Nevím - tuším že jsem psal že z hlediska kvality oleje co se týče opravdu mazání (a čištění) jsou oleje API SJ. Potom se tam začali promítat i požadavky na nízkoemisnost - u API SL ještě málo, u SM už hodně a SN je už jinak (zjednodušeně řečeno) - "nezávadně" naaditivován. Takže "přechod" mezi třeba API SF a API SL je POTŘEBA dělat POSTUPNĚ - přes SH nebo (lépe) přes SG, SH, SJ.... pak to bude vyčištěno. A když (až) to bude vyčištěno, tak se dá API střídat - resp. používat oleje s různým API (které směrem dolů výrobce motoru ještě povoluje). To Sunoco 5w50 bylo doporučeno kvůli hydroštelům - když chceš jít pak do 10w40 API SL, klidně můžeš ale taky můžeš i zůstat u 5w50 SL (Valvoline....). A na tu "kašičku" pomůže brzká několikerá výměna - nebo nějaká ta "proplachovací vodička"; dá se taky, ale tady doporučuji - protože to z motoru nevypustíš všechno - po vylití tam dát na pár otočení motoru (i nejlevnější použitelný a klidně jen půlku náplně) olej na výplach toho proplachu, aby to "neředilo" novou náplň - bohužel 2x filtr (je to finančně a časově náročnější)....adosM píše:Zdravím, když jsme tak u těch čistících schopností olejů..Mám shodou okolností taky staré Bmw e36 2.0i a v motoru kašičku. Není to tak hrozné jak u koliska, ale přesto to chci pryč.
Radíte teda olej s vyšším Api? Ted tam mám api sh sunoco 5w50. Možná zas přejdu na 10w40. Ale předtím bylo auto ježděno na 10w40. Api SL. Pitris mě radil, že nejlepší čistící schopnosti a mazání olejů mají třídy Api SL, ale tady píšete že vyšší znamená lepší....
PS: oleje SL a SM budou v podstatě mazat a čistit stejně; ten SM bude sice výkonnější, ale emisně.
A bohužel nevydrží tak dlouho, jako ten SL - je potřeba ho vyměnit o "pár" kilometrů dřív, protože aditiva v oleji SM ještě "neuměli spojit" výdrž a nízkoemisnost. Ale to už u SN nehrozí.... tam O.K.