Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

adosM

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od adosM »

Hoši jo mám ,,BMW,, ale má 17 nebo kolik let...Takže obyčejný syntetický olej za 900kč 6 litrů a zdár. Ty normy v dnešních normálnějších olejích daleko překračují to, co bylo v té době doporučený.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Colommbo »

adosM: Zcela správně, pro svůj motor montovaný od r. 2000 se tím řídím taky... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
bjukemen
Příspěvky: 4867
Registrován: sob bře 29, 2008 17:09

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od bjukemen »

mozno by stal za vyskusanie aj Mannol Nano Technology 10W-40
chevrolet cruze 2.0 vcdi 120kw

Alfa Romeo 156 SW 2,4 JTD 110kw @ 142,3kw
adosM

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od adosM »

Ták jsem si vyměnil olej Sunoco 5w50. První věc, že i po druhé kratší výměně oleje 10w40 ( 3000km ) kvůli očistě motoru, byl olej. filtr už docela zaprasen. To je ale tím, že byl v motoru bordel asi od méně častých výměn oleje. Nicméně olej mě to nežere...Když jo tak max 0,1 l na 3000km. Druhá věc: po 1-2 studených startech v okolo 8-10 stupních už hned po startu necvrlikají hydroštely. Takžé dobré. Když auto zahřívám, tak ale přesto po 8-10 km se hydra zas ozvou. Ale nicméně pak, až je nový olej 5w50 zahřátý ( cca 12-14km ) tak si motor přede krásně. O poznání tižší. Hydra se uklidní a když jsem to vytáčel krásně si vrněl a hydra se prostě neozvou at dělám cokoliv. Taky dobrý. Možná časem přestane i to cvrlikání při zahřívání. Takže spokojensot.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Colommbo »

Taky si myslím, že tenhle olej je pro naše "starší a ještě normální" motory, pokud už mají trochu za sebou, tak úplně akorát... :wink:
P.S. Ten na první straně vlákna mnou zmiňovaný e-shop Autodíly-Cardo.cz se v letošní soutěži o shop roku umístil v kategorii auto-moto na třetí příčce (první dva jsou pneushopy)... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Pitris »

Já dnes koupil Sunoco Synturo Gold 5w40. A byť mají na www. stránkách uvedeno API SN/SM, je to ještě SL :wink: a Made in Belgium 8) Ta cena je víc než dobrá - stejně jako u té "pět wé padesátky"....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od adosM »

Já jsem rád, že jsem koupil jen levné sunoco na vyzkoušení 5w50. Při studeným startu okolo 0 je to klepání hyder stejné. Možná ještě horší. Tak 3 sekundy. Po najetí 8-10 km, když ještě motor není na 100% ohřáty to vydá klepot taky. Po 14 km už ne. Ale po 14-15 km to na 10w40 valvoline už taky neudělalo. Takže +- stejný. Malá výhoda je ta, že po zahřátí motoru to na 5w50 beží lehce tiššeji. Motoru zandám do otáček fakt občas. Takže mě tam přijde 5w50 asi zbytečné. Každopádně tam ten olej nechám 4tis km. Na kratší interval at se motor uvnitř vyčistí. Při výměně dám engine flush od millersu a pak nějakou dobrou 10w40 a tu tam budu lít pořád.
Uživatelský avatar
Colommbo
Příspěvky: 9841
Registrován: pon led 23, 2012 20:46
Bydliště: kutnohorsko-kolínské pohraničí

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Colommbo »

Jsou-li nějakým způsobem "načaté" hydroštely, může jim pomoci jiný (ve smyslu "řidší", "hustší" či stejné viskozity ale prostě jiný) olej. Někdy. Směroplatné to není. Pokud je správný provozní tlak oleje, jsou dvě možnosti - vyměnit hydroštely nebo to nechat být... :)
W124 E320 Coupé R6 162kW 1994, 5Q man. Getrag "psí noha",
Shell HU 5W40,
přev. Ravenol ATF Fluid, dif. Castrol Axle Z Limited Slip 90
adosM

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od adosM »

Colommbo píše:Jsou-li nějakým způsobem "načaté" hydroštely, může jim pomoci jiný (ve smyslu "řidší", "hustší" či stejné viskozity ale prostě jiný) olej. Někdy. Směroplatné to není. Pokud je správný provozní tlak oleje, jsou dvě možnosti - vyměnit hydroštely nebo to nechat být... :)
Jj možnost 2 nechat to být je u mě na místě. 24 hyder fakt měnit za 8 klacků nebudu. :D U auta za 30 tis. 8 tis km co auto mám je to pořád stejné. Po zahřátí je to ok a sežere to 0,1-0,2 L na 3500km a to ještě lehce prolíná olej kolem víka ventilů. Jen jsem tak přemýšlel jestli na moje ježdění, kdy jsem okolo 6000tis ot fakt málo není 5w50 zbytečný olej. Bud koupím lepší api ( valvoline vr1 5w50) a nebo slušnou 10w40 ( motul 6100 synergie nebo millers ee 10w40). Ikdyž i s tímto api co má sunoco nemá motor problém. Jen u vyšších api bude možná víc a učinějších čistících složek a očista motoru bude lehce rychlejší.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Pitris »

Co se týče kvality oleje z hlediska MAZÁNÍ jako takového a čištění motoru, tak nej je API SJ....
Další (SL, SM, SN) jsou už poplatné hlavně emisním normám. SL ještě málo, SM hodně :( a SN je už aditivované jinak (podobně jako ACEA C3 vs. ACEA C3-10). SN je pak ještě uzpůsobené na E85....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Uživatelský avatar
Pedro
Příspěvky: 7757
Registrován: úte zář 22, 2009 12:10
Bydliště: Praha 6

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Pedro »

Jestli se oz-í-vají jen měkce,tak to asi moc neva...
adosM

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od adosM »

Pitris píše:Co se týče kvality oleje z hlediska MAZÁNÍ jako takového a čištění motoru, tak nej je API SJ....
Další (SL, SM, SN) jsou už poplatné hlavně emisním normám. SL ještě málo, SM hodně :( a SN je už aditivované jinak (podobně jako ACEA C3 vs. ACEA C3-10). SN je pak ještě uzpůsobené na E85....
Ahá to je na hovno..Mě jde o oleje tzv full saps. Víc sulfátového popela. Žádne acea c3-10..Vodičky tipu 5w30. A jestli oleje api sn sm mají už mín popela a celkově mazání je horší je to na prd. Takže musím najít něco max sl kde je dost popela. Sunoco marathon 10w40 je na tom jak?
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Pitris »

API SL je ještě v pohodě :wink: a API SN už zase taky. Přirovnal jsem to k ACEA proto - nebo jsem to myslel tak, že ACEA C3-04,07,08 je horší než C3-10, protože ta "10" je už aditivovaná tak, že to už ničemu nevadí. A Sunoco Marathon je API SL http://www.eshop-rychle.cz/bezo/eshop/3 ... N-10W40-4L

Edit: tohle se dnes večer objevilo na jiném vlákně:
ZeZo píše:....preco prave Sunoco: Vo februari (v unoru) som na tomto fore rozoberal olej do Hondy Legend KA9. Nakoniec som dal Sunoco Titanium Marathon 10W-40. Motor ide perfektne a hydraulicke zdvihatka stichli az neuveritelne. Takze s olejom Sunoco u mna max. spokojnost.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
adosM

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od adosM »

Tak jak to teda je? Po jakým oleji se mám dívat? U těch api SN to teda je naprd nebo ne? Nechci žádný snížený HTHS viskozity, kvůli blbé ekologii a že to pak bude hůř pro motor. Chci plnej olej Full Saps. Api SL je teda ještě co se týče čistění a mazání ok? Je naprd že mám v motoru 6.5 L a při výměně musím dát 5.8 a koupit 6 L. A když chci koupit slušný olej, tak už to dělá i s filtrem 1500-1600kč. To už je řacha na tak starou babičku auto. Krom toho chci měnit olej ještě tak 1-2 výměny po 3-4tis. Je tam pořád bordel. K tomu ještě dát 1x millers engine flush a 1x bishops proceduru 501 na výplach. A pak už jen lít olej na rok ( 7-8 tis km) a srát na to.

Jinak dík za info o oleji Sunoco marathon 10w40 a hydrech. Ta cena je až podezřelá za 450kč 4L ,ale sunoco moc lidí u nás nekupuje, tak to je snad zaručená kvalita. Dá se objednat jen asi na tomto obchodě
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27400
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Jaký olej do starého Bmw. Lehce se ozívaj hydroštely.

Příspěvek od Pitris »

adosM píše:Tak jak to teda je? Po jakým oleji se mám dívat? U těch api SN to teda je naprd nebo ne? Nechci žádný snížený HTHS viskozity, kvůli blbé ekologii a že to pak bude hůř pro motor. Chci plnej olej Full Saps....
Pokud to jde, tak API SJ, SL :wink: nebo to SN a raději se vyhnout API SM. A když chceš olej "full saps" (kruciš to je terminus technicus :mrgreen: ) a normální HTHS viskozitu, tak ještě ACEA A3/B3. A na Sunoco jsou dobré recenze: kvalita za solidní peníz - já dám znovu (na zimu) 5w40 (API SN a made in Belgium) do Accorda a zítra jdu pro ten Marathon mladýmu do Civica, páč má na hrbu už čtvrt mega kilců.
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Odpovědět