EGR

Další nezařaditelná témata

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Ta tabulka...
Neozhledňuje palivo automobilu.
Nezohledňuje obsazenost vlaků a autobusů.
Současné studie ukazují, že v ČR má vlak na osobu daleko větší emise CO2 než autobus.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

P.S. (pro Návštěvníka, aby věděl, jak velkou demagogii tu šíří...)
Tvá tabulka, kde auto vyprodukuje 150g a vlak 30g na osobu....
Do auta se většinou vejde kolik lidí? Přeci 5 :shock: Takže auto je dle Tvé tabulky stejně šetrné k životnímu prostředí jako vlak a autobus :wink:
Jan Nowak

Re: EGR

Příspěvek od Jan Nowak »

Poslední 2 příspěvky jsem psal já.
Jan Nowak

Re: EGR

Příspěvek od Jan Nowak »

Návštěvník píše:150g a vlak 30g na osobu....
KG samozřejmě...
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:Ta tabulka...
Neozhledňuje palivo automobilu..
A z jakého důvodu by měla? Vždyť každé palivo, včetně elektřiny, se dá přepočítat na emise CO2.
Návštěvník píše:Nezohledňuje obsazenost vlaků a autobusů..
Metodiku výpočtu neznám, ale přijde mi to jako blbost - asi stejná, jako kdybych napsal, že nezohledňuje obsazenost letadel (létám hodně, jak v "přebukovaných" spojích, tak i, třebaže výjimečně, na palubě, kde posádka hraje přesilovku :lol: ).
Návštěvník píše:Současné studie ukazují, že v ČR má vlak na osobu daleko větší emise CO2 než autobus.
Pak není divu, že se vlaky nevyplatí provozovat. Asi proto je tolik soukromých zájemců o provozování nových spojů. :mrgreen:
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Návštěvník píše:... Tvá tabulka, kde auto vyprodukuje 150g a vlak 30g na osobu....
Do auta se většinou vejde kolik lidí? ...
Jelikož to není "moje tabulka", nemohu (po)sloužit metodikou jejího sestavení. Ostatně právě proto jsem napsal toto:
Návštěvník píše:... Aniž bych zkoumal, zda čísla přesně sedí, jejich samotné porovnání je nanejvýš (pro někoho) překvapující: ...
Faktem zůstává, že průměrná spotřeba proudových motorů (na hodinu letu v letové hladině) šla za posledních 30 let dolů o více jak 50%, a to ji nijak nerozpočítávám na rostoucí přepravní kapacitu jednotlivých letounů při zároveň klesajícím počtu motorů: standardem byly tehdy pro zaoceánské lety obvykle čtyři, minimálně však tři motory, dnes musejí stačit dva. Jak se za těch 30 let změnil průměr skutečné spotřeby běžného osobního automobilu?
Itall

Re: EGR

Příspěvek od Itall »

To asi počítali na velkokapacitní letoun pro 800 lidí při nejekonomičtější rychlosti a spotřebu vzali dle údajů výrobce.
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Itall píše:... při nejekonomičtější rychlosti a spotřebu vzali dle údajů výrobce.
Autopilot vždy volí nejekonomičtější provozní režim letu (proto jsou piloti otrávení a fetují) a hmotnost natankovaného paliva (tj. uvažovaná spotřeba na vytýčenou trasu s nějakou bezpečnostní rezervou) je jedním z klíčových parametrů, které se do autopilota zadávají. Tam tedy žádný prostor pro odrbání nějaké metodiky měření spotřeby nezbývá. :lol:
skodovkar
Příspěvky: 6272
Registrován: pon pro 29, 2008 16:40

Re: EGR

Příspěvek od skodovkar »

Starý diesel OK, moderní diesel s filtrem pevných částic fuj.
Benzín OK, třícestné katalyzátory umí...
Ve fáčku mám plyn a katík na svodech z filcky, takže sice HC, CO budou nízké, ale NOxy raději nechci vidět :|
Brembo
Příspěvky: 2294
Registrován: pon čer 08, 2009 21:28
Bydliště: Matuškovo

Re: EGR

Příspěvek od Brembo »

len taká zaujímavost. V jednom okrese nebudem menovat je podla štatistiky najvačší podiel rakovinových ochorení,najma dýchacích ciest. žeby práve v tomto okrese bol najvačší podiel dieselov pochybujem. V čom je iný tento okres. Je v nom pomerne velká chemická továren s velmy širokým záberom výroby-anilín,kyseliny,hnojivá,čpavok a kde čo iné.
Suzuki SV 1000,Opel Insignia Sport Tourer CDTI 153kW,Opel Vectra 1,7 DT-išla do sveta
Návštěvník

Re: EGR

Příspěvek od Návštěvník »

Brembo, vždy je důležité, kde leží hranice tzv. prahové zátěže, tj. té, která už způsobuje problémy (v daném případě zdravotní), a jaké jsou její hlavní složky. Pokud by platilo, že hlavními složkami jsou zde emise z místní chemičky a emise z dieselů, pak je nutné buď očistit chemičku anebo zakázat diesely. Co je jednodušší?

Jen tak mimochodem, v rámci již připraveného plánu na zavedení mýtného v SRN se počítá se znevýhodněním dieselů, a to i v závislosti na jejich objemu a výkonu. Proč asi? :mrgreen:

P.S.: Jinak kruh se uzavírá - koncern si snižuje flotilové emise produkcí malých kostitřasových dieselů, které se prodávají hlavně mimo území samotné SRN, aby Němci mohli stále jezdit v pohodlných benzínových limuzínách, a poněvadž si uvědomují, jak ty diesely škodí, tak je těm "nadšeným příznivcům koncernových kostitřasů", které by náhodou někdy napadlo vydat se do SRN, dodatečně zdaní (v přeneseném slova smyslu) znevýhodňujícím dálničním poplatkem. :twisted:
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

:roll:
Fahrer
Příspěvky: 433
Registrován: ned led 05, 2014 19:59

Re: EGR

Příspěvek od Fahrer »

Brembo píše:len taká zaujímavost. V jednom okrese nebudem menovat je podla štatistiky najvačší podiel rakovinových ochorení,najma dýchacích ciest. žeby práve v tomto okrese bol najvačší podiel dieselov pochybujem. V čom je iný tento okres. Je v nom pomerne velká chemická továren s velmy širokým záberom výroby-anilín,kyseliny,hnojivá,čpavok a kde čo iné.
Docela by mě zajímalo, proč se bojíš ten okres jmenovat. Pak tu info lze jen těžku ověřit. Jde snad o Prievidzu?
WHITE-CZ

Re: EGR

Příspěvek od WHITE-CZ »

A pořád a pořád jeden blud za druhým :roll:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27485
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: EGR

Příspěvek od Pitris »

A v čem ho vidíš - ten blud :?: :roll:
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět