Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Moderátor: Colommbo
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
PD - v nemcine Pumpe Duse, v preklade Čerpadlo-tryska.
Octavia 2 s 1.9 tdi z roku 2006 by mala byt len a len jedine PD, cize olej so schvalenim 505.01 alebo 507.00 Aby si rozumel, v systeme PD su enormne tlaky na vackovom hriadeli, z toho dovodu musel byt vyvinuty novy olej (reps. aditiva do oleja) , ktory tieto tlaky zvladne bez vyrazneho opotrebovania dielov. Stary system s rotacnym cerpadlom si vystacil s normou 505.00, motory PD uz musia splnat 505.01 (ano ta .01 je podstatna ) , alebo novsie 507.00, ktory nahradza vsetky predchadzajuce VW specifikacie.
K otazke aky olej, tiez sa pridam k ostatnym chlapom na fore a odporucim 5W40 s normou 505.01.
Znacku oleja, ja preferujem Aral Hightronic , ale je to v podstate jedno.
Sam mam O2 1.9 TDI , tiez som experimentoval s 5W30 olejom, po dvoch vymenach som sa vratil k 5W40. Pri 5W30 som musel za interval dolieval 1l oleja a motor bol neprijemne hlucny. Pri 5W40 nedolievam ani kvapku.
PS: Colommbo bol rychlejsi
Octavia 2 s 1.9 tdi z roku 2006 by mala byt len a len jedine PD, cize olej so schvalenim 505.01 alebo 507.00 Aby si rozumel, v systeme PD su enormne tlaky na vackovom hriadeli, z toho dovodu musel byt vyvinuty novy olej (reps. aditiva do oleja) , ktory tieto tlaky zvladne bez vyrazneho opotrebovania dielov. Stary system s rotacnym cerpadlom si vystacil s normou 505.00, motory PD uz musia splnat 505.01 (ano ta .01 je podstatna ) , alebo novsie 507.00, ktory nahradza vsetky predchadzajuce VW specifikacie.
K otazke aky olej, tiez sa pridam k ostatnym chlapom na fore a odporucim 5W40 s normou 505.01.
Znacku oleja, ja preferujem Aral Hightronic , ale je to v podstate jedno.
Sam mam O2 1.9 TDI , tiez som experimentoval s 5W30 olejom, po dvoch vymenach som sa vratil k 5W40. Pri 5W30 som musel za interval dolieval 1l oleja a motor bol neprijemne hlucny. Pri 5W40 nedolievam ani kvapku.
PS: Colommbo bol rychlejsi
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
A ty podrobnější...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Ono to není nic nového. Už hodně moc let se to používá u náklaďáků. Asi jedině VW to dostal pod kapotu osobáků. Nakonec museli připustit, že to byla slepá cesta.
http://www.autoweb.cz/konec-motoru-pumpe-duese/
http://www.autoweb.cz/konec-motoru-pumpe-duese/
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Já si opět musím rýpnout - tohle je jediný komentář k odkazovanému článku:
"Dnes už tomu je jinak... čerpadlo tryska se používá i dnes a VW Jetta s timto motorem se umistil mezi prvnich deset mist o nejekologictejsi vozidlo ve stredni tride. CO2 prodokuje 122g/km. Jak je tomu s pevnými částicemi to netuším. Rozhodne by ale byla skoda kdyby tyto motory vymizely. Ty motory maji opravdu skvely vykon a poslusne se nechaji precipovat. Potom z toho ale nekdy vznikne dymovnice."
A svědčí o tom, že jeho autor nejenže o věci nic neví, ale dokonce se ani nesnaží alespoň něco pochopit. Tomu se v českém prostředí říká "mít kvalifikovaný názor" , ve skutečnosti bohužel jen ten hloupý, většinový.
"Dnes už tomu je jinak... čerpadlo tryska se používá i dnes a VW Jetta s timto motorem se umistil mezi prvnich deset mist o nejekologictejsi vozidlo ve stredni tride. CO2 prodokuje 122g/km. Jak je tomu s pevnými částicemi to netuším. Rozhodne by ale byla skoda kdyby tyto motory vymizely. Ty motory maji opravdu skvely vykon a poslusne se nechaji precipovat. Potom z toho ale nekdy vznikne dymovnice."
A svědčí o tom, že jeho autor nejenže o věci nic neví, ale dokonce se ani nesnaží alespoň něco pochopit. Tomu se v českém prostředí říká "mít kvalifikovaný názor" , ve skutečnosti bohužel jen ten hloupý, většinový.
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
to hanzw: kluci to tu už probrali, já to zkusím sesumarizovat
Je potřeba zjistit/najít, zda to je či není motor TDI-PD (čerpadlo-tryska). Podle všeho ale ano.
(Kdyby ne, stačí olej normy VW505.00). Pokud to je PD, je potřeba olej VW505.01 nebo VW507. Proč tu dobře vysvětlil sosko Je dobře, že ještě nemáš filtr pevných částic - o starost míň. Ty píšeš "jezdím převážně krátké trasy 10 - 20Km" - tam je v podstatě jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale důležité je ho měnit včas: tak po 10-ti tkm. Pokud už máš ten Castrol koupený, klidně ho použij, ale jsou oleje lepší a zároveň i levnější. Přechodu na tento z OMV 10w40 se bát nemusíš; otázkou ale je, co ten 10w40 udělal v motoru Možná nic - možná budou vačky "chycené" Jinak na toto téma je tady fakt vláken dost >> např. http://www.oleje.cz/forum/olej-pre-vw-1 ... t4397.html
http://www.oleje.cz/forum/tdi-pd-olej-v ... t3216.html
http://www.oleje.cz/forum/olej-do-fabia ... t5664.html
Je potřeba zjistit/najít, zda to je či není motor TDI-PD (čerpadlo-tryska). Podle všeho ale ano.
(Kdyby ne, stačí olej normy VW505.00). Pokud to je PD, je potřeba olej VW505.01 nebo VW507. Proč tu dobře vysvětlil sosko Je dobře, že ještě nemáš filtr pevných částic - o starost míň. Ty píšeš "jezdím převážně krátké trasy 10 - 20Km" - tam je v podstatě jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale důležité je ho měnit včas: tak po 10-ti tkm. Pokud už máš ten Castrol koupený, klidně ho použij, ale jsou oleje lepší a zároveň i levnější. Přechodu na tento z OMV 10w40 se bát nemusíš; otázkou ale je, co ten 10w40 udělal v motoru Možná nic - možná budou vačky "chycené" Jinak na toto téma je tady fakt vláken dost >> např. http://www.oleje.cz/forum/olej-pre-vw-1 ... t4397.html
http://www.oleje.cz/forum/tdi-pd-olej-v ... t3216.html
http://www.oleje.cz/forum/olej-do-fabia ... t5664.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
VW 505.01 je tam podle zlých jazyků proto, že do oleje může uchcávat nafta více než je zdrávo. Aneb proč dělat svolávačku když lze zavést a zpoplatnit novou normu?
Tuto spekulaci potvrzuje to, že mnozí jezdí jen VW 505.00 a jsou bez problémů Rozhodně to ale nelze doporučit.
Tuto spekulaci potvrzuje to, že mnozí jezdí jen VW 505.00 a jsou bez problémů Rozhodně to ale nelze doporučit.
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Ahoj,
tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?
No prevazuji prevazne kratke trasy do 20Km obcas treba 70, 80...ale malokdy nad 100Km. Podminkou je tedy vymena po 10 000Km. Pitris jaky lepsi olej bys mi doporucil?
Jinak jsem se dival na Castrol.cz na svuj vuz a tam je primo doporuceno jen a pouze ten 5W30...Tak se nabizi otazka, proc? Je tedy tento olej pro muj vuz nejvhodnejsi?
No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim? Ne?
dik za super informce. Toto forum je opravdu skvele a je videt, ze to tady "zije"
dekuji moc chlapi
H.
tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?
No prevazuji prevazne kratke trasy do 20Km obcas treba 70, 80...ale malokdy nad 100Km. Podminkou je tedy vymena po 10 000Km. Pitris jaky lepsi olej bys mi doporucil?
Jinak jsem se dival na Castrol.cz na svuj vuz a tam je primo doporuceno jen a pouze ten 5W30...Tak se nabizi otazka, proc? Je tedy tento olej pro muj vuz nejvhodnejsi?
No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim? Ne?
dik za super informce. Toto forum je opravdu skvele a je videt, ze to tady "zije"
dekuji moc chlapi
H.
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Moc pozor jsi nedával. Vyber si ten, který má specifikaci VW 505.01 a viskozitu 5W-40hanzw píše:Ahoj,
tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?
Olejový filtr Mann, Purflux, Purolator....
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
- Colommbo
- Příspěvky: 9926
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Nalij do motoru ten Castrol 5W30, když už jej máš od bráchy, dej filtr od Mann nebo Purflux a máš klid. Hlídej si spotřebu oleje a jezdi. Motor se ti pěkně propláchne, po max. 10tis.km olej vyměň za nějakou 5W40 505.01 a jezdi dál.
P.S. Nedělej z toho zas tak strašnou vědu, jinak tohle
P.S. Nedělej z toho zas tak strašnou vědu, jinak tohle
je pěkná blbost...hanzw píše:...No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
No proste je to tenhle olej http://aukro.cz/castrol-edge-5w-30-4l-l ... 96488.html
Takze pokud je to ok, neni co resit
dik
Takze pokud je to ok, neni co resit
dik
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Blbost je, ze to poskodi vacky, nebo to ze to uz neovlivnimColommbo píše:Nalij do motoru ten Castrol 5W30, když už jej máš od bráchy, dej filtr od Mann nebo Purflux a máš klid. Hlídej si spotřebu oleje a jezdi. Motor se ti pěkně propláchne, po max. 10tis.km olej vyměň za nějakou 5W40 505.01 a jezdi dál.
P.S. Nedělej z toho zas tak strašnou vědu, jinak tohleje pěkná blbost...hanzw píše:...No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim...
Naposledy upravil(a) hanzw dne stř čer 10, 2015 22:37, celkem upraveno 1 x.
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
No ale ten Castrol co mam je 5W30 a VW507 splnuje, takze OK. Ne?Jezevcik píše:Moc pozor jsi nedával. Vyber si ten, který má specifikaci VW 505.01 a viskozitu 5W-40hanzw píše:Ahoj,
tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?
Olejový filtr Mann, Purflux, Purolator....
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
https://www.youtube.com/watch?v=41Q9ubiGqnohanzw píše:Blbost je, ze to poskodi vacky, nebo to ze to uz neovlivnim
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
Normu 505.01 splňují i některé oleje 5W-40, které jsou při provozní teplotě viskoznější (hustší).hanzw píše:
No ale ten Cstrol co mam je 5W30 a VW507 splnuje, takze OK. Ne?
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi
No a jeste jeden (mozna blby dotaz) proc potrebuji při provozní teplotě viskoznější (hustší) olej? Dival jsem se na weby jak shellu tak i castrolu a na moje auto tam doporucuji vsude 5W30 . Hustci potrebuji kvuli stari motoru (najetym km)? Rozumim tomu spravne?
dik
H.
dik
H.