Peugeot/Citroen B71 2290
Moderátor: Colommbo
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No jo,ale já nemám běžný motor,nýbrž 1.6 VTI Prince.
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tady http://www.lubrizol.com/EngineOilAdditi ... fault.html si můžeš porovnat co má splňovat olej B71 2290 a co plní olej ACEA A3/B4, případně API SN, SM .....lengy60 píše: ........
Samozřejmě z vysoka prdím na ty přiblblé normy PSA,můžou si je klidně strčit do nosu.
Předem díky,Míra
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak ten odkaz je bomba
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Vyzerá to tak, že ten olej s PSA normou bude ťažké nahradiť s 0W-40 alebo 5W-40-kou. Ak nepočítam 5W-30 LL oleje, tak najbližšie k nemu sú oleje ktoré majú okrem iného VW 505.01 schválenie. Tým pádom by asi som zvolil Millers Oils EE 5w40.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Tak já myslel tou PSA normou B71 2296,ta 2290 je dle mého soudu úplný nesmysl.V servisce jsou uvedeny oleje 0W30 a 5W30,ovšem jak se ukazuje,tak ta 30ka je pro dálniční provoz nedostačující.Proto zvažuji ten rozsah 0W40,ovšem když mi napíší olejářští mistři,že stačí 5W40,tak to vyzkouším. Teď budeme dávat do auta mé sestry 5W40 Mobil 3000 dle 2296,tak jsem zvědav,jak se to bude chovat.Motor má najeto 85000 a už se na něm projevuje používání té ecovodičky 5W30 a to byl ještě první majitel vcelku rozumný a měnil olej po cca 20 tis.kilometrech.Těmi projevy mám na mysli zajímavé zvuky linoucí se z motoru,protože mám stejný,tak mohu srovnávat.Jinak auto jede jak pila.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Mě zase podle to odkazu vychází, jako nejlepší náhrada "vodičky" pro PSA 5W-30 LL mot. olej Mobil1 0W-40, nebo Millers 0W-40, ale možná jsem něco přehlédl.e1H píše:Vyzerá to tak, že ten olej s PSA normou bude ťažké nahradiť s 0W-40 alebo 5W-40-kou. Ak nepočítam 5W-30 LL oleje, tak najbližšie k nemu sú oleje ktoré majú okrem iného VW 505.01 schválenie. Tým pádom by asi som zvolil Millers Oils EE 5w40.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No mě by fakt docela zajímalo,jaké "dobroty" ten olej podle těch firemních norem obsahuje.Když totiž porovnám oleje del těch norem PSA a tak položky v levé části jsou v podstatě shodné a liší se pouze těmi dvěma údaji,které uvádíš.Pokud ovšem začnu porovnávat ty 2 normy s normami ACEA,tak ani jedna nedosáhne údaje míry opotřebení.Teď je otázkou,zda se více opotřebí motor nedodržením firemní normy nebo tím,že bude v motoru permanentně nízká hladina oleje a navíc se bude v určitém režimu jízdy přepalovat.Zajímavější je potom srovnání s normami ostatních výrobců.Např.norma VW 504 normy PSA ve všech směrech převyšuje,až na položku Fuel Economy a to dosti výrazně.Špatně na tom není ani VW 502(2005) nebo BMW LL-01 a LL-04.Takže můj úsudek "olejářského kutila" je asi takovýto.e1H píše:Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
Pokud použiji olej plnící normy VW 504,ale i 502 nebo BMW LL-01,ale i LL-04,tak bych motoru neměl v žádném případě nijak uškodit.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Jak to tak vypadá, tak se tady asi vhodnou alternativu "vodičky" PSA B71 2290 asi nikdy nedozvíšlengy60 píše:No mě by fakt docela zajímalo,jaké "dobroty" ten olej podle těch firemních norem obsahuje.Když totiž porovnám oleje del těch norem PSA a tak položky v levé části jsou v podstatě shodné a liší se pouze těmi dvěma údaji,které uvádíš.Pokud ovšem začnu porovnávat ty 2 normy s normami ACEA,tak ani jedna nedosáhne údaje míry opotřebení.Teď je otázkou,zda se více opotřebí motor nedodržením firemní normy nebo tím,že bude v motoru permanentně nízká hladina oleje a navíc se bude v určitém režimu jízdy přepalovat.Zajímavější je potom srovnání s normami ostatních výrobců.Např.norma VW 504 normy PSA ve všech směrech převyšuje,až na položku Fuel Economy a to dosti výrazně.Špatně na tom není ani VW 502(2005) nebo BMW LL-01 a LL-04.Takže můj úsudek "olejářského kutila" je asi takovýto.e1H píše:Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
Pokud použiji olej plnící normy VW 504,ale i 502 nebo BMW LL-01,ale i LL-04,tak bych motoru neměl v žádném případě nijak uškodit.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Ak použiješ olej ktorý plní VW 504.00 prípadne ešte aj MB 229.51, tak budeš mať top olej, ale v tom prípade jedine 5W-30-ku. 504-ka je totiž schválenie olejov pre premenlivý interval a tam iná viskozita ako 5W-30-ka neexistuje. Na druhej strane to sú kvalitné oleje, väčšinou ACEA C3 alebo C3-10. A teraz príde pointa, jeden z tých lepších v tejto triede je Mobil1 ESP 5W-30. To je ten olej ktorý sa akosi neosvedčil.
Môžeš ešte skúsiť oleje MB 229.51 s viskozitou 5W-40 (tj. bez VW 504.00). Tie sú k tomu schváleniu PSA B71 2290 pomerne blízko.
Môžeš ešte skúsiť oleje MB 229.51 s viskozitou 5W-40 (tj. bez VW 504.00). Tie sú k tomu schváleniu PSA B71 2290 pomerne blízko.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Údaj v grafu není míra opotřebení motoru, ale ochrana proti opotřebení. A oxidační stabilitu mají LL oleje vysokou, takže se přepalovat nebude.lengy60 píše:..... Pokud ovšem začnu porovnávat ty 2 normy s normami ACEA,tak ani jedna nedosáhne údaje míry opotřebení.Teď je otázkou,zda se více opotřebí motor nedodržením firemní normy nebo tím,že bude v motoru permanentně nízká hladina oleje a navíc se bude v určitém režimu jízdy přepalovat.......e1H píše:Ak budeš ignorovat v grafe časti Aftertreatment Compatibility a Fuel Economy (čo sa pri benzíne ešte dá), potom je Mobil1 0W-40-ka v poriadku. Ale papierovo ten olej normu PSA B71 2290 neprekonáva, iba jemne B71 2296-ku.
Nezamněňuj sílu olejového filmu s pevností olejového filmu viz komentáře odborníků a článek o viskozitě. A taky si všimni průběhu změny viskozity oleje v provozu, po 6000 km je 30 viskoznější než 40.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
No to jsem zaregistroval,že ta norma VW 504 je v podstatě pouze 5W30. On ale olej Millers EE Longlife 5W40 má tu C3-10 taky a splňuje normu VW 502,takže to bude taky gut.Ten Mobil1 ESP 5W-30 ne,že by se přímo neosvědčil,progres tam byl výrazný,ale ještě to není ono.Uvidím,jaká bude ve finále spotřeba na ujetí 10 tis.kilometrů,pokud bych se vešel do spotřeby 0.75 l na 10 tis.tak by to ještě asi šlo.e1H píše:Ak použiješ olej ktorý plní VW 504.00 prípadne ešte aj MB 229.51, tak budeš mať top olej, ale v tom prípade jedine 5W-30-ku. 504-ka je totiž schválenie olejov pre premenlivý interval a tam iná viskozita ako 5W-30-ka neexistuje. Na druhej strane to sú kvalitné oleje, väčšinou ACEA C3 alebo C3-10. A teraz príde pointa, jeden z tých lepších v tejto triede je Mobil1 ESP 5W-30. To je ten olej ktorý sa akosi neosvedčil.
Môžeš ešte skúsiť oleje MB 229.51 s viskozitou 5W-40 (tj. bez VW 504.00). Tie sú k tomu schváleniu PSA B71 2290 pomerne blízko.
Spíše ze zvědavosti bych chtěl vyzkoušet nějakou to 40-ku,jak se bude v motoru chovat.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Návštěvník píše: Údaj v grafu není míra opotřebení motoru, ale ochrana proti opotřebení. A oxidační stabilitu mají LL oleje vysokou, takže se přepalovat nebude.Nezamněňuj sílu olejového filmu s pevností olejového filmu viz komentáře odborníků a článek o viskozitě. A taky si všimni průběhu změny viskozity oleje v provozu, po 6000 km je 30 viskoznější než 40.Ochrana proti opotřebení,asi jsem se nepřesně vyjádřil,ale chápu co tím chtěl básník říci.
Já nezaměňuji nic,páč vím stejně prdlajs vo co go a proto se obracím na zdejší mágy. To,že je 30 po ujetí 6000km viskóznější než 40 jsem si všiml,teď jde o to,co bude dělat se spotřebou oleje.Možná bude spotřeba OK a bude škodit motoru jiným způsobem.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
Pozor, 504-ka nie je to isté, ako 502-ka, len s premenlivým intervalom. 504-ky až na to že sú low/mid SAPS, 502-ky vo všetkom prekonávajú.
Re: Peugeot/Citroen B71 2290
To já vím,taky jsem psal,že 504 všechny hodnoty normy PSA přesahuje,kdežto 502 je má stejné,tedy až na tu ochranu proti opotřebení a Aftertreatment Compatibility.e1H píše:Pozor, 504-ka nie je to isté, ako 502-ka, len s premenlivým intervalom. 504-ky až na to že sú low/mid SAPS, 502-ky vo všetkom prekonávajú.
Citroen C1 Feel 1.0 51kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW
Nissan Qashqai Czech Line 1.3 103 kW