Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Moderátor: Colommbo
Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Jaky konkretne teda zkusit GL4 75w90 do NA s nejvetsi pravdepodobnosti zlepseni razeni? Ted mam nejakej mogul nebo motul (protoze v den co jsem to menil byl skladem).
Pak je nejakej cervenej valvoline (asi proste Gearl Oil 75w90), co jsem daval do MX-5 NB, kterej se me tam super osvedcil, ale NB melo najeto o 100 000km mene a bylo o 10 let mladsi a taky jsem s tim ale nikdy nejel v zime jako jezdim s veteranem .
Pak je nejakej Mobilube 1 SHC 75W-90 (asi kopie Mobil1) - ten maj na mx5parts
Pak valvoline 75w90 TDL - ten pouziva guru racing
a nekonec Millers CRX 75w90 NT - obecne je to jakoze pry dobra znacka, mam to v motoru a je tissi nez byl kdyz jsem auto koupil, i kdyz i tak je obcas po startu slyset HLA
nebo dokonce FORD BO 75W-90 - vubec nevim, myslim, ze je to asi motorcraft, coz taky nekdo doporucje
Hledal jsem i eneos (protoze JDM, protoze Mazda je z Hiroshimy), ale ten ma jen GL-5, alespon co ja jsem nasel.
Je me jasny, ze kazdy je ok pro prevodovku co je ok, ale tahle uz je fakt jeta a stara, takze hledam asi ten s nejlepsima vlastnostma za studena v prevodovce.
Nejdoporucovanejsi je Redline, ale ten neni u nas dostupny.
Rad bych se vyhl primichavani nejakyho lucase atd. Mam za automatu vyzkouseno, ze to pomuze prevodovce pred smrti, ale myslim, ze tak spatne tady na tom nejsem, jen me jde za studena spatne jednicka za jizdy a ostatni prevody jde taky citit, ze se po zahrati zlepsi.
Vim, ze jsou tu lidi co ty opravdove specifikace, nejen SAE u oleju chapou, ja proste ne, i kdyz jsem to tu procital, tak budu rad za dobrou radu.
Dekuji.
Pak je nejakej cervenej valvoline (asi proste Gearl Oil 75w90), co jsem daval do MX-5 NB, kterej se me tam super osvedcil, ale NB melo najeto o 100 000km mene a bylo o 10 let mladsi a taky jsem s tim ale nikdy nejel v zime jako jezdim s veteranem .
Pak je nejakej Mobilube 1 SHC 75W-90 (asi kopie Mobil1) - ten maj na mx5parts
Pak valvoline 75w90 TDL - ten pouziva guru racing
a nekonec Millers CRX 75w90 NT - obecne je to jakoze pry dobra znacka, mam to v motoru a je tissi nez byl kdyz jsem auto koupil, i kdyz i tak je obcas po startu slyset HLA
nebo dokonce FORD BO 75W-90 - vubec nevim, myslim, ze je to asi motorcraft, coz taky nekdo doporucje
Hledal jsem i eneos (protoze JDM, protoze Mazda je z Hiroshimy), ale ten ma jen GL-5, alespon co ja jsem nasel.
Je me jasny, ze kazdy je ok pro prevodovku co je ok, ale tahle uz je fakt jeta a stara, takze hledam asi ten s nejlepsima vlastnostma za studena v prevodovce.
Nejdoporucovanejsi je Redline, ale ten neni u nas dostupny.
Rad bych se vyhl primichavani nejakyho lucase atd. Mam za automatu vyzkouseno, ze to pomuze prevodovce pred smrti, ale myslim, ze tak spatne tady na tom nejsem, jen me jde za studena spatne jednicka za jizdy a ostatni prevody jde taky citit, ze se po zahrati zlepsi.
Vim, ze jsou tu lidi co ty opravdove specifikace, nejen SAE u oleju chapou, ja proste ne, i kdyz jsem to tu procital, tak budu rad za dobrou radu.
Dekuji.
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Tutela Car Technyx.
Rádo se stalo!
Rádo se stalo!
- Colommbo
- Příspěvky: 9934
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Teda nejsu mekánik, ale myslím, že jednička za jízdy půjde špatně u devíti aut z deseti a u studené převodovky obzvlášť... Co takhle Tutela Car (Transmission) Technyx 75W85 API GL4+...?
Hergot, ten Jerry je dnes nějakej rychlej...
Hergot, ten Jerry je dnes nějakej rychlej...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Červený bývá většinou ATF-ko (do automatu) - a o dost "řidší" jak 75w90evlo píše:Pak je nejakej cervenej valvoline....
To není kopie, to je typ Mobilu1evlo píše:Mobilube 1 SHC 75W-90 (asi kopie Mobil1)....
Dobrej olej, ale o dost "hustější" za studenaevlo píše:Pak valvoline 75w90 TDL....
dttoevlo píše:Millers CRX 75w90 NT....
Proč do Mazdy Ford (potažmo Motorcraft)?evlo píše:FORD BO 75W-90....
Lukáše tam nedávej, ale třeba Lubrifilm B2 bych se použít nebál....evlo píše:Rad bych se vyhl primichavani nejakyho lucase atd....
Dobrej olej tu byl už kluky prozrazen - Tutela je gut, ale další varianta by mohl být i Valvoline MaxLife 75w80 GL-4 (pokud převodovka nesákne tak by měla viskozitní třída i 75w80 v pohodě, bo japonci nepotřebují hustý olej).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Myslel jsem, ze jsou v cervenem obalu ty valvoline - myslim, ze to bude prave ten maxlife, atf bych tam fakt nelil
Nevim teda co ve vysledku znamena hustsi za studena, ale neni to prave to co chci? Jinak s tim teda jezdim i na okruhy nebo to vyvetrat na okresky, tak nevim jestli min nez 90 nemuze delat problem, proste tak nejak jsem si myslel, ze cim vetsi rozsah tech cisel, tim to bude lepsi, ale mozna je to nesmysl.
Nevim teda co ve vysledku znamena hustsi za studena, ale neni to prave to co chci? Jinak s tim teda jezdim i na okruhy nebo to vyvetrat na okresky, tak nevim jestli min nez 90 nemuze delat problem, proste tak nejak jsem si myslel, ze cim vetsi rozsah tech cisel, tim to bude lepsi, ale mozna je to nesmysl.
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
V čem se Ti bude líp plavat - ve vodě nebo ve vazelíně Potřebuješ aby šlo lehce řadit za studena; potřebuješ "řidší" olej.... A čím větší rozpětí čísel, tím je olej použitelnější ve větším teplotním rozmezí, ale neznamená nutně že by musel být kvalitnější. A jestli máš strach že ne 90, dej tu Tutelu - ta má vynikající nízkoteplotní vlastnosti a je i dost dobře teplotně a výkonově zatížitelná. Anebo MaxLife 75w90 - ale nevím co za studena, bo rozdíl v řazení po startu může být mezi 75w80 a 75w90 dost markantní....evlo píše:....hustsi za studena, ale neni to prave to co chci?....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
OK, dam tutelu a uvidim.
Jaký je vlastně rozdíl mezi valvoline maxlife gl4 75w90 a valvoline 75w90 tdl?
Jaký je vlastně rozdíl mezi valvoline maxlife gl4 75w90 a valvoline 75w90 tdl?
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Castrol Syntrans Multivehicle 75W-90 API GL-4. Má zníženu viskozitu za studena
Viskozita, Brookfield pri -40°C
ASTM D2983
mPa.s (cP)
30000
Viskozita, Brookfield pri -40°C
ASTM D2983
mPa.s (cP)
30000
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Zní to sice logicky, nicméně v praxi jde spíše o konkrétní hodnoty viskozit při krajních teplotách využitelného rozsahu a rovněž o samotný průběh viskozitní křivky. Navíc povětšinou platí, že čím větší rozsah, tím vyšší hodnoty viskozity za nízkých teplot a tím také zároveň horší řazení za studena.evlo píše:...proste tak nejak jsem si myslel, ze cim vetsi rozsah tech cisel, tim to bude lepsi, ale mozna je to nesmysl.
Brembo sem dal odkaz na produkt, který má špičkové hodnoty viskozity "v obou koncích", tj. nízkou hodnotu za studena a vysokou za tepla (pozor, nesrovnávat vzájemně, jde o "jiná" čísla!). Ten já v praxi vyzkoušený nemám. Zato mám vyzkoušenou mnou zmíněnou Tutelu. A vzhledem k tomu, že japonské převodovky se za provozu příliš nezahřívají (má praxe mi napovídá, že jejich pracovní teploty obvykle nelezou přes 35 st. C nad úrovní teploty okolního prostředí), tak by její "horní konec" měl pro tvé účely bohatě stačit.
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
No na okruhu nebo jaro az podzim o víkendu z toho horko jde, ale předpokládám, ze teplý to bude řadit OK, ne jako v zime. Není to automat co se po 10 minutách na okruhu uvaří
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Pokud chceš mít jistotu, orientačně si odměř teplotu skříně převodovky infrateploměrem. Předpokládám, že nepůjde přes 65 st. C, ale i pokud by to bylo 90, je to s využitím oné Tutely stále OK.
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Řada MaxLife je vyrobena / aditivována speciálně pro již jetější a starší převodovky (a motory).evlo píše:Jaký je vlastně rozdíl mezi valvoline maxlife gl4 75w90 a valvoline 75w90 tdl?
A smím se zeptat jaký olej a jak dlouho je v motoru ?
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Tak to je asi na jine tema, ale mam tam 5w50 millers xf ll, asi 4000 mil (3 měsíce). Hodlam to menit tak po 6000-7000. Prijde me to ok, neubyva a nedela to divne zvuky, krom hydraulickych zvedatek, kdyz treba 2, 3 dny nikam nejedu a je zima. Na to jsem nasel tohle https://www.oleje.cz/p/wynn-s-hydraulic ... -ml--17620 ale spis si myslim, ze to bude lepsi proste neresit nez lit do motoru podivnosti.
Naposledy upravil(a) evlo dne úte pro 13, 2016 13:51, celkem upraveno 1 x.
Re: Prevodovy olej do Mazda MX-5 (miata) mk1 (NA) 1996
Olej Interval (6t mil max) Nic do oleje Ale při často ostré jízdě bych ten interval zkrátil.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF