Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Moderátor: Colommbo
Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Zdravím,
před nedávnem jsem si pořídil starší Škodu Octavia II 1,9Tdi. Najeto 283 000Km. Vsechno šlape jak má, prostě žádný problem.
Nyní Však musím řešit výměnu oleje, jelikož je to již rok od poslední výměny (dle štítku na dveřích). Navíc je toto doporučováno při pořízení strašího vozu.
Teď samotný dotaz původní (součastný) olej je OMV BIXXOL extra 10W-40 ten bych chtel vyměnit za Castrol EDGE FST 5W-30 (plně syntetický). Otázkou je je tato výměna vhodná? Nepokazím tím neco? Dle štítku a štítku pod štítkem tam původní majitel lil vždy jen ten OMW BIXXOL...
Dík za rady chlapi
Honza
před nedávnem jsem si pořídil starší Škodu Octavia II 1,9Tdi. Najeto 283 000Km. Vsechno šlape jak má, prostě žádný problem.
Nyní Však musím řešit výměnu oleje, jelikož je to již rok od poslední výměny (dle štítku na dveřích). Navíc je toto doporučováno při pořízení strašího vozu.
Teď samotný dotaz původní (součastný) olej je OMV BIXXOL extra 10W-40 ten bych chtel vyměnit za Castrol EDGE FST 5W-30 (plně syntetický). Otázkou je je tato výměna vhodná? Nepokazím tím neco? Dle štítku a štítku pod štítkem tam původní majitel lil vždy jen ten OMW BIXXOL...
Dík za rady chlapi
Honza
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Dle toho OMV oleje ten motor pravděpodobně není PD, nemá DPF a nebyl provozován v režimu prodloužených intervalů výměny oleje. Je to tak? Pokud ano, tak proč zrovna tento Castrol?
Chce to více informací.
Chce to více informací.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
10W-40 nie je práve ideálna viskozita pre motor s turbom, ale ak prevládajú dlhé trasy, tak môže byť. A v takom prípade by som zostal u oleja na ktorý sa jazdilo doteraz.
Ak sa zmení režim prevádzky, tak bude lepšie zmeniť aj viskozitu oleja. Ideálny olej bude 5W-40-ka so schválením VW 505.01, alebo 5W-30 so schválením VW 507.00. Oba meniť najneskôr po roku alebo odjazdení 15 tisíc km, podľa toho, čo nastane skôr. Ak budú prevládať krátke trasy, časté studené štarty, alebo vysoká záťaž motora, tak sa doporučuje interval skrátiť na 10 tisíc km.
Značku oleja viacmenej netreba riešiť, akurát by som sa vyhýbal Magnatecu.
S olejom samozrejme treba vymeniť aj olejový filter. Tam by som sa držal niečoho z osvedčenej trojice originál/MANN/Bosch, podľa ceny a dostupnosti.
Ak sa zmení režim prevádzky, tak bude lepšie zmeniť aj viskozitu oleja. Ideálny olej bude 5W-40-ka so schválením VW 505.01, alebo 5W-30 so schválením VW 507.00. Oba meniť najneskôr po roku alebo odjazdení 15 tisíc km, podľa toho, čo nastane skôr. Ak budú prevládať krátke trasy, časté studené štarty, alebo vysoká záťaž motora, tak sa doporučuje interval skrátiť na 10 tisíc km.
Značku oleja viacmenej netreba riešiť, akurát by som sa vyhýbal Magnatecu.
S olejom samozrejme treba vymeniť aj olejový filter. Tam by som sa držal niečoho z osvedčenej trojice originál/MANN/Bosch, podľa ceny a dostupnosti.
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
e1H píše:10W-40 nie je práve ideálna viskozita pre motor s turbom, ale ak prevládajú dlhé trasy, tak môže byť. A v takom prípade by som zostal u oleja na ktorý sa jazdilo doteraz.
O koncernových vozech nemám nejlepší přehled, ale vypadá to, že v Octavii II 1,9 TDI byly pouze motory PD. V tom případě to jezdilo na olej nesplňující normu VW 505.01.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Eppur si muove...Jezevcik píše:...vypadá to, že v Octavii II 1,9 TDI byly pouze motory PD. V tom případě to jezdilo na olej nesplňující normu VW 505.01.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Odvolej!Colommbo píše: Eppur si muove...
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Ale podla toho co sa pise tu Octavia II mas skvely prehlad o koncernovych autachJezevcik píše:O koncernových vozech nemám nejlepší přehled, ale vypadá to, že v Octavii II 1,9 TDI byly pouze motory PD. V tom případě to jezdilo na olej nesplňující normu VW 505.01.
Otazka mozno na dlhsiu debatu potom znie preco pouzivanim oleja bez schvalenia pre PD motor ide bez problemov (samozrejme ak sa ten OMV pouzival dlhsiu dobu)
A hanzw asi najrozumnejsie bude chytit sa rady od e1H
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Neznáme však historii, třeba je po několika opravách.hanzw píše:Najeto 283 000Km. Vsechno šlape jak má, prostě žádný problem.
Také jsem dost dlouho používal štítky, kterých jsem měl zásobu, ale jen proto, abych měl kam zapsat km a datum.hanzw píše:Dle štítku a štítku pod štítkem tam původní majitel lil vždy jen ten OMW BIXXOL...
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
No jezdím převážně krátké trasy 10 - 20Km. Sem tam delší...Ano auto nemá filtr pevných částic. Octavia II je z roku 2006. Olej mi koupil bratr - udajne vybiral podle nejake tabulky na Castrol. Uplná specifikace toho oleje je: http://www.motostar.cz/cz/eshop/9934-ca ... oCxdzw_wcB
Jde mi spíš o to jestli to jde použit, pokud ano jestli tim neco nepos..u
Jinak dik za rady ohledne značky olejoveho filtru.
Ještě dotaz ohledne vymeny oleje. Je lepší menit olej až po zahřatí motoru, nebo za studena?
Jo ještě chci dodat, že chci pro svoje auto to nejlepší Hlavně kvalitní olej a klidne ho budu menit i co půl roku, hlavne aby vsechno šlapalo. Nejde mi o to šetřit na tak duležitých věcech jako je olej
dik
H.
Jde mi spíš o to jestli to jde použit, pokud ano jestli tim neco nepos..u
Jinak dik za rady ohledne značky olejoveho filtru.
Ještě dotaz ohledne vymeny oleje. Je lepší menit olej až po zahřatí motoru, nebo za studena?
Jo ještě chci dodat, že chci pro svoje auto to nejlepší Hlavně kvalitní olej a klidne ho budu menit i co půl roku, hlavne aby vsechno šlapalo. Nejde mi o to šetřit na tak duležitých věcech jako je olej
dik
H.
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Tím Castrolem, když už jej máš, nic nepose*eš, normu plní, jen se může trochu zvednout spotřeba oleje a motor může být hlučnější. A olej měnit zásadně zahřátý (horký, přinejhorším teplý) a co nejdříve po vypnutí motoru, kdy nečistoty v oleji nejsou ještě usazené. Studený opravdu jen v nouzi.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Nebo mi prostě poraďte co nejlepšího tam nalit ja si klidne nechám poradit
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
VW 505.01 5W40 s výměnou po 10tkm. Jinak se tu stačí rozhlédnout, tohle je další téma navíc (zbytečně), třeba kousek pod tvým je Olej pre VW 1.9TDI PD pak TDI PD - olej VW505.01 atd. opakuje se to pořád dokola
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Byl bych shovívavější. Myslím, že pojem PD a nějaké VW normy toho hanzovi moc neříkají. Aspoň jsme se dozvěděli, že tomu slavnému systému čerpadlo - tryska chutná i ten nejobyčejnější olej
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9936
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Systém vstřikování čerpadlo-tryska (Pumpe-Düsse), jeden ze starších systémů koncernu, má speciální VW olejovou normu 505.01...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90