Ahoj,
Pokud se podivam na porovnani techto oleju dle parametru, ktere jsou podstatne a ktery olej bude tedy lepsi?
Prvni
SAE viskozita: 5w40
Hustota při 15°C: 0.848
Kinematická viskozita při 100°C: 14.1cSt
Kinematická viskozita při 40°C: 85.9cSt
Viskozitní index: 170
Bod skápnutí: -36 °C
Bod vzplanutí: > 200 °C
Viskozita při studeném startu -30°C (CCS): 6, 600cP max
Druhy
Hustota při 15°C: 0,842
Kinematická viskozita při 100 °C: 13,1
Viskozita CCS při -35 °C : 5890
Kinematická viskozita při 40 °C :77
Viskozitní index: 172
Bod tuhnutí: -51
Bod vzplanutí: 200
Sulfátový popel:0,8
Diky
Parametry oleju
Moderátor: Colommbo
Re: Parametry oleju
Jaká motorizace, obsah, délka jednotlivých tras, město - dálnice, horská oblast, celoročně . Na těchto věcech záleží, ikdyž v tomto případě nějak velký rozdíl v olejích není, tak spíše motor a oblast používání.
BMW R 1100 RT - Brumla
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
BMW R 1200 RT - Bělouš
Valvoline All-Climate 20W-50
Re: Parametry oleju
Osobně si podle těchto parametrů nevyberu ani jeden.
Jak psal Hombré, neznáme to minimální - předepsanou normu.
To je jako vybírat červené nebo bílé víno. Které je lepší?
Jak psal Hombré, neznáme to minimální - předepsanou normu.
To je jako vybírat červené nebo bílé víno. Které je lepší?
Re: Parametry oleju
Řekl bych, že i ten druhý je 5w40 (možná 0w40), ale ACEA C3.
Takže pokud je v motoru DPF, lepší bude ten druhý. Bude lepší i při častých mrazivých startech, ale v těchto případech je vhodné ho měnit o 20-30% častěji, než kilometry předepisuje výrobce motoru.
Jinak bych asi - ale není uvedeno třeba (a podstatné) TBN - bral ten první. Ale samozřejmě je ještě potřeba znát API a případnou firemní normu a převažující jízdní podmínky....
Takže pokud je v motoru DPF, lepší bude ten druhý. Bude lepší i při častých mrazivých startech, ale v těchto případech je vhodné ho měnit o 20-30% častěji, než kilometry předepisuje výrobce motoru.
Jinak bych asi - ale není uvedeno třeba (a podstatné) TBN - bral ten první. Ale samozřejmě je ještě potřeba znát API a případnou firemní normu a převažující jízdní podmínky....
Honda ACCORD 2.4 i-VTEC Type-S 148kW, sedan, manuál.
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF
Zima: Ravenol SSL 0w40, Hankook W330 Winter i*cept evo3
Léto: Repsol Competicion 5w40, Vredestein Ultrac Satin
Převodovka: Honda Genuine HG - MTF