Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

number.six píše:....zkusim pro zacatek Mogul Racing 5W/40....
dobrý výběr: http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531364
number.six píše:....a pristi rok se uvidi, s prechodem na 10w40 zatim pockam....
a co očekáváš při eventuelním přechodu z 5w40 na 10w40? Jestli Ti olej z motoru neteče, a nemusíš dolíval "litry" oleje - což by byl (jediný) důvod k přechodu na levnější 10w40, tak jediné, čeho bys dosáhl, bude zhoršené (ale neříkám špatné) mazání studeného motoru při a těsně po startu.
Naposledy upravil(a) Pitris dne stř kvě 13, 2009 10:14, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

Anonymous píše:Zkus lít furt do Japonce s předpisem API SG furt ACEA A1/B1 či A5/B5, nepříjemného překvapení se určitě dočkáš! :twisted:
Já osobně bych se u "japonce" do r.v. (asi + -) 2002 taky držel olejů A3/B3
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Pitris píše:
Anonymous píše:Zkus lít furt do Japonce s předpisem API SG furt ACEA A1/B1 či A5/B5, nepříjemného překvapení se určitě dočkáš! :twisted:
Já osobně bych se u "japonce" do r.v. (asi + -) 2002 taky držel olejů A3/B3
To je asi také jeden z posledních ročníků, kdy ještě bylo možno na evropském trhu dostat japonský vůz skutečně "made in Japan". Pak už následovaly téměř výlučně "evropští Japonci". :evil:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Anonymous píše:
Pitris píše:
Anonymous píše:Zkus lít furt do Japonce s předpisem API SG furt ACEA A1/B1 či A5/B5, nepříjemného překvapení se určitě dočkáš! :twisted:
Já osobně bych se u "japonce" do r.v. (asi + -) 2002 taky držel olejů A3/B3
To je asi také jeden z posledních ročníků, kdy ještě bylo možno na evropském trhu dostat japonský vůz skutečně "made in Japan". Pak už následovaly téměř výlučně "evropští Japonci". :evil:
tak s tym by som nesuhlasil, dnesne accordy napr. su made in japan, takisto myslim aj cr-v, napr. aj niektore modely suzuki swift su z japonska atd...
Uživatelský avatar
Jezevcik
Příspěvky: 3360
Registrován: sob lis 26, 2005 16:55
Bydliště: Praha 11

Příspěvek od Jezevcik »

Nová Corolla sedan je taky myslím japonská.Ale potkat jí se jen tak nepoštěstí.
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

"Téměř výlučně" znamená, že existuje několik málo výjimek z uvedeného pravidla. Když už tedy budeme paběrkovat, něco objevíme, možná... :cry:

Ale s těmi běžnými modely Toyoty Corolla, zejména pokud jde o sedan, si nedělejte žádné iluze (v daném případě jde o tureckou produkci) a se Suzuki Swift rovněž (vše z Maďarska).
number.six

Příspěvek od number.six »

Pitris píše:
number.six píše:....zkusim pro zacatek Mogul Racing 5W/40....
dobrý výběr: http://eshop.paramo.cz/produkty/Katalog ... tu=V531364
number.six píše:....a pristi rok se uvidi, s prechodem na 10w40 zatim pockam....
a co očekáváš při eventuelním přechodu z 5w40 na 10w40? Jestli Ti olej z motoru neteče, a nemusíš dolíval "litry" oleje - což by byl (jediný) důvod k přechodu na levnější 10w40, tak jediné, čeho bys dosáhl, bude zhoršené (ale neříkám špatné) mazání studeného motoru při a těsně po startu.
presne tak, 10w40 si necham v zaloze do budoucna, pokud 626 zacne zrat olej, uvidim co Mogul, pripadne zkusim lepsi Total, Repsol, co jsou tady v shopu :) jeste jednou diky za rady
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Příspěvek od Pitris »

number.six píše: .....10w40 si necham v zaloze do budoucna, pokud 626 zacne zrat olej....
no, pokud by sis ji nechal tak dlouho, než začne "žrát" olej opotřebením, tak potom bude řešení zvednout ne(jenom) "pětku", ale "čtyřicítku", a klidně pak použít 5w50, (nebo 10w50), protože při provozní teplotě motoru jsou 5w40 i 10w40 stejné; já napsal:
Pitris píše: ....Jestli Ti olej z motoru neteče, a nemusíš dolíval "litry" oleje....
a bylo to myšleno tak, že se olej ztrácí NE opotřebováním motoru (už větší vůle), ale třeba přes špatné těsnění.....a proč si myslíš, že je Mogul horší než Total nebo Repsol? :twisted: NENÍ !!
mipesa
Příspěvky: 765
Registrován: čtv srp 28, 2008 20:39

Příspěvek od mipesa »

Anonymous píše:Použij jakýkoli olej v ACEA A3/B3 do úrovně API SL (nikoli SM!) v 5W-40 nebo 10W-40. Pokud to opravdu předtím jezdilo na Castrol, pro jistotu zkrať první interval výměny.
..."anebo pro úplnou jistotu vyměňte celý motor" :lol: :lol: :lol:
Návštěvník

Příspěvek od Návštěvník »

Sicher ist sicher! Já bych především auto jetý na Castrol nikdy ani nekupoval!!! :lol:
number.six

Re: Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?

Příspěvek od number.six »

- mazda i po 5letech jezdi stale na Mogul Racing 5w-40, olej vubec nezere
- co jsem za tech 5let vysledoval, auto si po cca 1+ roce samo "rekne" o vymenu oleje zvysenou spotrebou :) i kdyz neni velky najezd km, do 10k rocne
- zdalo se mi to jako kravina, ale je to tak :) spotreba zacne stoupat, vymenim olej, spotreba klesne na standard 8l :)
- navic oleje.cz prestaly Mogul Racing 5w-40 prodavat, nahradou je plne synteticky 5w-40, do toho se mi tedy nechce (ano vim, cetl jsem clanek, ze to nema byt problem...)
- takze prechod na 10w-40, API SL uz z vyse uvedeneho duvodu, zda bude Mazda reagovat stejne ...
- vyber zde je siroky - Q8 Formula Advanced 10W-40, Ekolube Super Economic 10W-40, Texaco Havoline Extra 10W-40, Total Quartz 7000 10W-40, Valvoline MaxLife 10W-40 atd.
- jen porada, zda to mam vzit podle ceny od nejnizsi nahoru (Ekolube/Q8), pripadne priplatit tech par penez za Texaco/Total/Valvoline - Mazda uz ma najeto 150k+
- je to u Valvoline jen rekl. tahak, ze je urcen pro auto s najezdem 100k+?
- samo pri zmene oleje = vymena olej. filtru...
diky, at to jezdi a maze :wink:
Uživatelský avatar
Pitris
Site Admin
Příspěvky: 27480
Registrován: úte čer 24, 2008 18:00
Bydliště: Brno

Re: Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?

Příspěvek od Pitris »

Už to tu - před více jak pěti lety - zaznělo: jestli 5w nebo 10w podle jízdních podmínek :!: Ne podle (ne)syntetičnosti.... Jestli to olej nebere - resp. trošku ano, ale až ke konci intervalu, což je běžné, protože olej kilometrama řídne, je letní číslo "40" v pohodě. Ale při častých startech a popojížďkách 5w40, při delších jízdách klidně 10w40. Já bych podle převažujících jízdních podmínek buď zůstal u 5w40, nebo tu 10w40. Pokud jde o značku oleje - ať už v té či té SAE - z těch co si tu vyjmenoval v podstatě jakoukoliv -> standardní kvalita. Valvoline MaxLife "funguje", ale je nepatrně dražší. A ještě doplním třeba o Sunoco, které je na tom poměrem kvalita / cena taky velmi dobře....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.

Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
jarson

Re:

Příspěvek od jarson »

Návštěvník píše:"Téměř výlučně" znamená, že existuje několik málo výjimek z uvedeného pravidla. Když už tedy budeme paběrkovat, něco objevíme, možná... :cry:

Ale s těmi běžnými modely Toyoty Corolla, zejména pokud jde o sedan, si nedělejte žádné iluze (v daném případě jde o tureckou produkci) a se Suzuki Swift rovněž (vše z Maďarska).

ono je jednoduche zistit kde bolo co vyrobene - staci pozriet VIN predsa.
Napr. pri inzeratoch sa da zistit podla SPZ ( aspon na SK to funguje ), podla VIN mozes okrem ineho pozriek ci bolo na kontrole originality - mas tam fotky, meranie hrubky laku.... je toho kopec co na zaklade toho vies o aute zistit - celkom v pohode , doma cez net, za par minut.

...ale je pravda ze aj napriek globalizacii sa nie vsetko presunulo mimo japonska. Niekde robia doma len urcite modely, iny cele divizie - napr. terenaky od Toyoty su stale s vin kodom JT..., mazda aspon donedavna robila len doma ( a prave preto som dost znechuteny ako im to hnusne hrdzavie :( )
a Suzuki - o tom uz za cias starých "swištov" chodila hlaska , ze multinarodne vozidlo - japan car vyrabana v madarsu slovenskými robotnikmi z cinskich dielov :lol:
reneg

Re: Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?

Příspěvek od reneg »

Nástupnická Mazda6 se pro Evropu vyráběla v Japonsku i její další nástupkyně. Většina Mazd, co u nás jezdí je vyrobena v Japonsku. :wink:
Jan Nowak

Re: Mazda 626 1.8 74kW r.v. 2000 - přechod z Castrol?

Příspěvek od Jan Nowak »

Pravda, pravda, soudruhu. Evropske Mazdy jsou v drtive vetsine pripadu z Hirosimi ci z Hofu.
Odpovědět