Převodové oleje

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
labas

Převodové oleje

Příspěvek od labas »

Dobrý den,
rád bych požádal o radu co znamená označení převodového oleje " G009317 " mělo by se jednat o spec. VW. Lze tuto spec. přirovnat (rovná se) nějaké z výkonostních tříd API (GL4, GL5..). A popřípadě zda jsou oleje na českém trhu. Děkuji Labonek
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Převodové oleje

Příspěvek od Colommbo »

Tys asi ani moc nehledal, viď...? :? http://www.oilspecifications.org/volkswagen.php Ale jsou-li převodové oleje s touto koncernovou normou k sehnání a kde, to netuším a hledat se mi to nechce... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27402
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Převodové oleje

Příspěvek od Pitris »

VW G 009 317: Ano, je to norma pro převoďák VW.
"Gear oil for mechanical and automatic 6 gear transmissions." A většinou to číslo bývá jediné označení - je proto vhodné pokud ho potřebuješ koupit origo přímo to a nešpekulovat nad nějakou tou náhradou.
Ono u převoďáků - a zvláště u nových převodovek koncernu VW - se to nevyplácí.... Zřejmě odpovídá API GL4, ale to je jen jedna z výkonostním norem - není jediná....
Ale přesto - možná něco je třeba tady: http://www.mannol.de/en/?action=news_preview&id=45
ale jestli lze sehnat i u nás netuším.... Jo, a to "dablvlákno" jsem smáznul....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Převodové oleje

Příspěvek od Návštěvník »

Obecných norem převodových olejů je příliš málo na to, aby dokázaly postihnout často velmi specifické požadavky zejména moderních převodovek, zvláště pak v případech, kdy je převodovka už zkonstruována a teprve na základě jejích (z její konstrukce vyplývajících) požadavků si výrobce převodovek nechá od některého z dodavatelů olejů namíchat specifický olej tzv. na míru. Proto je rozhodně lepší koupit rovnou originál, než spekulovat s náhradami, které obvykle neplní řádně svou funkci a člověk nakonec vyhodí mnohem více peněz, než chtěl ušetřit pořízením neoriginálního oleje. A to raději nemluvím o případech, kdy si aplikací nevhodného oleje tu svou převodovku poškodí.
Odpovědět