Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

sosko

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od sosko »

PD - v nemcine Pumpe Duse, v preklade Čerpadlo-tryska.
Octavia 2 s 1.9 tdi z roku 2006 by mala byt len a len jedine PD, cize olej so schvalenim 505.01 alebo 507.00 :!: Aby si rozumel, v systeme PD su enormne tlaky na vackovom hriadeli, z toho dovodu musel byt vyvinuty novy olej (reps. aditiva do oleja) , ktory tieto tlaky zvladne bez vyrazneho opotrebovania dielov. Stary system s rotacnym cerpadlom si vystacil s normou 505.00, motory PD uz musia splnat 505.01 (ano ta .01 je podstatna :roll: ) , alebo novsie 507.00, ktory nahradza vsetky predchadzajuce VW specifikacie.
K otazke aky olej, tiez sa pridam k ostatnym chlapom na fore a odporucim 5W40 s normou 505.01.
Znacku oleja, ja preferujem Aral Hightronic , ale je to v podstate jedno.
Sam mam O2 1.9 TDI , tiez som experimentoval s 5W30 olejom, po dvoch vymenach som sa vratil k 5W40. Pri 5W30 som musel za interval dolieval 1l oleja a motor bol neprijemne hlucny. Pri 5W40 nedolievam ani kvapku.

PS: Colommbo bol rychlejsi :twisted: :mrgreen:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Colommbo »

A ty podrobnější... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

Ono to není nic nového. Už hodně moc let se to používá u náklaďáků. Asi jedině VW to dostal pod kapotu osobáků. Nakonec museli připustit, že to byla slepá cesta.
http://www.autoweb.cz/konec-motoru-pumpe-duese/
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Návštěvník

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Návštěvník »

Já si opět musím rýpnout - tohle je jediný komentář k odkazovanému článku:

"Dnes už tomu je jinak... čerpadlo tryska se používá i dnes a VW Jetta s timto motorem se umistil mezi prvnich deset mist o nejekologictejsi vozidlo ve stredni tride. CO2 prodokuje 122g/km. Jak je tomu s pevnými částicemi to netuším. Rozhodne by ale byla skoda kdyby tyto motory vymizely. Ty motory maji opravdu skvely vykon a poslusne se nechaji precipovat. Potom z toho ale nekdy vznikne dymovnice."

A svědčí o tom, že jeho autor nejenže o věci nic neví, ale dokonce se ani nesnaží alespoň něco pochopit. :evil: Tomu se v českém prostředí říká "mít kvalifikovaný názor" :mrgreen: , ve skutečnosti bohužel jen ten hloupý, většinový. :cry:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Pitris »

to hanzw: kluci to tu už probrali, já to zkusím sesumarizovat :P
Je potřeba zjistit/najít, zda to je či není motor TDI-PD (čerpadlo-tryska). Podle všeho ale ano.
(Kdyby ne, stačí olej normy VW505.00). Pokud to je PD, je potřeba olej VW505.01 nebo VW507. Proč tu dobře vysvětlil sosko :wink: Je dobře, že ještě nemáš filtr pevných částic - o starost míň. Ty píšeš "jezdím převážně krátké trasy 10 - 20Km" - tam je v podstatě jedno jestli 5w30 nebo 5w40, ale důležité je ho měnit včas: tak po 10-ti tkm. Pokud už máš ten Castrol koupený, klidně ho použij, ale jsou oleje lepší a zároveň i levnější. Přechodu na tento z OMV 10w40 se bát nemusíš; otázkou ale je, co ten 10w40 udělal v motoru :? Možná nic - možná budou vačky "chycené" :| Jinak na toto téma je tady fakt vláken dost >> např. http://www.oleje.cz/forum/olej-pre-vw-1 ... t4397.html
http://www.oleje.cz/forum/tdi-pd-olej-v ... t3216.html
http://www.oleje.cz/forum/olej-do-fabia ... t5664.html
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od skodovkar »

VW 505.01 je tam podle zlých jazyků proto, že do oleje může uchcávat nafta více než je zdrávo. Aneb proč dělat svolávačku když lze zavést a zpoplatnit novou normu? :lol:
Tuto spekulaci potvrzuje to, že mnozí jezdí jen VW 505.00 a jsou bez problémů :idea: Rozhodně to ale nelze doporučit.
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

Ahoj,

tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?

No prevazuji prevazne kratke trasy do 20Km obcas treba 70, 80...ale malokdy nad 100Km. Podminkou je tedy vymena po 10 000Km. Pitris jaky lepsi olej bys mi doporucil?

Jinak jsem se dival na Castrol.cz na svuj vuz a tam je primo doporuceno jen a pouze ten 5W30...Tak se nabizi otazka, proc? Je tedy tento olej pro muj vuz nejvhodnejsi?

No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim? Ne?

dik za super informce. Toto forum je opravdu skvele a je videt, ze to tady "zije" :wink: :wink: :wink:

dekuji moc chlapi

H.
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

hanzw píše:Ahoj,

tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?
Moc pozor jsi nedával. Vyber si ten, který má specifikaci VW 505.01 a viskozitu 5W-40
Olejový filtr Mann, Purflux, Purolator....
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9926
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Colommbo »

Nalij do motoru ten Castrol 5W30, když už jej máš od bráchy, dej filtr od Mann nebo Purflux a máš klid. Hlídej si spotřebu oleje a jezdi. Motor se ti pěkně propláchne, po max. 10tis.km olej vyměň za nějakou 5W40 505.01 a jezdi dál. :)
P.S. Nedělej z toho zas tak strašnou vědu, jinak tohle
hanzw píše:...No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim...
je pěkná blbost... :roll:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

No proste je to tenhle olej http://aukro.cz/castrol-edge-5w-30-4l-l ... 96488.html

Takze pokud je to ok, neni co resit :)

dik
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

Colommbo píše:Nalij do motoru ten Castrol 5W30, když už jej máš od bráchy, dej filtr od Mann nebo Purflux a máš klid. Hlídej si spotřebu oleje a jezdi. Motor se ti pěkně propláchne, po max. 10tis.km olej vyměň za nějakou 5W40 505.01 a jezdi dál. :)
P.S. Nedělej z toho zas tak strašnou vědu, jinak tohle
hanzw píše:...No a pokud budou chycne vacky, tak je jedno jaky olej tam naluju ne? Stejne uz to neovlivnim...
je pěkná blbost... :roll:
Blbost je, ze to poskodi vacky, nebo to ze to uz neovlivnim :?:
Naposledy upravil(a) hanzw dne stř čer 10, 2015 22:37, celkem upraveno 1 x.
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

Jezevcik píše:
hanzw píše:Ahoj,

tak jsem to teda zjistoval a je to TDI-PD. Takze musim pouzit VW505.01 nebo VW507 tedy ten Castrol 5W30 treba...Chtel jsem se zaroven zeptat na nejaky kvalitní ojelový filtr k tomuto oleji nebo spis na muj vuz. Doporucite?
Moc pozor jsi nedával. Vyber si ten, který má specifikaci VW 505.01 a viskozitu 5W-40
Olejový filtr Mann, Purflux, Purolator....
No ale ten Castrol co mam je 5W30 a VW507 splnuje, takze OK. Ne?
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od skodovkar »

hanzw píše:Blbost je, ze to poskodi vacky, nebo to ze to uz neovlivnim :?:
https://www.youtube.com/watch?v=41Q9ubiGqno
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od Jezevcik »

hanzw píše:
No ale ten Cstrol co mam je 5W30 a VW507 splnuje, takze OK. Ne?
Normu 505.01 splňují i některé oleje 5W-40, které jsou při provozní teplotě viskoznější (hustší).
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
hanzw

Re: Přechod na jiny typ oleje Octavia II 1,9TDi

Příspěvek od hanzw »

No a jeste jeden (mozna blby dotaz) proc potrebuji při provozní teplotě viskoznější (hustší) olej? Dival jsem se na weby jak shellu tak i castrolu a na moje auto tam doporucuji vsude 5W30 . Hustci potrebuji kvuli stari motoru (najetym km)? Rozumim tomu spravne?

dik

H.
Odpovědět