Proplach motoru..

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
krki
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 07, 2014 22:23

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od krki »

Ahoj Všichni,

jen takový poznatek k tomuto tématu.
Koupil jsem kdysi auto z firmy, mělo od nova najeto 350 tkm, vím, že olej se tam, když dobře tak měnil v intervalu po 30 tkm, ale sem tam se stalo, že jednou se celých 120 tkm nevyměnil a jedou asi 70 tkm :-)
Prostě se na to v té firmě sralo. Auto se potkalo - praskl rozvoďák, já sem tedy si opravil a jezdím s ním.
Nevěřili by jste, jak vnitřek motoru byl nepochopitelně čistý. Prostě nikde nebyla žádná usazenina, karbon, nebo cokoliv. A ani nic nebylo opotřebené viditelně, vačky jak nový, žádnej rantl na nich jak u A6 2,5 TDI po 120 tkm..válce žádnej rantl, prostě nic.
Jo jinak já na svých autech ostatních jsem také úchyl na oleje a měním je co 5 000 Km, ale vím, že je to jen pro ukojení mojí úchylky, protože zatím co mám zkušenosti, tak at se použije olej jakej se použije a mění se kdy se mění, spíš skoro nemění, tak ten motor prostě těch 350 tisíc odjede a pak se vysere něco co ten motor popraví, ale co nemá s výměnami olejů vůbec nic společného..
adosM

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od adosM »

krki píše:Ahoj Všichni,

jen takový poznatek k tomuto tématu.
Koupil jsem kdysi auto z firmy, mělo od nova najeto 350 tkm, vím, že olej se tam, když dobře tak měnil v intervalu po 30 tkm, ale sem tam se stalo, že jednou se celých 120 tkm nevyměnil a jedou asi 70 tkm :-)
Prostě se na to v té firmě sralo. Auto se potkalo - praskl rozvoďák, já sem tedy si opravil a jezdím s ním.
Nevěřili by jste, jak vnitřek motoru byl nepochopitelně čistý. Prostě nikde nebyla žádná usazenina, karbon, nebo cokoliv. A ani nic nebylo opotřebené viditelně, vačky jak nový, žádnej rantl na nich jak u A6 2,5 TDI po 120 tkm..válce žádnej rantl, prostě nic.
Jo jinak já na svých autech ostatních jsem také úchyl na oleje a měním je co 5 000 Km, ale vím, že je to jen pro ukojení mojí úchylky, protože zatím co mám zkušenosti, tak at se použije olej jakej se použije a mění se kdy se mění, spíš skoro nemění, tak ten motor prostě těch 350 tisíc odjede a pak se vysere něco co ten motor popraví, ale co nemá s výměnami olejů vůbec nic společného..
Tak to mě věř, že je to pěknej blábol...Jakýkoliv motor po takových intervalech by nebyl v takové kondici ani náhodou. Tam musel někdo lít olej častěji..Žaádnej olej tě nevydrží happy 30tis km a natož tak 70...
Návštěvník

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Návštěvník »

Servisoval jsem dvě stejné ojetiny se stejnými motory, z nichž jeden motor prokazatelně absolvoval výměnu oleje každých 15 tis. km a druhý měl výpadek výměny mezi 45 a 85 tis. km, tj. 40 tis. km žádná výměna. A byly z nich dva různé motory, přičemž na stavu toho druhého se vynechání výměn nesmazatelně podepsalo. :x
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Brembo »

2 alebo 3x som ich použil. 2 x na škodovke,veko ventilov ostalo zadlabané ako pred aplikáciou ale to nebol karbon. Raz na Vectre,ale tam to význam nemalo,motor bol uplne čistý,nikde žiadny nános bordelu.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
krki
Příspěvky: 6
Registrován: pát lis 07, 2014 22:23

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od krki »

Věřte nebo ne, já vím co se tam lilo a kdy - v té firmě dělám , ze které sem to kupoval, a ten motor sem pak rozdělával já osobně. Proto jsem čuměl, jak to vypadalo.
Proto jak říkám, ač na svých osobních autech také měním olej po 5 tkm, tak je to spíš takové Placebo pro mě...
Jinak třeba na svých TIRECH měníme oleje po 60 tkm - aspoň se o to snažíme :-) ( někdy je tam i 100 tkm), když zrovna není čas, a jeden motor jsem měl nedávno rozdělanej - praskl šroub na ojnici, při najetých 1.200 000 Km, což evidentně není chyba oleje, že ano, a vnitřek motoru také čistý, žádný karbon nikde, že by byl usazený nebo cokoliv, to stejné šálky byly O.K.nevydřené, nic..

Martin
Máchal

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Máchal »

krki: teď tu o karkulce.
Uživatelský avatar
Durex
Příspěvky: 3946
Registrován: stř říj 20, 2010 9:17
Bydliště: Třebechovice p/O
Kontaktovat uživatele:

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Durex »

Jenže u TIR je 60 tkm celkem normální interval,když si vezmu,že je tam 50l oleje a ten motor pracuje pořád za optimálních podmínek a navíc to najede za pár měsíců ... To s tím čistým motorem po takovém neměnění je dobrá pecka :lol: Uvěřím,až to uvidím,ale jinak ani náhodou :lol: :lol: :lol:
Suzuki GSX 1300R Hayabusa, Suzuki GSXR 750W, Honda CBR 400RR, Honda CBR 600F3, KTM EXC 300 2T, Honda VFR 750,Suzuki Inazuma 750, Kawasaki ZX7R -2x, Kawasaki GPZ 900, Suzuki GSXR 750 K1,Suzuki SV 650, Fiat Ducato 2.3 JTD

Moto-Emergency motoservis
bjukemen
Příspěvky: 4876
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od bjukemen »

ja mam doma tento cistic co som kedysi spominal K2 Motor Flush

http://www.auto-vone.sk/detail/11128


..podla zlozenia to asi nebude ziadne terno, uvadza sa http://cempol.pl/msds/lib/exe/fetch.php ... k2t370.pdf
Naposledy upravil(a) bjukemen dne stř pro 09, 2015 20:24, celkem upraveno 1 x.
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
Uživatelský avatar
DEXTER
Příspěvky: 18
Registrován: pát kvě 23, 2014 18:44
Bydliště: Mechov ( Brno-venkov )

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od DEXTER »

Tak jsem po delší době něco přidám.
Včera jsem se náhodou nachomýtl ( máte štěstí,že jdu kolem :mrgreen: ) k výměně mot. oleje ve Š Fabia I 1,9 sdi,jezdící na řízky a hranolky :D ,rok ani km nevím.Na výměnu měl Valvoline Diesel 10w40. Jak tak pozoruji cvrkot kolem vozu tak majitel vozu povídá,že chce motor propláchnout a že si dovezl na to olej. Když sem viděl co obsahuje kanystr 20 l ( novej s polepem Total ),tak jsem se podivil,ale nic jsem neříkal. Byl použit TOTAL FINAVESTAN A 360B TOTAL FINAVESTAN A 360B se používá hlavně v průmyslu plastických hmot, farmaceutických a kosmetických aplikacích a v potravinářství :shock: .Byl řídkej skoro jak voda. Nastartoval a nechal asi 10 minut na volnoběh.Dál už nevím,šel jsem radši pryč.
Nechápu jak si někdo sám dobrovolně něco takovýho naleje do motoru.
Škoda Fabia engine BUD 1,4 16 V 59 kW Sunoco SYNTURO GOLD SAE 5W40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9918
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Colommbo »

DEXTER píše:...Byl řídkej skoro jak voda. Nastartoval a nechal asi 10 minut na volnoběh...Nechápu jak si někdo sám dobrovolně něco takovýho naleje do motoru.
Lidi jsou různé, já ho docela chápu. :) Jezdil jsem deset let áčkovou Omčou, benzínový řadový šestivál 2.6i, v době pořízení na tacho asi 140tis.km, olej tak různě ale vždy 10W40 a mezi výměnami po cca 15tkm bez dolévání. Jednou jsem se tehdy bavil s kamošem a říkal, že při výměně oleje dělává krátký proplach motorovou naftou a že to není špatné, tož jsem si řekl, že to zkusím taky. Po vypuštění staré náplně jsem nalil asi pět litrů nafty, nechal motor na volnoběh tak pět minut, vypustil a nechal hóóódně vykapat. Možná byste nevěřili, jaký sajrajt z motoru ještě vytekl. Pak nový olej a filtr. Olej skutečně zůstal ještě po několik tisíc km čistý, ale maličko se zvedla jeho spotřeba, na ten výměnný interval jsem začal dolívat cca dva litry a tak to zůstalo až do konce jejích dnů. Nejsem si úplně jistý, jestli jsem tehdy udělal dobře, ale už jsem to raději nikdy neopakoval... :oops:
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Jezevcik »

Možná jsi neudělal z principu špatně, jen na těch hodně dlouhých pět minut bych neměl nervy. To obdivuji.
Toyota Verso 1.8 Valvematic, r. v. 2011
Léto: Shell Helix HX6 10W-40
Zima: Shell Helix Ultra 5W-40
Toyota Corolla Liftback E 11, 1.4 16 V, r. v. 97
Shell Helix HX6 10W-40
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9918
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Colommbo »

Motor běžel krásně sametově jako normálně s olejem, tož jsem to vydržel... Stejnak ty řadové šestihrnky bývaly lepší než ty nové doVé... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Návštěvník

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Návštěvník »

To není otázka novosti či starosti, ale zástavbových rozměrů, resp. limitů. A že R6 je už z principu vyváženější než V6, to ví každý konstruktérský elév. :) Škoda, že všemu principiálně nejlepšímu již odzvonilo... :cry:
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9918
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Colommbo »

Ano, všechny tři věty znám a se všemi souhlasím. To jsem si jen tak při té vzpomínce povzdechl, už to tu nebudu více plevelit... :(
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Itall

Re: Proplach motoru..

Příspěvek od Itall »

Colommbo píše:Motor běžel krásně sametově jako normálně s olejem, tož jsem to vydržel... Stejnak ty řadové šestihrnky bývaly lepší než ty nové doVé... :)
Pokud bych takovou blbost už dělal, zkrátil bych běh motoru na 1 - 2 minuty a ještě bych do té nafty přilil trochu oleje, třeba kolem 4%.
Odpovědět