převodovka
Moderátor: Colommbo
Re: převodovka
Asi ti nějak nerozumím.
1. koupil jsem originál olej
2. zkusím jiný olej, který je vhodný dle specifikace, jen má jiný viskozitní index
3. budu řešit samotnou převodovku
kde je chyba...?
Něco jiného by bylo, kdybych tam cpal všechno možné kromě předepsaného oleje. Ale to nějak není můj případ.
1. koupil jsem originál olej
2. zkusím jiný olej, který je vhodný dle specifikace, jen má jiný viskozitní index
3. budu řešit samotnou převodovku
kde je chyba...?
Něco jiného by bylo, kdybych tam cpal všechno možné kromě předepsaného oleje. Ale to nějak není můj případ.
Re: převodovka
Omlouvám se, spletl jsem si dva různé přispěvatele se dvěma různými problémy.
Ale k tomu druhému problému s hlučnou převodovkou: dost opodstatněně se domnívám, že ona údajně původní náplň byla nadopovaná aditivy, která měla zastřít hlučnost převodovky. Tedy bych klidně použil třeba onen jmenovaný Castrol a v případě neúspěchu bych se snažil doplnit do něj ještě i nějaká ta aditiva specificky určená k "léčení" hlučnosti". Pokud to nepomůže, nezbyde než převodovku repasovat.
Ale k tomu druhému problému s hlučnou převodovkou: dost opodstatněně se domnívám, že ona údajně původní náplň byla nadopovaná aditivy, která měla zastřít hlučnost převodovky. Tedy bych klidně použil třeba onen jmenovaný Castrol a v případě neúspěchu bych se snažil doplnit do něj ještě i nějaká ta aditiva specificky určená k "léčení" hlučnosti". Pokud to nepomůže, nezbyde než převodovku repasovat.
Re: převodovka
Neukamenjute ma prosim, ale pridam trosku polemiky z dostupnych info.
Ak vsetky originaly nizsie maju takmer rovnaku viskozitu pri 40C , ak predpokladam, ze budu mat aj podobnu pri 0 a pri -40 (neni dovod preco by tomu tak nemalo byt), tak potom ziadny iny olej nema 'lepsie' hodnoty. Pri G052171A2 je dokonca pour point -66 C Jasne, je to len predpoklad.
Z nahrad ma potom najblizsie k originalom pri 40st C a 100st C Fuchs (a Mogul pri 100C), najnizsi 'pour point' a viskozitu pri -40 ma Aral, dokonca nizsie(lepsie) ako Tutela, zaroven ale Tutela/Aral/Castrol maju raz taku viskozitu za tepla, coho sa obavam v lete
Pozeral som aj dalsie (Shell, OMW, ..) a tie boli este viskoznejsie. Logika podla parametrov nizsie mi hovori, ze original je aj tak 'najvhodnejsi' a nejmenej viskozny (aj ked jasne chybaju komplet info, hlavne viskozity napr. pri 0C a -40. ). Obavam sa teda, ze iny olej ako original radenie za studena o mnoho nezlepsi.
Klasifikace SAE rozeznává viskozitní třídy 85W (do -12 oC), 80W (do -26oC), 75W (do -40oC) a 70W (do -55oC).
G052512A2 : 35 mm2/s při 40 °C
G070726A2 : 36 mm2/s při 40 °C
G060726A2 : 35 mm2/s při 40 °C
G052171A2 : 31 mm2/s při 40 °C ; 6,2 mm2/s při 100 °C
Pour point : -66 °C
FUCHS TITAN-SINTOFLUID-FE-75W :
75000 mPas pri -40 °C; 40.8mm2/s pri 40 °C; 6.7mm2/s pri 100 °C
Pour point : -44 °C
MOGUL SYNTRANS 75W-80 :
90 Pa.s pri -40 °C; 8.5mm2/s pri 100 °C
Pour point : -48 °C
Tutela Technyx 75W-85 :
40000 cPs pri -40 °C; 500 cSt pri 0 °C; 11.5 cSt pri 100 °C
Pour point : < -40 °C
Aral Getriebeoel EP SYNTH 75W-90 (VW 501 50) :
27000 mPa.s(cP) pri -40 °C; 77.6mm2/s pri 40 °C; 14.63mm2/s pri 100 °C
Pour point : -51 °C
Aral Getriebeoel SNS-A 75W-85 :
18000 mPa.s(cP) pri -40 °C; 64.6mm2/s pri 40 °C; 11.9mm2/s pri 100 °C
Pour point : -60 °C
Castrolu Syntrans Transaxle 75W-90 :
<50000 mPas pri -40 °C; 78mm2/s pri 40 °C; 14.8mm2/s pri 100 °C
Pour point : -54 °C
Ked nic ine, aspon mame pokope dake info
Ak vsetky originaly nizsie maju takmer rovnaku viskozitu pri 40C , ak predpokladam, ze budu mat aj podobnu pri 0 a pri -40 (neni dovod preco by tomu tak nemalo byt), tak potom ziadny iny olej nema 'lepsie' hodnoty. Pri G052171A2 je dokonca pour point -66 C Jasne, je to len predpoklad.
Z nahrad ma potom najblizsie k originalom pri 40st C a 100st C Fuchs (a Mogul pri 100C), najnizsi 'pour point' a viskozitu pri -40 ma Aral, dokonca nizsie(lepsie) ako Tutela, zaroven ale Tutela/Aral/Castrol maju raz taku viskozitu za tepla, coho sa obavam v lete
Pozeral som aj dalsie (Shell, OMW, ..) a tie boli este viskoznejsie. Logika podla parametrov nizsie mi hovori, ze original je aj tak 'najvhodnejsi' a nejmenej viskozny (aj ked jasne chybaju komplet info, hlavne viskozity napr. pri 0C a -40. ). Obavam sa teda, ze iny olej ako original radenie za studena o mnoho nezlepsi.
Klasifikace SAE rozeznává viskozitní třídy 85W (do -12 oC), 80W (do -26oC), 75W (do -40oC) a 70W (do -55oC).
G052512A2 : 35 mm2/s při 40 °C
G070726A2 : 36 mm2/s při 40 °C
G060726A2 : 35 mm2/s při 40 °C
G052171A2 : 31 mm2/s při 40 °C ; 6,2 mm2/s při 100 °C
Pour point : -66 °C
FUCHS TITAN-SINTOFLUID-FE-75W :
75000 mPas pri -40 °C; 40.8mm2/s pri 40 °C; 6.7mm2/s pri 100 °C
Pour point : -44 °C
MOGUL SYNTRANS 75W-80 :
90 Pa.s pri -40 °C; 8.5mm2/s pri 100 °C
Pour point : -48 °C
Tutela Technyx 75W-85 :
40000 cPs pri -40 °C; 500 cSt pri 0 °C; 11.5 cSt pri 100 °C
Pour point : < -40 °C
Aral Getriebeoel EP SYNTH 75W-90 (VW 501 50) :
27000 mPa.s(cP) pri -40 °C; 77.6mm2/s pri 40 °C; 14.63mm2/s pri 100 °C
Pour point : -51 °C
Aral Getriebeoel SNS-A 75W-85 :
18000 mPa.s(cP) pri -40 °C; 64.6mm2/s pri 40 °C; 11.9mm2/s pri 100 °C
Pour point : -60 °C
Castrolu Syntrans Transaxle 75W-90 :
<50000 mPas pri -40 °C; 78mm2/s pri 40 °C; 14.8mm2/s pri 100 °C
Pour point : -54 °C
Ked nic ine, aspon mame pokope dake info
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: převodovka
Jerry3: Ok už si mně začínal točit...
Je možné, že v náplni bylo nějaké aditivum pro její případné ztišení. Ale teď jsem jel do práce a po rovině jsem v rychlosti cca 70 km/h vyřadil a "hukot" byl stále Přitom o 3 km dříve při jízdě z kopce při vyřazení bylo ticho. Fakt nevím...Každopádně ten zvuk klesá a stoupá s otáčkami motoru, nikoliv rychlostí.
Jak se projevuje špatný homokinematický kloub u převodovky, případně poloosa? Díky
Je možné, že v náplni bylo nějaké aditivum pro její případné ztišení. Ale teď jsem jel do práce a po rovině jsem v rychlosti cca 70 km/h vyřadil a "hukot" byl stále Přitom o 3 km dříve při jízdě z kopce při vyřazení bylo ticho. Fakt nevím...Každopádně ten zvuk klesá a stoupá s otáčkami motoru, nikoliv rychlostí.
Jak se projevuje špatný homokinematický kloub u převodovky, případně poloosa? Díky
Re: převodovka
duff74:Poloosy vetsinou vibruji,nehučí. Olej jiny nezkousej,silne pochybuju,ze to opravi vyšastane "dvojložisko" v převodovce.S opravou bych neotálel.
Nicmene kdyz to neslysime,neprojedeme,tak se muzeme jen domnivat.
Nicmene kdyz to neslysime,neprojedeme,tak se muzeme jen domnivat.
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
V tomto si dovolím nesouhlasit, protože i když bude viskozita při 0 i 40-ti stupních páně Celsia obdobná, tak při minus 40-ti stupních může být hodně odlišná - kvůli použitému základovému oleji. Ovšem bod tuhnutí -66°C je hodně gut....sosko píše:....Ak vsetky originaly nizsie maju takmer rovnaku viskozitu pri 40C , ak predpokladam, ze budu mat aj podobnu pri 0 a pri -40 (neni dovod preco by tomu tak nemalo byt), tak potom ziadny iny olej nema 'lepsie' hodnoty. Pri G052171A2 je dokonca pour point -66 C....
A "nějakou" viskozitu za tepla olej taky mít musí, aby šlo řadit i při zatížení. A určitě půjde líp řadit v zimě i v létě s olejem 70w75 než s jen 75-kou.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
Naposledy jsem použil do Mazdy olej AGIP ROTRA FE 75W-90,ma schvaleni od VW i pro jejich převodovky.
Řazení ani hlučnost se nijak nezmenila oproti puvodnimu co tam byl.
https://www.znackoveoleje.cz/Agip-Rotra ... -d1853.htm
Řazení ani hlučnost se nijak nezmenila oproti puvodnimu co tam byl.
https://www.znackoveoleje.cz/Agip-Rotra ... -d1853.htm
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
Do oktavky "jedničky" jsem dal v dobre víře speciálku od liqui molly a pokud je okolo nuly venku a studena prevodovka,tak tam jde ztuha řadit dvojka.Po pár km se to upravi.Ale s puvodnim hnusnym olejem barvy "kofoly" a otěrovou metalizou v něm to nedelalo.
https://www.autoteimer.cz/liqui-moly-vy ... gJ1dvD_BwE
https://www.autoteimer.cz/liqui-moly-vy ... gJ1dvD_BwE
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Re: převodovka
Do normálního auta a do normální převodovky normální olejNOVON píše:Naposledy jsem použil do Mazdy olej AGIP ROTRA FE 75W-90,ma schvaleni od VW i pro jejich převodovky.
Řazení ani hlučnost se nijak nezmenila oproti puvodnimu co tam byl.
A čím víc to tu sleduji tak tím víc nabývám dojmu že celoživotní olej u VW v převodovce má něco do sebe bo z fabriky je tam něco, co jediné funguje a co už nejde potom sehnat
Pěkně děkuju za takovou almaru
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: převodovka
No to je problem,asi vyrobce prevodovek skutecne pocita,ze pokud nebude nutno do prevodovky lezt,napln muze byt x set tisic km v jakych koliv podminkach.
Ac mam od puvodniho majitele vedenou SK,zminka o vymene oleje neni. V manualu je sice psano o tom,jake naplne pouzit,nicmene v servisnich ukonech je psano pouze,ze kazdych 100tkm vykonat kontrolu hladiny.
Uz jsem si takhle nabehl u Corolly,kde po dvou experimentech,jsem dal puvodni napln zpet. Nastesti byla vypustene do ciste nadoby. A zas bylo vse v poradku.
Protoze nechci do nedavna perfektne fungujici skrin zkurvit,az to bude mozne,pojedu je kamosovi na rampu a dam ,,ridsi viskozitu,,.
Bohuzel,nyni je u nej 30-40cm BH a ja se tam k baraku nevyhrabu.
Jako mechos jsem sem tam nekomu oil menil a nikdy ne problem. Ne na zadnem japonci. Tam,pokud origo,asi fakt navzdy.
Ac mam od puvodniho majitele vedenou SK,zminka o vymene oleje neni. V manualu je sice psano o tom,jake naplne pouzit,nicmene v servisnich ukonech je psano pouze,ze kazdych 100tkm vykonat kontrolu hladiny.
Uz jsem si takhle nabehl u Corolly,kde po dvou experimentech,jsem dal puvodni napln zpet. Nastesti byla vypustene do ciste nadoby. A zas bylo vse v poradku.
Protoze nechci do nedavna perfektne fungujici skrin zkurvit,az to bude mozne,pojedu je kamosovi na rampu a dam ,,ridsi viskozitu,,.
Bohuzel,nyni je u nej 30-40cm BH a ja se tam k baraku nevyhrabu.
Jako mechos jsem sem tam nekomu oil menil a nikdy ne problem. Ne na zadnem japonci. Tam,pokud origo,asi fakt navzdy.
Re: převodovka
Ja sem u fabie 5q menil ted prevodak v 210tkm a dal sem origo koncici 6A2 ... mel by to byt jednorozsahovej 75W ... doplnil jsem o aditivum lubrifilm a radi tak nejak stejne jak puvodni olej, priste bych ale uz origo olej nekupoval a dal bych bud paramo 75w, coz odpovida 6A2 a nebo spis bych dal castrol syntrans 75W90 coz je zrejme nahrada 2A2 oleje.
Re: převodovka
Tiez by som sa uz vyhol originalu. A ked miesto neho Castrol, tak potom Castrol Syntrans V FE 75W-80 , parametrovo je takmer identicky s originalmi.
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... SD4D_0.pdf
Zaujalo ma, ze po vymene aj s aditivom, sa radenie 'nezhorsilo' . Dufam, ze to zaberie aj mne
https://msdspds.castrol.com/bpglis/Fusi ... SD4D_0.pdf
Zaujalo ma, ze po vymene aj s aditivom, sa radenie 'nezhorsilo' . Dufam, ze to zaberie aj mne
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Re: převodovka
No a výsledkem je, že to neřadí za tepla. Jako moje služební oktávka: dostat tam dvojku po vytočení jedničky je bez "přepočítání zubů" téměř nemožné. Ať žije originál! Anebo Castrol s vlastnostmi originálu.
P.S.: Ten, kdo nikdy nevytočí jedničku, nechť to klidně ignoruje.
P.S.: Ten, kdo nikdy nevytočí jedničku, nechť to klidně ignoruje.
Re: převodovka
Ve sluzebaku razeni perfektni, teply i studeny. Drahy kratke, presne. A to se s tim původní majitel moc nesrakal. Casto 1.3.5.
Olej puvodni.
U myho dam asi 75w90 Multivehicle syn trans Castrol. V info od meho dodavatele, je zdurazneno optimalni razeni pri studenem oleji. Nebo tak nejak...
Olej puvodni.
U myho dam asi 75w90 Multivehicle syn trans Castrol. V info od meho dodavatele, je zdurazneno optimalni razeni pri studenem oleji. Nebo tak nejak...
Re: převodovka
Tak ja uz len doplnim, ze po naliati Protec Easygear (+ prekontrolvani mnozstva oleja a vypustenie asi 2dcl) sa radenie za studena zlepsilo asi tak o 50% (vonkajsia teplota okolo 0). Dvojka uz ide hladko takmer bez problemov, trojka stale cez zuby(ale bez skripania) , ale lahsie 'zapadne'. Po cca 10km je radenie potom takmer bezproblemove a kvalty zapadaju bez odporu. Samozrejme sem-tam citit odpor cez zuby(na 3.), holt s tym uz asi nic nenarobim.
Pri vonkajsej teplote nad cca 10st.C potom radenie v poriadku hned po starte. Za tych 9,- Eur pre niekoho kto ma tiez podobny problem, odporucam, ale netreba cakat zazraky.
Pri vonkajsej teplote nad cca 10st.C potom radenie v poriadku hned po starte. Za tych 9,- Eur pre niekoho kto ma tiez podobny problem, odporucam, ale netreba cakat zazraky.
OctaviaIII Combi 1.6TDI 81KW 2016, Shell Helix Ultra Professional AV-L 0W30, Wynns Supremium
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40
Leto: Nokian Wetproof
Zima: BFGoodrich g-Force Winter2
Honda Jazz 1.3iDSi 61KW CVT 2006, 5W40, Motul Stabilizer
ex OctaviaII 1.9TDI,ARAL Hightronic 5W40