Já bych se tomu jízlivě nesmál: znám hned několik kuchařů, kteří ochutnávat nepotřebují (pokud vaří ze stále stejných surovin), sami by jimi připravené jídlo nejedli, nic o něm neříkají, ale strávníci se mohou utlouct! Prostě se těmi kuchaři narodili!e1H píše:To je ako keď kuchár navarí jedlo a vyhlási: síce som to jedlo neochutnal, ale je dobré.
spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Moderátor: Colommbo
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Něco takového jsem potřeboval slyšet od zdejších odborníkůPitris píše:Byt já jsem u VW zastáncem dodržení firemní normy, tak v tomto případě bych se Mobil1 5w50 do 1.8T nebál použít....
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
5W50 se rozhodně nic nezkazí,pokud odpovídá normě. Klidně i 5W60
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Požadvky VW 502.00 splňuje, jen nebyla na obalu, možná šlo o peníze. A když se nad tím zamyslíš, tak to dává smysl, snad vše pod Mogulem plní nějakou VW 502.00 nebo 500.00.e1H píše:To je ako keď kuchár navarí jedlo a vyhlási: síce som to jedlo neochutnal, ale je dobré.VW502 plní, jen na ni nebyl testován
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Ještě se zeptám. V rodině máme ještě jedno auto s 1.8T který trošku papká olej (litr na cca 4-5tis.km - záleží na stylu jízdy)
Nyní je tam 5W40 s normou VW 502.00 a jelikož se brzy bude měnit olej, tak pokukujeme po Valvoline Max Life 10W40 (údajně je dobrý pro vyběhanější motory) Vím, co se píše o poplatcích za normy, ale pro jistotu se zeptám, zda ten Valvoline, kde se o VW nikde nepíše, ještě víc motoru neuškodí? Díky
Nyní je tam 5W40 s normou VW 502.00 a jelikož se brzy bude měnit olej, tak pokukujeme po Valvoline Max Life 10W40 (údajně je dobrý pro vyběhanější motory) Vím, co se píše o poplatcích za normy, ale pro jistotu se zeptám, zda ten Valvoline, kde se o VW nikde nepíše, ještě víc motoru neuškodí? Díky
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Možná (a spíš) by to šlo řešit i olejem Valvoline MaxLife 5w40, který tu VW502.00 plní.
http://www.valvoline.fi/tuoteselosteet/ ... 05W-40.pdf Ale hned se ani pejsek nevyčurá - chce to čas a MaxLife pomůže při např. ztvrdlých těsněních. Pokud je tam mechanický problém, nebo už velké vůle, pomohlo by spíš zvednout SAE na 5w50 - i tam jsou oleje s benzinovou VW normou. (Sunoco)
http://www.valvoline.fi/tuoteselosteet/ ... 05W-40.pdf Ale hned se ani pejsek nevyčurá - chce to čas a MaxLife pomůže při např. ztvrdlých těsněních. Pokud je tam mechanický problém, nebo už velké vůle, pomohlo by spíš zvednout SAE na 5w50 - i tam jsou oleje s benzinovou VW normou. (Sunoco)
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
A nebude ta desítka vhodnější právě kvůli "vytěsnění" motoru?
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Kdy ? Za studena bude 10w "hustší", při provozní teplotě jsou ale 5w40 a 10w40 takřka stejné....
Krom toho obzvláště u turba bych "zimní" třídu nechal na 5w....
Krom toho obzvláště u turba bych "zimní" třídu nechal na 5w....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Asi ano, ale ohledně "vytěsnění" mechanických vůlí pro snížení hlučnosti zejm. po studeném startu. Jakmile se olej dostane na provozní teplotu, je už +- jedno, zda 5 nebo 10W (oboje je čtyřicítka)...
P.S. Vidno, Jarku, žes mladší a rychlejší...
P.S. Vidno, Jarku, žes mladší a rychlejší...
Naposledy upravil(a) Colommbo dne úte lis 11, 2014 18:20, celkem upraveno 1 x.
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
- Colommbo
- Příspěvky: 9935
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: spotreba oleje 1.8t prechod na 5w-40
Zcela obecně ano. Může pomoci i jen jiný "40" olej, který motoru nebude tolik chutnat, nicméně "50" bude jistější a myslím, že 1.8T motoru vůbec vadit nebude...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90