Ano, jestli to nějak jde, tam by mohlo přihořívat. Jestli se dnes dávají do převodovek nějaké ekooleje jako do motorů, možná by pomohlo dát normální viskóznější olej. Spíše by potlačil hluk a vymezil nějaké vůle. O japonskou převodovku se nejedná, ono to řadit bude...lacika píše:Jednemu vraj pomohlo vymedzenie vole staleho prevodu.
převodovka
Moderátor: Colommbo
Re: převodovka
Re: převodovka
Dnes som si vsimol, kedze rano su teploty okolo 5°C, tak ta prevodovka je ticha..
Dokonca aj po jazde na dialnici, ten zvuk nie je taky silny..
Ale po obede ako je 20°C a pobeham po dialnici, tak uz to huci podstatne hlasnejsie.
Zeby to vedel hustejsi olej tak dobre tlmit?
Dokonca aj po jazde na dialnici, ten zvuk nie je taky silny..
Ale po obede ako je 20°C a pobeham po dialnici, tak uz to huci podstatne hlasnejsie.
Zeby to vedel hustejsi olej tak dobre tlmit?
Re: převodovka
Ved ti to pise kolega o prispevok vyssie
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: převodovka
to lacika: psal si že to dělá při rychlosti jen 45-60km/h a teď zase že na dálnici Je to opravdu vůbec převodovkou Nemůže to jít od jinud
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Jaj, pardon.. To ta Slovencina
Nie, ten zvuk nebol na dialnici ale, ze zosilnel az po absolvovani jazdy na dialnici pri vyssej teplote vzduchu.
Tam sa zvykne auto lepsie zohriat.
Teraz som si vsimol, ze nejaka harmonicka sa objavi aj pri 70tke, ale uz ten zvuk nie je az taky hlasny alebo je to uz taka frekvencia, ze ju tazko pocut. A radio to nema problem prehlusit.
No nic, v zaciatkom maja pojdem do citronu, ci to budu riesit alebo nie.
Nie, ten zvuk nebol na dialnici ale, ze zosilnel az po absolvovani jazdy na dialnici pri vyssej teplote vzduchu.
Tam sa zvykne auto lepsie zohriat.
Teraz som si vsimol, ze nejaka harmonicka sa objavi aj pri 70tke, ale uz ten zvuk nie je az taky hlasny alebo je to uz taka frekvencia, ze ju tazko pocut. A radio to nema problem prehlusit.
No nic, v zaciatkom maja pojdem do citronu, ci to budu riesit alebo nie.
Re: převodovka
Vítej u Creativ Technology. Tenhle problém se řešil před pár lety i http://www.citroeny.cz/forum/ a příčinou snad byla špatná vůle stálého převodu,tedy ti asi žádný olej či aditivum nepomůže,možná na chvíli. Nevím zda vůle byla velká nebo malá,ale oprava spočívala ve vymezení vůle a výměně 2 ložisek jak popisuje například človíček s nickem kurvakurevska v diskuzi zde: https://www.youtube.com/watch?v=sUqIifGql7A
Najdeš tam také,ne moc povzbudivé informace,protože autor toho videa s reklamací jaksi neuspěl, ale teď koukám,že jsi tam poslední příspěvek vložil ty,takže jsi to asi všechno četl.
Nedávno někdo na výše jmenovaném fóru popisoval podobnou anabázi s převodovkou,tam nešlo pořádně řadit nebo mu zůstávala viset rychlost.V době záruky samozřejmě v servisu trpěli hluchotou,nic nenašli,nikdy se s podobnou věcí nesetkali....prostě ohraná píseň.Záruka skončila a hle,výměna spojky na náklady zákazníka a auto funguje jak má. Na jiném místě se dočteš o chybě určité série 5-ti stupňových převodovek a citroen,tedy minimálně zastoupení pro ČR dělá mrtvého brouka.Tenhle přístup by se snad měl do budoucna zlepšit,protože zastoupení PSA přebírá Emil Frey,ale to ukáže čas.
Jinak při reklamaci držím palce,chce to jen trpělivost a nenechat se odbýt,jak dokazuje případ jiného kolegy. Tomu se 1/2 roku po 5-ti letech záruky(najeto 65 tis.), na dovolené v zahraničí postavila převodovka na zadní a náklady s odtahem a následnou opravou se vyšplhaly na 23.600,-Kč.
Protože se nenechal odbýt,tak nakonec zaplatil "pouze" cca 12 tis. a zbytek šel na náklady výrobce.Což je samozřejmě také slušný peníz,ale je to lepší než drátem do oka,že?
Na druhou stranu se není třeba děsit,protože to je vcelku ojedinělý případ a je spousta dalších,co mají najeto 200-300 tis. a převodovka funguje bez závad.
Já měl trošku jiný problém, při řazení z 3 na 2 stupeň se občas stávalo,že šlo obtížně dvojku řadit a při snížení výkonu se z převodovky ozýval takový trolejbusový zvuk. V 60 tis. jsem olej nechal vyměnit a od té doby problém z řazením nemám,trolejbusový zvuk se občas ozve,ale minimálně a není to žádné drama.
A jinak se můžeš zařídit podle vlastních slov,tedy pustit si nahlas rádio,což je občas jedna z "vtipných"
rad při řešení reklamací.
Najdeš tam také,ne moc povzbudivé informace,protože autor toho videa s reklamací jaksi neuspěl, ale teď koukám,že jsi tam poslední příspěvek vložil ty,takže jsi to asi všechno četl.
Nedávno někdo na výše jmenovaném fóru popisoval podobnou anabázi s převodovkou,tam nešlo pořádně řadit nebo mu zůstávala viset rychlost.V době záruky samozřejmě v servisu trpěli hluchotou,nic nenašli,nikdy se s podobnou věcí nesetkali....prostě ohraná píseň.Záruka skončila a hle,výměna spojky na náklady zákazníka a auto funguje jak má. Na jiném místě se dočteš o chybě určité série 5-ti stupňových převodovek a citroen,tedy minimálně zastoupení pro ČR dělá mrtvého brouka.Tenhle přístup by se snad měl do budoucna zlepšit,protože zastoupení PSA přebírá Emil Frey,ale to ukáže čas.
Jinak při reklamaci držím palce,chce to jen trpělivost a nenechat se odbýt,jak dokazuje případ jiného kolegy. Tomu se 1/2 roku po 5-ti letech záruky(najeto 65 tis.), na dovolené v zahraničí postavila převodovka na zadní a náklady s odtahem a následnou opravou se vyšplhaly na 23.600,-Kč.
Protože se nenechal odbýt,tak nakonec zaplatil "pouze" cca 12 tis. a zbytek šel na náklady výrobce.Což je samozřejmě také slušný peníz,ale je to lepší než drátem do oka,že?
Na druhou stranu se není třeba děsit,protože to je vcelku ojedinělý případ a je spousta dalších,co mají najeto 200-300 tis. a převodovka funguje bez závad.
Já měl trošku jiný problém, při řazení z 3 na 2 stupeň se občas stávalo,že šlo obtížně dvojku řadit a při snížení výkonu se z převodovky ozýval takový trolejbusový zvuk. V 60 tis. jsem olej nechal vyměnit a od té doby problém z řazením nemám,trolejbusový zvuk se občas ozve,ale minimálně a není to žádné drama.
A jinak se můžeš zařídit podle vlastních slov,tedy pustit si nahlas rádio,což je občas jedna z "vtipných"
rad při řešení reklamací.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: převodovka
No.. ze podobny zvuk by mohla prevodovka vydavat aj ked ma malo oleja.
bol som v servise aj s tym aditivom..
chybalo v skrini trochu oleja, ale ked sa tam nalialo aditivum, tak hladina oleja je OK.
so zvukom to absolutne nepohlo.
aspon som mal nadej...
bol som v servise aj s tym aditivom..
chybalo v skrini trochu oleja, ale ked sa tam nalialo aditivum, tak hladina oleja je OK.
so zvukom to absolutne nepohlo.
aspon som mal nadej...
Re: převodovka
....ale zase víš že oleje je tam správné množství.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Kde sa prejaví nevýhoda nevymeneného oleja v prevodovke (t. j. stará náplň za zenitom, v aute so servisným plánom prevodovka: "doživotná náplň")?
Skôr mám na mysli druhotné záležitosti, na ktoré má starý olej vplyv, keďže radenie ide stále dobre.
Skôr mám na mysli druhotné záležitosti, na ktoré má starý olej vplyv, keďže radenie ide stále dobre.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
Re: převodovka
Hlavně na vnitřní korozi protože čím je olej starší tím víc je v něm zkondenzované vlhkosti která se nemá jak odpařit.... Více třeba tady: http://www.auto.cz/bila-mista-v-servisn ... a-ii-64860 Převodovky se týká otázka a odpověď 5, ale je tam pojednání třeba i o chlad. kapalině
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Nedávno som kúpil nový olej do prevodovky, a "pristihol som sa" že odvtedy uplynulo už pol roka, ako som ho nevymenil... stále sa však chlácholím, že keď to autu vyše 17 rokov nevadilo, čo už sa tak velmi zmení (ide hlavne o tú výmenu, ktorú by som sám robil tiež premiérovo, do čoho sa mi z opatrnosti a priestorových podmienok velmi nechce). Teplých dní pod holým nebom tu bude ešte pár týždňov, tak možno sa k tomu ešte zmotivujem...
P.S. tá celoživotná chladiaca náplň a la škoda z článku ma teda dobre prekvapila... ja ich výmeny preťahujem obvykle len o 1-2 roky.
P.S. tá celoživotná chladiaca náplň a la škoda z článku ma teda dobre prekvapila... ja ich výmeny preťahujem obvykle len o 1-2 roky.
« Vous n’imaginez pas tout ce que Citroën peut faire pour vous »
- Colommbo
- Příspěvky: 9929
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: převodovka
Osobně označení "celoživotní náplň" převodovky rozumím a naprosto jej chápu - zní/vypadá to dobře a velmi mnoho lidí na taková a podobná ujištění slyší. Otázne však je upřesnění pojmu, ke kterémužto se žádný výrobce hlásit ochotně nebude. Z pochopitelných důvodů, "odkopal" by se před svými zákazníky.
P.S. Před pár dny jsem se od kamaráda dozvěděl, jakou že to (kilometrovou) životnost vozu uvažuje jistá renomovaná automobilka. Přesněji nejdřív se mě zeptal, na kolik bych to tak odhadoval/tipoval a musím sebekriticky přiznat, že jsem to trefil úplně přesně. Číslo snad raději ani nechtějte vědět, ale náplň převodovky to zvládne s prstem v nose...
P.P.S. Olej v převodovce jsem nechával měnit naposledy ve Favoritu (před nejméně deseti lety) a ačkoli převodovka v Omče řadí stále (dle mého soudu) dobře, mám cukání objednat mimo motorového oleje ještě Tutelu Car Technyx, když už bude auto na zvedáku, jsou to dva šrouby...
P.S. Před pár dny jsem se od kamaráda dozvěděl, jakou že to (kilometrovou) životnost vozu uvažuje jistá renomovaná automobilka. Přesněji nejdřív se mě zeptal, na kolik bych to tak odhadoval/tipoval a musím sebekriticky přiznat, že jsem to trefil úplně přesně. Číslo snad raději ani nechtějte vědět, ale náplň převodovky to zvládne s prstem v nose...
P.P.S. Olej v převodovce jsem nechával měnit naposledy ve Favoritu (před nejméně deseti lety) a ačkoli převodovka v Omče řadí stále (dle mého soudu) dobře, mám cukání objednat mimo motorového oleje ještě Tutelu Car Technyx, když už bude auto na zvedáku, jsou to dva šrouby...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: převodovka
Mě se třeba líbí v tom článku na nejž jsem dal sem odkaz, že se tam píše - a docela otevřeně - o tom že vůbec není ze strany výrobce zájem o to auto vydrželo a že to "celoživotní" je vlastně výrobcem "nainstalované" kurvítko které když se dodrží předpis výrobce, tak i zafunguje.... po záruce
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Zrovna nedávno se na "mém" fóru řešilo něco podobného.Tazatel si pořídil stroj s automatickou převodovkou(ne s robotem),s najetými 190 tkm a ptal se na výměnu oleje.Bylo mu důrazně doporučeno olej neměnit,pokud neví,že byl olej již někdy měněn.Zdůvodnění bylo takové,že všem,co udělali v převodovce výměnu oleje až po takovém nájezdu,záhy po výměně zdechla. Pokud měnili olej pravidelně od nova po 60-80 tkm,tak v pohodě.
P.S.Tak nekoupil,ale uvažoval o koupi.
P.S.Tak nekoupil,ale uvažoval o koupi.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: převodovka
Ja som kupil jazdenku 140000km a hned som menil olej v prevodovke. Je to mechanicka prevodovka. Vsetko ide tak jak ma. Aj v obchode ma presviedcali aj mechanik, ze to zbytocne a ze sa pokazi. Kolko pripadov poznaju. Treba dat to co predpisuje vyrobca. Ja mam 75W. Mudrc v obchode odporucal 75w80. Chlapec netusil, ze ten olej je rovnaky do 0 stupnova potom sa menia ich vlasnosti za tepla. Aj na stranke Fuchs je o tom calnok aky je rozdiel medzi olejmi do prevodovky.