Mick 1 píše:...K čemu je dobrá synchronní zpátečka? (řadí se v klidu což vylučuje synchonizaci)...
Jako někomu nevysvětlíš řazení "na-dvě-doby" (proto mají dnešní vozy dvojitou synchronizaci minimálně na jedničce a dvojce), stejně tak mu nevysvětlíš, že zpátečka se řadí, jen když jsou kola na hnací nápravě v klidu (což nemusí nutně znamenat, že auto stojí
). Proto ta synchronizace na zpátečce.
P.S.: No a vysvětlit někomu, kdo ji ještě nemá synchronizovanou, stojí si na brzdovém pedálu, případně má zataženou ruční brzdu, že když tam zrovna výjimečně nejde zařadit, pak stačí znovu vyšlápnout spojku či - ještě lépe - uvolnit brzdy, aby se auto alespoň o kousíček pohlo, aby nešly "zuby-na-zuby", to už je přímo vyšší dívčí.