aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Moderátor: Colommbo
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
VIF ethanol neobsahuje...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Jo, to asi bude můj poznatek, ale OČ se snížilo snad jen o 0,5, takže nikdo nic nepozná. Podle Vif listu jsou tam aminy, petrolej a polyethery, ani jedno snad OČ zvyšovat ani nemůže...
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Pokud se nebere v potaz vliv etanolu na motor a jiné,tak etanol je dobré čistící aditivum. Vyčistí doslova dočista.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Zdravím. Natankoval jsem dvakrát Agip super TECH 95. Jednou s aditivem Vif a jednou bez aditiva.
Zdá se mi, že s aditivem motor reaguje na plyn poněkud gumově, zvláště z volnoběhu. Bez aditiva je to v pohodě. Motor krásně táhne na trochu plynu. Možná je o něco hlučnější než s aditivem, ale určitě ostřejší. Řekl bych že to je to nejlepší co jsem zatím v nádrži z 95 měl. S aditivem to bylo mdlý.
Jde o to jestli se doopravdy nesníží oktany. V každém případě něco je jinak. Takovýhle benzin se už
asi aditivem nevylepší, spíše naopak. Jde o to jak poznat benzín který aditivovat a který ne.
Lít aditiva plošně do každého benzinu se mi nejeví jako spása. Jsem zase na začátku. Skutečně
aditivovat, nebo ne?
Zdá se mi, že s aditivem motor reaguje na plyn poněkud gumově, zvláště z volnoběhu. Bez aditiva je to v pohodě. Motor krásně táhne na trochu plynu. Možná je o něco hlučnější než s aditivem, ale určitě ostřejší. Řekl bych že to je to nejlepší co jsem zatím v nádrži z 95 měl. S aditivem to bylo mdlý.
Jde o to jestli se doopravdy nesníží oktany. V každém případě něco je jinak. Takovýhle benzin se už
asi aditivem nevylepší, spíše naopak. Jde o to jak poznat benzín který aditivovat a který ne.
Lít aditiva plošně do každého benzinu se mi nejeví jako spása. Jsem zase na začátku. Skutečně
aditivovat, nebo ne?
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Na tvou závěrečnou otázku asi nejestvuje odpověď - deset lidí, deset zkušeností, deset chutí. A taky benzín od benzínu, motor od motoru a dokonce konkrétní kus od konkrétního kusu, určitě záleží i na vnímavosti a pozorovacích schopnostech uživatele. Prostě někdo aditivuje, někdo nee...
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
A on taky ten Agip super TECH 95 je jeden z nejlepších "normálních" benzinů....
A rozhodně bych aditivoval benziny s horší mazivostí - podle testu ve SM 22/2014 třeba Lukoil, Ono, Eurooil, Shell.... nebo tam, kde je malá výtoč nebo kde se dá předpokládat horší kvalita benzinu....
Krom toho, ty dodatečná aditiva (nebo i mazivostní přísady v benzinu, protože to není jen mazivost ale kompletní balíček aditiv) udržují celou palivovou soustavu v čistotě a působí i protikorozivně....
A rozhodně bych aditivoval benziny s horší mazivostí - podle testu ve SM 22/2014 třeba Lukoil, Ono, Eurooil, Shell.... nebo tam, kde je malá výtoč nebo kde se dá předpokládat horší kvalita benzinu....
Krom toho, ty dodatečná aditiva (nebo i mazivostní přísady v benzinu, protože to není jen mazivost ale kompletní balíček aditiv) udržují celou palivovou soustavu v čistotě a působí i protikorozivně....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Nakousnutí dobrého tématu..Nevíš prosím tě podle testů jak na tom byly pumpy Benzina? Tam beru benzín často. Občas omw, a eurooil. A pořád dávám millers aditiv a zbytek vifu. Ale ten test je ošidný v tom, že nějaká pumpa může vyjít v testu dobře, a pak pojedu na tu samu benzinku v jiném kraji a tam budou mít staré tanky, nebo v nich vodu ..bordel. A benzín je pak sračka. To se ale moc nestáváPitris píše:A on taky ten Agip super TECH 95 je jeden z nejlepších "normálních" benzinů....
A rozhodně bych aditivoval benziny s horší mazivostí - podle testu ve SM 22/2014 třeba Lukoil, Ono, Eurooil, Shell.... nebo tam, kde je malá výtoč nebo kde se dá předpokládat horší kvalita benzinu....
Krom toho, ty dodatečná aditiva (nebo i mazivostní přísady v benzinu, protože to není jen mazivost ale kompletní balíček aditiv) udržují celou palivovou soustavu v čistotě a působí i protikorozivně....
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Přesně tak. Navíc ty testy ve Světě motorů (květen 2014, N 95 a srpen 2014 N 98 a výše) nejsou vůbec směrodatné. Kvalita benzínu se může lišit jak v rámci kraje tak i v rámci téže firmy (Benzina, OMV, Shell atd.) Jediné, co je pro mně směrodatné je vlastní aditivace (u mně VIFem) před každým tankováním. Věřím pouze tomu, co si naaditivuji sám. Ve Světě motorů v květnu 2014 byl opěvován obyčejný Natural 95 od Benziny a podívejme, na podzim téhož roku už to neplatí. V rámci šetření totiž mnohé firmy ustoupily od dodatečné aditivace. Benzín sice vyhovuje daným normám ale nic víc. Po těchto zkušenostech bych už ani nevěřil opěvované Vervě 100 od Benziny, ani N 95 od Agipu. Navíc Agip u nás končí. Všechny benzíny N 95 jsou naváženy z naších CZ-rafinérií, jsou tedy všechny stejné, event. jsou dodatečně aditivované jednotlivými prodejními firmami (což je ovšem s otazníkem). Benzíny N 98 a N 100 jsou vyráběny v zahraničních rafinériích (především v D, A) a taky mohou být dodatečně aditivovány našimi prodejními firmami, nebo nemusí. Vlastní dodatečná aditivace je tedy jediným průkazným ukazatelem, zda mám v nádrži skutečně prémiový benzín.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
To jsem si myslel před několika léty také. Poctivě jsem dávkoval jedenáct let do nafty aditiv Castrol.
Zaručené ty samé účinky co dnes VIF. Při nedávných testech totálně propadl. Používání tohoto aditiva se ukázalo zcela bezvýznanné a neúčelné.
Zaručené ty samé účinky co dnes VIF. Při nedávných testech totálně propadl. Používání tohoto aditiva se ukázalo zcela bezvýznanné a neúčelné.
- Colommbo
- Příspěvky: 9920
- Registrován: pon led 23, 2012 20:46
- Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Tedy propadl kdo - Castrol nebo VIF...?
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Shell HU 5W40, přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Ten CASTROL samozřejmě. VIF do nafty byl tuším na tom nejlíp.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Tak co by jsme od Castrolu čekali že jo... Nicméně aditiva do nafty, tam je to trochu horší. Jen málo jich fakt funguje. Do benzínu bych Vifu a Millersovi věřil na 100%. Z diskuzí a zkušeností lidí na netu potvrzeno.SVARA píše:To jsem si myslel před několika léty také. Poctivě jsem dávkoval jedenáct let do nafty aditiv Castrol.
Zaručené ty samé účinky co dnes VIF. Při nedávných testech totálně propadl. Používání tohoto aditiva se ukázalo zcela bezvýznanné a neúčelné.
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
Ja fakt, že dobré palivo řidič pozná "jen" podle déledobější spotřeby a někdo i a zvukovém projevu a výkonu motoru, protože jinak bez rozdělání motoru a bez "zkouknutí" palivového systému z vnitřku nepoznáš aditiva a mazivostní přísady v palivu obsažené/do paliva přidané. To jsou ty zkušenosti lidí na netu. Pokud se to testuje laboratorně - viz třeba ten test ve Světě motorů, pak je to i podloženo.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: aditivum VIF do benzinu - zkušenosti
- jen dotaz, proc je u 125ml baleni v popisu udavana koncentrace cca 1:500, a u 500ml 1:1000? dikec