Zalívání olejového filtru

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od skodovkar »

Na fobii měním vždy zahřátý olej. Jeden den vypustím, nechám to přes noc a druhý den (až se mi chce) to jdu napustit. Olejový filtr zalívám alespoň trochu, mám rád svůj napínák řetězu a hydroštely :idea: Jelikož to dělám jednou ročně, tak je to takový obřad pro usmíření sv. Kryštofa při němž jako oběť prolévám olej :D
Na fáčku se mění spíše na rychlo (třeba hodina), protože jej nemám kde nechat stát a navíc je to LPG, takže budu měnit do 10tKm. Samozřejmě filtr zalívám i když majitel (automechanik) jen kroutí hlavou. Ale já vím své :idea:
djdekll

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od djdekll »

bio píše:Správný mechanik při GO motoru lehce namaže olejem pohyblivé součásti a tak zajistí olejový film pro první start.
Hlavne se motor protoci xkrat rucne, takze se promaze...
František Smíšek
Příspěvky: 125
Registrován: čtv črc 24, 2008 13:17
Bydliště: Praha

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od František Smíšek »

Jestli voni si to nepletou se zalíváním naftového filtru....Pokud je jemný naftový filtr umístěn v sací větvi dopravního čerpadla a vstřikovací čerpadlo není vybaveno ruční pumpičkou (např. koncernové motory s rotačním čerpadlem), musí se filtr před montáží zalít naftou (otvorem pro regulátor teploty paliva), jinak se nepodaří systém odvzdušnit.
Franta
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Jezevcik »

To je asi pravda, ale tady se probírá něco úplně jiného.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Durex »

v.vilik píše:Přesně tak. A ten olejový film tam zůstane i po zastavení motoru, nebo vypuštění oleje, takže pokud je v pořádku mazání, motor po nalití oleje nasucho nejede.

Lidi neblbněte. Vždyť podle některých zdejších teoretiků by byl každý start nasucho. :mrgreen:
Nikdo přeci netvrdil,že každý start by byl na sucho ... jen sem tvrdil,že dojde k rychlejšímu nárustu tlaku oleje. A když si vezmu,že vačky jsou uloženy jen v hliníku a jediný kluzný ložisko je jen ten olej při dostatečným tlaku,tak jedině dobře nebo se pletu? Dělám něco navíc,nikoliv nutnost. A o to šlo ...
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
v.vilik

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od v.vilik »

No tak já nikoho konkrétního na mysli neměl. Ale když jsi se přihlásil .... :mrgreen:
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Durex »

to víš,to já to tak vycítil :D každopádně proti tomu zalívání filtru nemůžeš říct nic,krom toho,že pro tebe by to byla zbytečná ztráta 10 vteřin z života :lol: A pozitiva mého počínání sem tam napsal myslím dost jasně :)
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
v.vilik

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od v.vilik »

Já proti zalívání nic nemám, Tím se nic nezkazí. Mně šlo spíše o jedince, co teoretizují, že když se domrtě vypustí olej, jede motor nasucho. Mezi vykapáním oleje, třeba i 24 hodin, a vypnutým motorem, taky 24 hodin, není žádný rozdíl. Olej vždy steče do vany, ale olejový film na kluzných částech zůstane a je dostatečný, aby motor vydržel statisíce (možná o jednu nulu více) startů. To je ověřené praxí a žádný teoretik to nezmění.
Ale já je docela chápu. Jsou tu tací, co se musí ke všemu za každou cenu vyjádřit a jelikož by nebyli originální, tak ...... no, však víte. :mrgreen:
Uživatelský avatar
jerome
Příspěvky: 5788
Registrován: ned bře 13, 2011 12:37

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od jerome »

v.vilik konecne normalny koment v tejto teme :wink:
Honda Civic 1.4iS 66kw => ELF Evolution 700 STI 10W40
Honda Civic 1.6 i-Dtec 88kw => Motul 8100 ECO-clean 0W30
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od lengy60 »

v.vilik: Tohle všechno platí za předpokladu,že nemáš v motoru eko-eko olej,tedy omaštěnou vodu. :mrgreen: :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Koliesko
Příspěvky: 93
Registrován: ned lis 17, 2013 19:51

Re: Zalívání olejového filtru

Příspěvek od Koliesko »

ano, uz sa tu zacali miesat jablka s hruskami a jahody s orechami :mrgreen:
Odpovědět