I na auta s bubnovými brzdami vzadu se montují omezovače brzdného účinku, na větší auta je možno montovat výkonnější bubnové brzdy, takže, dobře počítáno, na větší části aut se zadními kotouči budou tyto zbytečné z hlediska účinku a pro uživatele jsou více zatěžující pro svoji složitější a častější údržbu.lengy60 píše:Nejsem takový expert jako někteří zde,ale tipnul bych si,že k vůli většímu brzdnému účinku.Což samozřejmě majitelé aut s motorem ze sekačky na trávu neocení.
Brzdy
Moderátor: Colommbo
Re: Jaké auto?
Re: Jaké auto?
Samozřejmě,že i auta se zadními bubny mají omezovače,ale ty jsou tam poněkud z jiného důvodu.Kotoučové brzdy však jsou,ať se Ti to nelíbí sebevíc prostě účinnější a také provozně bezpečnější. Např.lepší chlazení nebo únik brzdové kapaliny z brzdového válce,ale to přece velice všechno dobře víš.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Auta se zadními bubnovými brzdami mají na nich omezovače brzdného účinku, aby se omezoval jejich brzdný účinek ( ). To znamená, že jejich plný brzdný účinek je potřeba omezit . To znamená, že výkonnější kotoučové brzdy tam nejsou potřeba . Jednak zadní náprava nebývá tak zatížena (to zas reguluje zátěžový omezovač brzdného účinku ) a i v případě, že auto je vzadu naloženo, se při brzdění dynamicky zatěžuje přední náprava a zadní odlehčuje . Pneumatiky vzadu pak nejsou schopny přenést brzdný účinek na vozovku . Proto tvrdím, že na větší části aut s kotoučovými brzdami jsou tyto zbytečně a je to spíše k zlosti pro uživatele . Tedy pokud pro něj není důležitější, že mu v předu i vzadu přes ty liťáky jsou vidět kotouče a ty červené/zelené/modré/žluté a já nevím jaké ještě třmeny .
Re: Jaké auto?
Italle, pokud ma mit auto smysluplny ctyrkanalovy ABS, pripadne dokonce ESP, pak jsou ty kotouce (i) vzadu proste nezbytnosti. Proc? Inu kvuli rychlosti reakce!
S brzdnym ucinkem to pak souvisi jen velmi malo, jelikoz volbou vhodne velikosti at uz kotoucu, nebo bubnu, lze dosahnout potrebneho brzdneho ucinku.
Naopak zatezovy regulator je nutnosti na vozidlech, u nichz se predpokladaji vyrazne zmeny zatizeni zadni napravy v realnem provozu. Tam totiz ani sebelepsi ABS funkci zatezoveho regulatoru nevysupluje.
S brzdnym ucinkem to pak souvisi jen velmi malo, jelikoz volbou vhodne velikosti at uz kotoucu, nebo bubnu, lze dosahnout potrebneho brzdneho ucinku.
Naopak zatezovy regulator je nutnosti na vozidlech, u nichz se predpokladaji vyrazne zmeny zatizeni zadni napravy v realnem provozu. Tam totiz ani sebelepsi ABS funkci zatezoveho regulatoru nevysupluje.
Re: Jaké auto?
No a to jsme opomněli bezpečnost, kterou jsem zmínil. Když začne slzet brzdič na kotoučové brzdě, tak se těžko dostane na pracovní plochu brzdy, že? Ale když se tohle stane u bubnové brzdy, tak sbohem kamarádi.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Ano, a měl to už i Favorit pick-up / čím vyšší zatížení zadní nápravy, tím víc měl zadek brzdit....Itall píše:Auta se zadními bubnovými brzdami mají na nich omezovače brzdného účinku....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Re: Jaké auto?
Tak ony to měly všechny Favority.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
No tak vidíte, že mám pravdu . Ostatně - kotouče na zadek se dávaly dávno před ABS (hóódně dávno).
Re: Jaké auto?
Pokud vím, tak jsi napsal,že kotoučové brzdy jsou na zadní nápravě jen pro zlost,takže nevidím, že bys měl v tomto pravdu. Ale možná bys mohl podat zlepšovák, aby se výrobci vrátili ke starým dobrým bubnovým brzdám obecně. A rovnou by mohli začít třeba u motorek, moje stará Jawa 250 měla bubnovou brzdu i vpředu.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Jaké auto?
Výrobci se ,ale porád někam vrací. Základní modely mají vzadu bubny normálně. A mají ABS,ESP. A v parabolách H4. A normálně s tím lidé jezdí.
Re: Jaké auto?
Dím, že kotoučové brzdy jsou na zadní nápravě jen pro zlost a nedím, že je potřeba se vrátit k bubnovým brzdám obecně a už vůbec ne u motocyklů.lengy60 píše:Pokud vím, tak jsi napsal,že kotoučové brzdy jsou na zadní nápravě jen pro zlost,takže nevidím, že bys měl v tomto pravdu. Ale možná bys mohl podat zlepšovák, aby se výrobci vrátili ke starým dobrým bubnovým brzdám obecně. A rovnou by mohli začít třeba u motorek, moje stará Jawa 250 měla bubnovou brzdu i vpředu.
Re: Jaké auto?
No jasně! Vždyť kotouče vzadu už měl můj první vlastní vůz, F125p z r.v. 1973. A že to byly "jedovky": nic v té době a ještě mnoho desetiletí potom nebrzdilo lépe!Itall píše:No tak vidíte, že mám pravdu . Ostatně - kotouče na zadek se dávaly dávno před ABS (hóódně dávno).
Re: Jaké auto?
Tohle je podobně hloupé jako tvrdit, že bicykl za 4 tis. Kč je stejný, jako ten hned vedle za 40 tis. Kč, osazený kompletně Shimanem řady XT, poněvadž přece oba mají přehazovačku.Návštěvník píše:Výrobci se ,ale porád někam vrací. Základní modely mají vzadu bubny normálně. A mají ABS,ESP. A v parabolách H4. A normálně s tím lidé jezdí.
Re: Jaké auto?
Dělá se to z úsporných důvodů. Peníze je to oč tady běží. Mám na autě H4 a vzadu bubny. Asi bych měl spáchat sebevraždu.
Re: Jaké auto?
Tož, jasné, myslel jsem i na toho Fiata polskego. Však zboží z Polska je dodnes bomba . Vzpomenu si na to pokaždé, když sedám na motorku v komplet ohozu Dainese a levné přilbě zn. Tornado (Poland) .Návštěvník píše:No jasně! Vždyť kotouče vzadu už měl můj první vlastní vůz, F125p z r.v. 1973. A že to byly "jedovky": nic v té době a ještě mnoho desetiletí potom nebrzdilo lépe!Itall píše:No tak vidíte, že mám pravdu . Ostatně - kotouče na zadek se dávaly dávno před ABS (hóódně dávno).