Colommbo píše:V manuálu nic takového není, tahle převodovka se opravdu nepovedla, jen to vyšlo najevo, až když se montovala a auta několik desítek tisíc (150tkm plus) najela. Pak se někdo chytil za nos a objevil Ameriku - jiný oplí (zcela identický s Tutelou, i žlutý namísto červeného) olej, přelít o dvě až tři deci a měnit po 60tis.km...
A jen malá perlička na závěr - co mám informace, tož oplí servisy mají zakázáno tyto převodovky rozdělávat/opravovat a mění kus za repaskus, demontují z auta a odesílají kamsi, odkud jim zase pošlou jinou už opravenou. Prostě režim utajení jak sviň...
Ale proc Opel predepisuje zlutou az od roku 2012 kdy pridal mazaci kanalek? Do starsich aut predepisuje furt cerveny olej? Stajne tak Tutela:
do 2011 je Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4
od 2012 je Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+
Ted je otazka proc to tak je? Opel chtel usetrit a netestoval stary typ prevodovky s novym olejem, nebo ten novy neny vhodny do stare prevodovky?
Ohledne kapacity naplne. Myslim, ze vyrobce neni hloupy a vi presne kolik tam muze jit naplne. V US byla dokoce svolavaci akce na preliti teto prevodvky v Chevy Cruze a duvod byl uvaden mimo jine a zhorseni spotreby, coz se zda byt logicke.
ad 1 - pozor, nezaměňuj Tutelu Car Technyx a Car Matryx, každá je jiná! Z původní T. Car Technyx se pouze změnou obchodního názvu stala Car Transmission.
ad 2 - "nový" olej je použitelný/vhodný i do staršího provedení převodovky
Tutela mazaci plan pro Fiat/Alfu to ma prave takhle:
do 2011 je Tutela transmission Matryx 75W-85 , API GL4
od 2012 je Tutela car technyx SAE 75W-85 API GL4+
Jak Matryx tak Technyx je stale v prodeji. Matryx cervena barva, Technyx zluta. Podle vseho to Petronas takhle vyrabi i pro Opel jako originalni naplne.
Volal mi dnes kamarád, má vcelku obyčejné auto a občas nahlíží na tohle fórum. Po čtení všelijakých příspěvků o převodovém oleji, jeho životnosti a výměnách byl docela znejistělý... Ptal se mě m.j., jak vypadal olej, který jsem nechal vypustit ze skříně své Omči, a taky jestli tedy nemá vyměnit olej ve své man. převodovce, která má za sebou cca 170tis.km práce a funguje zcela bezproblémově studená i zahřátá. Odpověděl jsem mu, ať se na výměnu náplně s klidným svědomím vykašle...
Colommbo píše:Volal mi dnes kamarád, má vcelku obyčejné auto a občas nahlíží na tohle fórum... má za sebou cca 170tis.km práce a funguje zcela bezproblémově studená i zahřátá. Odpověděl jsem mu, ať se na výměnu náplně s klidným svědomím vykašle...
Na fórum ať nahlíží dál a když tak ať si nechá poradit předem, aby nedopadl jako já. To mi takhle tehdy v autorizovaném servise Škodovky vyměnili ve Felicii originální náplň převodovky za jakýsi specifikacemi údajně odpovídající Castrol 75w-90. Od té doby to při tepolotách pod bodem mrazu za studena řadilo opravdu špatně. Až zde na fóru jsem se pak dočetl, že není olej jako olej (byť jsou všechny 75W-90).
Onen Castrol byl sice teoreticky O.K., ale prakticky jsem si měl všimnout, že viskozita za nízkých teplot v katalogovém listě Castrolu radši uvedena vůbec nebyla, protože prakticky byla tak tragická, že by si někdo mohl všimnout, že to v našich klimatických podmínkách nebude ono a že jsou na trhu lepší a levnější oleje, jejichž výrobci se nebojí uvést konkrétní hodnoty viskozity při teplotách -40 st.C. a případně mají "pour point" (česky tuším že bod skápnutí) co nejdál od -40 stupňů Celsia. Mám pocit, že ten Castrol by totiž při -40 už ani nekapal, zato ta cena byla opravdu značková ...
Už je tomu cca 10 let. Co se dávalo fo převodovky ve fabrice to nevím, ale s originální náplní to po ujetí cca 100 000 km řadilo stále zcela bez problémů, po čistě preventivní výměně za olej (vyhovující příslušné VW normě a s předepsanou viskozitou) to začalo řadit za studena při -15 st C opravdu dost blbě.
To co tam nalili ve fabrice se při teplotách pod nulou chovalo podstatně lépe, než nový doporučený Castrol. Až dodatečně jsem začal zkoumat katalogové listy olejů - do té doby jsem žil v bludu, že když je to doporučený olej splňující VW normu, tak že bude fungovat stejně dobře jako originální náplň ...