Helium
Moderátor: Colommbo
Re: Helium
a hlavne pekne bucha
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Re: Helium
Ako tu už bolo písané, He bude naozaj ľahko unikať, lebo má malé atómy. Ďalší problém je jeho cena. Z dôvodu, že je po ňom celosvetovo väčší dopyt ako ponuka, je drahý. Ak nepočítam ďalšie vzácne plyny, ako sú Kr, alebo Xe, resp. ich zmesy, tak He patrí medzi tie najdrahšie.
P.s.: Ja sa bavím na tom, ako sa niektorý ľudia vyťahujú, že oni majú v pneumatikách N, a oveľa lepšie to jazdí. Potom to ich sklamanie, keď im poviem, že ja tam mám tiež špeciálnu zmes 78% dusíka a 21% kyslíka + ďalšie plyny a nič ma to nestálo, a oni nechápu.
P.s.: Ja sa bavím na tom, ako sa niektorý ľudia vyťahujú, že oni majú v pneumatikách N, a oveľa lepšie to jazdí. Potom to ich sklamanie, keď im poviem, že ja tam mám tiež špeciálnu zmes 78% dusíka a 21% kyslíka + ďalšie plyny a nič ma to nestálo, a oni nechápu.
Re: Helium
Tým by som si nebol až taký istý. Dusík má väčšie molekuly, takže z pneumatiky Ti samovoľne uniká prevažne kylík. Ak dohusťuješ stále tou istou zmesou, tak je možné, že tam toho dusíka máš už priveľae1H píše:...ja tam mám tiež špeciálnu zmes 78% dusíka a 21% kyslíka + ďalšie plyny a nič ma to nestálo...
Určitú výhodu v tom naplnení dusíkom predsa len vidím. Pneumatiky sa plnia z tlakových fliaš a vylúči sa prípadné znečistenie v kompresore a rozvodoch (olejom...) a tiež sa eliminuje voda (vodná para). Pred naplnením dusíkom sa atmosferický vzduch z pneumatík neodsaje, takže aj tak sa jedná len o zvýšené % dusíka.
Ja som túto ponuku pneuservisu využil pri obutí pneumatík na disky. Následne som dohusťoval len doma a vzduchom.
Re: Helium
Ale mne to je jasnéNávštěvník píše:e1H ti jenom naznačil ,že hustí speciálním obyčejným vzduchem
Skús si prečítať ešte raz moju odpoveď