Cinol?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
kračis.

Re: Cinol?

Příspěvek od kračis. »

olej cinol ,se vyrábi ve Slušovicich u Zlina,pracoval tam Tchán,Myslim že základovi olej s polska michá a obaluje se ve Slušovicich.jinak stim prosakovánim s auta to je pravda.dával jsem ho také do escorta začal prosakovat olej s motoru ,u kamarádové feliny to samé,a potvrdil mně to i mechanik co to leje do aut.ale plni normy a jezdim na něj bez problému.do staršiho auta dostačujici. :D
Uživatelský avatar
NOVON
Příspěvky: 2968
Registrován: pát říj 16, 2009 11:01

Re: Cinol?

Příspěvek od NOVON »

To jako používáním oleje CINOL začal sáknout motor??Že by tak dobře čistil od usazenin??Spíše je "řidší" než jiné 10W-40 oleje,což je i má zkušenost..
VW Touran 1.6 MPI 75kw+LPG
VW Touran Freestyle 1.6 MPI 75kw
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cinol?

Příspěvek od Pitris »

Tak při provozní teplotě je snad trošku "řidší" než jiné 10w40, ale že by ten rozdíl způsobil průsak :? http://www.cinol.cz/media/files/product ... D.2010.pdf A krom toho se viskozita kilometry stejně snižuje.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Octavián

Re: Cinol?

Příspěvek od Octavián »

Zdravím všechny, pročetl jsem si vše - názor:
Do staršího vozu bych Cinol asi nelil, nýbrž zda mizí víc než jiné oleje, nebude plnit zádržnou funkci ve starém motoru, který má vůle. Člověk, aby se pak bál, že jede na suchu a spadl by tak do pocitu nejistoty - kontroloval často hladinu oleje v motoru.
Mám 12let starou O1 TDi, 350tisíc najeto, 7 let chip na 109kW, jezdím jen na Castrol již 7 let zima/léto 10W-40 - motor naprosto v pořádku, klape stále stejně, výkon stále stejný, dlouhodobý průměr spotřeby oleje i nafty stále stejný. Pokuď jezdím dynamicky, za 10tis.km průběžně dolévám celkem max 1l. Pokuď jedu normálně či jako důchodce, doleju jen do 0,5l. Ve škodovce i v Castrolu mi řekli, že do starého motoru (bez specialit jako je např. PD či háklivé motory z Fordů a pod.) mám lít raději 10W-40. Prý je hustší a neprosakuje tolik vůlema než 5W-40. Výměnu oleje provádím po 10tis.km.
Pokuď bych koupil Cinol, doléval bych zřejmě více. Castrol Magnatec mě vyšel na 120Kč/litr.
Položme si otázky: Vyplatil by se ten Cinol, pokuď by více mizel? Možná jen o malinko. Stojí mi přejít na Cinol, když tam stále cítím jen polojistotu nad kvalitou oleje? Vím, je to jakoby "čech", ale ...
Těžko říct, zda ano či ne.
Octavián

Re: Cinol?

Příspěvek od Octavián »

Rychlým počtem si spočítáte, že litr Cinolu 10W-40 výjde v tuto chvíli 4l balení na 80Kč, když připočtu dejme tomu přeženu 20Kč že proleju na úbytkách oleje v motoru, jsem na 100Kč/litr a kvalita moc neověřena. Za 120Kč mám relativně větší jistotu kvality. To už takové terno s tím "nejlevnějším" Cinolem není, že :-))
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9846
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Cinol?

Příspěvek od Colommbo »

Nerozumím jazyku tvého kmene - o co ti vlastně jde...? :? Máš svoje inteligentní molekuly, motor je asi spokojený a ty očividně taky, tož proč tady řešíš Cinol...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Hlavně by mne zajímalo, kde platí, že
Octavián píše:Castrol Magnatec mě vyšel na 120Kč/litr.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cinol?

Příspěvek od Pitris »

1) Řekl bych, že Cinol bude možná lepší než Magnatec.... (z hlediska vnitřní čistoty motoru určitě)
2) Když chci snížit spotřebu oleje, měl bych "zvednout letní" číslo oleje (5w40 -> 5w50 // 10w40 -> 10w50), protože ten bude při provozní teplotě "hustší" a lépe dotěsní vůle (40 je pořád 40). Krom toho za studena bude 5w i 10w "hustý" dost na to, aby tekl "někam jinam" než má.... ale Ty nemáš vlastně co snižovat, bo >
3) > spotřeba 1litr na 10tkm za výměnu je úplně normální
4) Důležitý je i interval výměny a Tvých 10tkm je v pořádku
5) A je fakt že když máš "obyčejný" motor a nemáš mnoho mrazivých startů, SAE 10w40 je v pohodě.
6) A říká se Co funguje - neměň....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Rozumím tomu, že je lepší používat pro "zimní start" motoru olej s nižším zimním viskózním číslem (0W, 5W popř. 10W).
Proč tedy u starších motorů výrobci "trvají" na použití olejů s vyšším zimním viskózním číslem (10W resp. 15W) a přímo zakazují oleje 5W, popř. i 10W?

Díky za odpověď.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cinol?

Příspěvek od Pitris »

Kteří výrobci :?:
A ještě bych tomu možná rozuměl v případě čisticích schopností oleje, protože staré motory mohly být provozovány i na oleje např. API SD/CC, kde by potom - při použití olejů 5w nebo 0w, které jsou už min. API SJ/CF - fakt hrozilo rozpuštění úsad a ucpání "něčeho", ale i dnešní oleje 15w mohou být API SL/CF. Krom toho SAE je doporučená - dle jízdních podmínek a stavu motoru, předepsané jsou API a příp. ACEA

A když budu mít třeba motor Š120 po celkovém vyčištění a GO, nebude problém při mrazivých startech ani s olejem dejme tomu 5w40.... a klidně tam dám i Cinol
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Tak např. pro Škodu Felicia 1.3 až do faceliftu výrobce zakazoval oleje řidší než 10W. Po r.v. 1998 jsou již povoleny oleje se zimním číslem 5W.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cinol?

Příspěvek od Pitris »

Nevím proč, protože i dost Favoritů jezdilo i na 5w40.
A krom toho nevím o žádné podstatné úpravě motorů na Feldě 3 roky před ukončením její výroby....
....ch jo :? proč všichni považují SAE za dogma a měřítko kvality olejů :?: :x
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

O kvalitě nebyla řeč. :) Pouze o viskozitě.

Nějaké úpravy na motoru 1.3 facelift roku 1998 měl (např. jiné uložení vačky). Nicméně někdo uváděl důvod v konstrukci uložení kliky na 3 ložiskách v kombinaci s velkými tolerancemi při výrobě motoru 1.3. Nevím...
Nicméně u Felin 1.6 a 1.9 byly oleje 5W povoleny a doporučovány již od jejich vzniku. U klasické 1.3 nikoliv.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27404
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Cinol?

Příspěvek od Pitris »

Návštěvník píše:O kvalitě nebyla řeč. :) Pouze o viskozitě....
Však ano. SAE "informuje" jen o teplotní použitelnosti. Třeba 40 je pořád 40, a jde jen o nízkoteplotní vlastnosti....
Návštěvník píše:Nějaké úpravy na motoru 1.3 facelift roku 1998 měl (např. jiné uložení vačky). Nicméně někdo uváděl důvod v konstrukci uložení kliky na 3 ložiskách v kombinaci s velkými tolerancemi při výrobě motoru 1.3. Nevím....
No, změna ze 3 ložisek na 5 to asi nebylo, že ? A výrobní tolerance u Škodovky :?: Ty se pohybovaly ve stovkách mm už u 1000MB....
Ano, 10w40 Feldě stačilo, ale pokud bych startoval často v mrazu a jezdil jen krátké popojížďky, vůbec bych se s 5w40 nerozpakoval a dal ho tam.... A i do Favoritu - když bych věděl, že dřív jezdil na API SH
Návštěvník píše:Nicméně u Felin 1.6 a 1.9 byly oleje 5W povoleny....
Však to taky byly motory VW.... a s hydroštely (min. u té 1.6-ky, ropáka jsem já rozdělanýho neviděl).
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Návštěvník

Re: Cinol?

Příspěvek od Návštěvník »

Staršie autá z prelomu tisícročia zvykli byť mazané 10W40 to je pravda. Majitelia už nezvykli meniť - to je taká dogma lejem to čo tam liali predtým.... a moja skúsenosť v zime som do nissana sr20de dal sunoco 0W40 a nastal zreteľný úbytok oleja aj ked vcelku prijateľný. Tzn. že aj to zimné číslo pri studenom motore má vplyv na spotrebu oleja zrejme vole sú vačšie. Od jari 5w40 a zatiaľ nedolievam.
Odpovědět