Peugeot/Citroen B71 2290

Fórum o automobilových mazivech

Moderátor: Colommbo

Odpovědět
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

No jo,ale já nemám běžný motor,nýbrž 1.6 VTI Prince. :mrgreen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Jens

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Jens »

lengy60 píše: ........
Samozřejmě z vysoka prdím na ty přiblblé normy PSA,můžou si je klidně strčit do nosu. :wink:
Předem díky,Míra
Tady http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditi ... fault.html si můžeš porovnat co má splňovat olej B71 2290 a co plní olej ACEA A3/B4, případně API SN, SM .....
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak ten odkaz je bomba :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Vyzerá to tak, že ten olej s PSA normou bude ťažké nahradiť s 0W-40 alebo 5W-40-kou. Ak nepočítam 5W-30 LL oleje, tak najbližšie k nemu sú oleje ktoré majú okrem iného VW 505.01 schválenie. Tým pádom by asi som zvolil Millers Oils EE 5w40.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Tak já myslel tou PSA normou B71 2296,ta 2290 je dle mého soudu úplný nesmysl.V servisce jsou uvedeny oleje 0W30 a 5W30,ovšem jak se ukazuje,tak ta 30ka je pro dálniční provoz nedostačující.Proto zvažuji ten rozsah 0W40,ovšem když mi napíší olejářští mistři,že stačí 5W40,tak to vyzkouším. :D Teď budeme dávat do auta mé sestry 5W40 Mobil 3000 dle 2296,tak jsem zvědav,jak se to bude chovat.Motor má najeto 85000 a už se na něm projevuje používání té ecovodičky 5W30 a to byl ještě první majitel vcelku rozumný a měnil olej po cca 20 tis.kilometrech.Těmi projevy mám na mysli zajímavé zvuky linoucí se z motoru,protože mám stejný,tak mohu srovnávat.Jinak auto jede jak pila. :wink:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Petr F.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Petr F. »

e1H píše:Vyzerá to tak, že ten olej s PSA normou bude ťažké nahradiť s 0W-40 alebo 5W-40-kou. Ak nepočítam 5W-30 LL oleje, tak najbližšie k nemu sú oleje ktoré majú okrem iného VW 505.01 schválenie. Tým pádom by asi som zvolil Millers Oils EE 5w40.
Mě zase podle to odkazu vychází, jako nejlepší náhrada "vodičky" pro PSA 5W-30 LL mot. olej Mobil1 0W-40, nebo Millers 0W-40, ale možná jsem něco přehlédl.
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

e1H píše:Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
No mě by fakt docela zajímalo,jaké "dobroty" ten olej podle těch firemních norem obsahuje.Když totiž porovnám oleje del těch norem PSA a tak položky v levé části jsou v podstatě shodné a liší se pouze těmi dvěma údaji,které uvádíš.Pokud ovšem začnu porovnávat ty 2 normy s normami ACEA,tak ani jedna nedosáhne údaje míry opotřebení.Teď je otázkou,zda se více opotřebí motor nedodržením firemní normy nebo tím,že bude v motoru permanentně nízká hladina oleje a navíc se bude v určitém režimu jízdy přepalovat.Zajímavější je potom srovnání s normami ostatních výrobců.Např.norma VW 504 normy PSA ve všech směrech převyšuje,až na položku Fuel Economy a to dosti výrazně.Špatně na tom není ani VW 502(2005) nebo BMW LL-01 a LL-04.Takže můj úsudek "olejářského kutila" je asi takovýto.
Pokud použiji olej plnící normy VW 504,ale i 502 nebo BMW LL-01,ale i LL-04,tak bych motoru neměl v žádném případě nijak uškodit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Petr F.

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Petr F. »

lengy60 píše:
e1H píše:Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
No mě by fakt docela zajímalo,jaké "dobroty" ten olej podle těch firemních norem obsahuje.Když totiž porovnám oleje del těch norem PSA a tak položky v levé části jsou v podstatě shodné a liší se pouze těmi dvěma údaji,které uvádíš.Pokud ovšem začnu porovnávat ty 2 normy s normami ACEA,tak ani jedna nedosáhne údaje míry opotřebení.Teď je otázkou,zda se více opotřebí motor nedodržením firemní normy nebo tím,že bude v motoru permanentně nízká hladina oleje a navíc se bude v určitém režimu jízdy přepalovat.Zajímavější je potom srovnání s normami ostatních výrobců.Např.norma VW 504 normy PSA ve všech směrech převyšuje,až na položku Fuel Economy a to dosti výrazně.Špatně na tom není ani VW 502(2005) nebo BMW LL-01 a LL-04.Takže můj úsudek "olejářského kutila" je asi takovýto.
Pokud použiji olej plnící normy VW 504,ale i 502 nebo BMW LL-01,ale i LL-04,tak bych motoru neměl v žádném případě nijak uškodit.
Jak to tak vypadá, tak se tady asi vhodnou alternativu "vodičky" PSA B71 2290 asi nikdy nedozvíš :-(
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Ak použiješ olej ktorý plní VW 504.00 prípadne ešte aj MB 229.51, tak budeš mať top olej, ale v tom prípade jedine 5W-30-ku. 504-ka je totiž schválenie olejov pre premenlivý interval a tam iná viskozita ako 5W-30-ka neexistuje. Na druhej strane to sú kvalitné oleje, väčšinou ACEA C3 alebo C3-10. A teraz príde pointa, jeden z tých lepších v tejto triede je Mobil1 ESP 5W-30. To je ten olej ktorý sa akosi neosvedčil. :mrgreen:

Môžeš ešte skúsiť oleje MB 229.51 s viskozitou 5W-40 (tj. bez VW 504.00). Tie sú k tomu schváleniu PSA B71 2290 pomerne blízko.
Návštěvník

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od Návštěvník »

lengy60 píše:
e1H píše:Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
..... Pokud ovšem začnu porovnávat ty 2 normy s normami ACEA,tak ani jedna nedosáhne údaje míry opotřebení.Teď je otázkou,zda se více opotřebí motor nedodržením firemní normy nebo tím,že bude v motoru permanentně nízká hladina oleje a navíc se bude v určitém režimu jízdy přepalovat.......
Údaj v grafu není míra opotřebení motoru, ale ochrana proti opotřebení. A oxidační stabilitu mají LL oleje vysokou, takže se přepalovat nebude.

Nezamněňuj sílu olejového filmu s pevností olejového filmu viz komentáře odborníků a článek o viskozitě. A taky si všimni průběhu změny viskozity oleje v provozu, po 6000 km je 30 viskoznější než 40.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

e1H píše:Ak použiješ olej ktorý plní VW 504.00 prípadne ešte aj MB 229.51, tak budeš mať top olej, ale v tom prípade jedine 5W-30-ku. 504-ka je totiž schválenie olejov pre premenlivý interval a tam iná viskozita ako 5W-30-ka neexistuje. Na druhej strane to sú kvalitné oleje, väčšinou ACEA C3 alebo C3-10. A teraz príde pointa, jeden z tých lepších v tejto triede je Mobil1 ESP 5W-30. To je ten olej ktorý sa akosi neosvedčil. :mrgreen:

Môžeš ešte skúsiť oleje MB 229.51 s viskozitou 5W-40 (tj. bez VW 504.00). Tie sú k tomu schváleniu PSA B71 2290 pomerne blízko.
No to jsem zaregistroval,že ta norma VW 504 je v podstatě pouze 5W30. :) On ale olej Millers EE Longlife 5W40 má tu C3-10 taky a splňuje normu VW 502,takže to bude taky gut.Ten Mobil1 ESP 5W-30 ne,že by se přímo neosvědčil,progres tam byl výrazný,ale ještě to není ono.Uvidím,jaká bude ve finále spotřeba na ujetí 10 tis.kilometrů,pokud bych se vešel do spotřeby 0.75 l na 10 tis.tak by to ještě asi šlo. :wink:
Spíše ze zvědavosti bych chtěl vyzkoušet nějakou to 40-ku,jak se bude v motoru chovat. :mrgreen:
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

Návštěvník píše: Údaj v grafu není míra opotřebení motoru, ale ochrana proti opotřebení. A oxidační stabilitu mají LL oleje vysokou, takže se přepalovat nebude.
Ochrana proti opotřebení,asi jsem se nepřesně vyjádřil,ale chápu co tím chtěl básník říci.
Nezamněňuj sílu olejového filmu s pevností olejového filmu viz komentáře odborníků a článek o viskozitě. A taky si všimni průběhu změny viskozity oleje v provozu, po 6000 km je 30 viskoznější než 40.
Já nezaměňuji nic,páč vím stejně prdlajs vo co go a proto se obracím na zdejší mágy. :lol: To,že je 30 po ujetí 6000km viskóznější než 40 jsem si všiml,teď jde o to,co bude dělat se spotřebou oleje.Možná bude spotřeba OK a bude škodit motoru jiným způsobem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
e1H

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od e1H »

Pozor, 504-ka nie je to isté, ako 502-ka, len s premenlivým intervalom. 504-ky až na to že sú low/mid SAPS, 502-ky vo všetkom prekonávajú.
Uživatelský avatar
lengy60
Příspěvky: 5776
Registrován: ned čer 22, 2014 18:41

Re: Peugeot/Citroen B71 2290

Příspěvek od lengy60 »

e1H píše:Pozor, 504-ka nie je to isté, ako 502-ka, len s premenlivým intervalom. 504-ky až na to že sú low/mid SAPS, 502-ky vo všetkom prekonávajú.
To já vím,taky jsem psal,že 504 všechny hodnoty normy PSA přesahuje,kdežto 502 je má stejné,tedy až na tu ochranu proti opotřebení a Aftertreatment Compatibility.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Odpovědět