnost auta, takže proč to neudělat pořádně Já měnil poprvé ve 180 000, musel jsem chvíli pátrat po 75W85 (Castrol ze zásady ne, zbývá v podstatě jen Tutela) dal jsem Tutela Car Technyx 75W85 a převodovka je jako vyměněná...Tahle značka prostě sedla - netvrdím, že se podaří vždycky, všem a na první pokus.
V manuálu se píše 2,2 litru, po pečlivém vypuštění s vykapáním tam vešlo po kontrolní otvor 2,4.
P.S. ze sortimentu Benexu jśou zajímavý snad jen filtry Purflux - teda jestli už zase nevozí ty falešný napodobeniny...
JO a k tématu, řazení se s přibývajícími km lepší.
Fascinuje mě člověk s nickem Pitris - je vševědoucí....Pitris píše:Ten kontrolní šroub je AKORÁT.runda píše:....Malo tam ísť 1,9l a po kontrolný otvor vošlo len 1,6l.Zbytok treba naliať napr.cez otvor na snímač rýchlosti.Ten kontrolný otvor je vraj minimum...
Já bych řekl, že teď máš převodovku "přelitou", protože pokud tam patří 1,9litru, a Ty tam naliješ 1,6l po kontrolní šroub, a pak ještě ty 3 deci, tak je to proto, že ten starý olej nevytekl všechen - 3 deci tam zůstaly (nikdy nevypustíš všechno).
A pokud převodovku na "necelý dva litry přeliješ o 3 deci", můžeš mít problém.....
vyšší spotřeba paliva, vyšší teplota převodovky, v zimě za studena horší řazení.....
snížení životnosti
Teoreticky máš pravdu,ale realita je trošku iná.Ten olej som menil v januári a"horší řazení....."bolo po naliatí 1,6l oleja ADDINOL 75W-90.Potom som ho vypustil a nalial tam ten CASTROL TAF-X(1,9l) a spomínané "horší řazení....."prestalo.A nezaznamenal som ani"vyšší spotřebu paliva"a ani"vyšší teplotu převodovky".Ale ináč máš PRAVDU.Pitris píše: Ten kontrolní šroub je AKORÁT.
Já bych řekl, že teď máš převodovku "přelitou", protože pokud tam patří 1,9litru, a Ty tam naliješ 1,6l po kontrolní šroub, a pak ještě ty 3 deci, tak je to proto, že ten starý olej nevytekl všechen - 3 deci tam zůstaly (nikdy nevypustíš všechno).
A pokud převodovku na "necelý dva litry přeliješ o 3 deci", můžeš mít problém.....
vyšší spotřeba paliva, vyšší teplota převodovky, v zimě za studena horší řazení.....
snížení životnosti
Já napsal "můžeš mít problém", ne, že problém mít budeš. Jen jsem chtěl říct, že v té převodovce bude toho oleje pravděpodobně moc....A je pravda, že některé převodovky jsou dost "háklivé" na kvalitu - resp. značku oleje.runda píše:Teoreticky máš pravdu,ale realita je trošku iná.Ten olej som menil v januári a"horší řazení....."bolo po naliatí 1,6l oleja ADDINOL 75W-90.Potom som ho vypustil a nalial tam ten CASTROL TAF-X(1,9l) a spomínané "horší řazení....."prestalo.A nezaznamenal som ani"vyšší spotřebu paliva"a ani"vyšší teplotu převodovky".Ale ináč máš PRAVDU.