Ano, jak jsme psal, puvodni predpis pro MT75 je ATF. Z dnesniho pohledu je nesmysl davat tam "jen" starou ATF IID, kdyz mnohem modernejsi ATF olej muzete koupit za stejne penize tedy v e-shopuMr.Wu píše:A ještě se musím zpětně omluvit těm, kdo mi doporučovali ATF. Původně se mi to nezdálo... Ale takhle to vypadá, že převodovka dostane (téměř) stejný olej, na který byla zvyklá. U forda by mi prodali žlutou náplň (třeba tady https://www.fordshop.cz/1790199-prevodo ... rd-1l.html) a to se mi prostě nějak nelíbí...
Druha vec je informacni sum, ktery v tomto vlaknu panuje. MT75 a MTX75 jsou uplne jine prevodovky! MT75 (ATF, cerveno hnedy) je pro zadni nahon s motorem podel a je umistena pod stredovym tunelem. MT75 se delala od roku cca 1988 a davala se do Sierry, Scorpia I i II s motory 2.9, DOHC 2.0 a nasledne i 2.3.
MTX75 je pro predohrab s pricnym ulozenim motoru. Montovala se od snad uz od 1993 do Mondea. Tedy uplne jina konstrukce a v realu i jiny predpis oleje (75W-90 GL4, zluty).
Jen shodou nahod obe funguji i s olejem te druhe.
PS: kdy uz se bude menit olej v prevodovce, bylo by dobre vymenit i olej v diferencialu. Tam je to mnohem dulezitejsi... Ale na difu neni vypousteci sroub, tak se to hur dela.